Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Ta pokern i andra hand, spela på en nivå där du kan göra lite fina move's (annars risk att man blir för tajt/vek lättläst och utspelad). Så slipper du må så dåligt av downswings(för de blir bara fler mtp att SvS fisken sakta försvinner).

 

Att må gott och slippa bli arg varje dag är viktigt för din hälsa

 

Jobb karriären ska gå först, det är där de stora pengarna finns (långsiktigt)

 

/ Bengan (pappaledig semipro)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt tips är att lägga fokus på det att vara tacksam för det du ändå vunnit på poker, och om du spelar en månad och har ett visst resultat så kan du försöka tänka som så att du är nöjd med några extra tusen per månad. Så om du har 10k och förlorar 4k så har du ändå 6k i ren vinst. Vem skulle tacka nej till 6k extra varje månad lixom.

 

Såklart det är svårt att tänka så när man just spelat en förlustsession. Men precis som med allt annat så gäller det att träna. Här är det tankarna som man måste träna på.

 

Och som Jonte90 säger så är det bra att fokusera på att spela bra poker. Resultatet kommer bli som det blir. Du kan inte påverkar resultatet mer än att spela bra. Så sluta lägg energi på det du inte kan göra något åt.

 

Försök att hela tiden tänka på hur roligt (om du nu tycker det) det ändå är att tjäna så lätta pengar på något såpass halvskoj (eller vad du tycker) som poker, kombinerat med tänket som Neuen skrev.. Då kommer du ta förlusterna mycket lättare.

 

Ta pokern i andra hand, spela på en nivå där du kan göra lite fina move's (annars risk att man blir för tajt/vek lättläst och utspelad). Så slipper du må så dåligt av downswings(för de blir bara fler mtp att SvS fisken sakta försvinner).

 

Att må gott och slippa bli arg varje dag är viktigt för din hälsa

 

Jobb karriären ska gå först, det är där de stora pengarna finns (långsiktigt)

 

/ Bengan (pappaledig semipro)

 

Det där med swingsen gäller det bara att vänja sig vid, och försöka spela så bra poker som möjligt trots att man tappar. Innan hade jag också enorma problem med detta, men nu känns det lättare att spela bra även när det går dåligt. Vet egentligen inte varför det blivit bättre, kanske är för att jag endast spelar då jag är sugen på att spela bra poker, inte när jag är sugen på att tjäna ett par snabba tusingar. Detta gör det lättare att koppla bort summorna under sessionerna och istället fokusera på att ta bra beslut i varje situation. Med andra ord; sträva inte efter att tjäna pengar, utan efter att spela bra poker.

 

Tack för alla jättebra tankar. Jag har haft liknande problem tidigare och jag och JTD har diskuterat det. Jag måste helt enkelt vara mer positiv och så länge jag inte gör snuskigt med pengar på pokern så får det vara en trevlig och lönande bisak.

 

Sen är det rätt som Bengan säger. För att pokern ska löna sig bättre än karriären så måste man göra så enooormt med pengar på pokern att det inte är något jag siktar på. Men medans jag studerar skulle det vara skönt att få undan en slant.

 

Min syster har tex ut över 30k netto samtidigt som hon fortfarande är mer än miljonär på sin bostad. Och hon är bara lite drygt 30 år gammal och har en rätt vanlig akademisk- och bostadskarriär samtidigt som hon inte är plågsamt begåvad. För att jag som pokerspelare ska kunna mäta mig med hennes ekonomi så räcker det inte direkt att göra 100k tre månader i rad om man säger som så.

 

PS: 20 knä-armhävningar är inte ens träning för en otränad semitjockis som mig, bättre kan du!:mrgreen:

 

Ok, jag ska kalla de semi-armhävningar så det låter lite tuffare iaf! 8-)

 

....

 

Ons: Paus.

 

Hade en rad händer som jag ville visa. Men jag kan inte få ut HH's från PT hur jag än försöker. Hur gör man?

 

Sen försökte jag få ut HH's genom IE men det gick inte heller. Laddar ner Firefox nu istället. IE är ändå inget favoritprogram.

 

Blev iaf "småtiltad" då och då får pokern vara för ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en rad händer som jag ville visa. Men jag kan inte få ut HH's från PT hur jag än försöker. Hur gör man?

 

Sen försökte jag få ut HH's genom IE men det gick inte heller. Laddar ner Firefox nu istället. IE är ändå inget favoritprogram.

 

Får inte ut min HH's via Firefox heller. När jag öppnar handhistoriken från svs-klienten så öppnas en ruta i IE eller Firefox där jag kan välja vilken hand jag vill titta på. Precis som vanligt alltså. Sen så när jag klickar på en hand jag vill titta på så blir det bara blankt istället för att handen ska komma upp i textformat.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ons: Paus.

 

[...]

 

Blev iaf "småtiltad" då och då får pokern vara för ikväll.

 

Helt rätt beslut att inte spela ikväll. Skulle damma av skärmen istället och lyckades tappa ner en nål i skärmen!! Tror mitt ofokus ikväll beror på att jag inte tog ngn middagslur som jag brukar göra. Imorgon hoppas jag vara mer fokuserad och laddad för grind.

 

.....

 

I övrigt ni vet de som frågat efter HH's varför jag numera inte postar några HH's. Jag kan inte få ut några! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara använt HM och där tar man bara och högerklickar på en hand och väljer alternativet show... Borde vara något liknande för dig.

 

Ok, tyvärr funkar det inte i PT. Men om inte annat så ska jag nog få SvS vanliga historik att funka så småningom. Har mailat och frågat SvS.

 

Sen så är det skönt om du konverterar dom sen. =)

http://thehandconverter.com

 

Will try. Den förra HC jag använde fungerade dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte PT på denna dator och är bortrest, kommer inte ihåg exakt... men man "dubbelklickar" väl på handen i PT som man vill ha HHn på.

 

Sen får man väl upp en HH-text där någonstans, som man klipper ut. Och den kan du klistra in i t ex Thehandconverter.com, eftersom det är en PT-HH.

Den andra bugg-convertern var du tvungen att använda för att den klarade av HHs direkt från Boss, vilket handconverter.com inte gör.

 

Du ska iaf klippa ut HHn från den valda handen (bland alla händer, där det står vilka kort du hade/hur mycker du vann/förlorade) i PT, och sen göra vad du vill med HHn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte PT på denna dator och är bortrest, kommer inte ihåg exakt... men man "dubbelklickar" väl på handen i PT som man vill ha HHn på.

 

Sen får man väl upp en HH-text där någonstans, som man klipper ut. Och den kan du klistra in i t ex Thehandconverter.com, eftersom det är en PT-HH.

Den andra bugg-convertern var du tvungen att använda för att den klarade av HHs direkt från Boss, vilket handconverter.com inte gör.

 

Du ska iaf klippa ut HHn från den valda handen (bland alla händer, där det står vilka kort du hade/hur mycker du vann/förlorade) i PT, och sen göra vad du vill med HHn.

 

Givetvis. Tack!

 

Helt otroligt hur jag kunde missa det enklaste. Ungefär som att glömma att sätta in sladden. Men nu strular det ändå med min databas och jag är "småtiltad". Måste få till det innan jag kan posta några händer och vill också få till det så jag slipper spela småtiltad.

 

Blir så jävla irriterad för småsaker som går mig emot numera. Och massa småskitsaker händer titt som tätt. Vetefan vad det beror på. Kanske är det pokerabstinens :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag: Paus.

 

Blev en hel del fickel med databasen men nu fungerar allt. Hade däför inte tid att spela så mycket dessutom får jag lön imorgon. Imorgon ska jag dessutom räkna ut hur stor bankrulle jag har. Och lämna tillräckligt mycket pengar på lönekontot så jag slipper låna från rullen hela tiden. Det är en av anledningarna till att rullen ökat så sakta.

 

Så jag ser fram emot att komma igång på allvar imorgon igen! Gäller dock att hålla fokus, tänka och lägga bra händer mot spelare som bör ha bättre händer.

 

....

 

Några händer från min förlustsession(-4,2k på 780 givar i måndags):

 

Tveksamma syner men sen otur:

 

BossMedia Game #: Table Diana 19 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em -

Seat 1: Benny_81 (kr1231.86)

Seat 4: VAN (kr381.55)

Seat 5: Poccorn (kr393.59)

Seat 3: hudsonbay (kr1031.26)

Seat 2: Putte.p (kr907.04)

VAN posts the big blind of kr5.00

hudsonbay posts the small blind of kr2.50

Putte.p is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 King of DiamondsJack of Diamonds

Poccorn folds

Benny_81 raises kr20.00

Putte.p folds

hudsonbay raises kr70.00

VAN folds

Benny_81 calls kr70.00

*** FLOP *** 5 of HeartsQueen of Diamonds5 of Diamonds

hudsonbay bets kr108.75

Benny_81 calls kr108.75

*** TURN *** 5 of HeartsQueen of Diamonds5 of Diamonds8 of Diamonds

hudsonbay checks

Benny_81 bets kr350.00

hudsonbay goes all-in with kr852.51

Benny_81 calls kr852.51

*** RIVER *** 5 of HeartsQueen of Diamonds5 of Diamonds8 of Diamonds3 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot kr2052.52 | Rake kr15.00

Board: 5 of HeartsQueen of Diamonds5 of Diamonds8 of Diamonds3 of Diamonds

Benny_81 won (kr0.00), mucks

Putte.p won (kr0.00), mucks

hudsonbay won (kr2052.52), showed Ace of DiamondsAce of Clubs

VAN won (kr0.00), mucks

Poccorn won (kr0.00), mucks

 

Hade not "bettar som fan med allt möjligt". Skulle ha öst på hårdare tidigare och kanske checkat rivern. Hade inte fått upp några stats på Fi iom att jag just börjat spela:

 

BossMedia Game #: Table Diana 3 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em -

Seat 2: Benny_81 (kr1226.15)

Seat 1: lesato (kr940.67)

Seat 3: Kattwoman (kr1035.43)

Seat 4: kulle11 (kr108.88)

Seat 5: Royalen (kr1000.00)

Benny_81 posts the small blind of kr2.50

Kattwoman posts the big blind of kr5.00

Royalen posts the big blind of kr5.00

lesato is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Jack of ClubsAce of Hearts

kulle11 folds

Royalen raises kr25.00

lesato folds

Benny_81 calls kr25.00

Kattwoman folds

*** FLOP *** Jack of Diamonds3 of Spades8 of Clubs

Benny_81 bets kr55.00

Royalen raises kr110.00

Benny_81 calls kr110.00

*** TURN *** Jack of Diamonds3 of Spades8 of ClubsAce of Spades

Benny_81 bets kr270.00

Royalen calls kr270.00

*** RIVER *** Jack of Diamonds3 of Spades8 of ClubsAce of Spades3 of Diamonds

Benny_81 bets kr600.00

Royalen goes all-in with kr595.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr1990.00 | Rake kr15.00

Board: Jack of Diamonds3 of Spades8 of ClubsAce of Spades3 of Diamonds

lesato won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), showed Jack of ClubsAce of Hearts

Kattwoman won (kr0.00), mucks

kulle11 won (kr0.00), mucks

Royalen won (kr1990.00), showed 9 of Clubs3 of Hearts

 

Så kan det gå:

 

BossMedia Game #: Table Diana 3 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em -

Seat 2: Benny_81 (kr1107.56)

Seat 5: Tilt Me (kr866.10)

Seat 4: Zodiac (kr289.40)

Benny_81 posts the big blind of kr5.00

Tilt Me posts the small blind of kr2.50

Zodiac posts the dead blind of kr7.50

Tilt Me is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Queen of DiamondsQueen of Hearts

Zodiac checks

Tilt Me folds

Benny_81 raises kr20.00

Zodiac calls kr20.00

*** FLOP *** King of Diamonds3 of SpadesQueen of Clubs

Benny_81 bets kr32.00

Zodiac raises kr79.00

Benny_81 goes all-in with kr1087.56

Zodiac goes all-in with kr269.40

*** TURN *** King of Diamonds3 of SpadesQueen of Clubs6 of Diamonds

*** RIVER *** King of Diamonds3 of SpadesQueen of Clubs6 of Diamonds9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr569.21 | Rake kr14.59

Board: King of Diamonds3 of SpadesQueen of Clubs6 of Diamonds9 of Spades

Benny_81 won (kr0.00), showed Queen of DiamondsQueen of Hearts

Zodiac won (kr569.21), showed 10 of HeartsJack of Diamonds

Tilt Me won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH's har länge varit efterfrågade. Men det har varit besvärligt att ta ut de med gammal dator via IE och jag har inte heller sett någon större anledning att diskutera strategier på de nivåer jag spelat.

 

Men nu behöver jag tänka lite en period för att ha en bra chans att krossa 2-5. Sen om jag lyckas få in ett bra tänk för 2-5 så kan fler beslut gå på rutin även där. Men tills detta ev. händer så kommer jag att posta och fundera en hel del kring olika händer framöver. De jag postade ovan har jag då inte så mkt tankar på eftersom det var så länge sedan jag spelade dessa händer. Kommer därför inte ihåg vad jag grundade alla beslut på.

 

Nu när jag har PT går det iaf bra att få ut HH's :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli riktigt roligt att läsa lite analyser av dig, något jag verkligen saknat.

Jag har följt din DB och är grymt imponerad av din klättring och ditt spel!

 

GL

 

Tack. Kul att höra!

 

....

 

Rulle: 75.312:-

Investerat från rullen: 7.551:- (typ täckbyxor och annat lyx)

Uppslösat från rullen: 12.350:- (sen jag började skriva dagbok)

 

Nu har jag lite drygt 3.000:- att leva på nästa månad. Borde gå bra om jag tänker mig för. De pengar jag slösat upp från rullen kommer jag förhoppningsvis aldrig ha råd att lägga tillbaka till rullen. För nu vill jag ösa på med pokern! Och därmed inte jobba så mycket.

 

Hårda mål:

Få upp rullen i 100k och då unna mig en fin klocka och annat lyx.

7.000 givar i veckan på fyra bord.

 

Mjuka mål:

Tänka mig för när jag spelar. Analysera mitt spel mer.

Lägga bra händer mot spelare som bör ha bättre händer och inte tvärtom.

 

....

 

Ska snart tillbaka på jobbet. Sen plannerar jag att nöta på hela helgen med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på en sak!!

 

Dagboken och min resultatrapportering var jäkligt bra för mig då den fick mig att undvika att tilta iväg "halva rullen i tid och otid".

 

Nu har jag inga större problem med det.

 

Men jag har fortfarande problem att spela vettigt i alla större givar. Därför ska jag nu börja lägga upp alla(eller nästan alla om det blir för mkt) stora givar som jag förlorar! :) Det kan få mig att tänka till innan jag kastar iväg ett inköp. Risken är att jag blir för feg men den risken får jag ta för det är väldigt sällan jag känt att jag måste lösa upp mitt spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, regn!

 

Regn = Full betald ledighet resten av dagen.

 

Ska äta efterrätt till lunchen, läsa tidningen. Sen väntar ett grindpass, ett löppass och förhoppningvis ännu ett grindpass. Steinbecks vredens druvor står också på programmet under kvällen/dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1.319:- på dagens första 1.001 givar.

 

Fi normala stats, ligger lite minus, har bettat pre tre av fyra gånger och sen CB:at på flopp mot mig. Sen kommer handen:

 

BossMedia Game #: Table Diana 10 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 15:30:11 - 2009/07/24

Seat 1: Benny_81 (kr994.94)

Seat 3: Frukost (kr517.97)

Seat 5: yeahbuddy (kr997.55)

Seat 4: Kajan1 (kr401.60)

Frukost posts the small blind of kr2.50

Kajan1 posts the big blind of kr5.00

Benny_81 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Jack of ClubsKing of Spades

yeahbuddy raises kr17.50

Benny_81 calls kr17.50

Frukost calls kr17.50

Kajan1 calls kr17.50

*** FLOP *** 10 of DiamondsKing of Clubs3 of Diamonds

Frukost checks

Kajan1 checks

yeahbuddy bets kr50.00

Benny_81 raises kr150.00

Frukost folds

Kajan1 folds

yeahbuddy calls kr150.00

*** TURN *** 10 of DiamondsKing of Clubs3 of Diamonds4 of Clubs

yeahbuddy checks

Benny_81 checks

*** RIVER *** 10 of DiamondsKing of Clubs3 of Diamonds4 of ClubsJack of Spades

yeahbuddy bets kr275.00

Benny_81 calls kr275.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr905.00 | Rake kr15.00

Board: 10 of DiamondsKing of Clubs3 of Diamonds4 of ClubsJack of Spades

Benny_81 won (kr0.00), mucks

Frukost won (kr0.00), mucks

Kajan1 won (kr0.00), mucks

yeahbuddy won (kr905.00), showed Queen of Diamonds9 of Diamonds

 

Tänkte inte ens på att han kunde ha stege. Läxan är alltså att tänka lite mer på vad Fi kan ha.

 

Handen var största torsken jag fick det här passet. Över -500:- hade jag tänkt visa men när det inte händer så får jag visa andra givar. Jag tror inte heller jag orkar visa varje hand när jag spelat korrekt och haft riktigt otur.

 

....

 

Nu lite tv, mat och löpning. Sen hoppas jag gå på grinden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hand. Tänkte såhär: Vill ogärna släpp QQ, han visar med sitt överbet preflopp att han kanske gärna vill ha potten direkt. Bettar ut ordentligt på flopp för att inte låta han dra om han ligger efter och för att reppa en bra hand såsom triss och skrämma bort honom om han ligger före:

 

BossMedia Game #: Table Diana 16 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 14:15:34 - 2009/07/24

Seat 2: Liraren#54 (kr1141.88)

Seat 3: Benny_81 (kr1208.92)

Seat 4: mrs.flecky (kr857.85)

Seat 5: sparrow2 (kr2202.39)

Seat 1: bennsan (kr285.94)

Liraren#54 posts the big blind of kr5.00

bennsan posts the small blind of kr2.50

sparrow2 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Queen of HeartsQueen of Diamonds

Benny_81 raises kr20.00

mrs.flecky calls kr20.00

sparrow2 folds

bennsan calls kr20.00

Liraren#54 raises kr100.00

Benny_81 calls kr100.00

mrs.flecky folds

bennsan calls kr100.00

*** FLOP *** 10 of Diamonds4 of Spades6 of Spades

bennsan checks

Liraren#54 bets kr222.00

Benny_81 raises kr609.00

bennsan folds

Liraren#54 folds

 

Måhända tänkte jag snurrigt men det var så jag tänkte och då bör jag ju vara ärlig med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,3k upp nu efter 1400 givar. Ev blir det mer grind senare. Ska kolla om gangs of NY är ngt att se först. Överlag väldigt lukruativt ikväll men då har jag också flyt.

 

Passet största förlust. Fi lagom aggri och verkar kompetent, satte han på drag:

 

BossMedia Game #: Table Diana 6 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 20:50:29 - 2009/07/24

Seat 5: Benny_81 (kr1036.05)

Seat 1: Fi (kr1054.22)

Seat 2: bosse99 (kr224.32)

Benny_81 posts the big blind of kr5.00

bosse99 posts the small blind of kr2.50

Fi is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 9 of Spades10 of Spades

Fi raises kr17.50

bosse99 folds

Benny_81 calls kr17.50

*** FLOP *** 5 of HeartsJack of HeartsQueen of Diamonds

Benny_81 bets kr30.00

Fi calls kr30.00

*** TURN *** 5 of HeartsJack of HeartsQueen of Diamonds3 of Diamonds

Benny_81 bets kr80.00

Fi calls kr80.00

*** RIVER *** 5 of HeartsJack of HeartsQueen of Diamonds3 of Diamonds4 of Clubs

Benny_81 bets kr220.00

Fi calls kr220.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr682.50 | Rake kr15.00

Board: 5 of HeartsJack of HeartsQueen of Diamonds3 of Diamonds4 of Clubs

Fi won (kr682.50), showed Queen of ClubsAce of Hearts

bosse99 won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), showed 9 of Spades10 of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyp!

 

Måste även tilläga att jag på något sett blir lite glad när jag ser att du använder ordet "givar" istället för det vedertagna uttrycket händer.

Det gör dig unik :heart:

 

+1

 

Även uttryck som "aggri" istället för det vanligare "aggro" är något som gör Benny lite unik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyp!

 

Måste även tilläga att jag på något sett blir lite glad när jag ser att du använder ordet "givar" istället för det vedertagna uttrycket händer.

Det gör dig unik :heart:

 

+1

 

Även uttryck som "aggri" istället för det vanligare "aggro" är något som gör Benny lite unik. :)

 

:)

 

....

 

Nu grind! Verkar vara dåligt med action med jag tog mig iaf upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...