Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Tors: 1188 givar, +2.034:-

 

Flyter på bra. Men jag har ju flyt nu så det gäller att fortsätta ha tålamod när jag har missflyt. Och det kan jag förstås ha imorgon och då spela bra och backa 1.000:- Spelade fyra bord enda tills slutet då jag kände för att få in lite fler givar. Förlorade väl inget på det men vann väl inget på det heller. Har svårt att få en bra överblick när jag spelar fem bord.

 

8.883:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och det kan jag förstås ha imorgon och då spela bra och backa 1.000:-

 

Jag har spelat väldigt bra och torskat 7200 på en kväll på enbart en massa, massa coolers. Vänta bara tills den dagen kommer. När jag kollade igenom händerna efteråt så var det ingen hand jag kunde spelat annorlunda. Bara setups. Bered dig på den dagen benny =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en vanesak, själv kan jag lira 5 turbobord utan problem. Kör du 5 bord två kvällar i rad är du nog van med det sen!

 

Ok, bra för dig.

 

Själv har jag spelat fem bord varje dag i flera månader. En period har jag också spelat fem turbobord. Och visst funkar det men jag känner att jag får bättre blick för spelet när jag spelar fyra bord. En blick jag inte lyckas få när jag spelar fem bord på 2.5-5.

 

Men det är förstås en dröm att lyckas spela lika bra på 2.5-5 med fem bord som jag gör med fyra bord. Och det kanske kan gå i framtiden när jag blir mer van med 2.5-5.

 

Jag har spelat väldigt bra och torskat 7200 på en kväll på enbart en massa, massa coolers.

 

I så fall är du en enormt bra pokerspelare. Såvida det var på ungefär samma nivå som jag nu befinner mig.

 

Vänta bara tills den dagen kommer.

 

Jag har torskat 7,4k på en kväll och jag har skrivit om det i dagboken. 29:e maj. Tiltade inte. Men jag var inte lika enormt stabil som du och spelade väldigt bra.

 

När jag kollade igenom händerna efteråt så var det ingen hand jag kunde spelat annorlunda. Bara setups. Bered dig på den dagen benny =)

 

Jag uttryckte mig okänsligt och dumt kaxigt mot mig själv och byggde upp en självbild som är felaktig. Att säga att man "kan torska 1k imorgon" är att förtränga hur dåligt det kan gå om man har otur(en gång blev jag tex övertrissad tre gånger på floppen inom 20 minuter). Så tack för uppsträckningen! Det jag borde ha sagt i den post du citerade var alltså att det kan gå riktigt jädra dåligt nästa dag och jag bör därmed hålla mig på jorden och fortsätta kämpa/nöta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till min DB Marsiens!

 

Hur får du "statsen" att hamna där du vill i miniview vid fyra bord på SVS ?

Kam vara en "dumfråga" men provar ändå eftersom jag inte funnit lösningen ännu

 

/ Marsiens

 

Högerklickar, håller nere klicket och drar statsen ditt du vill ha de. Sen klickar du på PT ikonen och klicka på Save overlay(eller vad det står) så slipper du göra om det när du startar nya bord.

 

Ingen dum fråga alls btw. Tog ett tag innan jag kom på det också! Och jag är ju nöjd över de hjärnceller jag fått :)

 

Förvisso är intelligens världens mest jämlikt fördelade resurs för de flesta tycker ju sig ha fått tillräckligt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2.146:- efter dagens första 601 givar. Har lite svårt att motivera mig för jag vet att om jag har lite otur så kan jag få sitta hela kvällen med pokern och sluta på +36:- Sen kan jag ju även förstås hamna minus. Fick ledigt från jobbet btw.

 

Ska nog ändå försöka få in lite mer givar. Och sen står träningen på programmet under eftermiddagen/kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag: 1001 givar, +1.227:-

Träning: 29m 12s löpning.

 

Skulle köra sista passet och tappade då hälften av vad jag vunnit idag på 277 givar. Det är sådär. 300:- var en tveksam syn annars så var det bara ett tapp utan speciellt dåligt spel. No regrets.

 

Nya tag imorgon. Ligger just nu på en rekordvecka så torskar jag inget lör-sön så blir det alltså en rekordvecka.

 

+10.110:- för månaden.

 

...

 

Angående träningen så är det skönt att vara igång efter förkylningen. Men jag började blöda näsblod och det är ngt jag gör för ofta. Samtidigt verkar jag ha fått nedsatt hörsel. Så jag ska ringa vårdcentralen för en tid på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: 1457 givar, +3.614:-

Träning: 79 minuter promenad, 20 situps, 20 knä-armhävningar.

 

Rullar på bra. Viktigt att komma ihåg att det kan gå dåligt imorgon än om jag spelar hyfsat. I så fall vill jag fortsätta spela hyfsat eller tom bra.

 

I övrigt vill jag få in fler givar. Men rullar det på såhär bra så ska jag inte gnälla. Gäller bara att fortsätta kämpa på. Att få in ännu mer givar är ett framtida projekt som jag hoppas uppnå om jag blir en stabil och hyfsat stor vinnare på 2.5-5. Spelade fem bord på slutet och det kändes bra. Men jag börjar alltid med fyra bord och går bara upp till fem i slutet om det gått bra. Och för första gången kändes det rätt bra med fem bord på 2-5 sen jag gick ner till fyra bord som standard.

 

+13.624:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag: 1158 givar, -3.130:-

Träning: Cirka 30 minuter löpning och 20 knä-armhävningar och 20 situps.

Veckan spel: 7328 givar, +8470:-, 6 plusdagar, 1 minusdag.

Träning: 2 löppass. En långpromenad. 40 situps, 40 knä-armhävningar.

 

När jag började spela 07.15 i morse kändes det som en dag då spelet inte skulle funka och jag fick rätt. Men den felaktiga inställningen så var jag otålig redan efter ett par givar och när jag sen blev utdragen i en 1,6k pott så försökte jag jaga ikapp det. Nu ikväll förlorade jag därmed mer än vad jag behövt med AA i en eller två 2k potter. Jag tog ut pengar igår och idag torskade jag rejält. Samma sak när jag tog ut pengar den 27:e maj så torskade jag rejält dagarna efteråt. Nu är jag medveten om det problemet och för att råda bot på det måste jag skärpa till mig ännu hårdare när jag tar ut pengar nästa gång. Tidigare har jag haft lätt för att torska pengarna när jag vunnit mkt pengar dagen innan. Det har jag jobbat bort. Det här problemet kan jag också jobba bort genom att vara medveten om det och skärpa till mig.

 

Hur som helst får jag vara nöjd med en rekordvecka. Än om det känns surt just nu när man förlorat 1-2k mer än vad behövt göra.

 

+10.494:- för månaden.

 

...

 

Mål inför nästa vecka. Skärpa till mig, våga spela på det jag tror är rätt i de stora potterna, dvs ofta lägga bra händer mot bra spelare och dra inte upp potten i onödan mot bra spelare med bra händer. Försöka spela 1k givar per vardag och 2k givar per helgdag. Gå tillbaka till spelet då jag inte tittade hur jag låg till(började räkna idag igen när det gick tungt). Inse att än om jag spelet bra veckan som gått så har jag haft flyt och därmed kan jag inte räkna med att det kommer att gå så lätt varje kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Uttagsriggen" !!!

 

jaha, därför jag blivit utdragen med i stort sett alla stora händer mot fiskar hela veckan lång :twisted:

(tog ut 100k för första gången i år)

Backat 12k på en vecka på lågnivå 2.5/5!!! Så arg att jag skakar... poker är nog inte hälsosamt i längden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Uttagsriggen" !!!

 

jaha, därför jag blivit utdragen med i stort sett alla stora händer mot fiskar hela veckan lång :twisted:

(tog ut 100k för första gången i år)

Backat 12k på en vecka på lågnivå 2.5/5!!! Så arg att jag skakar... poker är nog inte hälsosamt i längden

 

Se upp

PS. Postar du aldrig händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Uttagsriggen" !!!

 

jaha, därför jag blivit utdragen med i stort sett alla stora händer mot fiskar hela veckan lång :twisted:

(tog ut 100k för första gången i år)

Backat 12k på en vecka på lågnivå 2.5/5!!! Så arg att jag skakar... poker är nog inte hälsosamt i längden

 

Segt. Jag hade typ inte blivit utdragen på hela veckan, sen blev jag utdragen i en stor pott och sen spelade jag 1-2 stora potter dåligt. Är ju inte rigg i mitt fall utan jag måste bara fokusera ännu hårdare efter jag tagit ut pengar.

 

Se upp

PS. Postar du aldrig händer?

 

Hade faktiskt tänkt posta två dåligt spelade händer idag. Men hittade inte igen hur man gör för att få ut de från PT och nu är det dags för sömn. Får jag bara reda på hur man gör så ska jag posta några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej själv!

 

 

 

VP/PF/AF

 

Standardstatsen. Har inte tänkt ge mig in på någon analys på hur jag använder dessa stats i mitt tänkande eftersom jag är en rookie. Framöver hoppas jag förstås kunna redogöra för hur jag använder statsen.

 

Någon som vill kan gärna ge en snabbkurs hur man bäst använder standardstatsen i HUD:en när man spelar. :)

 

Kan rekommendera att även ha med 3bet, det kan vara bra att veta vilka som bara 3bettar för värde och vilka som kan göra det light.

 

Flop continuation bet och turn continuation bet kan jag även rekommendera. De som gör ett cb på flop och sedan ger upp turn är ju mycket lönsamma att spela mot. T.ex. någon som har 95% flop CB och 10 % turn CB.

 

Har även med "fold to flop CB" och "fold to turn CB" för att lättare upptäcka en annan typ av väldigt "exploitable" spelare: de som nästan alltid synar flop CB och sedan lägger sig på turn. Finns ganska många sådana spelare.

 

Steal% är även bra att ha med för att jämföra med pre flop raise. 4-bet range tycker jag även är användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attempt to steal för att se hur löst folk öppnar på CO/BTN och Fold to 3bet för att se hur mycket vilka som passar att 3beta lightare. Min erfarenhet av 2.5/5 på SvS är att många synar 3bs för myket och sen foldar flop, kika efter nån sån stat.

 

Tror annars att det kan vara bra att inte ha alltför mycket stats, blir rörigt och man kan spela för mycket efter deras stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera att även ha med 3bet, det kan vara bra att veta vilka som bara 3bettar för värde och vilka som kan göra det light.

 

Flop continuation bet och turn continuation bet kan jag även rekommendera. De som gör ett cb på flop och sedan ger upp turn är ju mycket lönsamma att spela mot. T.ex. någon som har 95% flop CB och 10 % turn CB.

 

Har även med "fold to flop CB" och "fold to turn CB" för att lättare upptäcka en annan typ av väldigt "exploitable" spelare: de som nästan alltid synar flop CB och sedan lägger sig på turn. Finns ganska många sådana spelare.

 

Steal% är även bra att ha med för att jämföra med pre flop raise. 4-bet range tycker jag även är användbart.

 

Attempt to steal för att se hur löst folk öppnar på CO/BTN och Fold to 3bet för att se hur mycket vilka som passar att 3beta lightare. Min erfarenhet av 2.5/5 på SvS är att många synar 3bs för myket och sen foldar flop, kika efter nån sån stat.

 

Tack för alla intressanta tankar.

 

Tror annars att det kan vara bra att inte ha alltför mycket stats, blir rörigt och man kan spela för mycket efter deras stats.

 

Tills vidare kör jag på det. Måste först och främst vänja mig med fyra bord, mer tänkande(vilket krävs ett tag tills man förhoppningsvis börjar slå nivån på autopilot) och att ha en HUD öht.

 

....

 

Tis: Paus. Datorn på gratis service.

Ons: Paus. Datorn på gratis service.

Tors: Paus. Datorn på gratis service.

Fre: 330 givar, +353:-

 

Fick tillbaka datorn ikväll och nu verkar den fungera betydligt bättre. Men jag väntar fortfarande med ett utlåtande om min datorn räcker för de behov jag har.

 

Kändes bra och lukruativt ikväll. Men jag börjar lungt samtidigt som jag hoppas att få in mycket givar framöver. Målet är 2.000 givar imorgon om det flyter på bra.

 

+11.188:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: Paus.

Söndag: Paus.

Träning söndag: 22 min löpning, 22 minuter rask promenad.

Veckans spel: 501 givar, 2 plusdagar, 5 pausdagar, +694:-

Veckans träning: Ett löp/promenad pass.

 

Förra veckan hade jag en rekordvinstvecka. Och den här veckan slog jag bottenrekord för spelade händer. Får se det som lite pokersemester.

 

Jag funderar på att dra mig tillbaka från pokern faktiskt. Men samtidigt så vill jag slå nivån som fan. Har blivit lite sport över det för mig. Och jag är på god väg att krossa även den här nivån. Men jag måste vara beredd att droppa 10-20k ibland och just nu orkar jag inte riktigt med det. Jag hoppas vara mentalt laddad imorgon igen. För som sagt jag vill krossa nivån och gör jag det kan jag få undan en anständig slant från min pokerkarriär.

 

...

 

Angående träningen så får jag mkt träning med jobbet och väger numera bara 4 kg från min matchvikt och det känns när jag är ute och springer. Har dock aldrig varit överviktig så att det syns. Siktar hur som hur på att springa tre gånger till veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mån: 780 givar, -4252:-

 

2 uttragningar i 2k potter. En torsk i en 2k pott mot en galning som bettade 25:- pre med 93o och träffade triss i treor på rivern när jag hade de två topparen. Kanske kunde ha lugnat ner mig där på rivern eller bettat hårdare tidigare. Sen så gjorde jag tre syner på sammanlagt 1.200:- då jag hade en bra hand när jag var slagen. Det var inte ok eftersom jag då spelade mot bra stabila spelare.

 

Hade tänkt spela 1k givar igår. Men mtp resultatet så var det ok att jag gav mig. Nu är jag igång igen och det är bara att nöta på. Och då gäller det förstås att lägga bra händer mot bra spelare ibland. Vilket jag hade lite svårt för igår än om det inte förklarar hela minuset. Jag hade ju rejäl otur, men jag var också lite ur fas iom min paus.

 

+6.939:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: paus.

Träning: 35 minuter löpning. 20 knä-armhävningar, 20 situps.

 

Har svårt att hitta motivationen för pokern. Swingsen är så stora att jag kan förlora ett halvårs sparande(på lönearbete) på några dagars poker. Iom att jag befinner mig på så olika nivåer i lön för arbete och de summor jag spelar poker för så har jag svårt att orka med swingsen. Detta för att jag är så lågavlönad de gånger jag jobbar.

 

Hur bör jag tänka här för att klara av att tappa 10k utan att bli för sänkt?

 

Hur tar man ut HH's från PT? Har inte tittat så noga men datorn är lite halvseg så jag ids inte kolla runt så mkt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag: paus.

Träning: 35 minuter löpning. 20 knä-armhävningar, 20 situps.

 

Har svårt att hitta motivationen för pokern. Swingsen är så stora att jag kan förlora ett halvårs sparande(på lönearbete) på några dagars poker. Iom att jag befinner mig på så olika nivåer i lön för arbete och de summor jag spelar poker för så har jag svårt att orka med swingsen. Detta för att jag är så lågavlönad de gånger jag jobbar.

 

Hur bör jag tänka här för att klara av att tappa 10k utan att bli för sänkt?

 

Hur tar man ut HH's från PT? Har inte tittat så noga men datorn är lite halvseg så jag ids inte kolla runt så mkt heller.

 

Det där med swingsen gäller det bara att vänja sig vid, och försöka spela så bra poker som möjligt trots att man tappar. Innan hade jag också enorma problem med detta, men nu känns det lättare att spela bra även när det går dåligt. Vet egentligen inte varför det blivit bättre, kanske är för att jag endast spelar då jag är sugen på att spela bra poker, inte när jag är sugen på att tjäna ett par snabba tusingar. Detta gör det lättare att koppla bort summorna under sessionerna och istället fokusera på att ta bra beslut i varje situation. Med andra ord; sträva inte efter att tjäna pengar, utan efter att spela bra poker.

 

PS: 20 knä-armhävningar är inte ens träning för en otränad semitjockis som mig, bättre kan du!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att lägga fokus på det att vara tacksam för det du ändå vunnit på poker, och om du spelar en månad och har ett visst resultat så kan du försöka tänka som så att du är nöjd med några extra tusen per månad. Så om du har 10k och förlorar 4k så har du ändå 6k i ren vinst. Vem skulle tacka nej till 6k extra varje månad lixom.

 

Såklart det är svårt att tänka så när man just spelat en förlustsession. Men precis som med allt annat så gäller det att träna. Här är det tankarna som man måste träna på.

 

Och som Jonte90 säger så är det bra att fokusera på att spela bra poker. Resultatet kommer bli som det blir. Du kan inte påverkar resultatet mer än att spela bra. Så sluta lägg energi på det du inte kan göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att hela tiden tänka på hur roligt (om du nu tycker det) det ändå är att tjäna så lätta pengar på något såpass halvskoj (eller vad du tycker) som poker, kombinerat med tänket som Neuen skrev.. Då kommer du ta förlusterna mycket lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...