Gå till innehåll

NLT - Trn, AA felspelad?


Dahlberg

Recommended Posts

tjena tjena

 

Jag kom på mig själv med att tänka "fan nu skriver jag en tråd som alla har sett 10000000 gånger" men jag måste ha lite synpunkter och hjälp om jag skulle kunnat spela annorlunda än ja gjorde...

 

 

Bakgrundsfakta:

* Det är torney, ganska tidigt.

* Jag ligger kanske 40 av 160 me 5000 i stacken.

* Fi har 8000 och leder bordet. resten har lite småspridda stackar.

 

Bordsstämning

Det flyter på, jag har petat ut en eller 2 pers och har ganska bra image vid bordet.

 

Preflop

Knappen är fi4

 

fi1 call 200/ calls 300

fi2 folds

fi3 dolds

fi4 calls 200 /calls 300

fi5 posts SB 100 /folds

Dahlberg Posts BB 200 / raise 500 (A :spade: A :heart:)

fi6 folds

fi7 calls 200/ folds

fi8 call 200/ calls 300

fi9folds

 

Flop

 

Dealing Flop: [K :club: Q :heart: 2 :spade: ]

(Pot =2300)

 

Jag tycker att jag har fått en lite läskig flop för jag har sett folk som synar me KQ förr, men vill inte bjuda in någon med stegdrag eller nå annat så ja bettar halva potten för att rensa och hoppas att bara AK synar. (och ber till gud att ingen har KQ)

 

Dahlberg bets 1100

 

fi8 calls 1100 (dn här killen känner jag väl, läser honom som en bok. Jag vet att han har AK. Han brukar inte slänga in en call om han inte har någonting att jobba med, och han brukar inte höja me tptk sen ja piska honom med ett set så jag är inte så orolig)

 

fi1 folds

 

fi4 calls 1100 (den här killen vet jag inte vad han har för han är ny vid bordet, men jag sätter honom preliminärt på en K med kanske J kicker eller liknande för att han inte höjer mig)

 

Turn

 

Dealing Turn: [8 :heart: ]

(Pot = 5600)

 

Det där kortet kan inte ha hjälpt någon. Men jag tycker att det är slutspelat.

 

Dahlberg bets all in 3400. (litar på mina reads att ingen har 2paret.)

fi8 all in 2300

fi4 calls 3400 (han steker ett bra tag men sen skickar han in allt)

 

Fi8 visar precis som jag trodde A :club: K :diamond:

Fi4 visar 10J (jaha pucko / tack för pengarna tänker jag, han har bara 4 outs och inte direkt fina pottodds för den synen men visst, vill han torska så ska inte jag stoppa honom)

 

River

 

Dealing River: [A :diamond: ] (det är fan inte sant... :shock::shock: )

(Pot =14700)

 

Showdown

 

Dahlberg shows AA pair of aces

fi8 show a pair of kings a kicker

fi4 shows straight A high

 

Avslutning

Jahapp, vet inte riktigt om jag gjorde rätt eller fel men det känns som att jag inte spelar AA så bra överhuvudtaget och den här potten är nog den största jag har torskat me AA om man jämför med hur mycket jag hade...

 

Min fråga: gjorde jag verkligen något fel i den här handen??? gav jag honom verkligen pottodds för att jaga stegen?? är helt förbryllad, spelade jag FEL???

 

 

Skriv allt som kan tänkas vara hjälpsamt

 

Väl mött

/Dahlberg

 

*EDIT* skrev fel, var stressad. River var ett A inte Q. Sorry.

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi1 call 200/ calls 300

fi2 folds

fi3 dolds

fi4 calls 200 /calls 300

fi5 posts SB 100 /folds

Dahlberg Posts BB 200 / raise 500 (A :spade: A :heart:)

fi6 folds

fi7 calls 200/ folds

fi8 call 200/ calls 300

fi9folds

 

 

Här hade jag lagt in en större höjning. Det ligger 900 i potten när det är din tur att agera, jag hade höjt upp minst potten här. Med en så pass liten höjning riskerar du att få med dig lite för mycket folk för iaf min smak. Hade det varit cash-game så hade det inte gjort så mycket, men nu är det turnering och det handlar om att överleva och inte maximera sitt EV i varje hand.

 

Flop

 

Dealing Flop: [K :club: Q :heart: 2 :spade: ]

(Pot =2300)

 

Jag tycker att jag har fått en lite läskig flop för jag har sett folk som synar me KQ förr, men vill inte bjuda in någon med stegdrag eller nå annat så ja bettar halva potten för att rensa och hoppas att bara AK synar. (och ber till gud att ingen har KQ)

 

Dahlberg bets 1100

 

Håller med om att det är en läskig flopp, fast du har inget val än att betta ut. Jag had bettat lite mer ½ potten här, om du hade spelat som jag sa PF så hade du haft ca 4k kvar i din stack nu, antingen hade jag bettat ut ca 1.5k eller ställt in. Sitter nån med KQ här så tror jag inte du kan komma undan i stort sätt hur du än spelar här.

 

Turn

 

Dealing Turn: [8 :heart: ]

(Pot = 5600)

 

Det där kortet kan inte ha hjälpt någon. Men jag tycker att det är slutspelat.

 

Dahlberg bets all in 3400. (litar på mina reads att ingen har 2paret.)

fi8 all in 2300

fi4 calls 3400 (han steker ett bra tag men sen skickar han in allt)

 

Fi8 visar precis som jag trodde A :spade: K :diamond:

Fi4 visar 10J (jaha pucko / tack för pengarna tänker jag, han har bara 4 outs och inte direkt fina pottodds för den synen men visst, vill han torska så ska inte jag stoppa honom)

 

River

 

Dealing River: [Q :diamond: ] (det är fan inte sant... :shock::shock: )

(Pot =14700)

 

Showdown

 

Dahlberg shows AA pair of aces

fi8 show a pair of kings a kicker

fi4 shows straight A high

 

Avslutning

Jahapp, vet inte riktigt om jag gjorde rätt eller fel men det känns som att jag inte spelar AA så bra överhuvudtaget och den här potten är nog den största jag har torskat me AA om man jämför med hur mycket jag hade...

 

Min fråga: gjorde jag verkligen något fel i den här handen??? gav jag honom verkligen pottodds för att jaga stegen?? är helt förbryllad, spelade jag FEL???

 

 

Skriv allt som kan tänkas vara hjälpsamt

 

Väl mött

/Dahlberg

 

Att ställa in på turn här som du gör är givet tycker jag, precis som du trodde får du ju syn av AK, otur sen än sista killen sätter sin stege. Över lag tycker jag du spelade handen ganska bra.

 

Sen har du något skrivit fel med korten, för han får inte stege med JT här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra st har limpat in med 200 och du höjer med 300 i BB, där är största felet. Jag hade höjt till minst 1000 eller så. En rise med 300 gör ju bara att du får med alla fyra i handen, vilket du inte vill med AA. All in och hoppas på syn av någon av småstackarna kanske inte heller hade varit fel.

 

Thats my opinion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas alla såg att jag ändrat. Rivern va ingen Q det var ett A...

 

Nu får ni omvärdera handen ;)

 

 

Lessen för skrivfelet...

 

Är väl inget att omvärdera, ingen kan ju betta mer iaf när river kommer.

 

Det var ett litet "sägaettskämtförattbortförklarasig" skämt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi1 call 200/ calls 300

fi2 folds

fi3 dolds

fi4 calls 200 /calls 300

fi5 posts SB 100 /folds

Dahlberg Posts BB 200 / raise 500 (A :spade: A :heart:)

fi6 folds

fi7 calls 200/ folds

fi8 call 200/ calls 300

fi9folds

 

 

Forlat, sitter i vietnam och har inga ao ae oe, hoppas ni forstar anda :)

Holler med alla foregaende, hojningen ar for svag. Skulle hoja minst 4BB om det var en eller tva med i potten, nu ar det fyra och minst pothojning kanns som ett battre alternativ.

 

Flop

 

Dealing Flop: [K :club: Q :heart: 2 :spade: ]

(Pot =2300)

 

Jag tycker att jag har fått en lite läskig flop för jag har sett folk som synar me KQ förr, men vill inte bjuda in någon med stegdrag eller nå annat så ja bettar halva potten för att rensa och hoppas att bara AK synar. (och ber till gud att ingen har KQ)

 

Dahlberg bets 1100

 

Problemet har iom att du inte hojde mer po floppen ar att potten ar relativt liten sett till hur manga spelare det ar. Har tror jag du far tanka lite mer framot. Nar du bettar 1100 har so blir potten totalt 3400, vilket ar exakt vad du har kvar i stacken. Det racker med att du far en enda syn sa har du inte ens ett potbet kvar, och det blir svart att fo bort motstandare med en all-in po turn. Svart att saga eftersom jag hade hojt mer preflop, men om jag spelat som dig preflopp tror jag att jag hade stallt in har.

 

Turn

 

Dealing Turn: [8 :heart: ]

(Pot = 5600)

 

Dahlberg bets all in 3400. (litar på mina reads att ingen har 2paret.)

fi8 all in 2300

fi4 calls 3400 (han steker ett bra tag men sen skickar han in allt)

 

Fi8 visar precis som jag trodde A :spade: K :diamond:

Fi4 visar 10J (jaha pucko / tack för pengarna tänker jag, han har bara 4 outs och inte direkt fina pottodds för den synen men visst, vill han torska så ska inte jag stoppa honom)

 

River

 

Dealing River: [Q :diamond: ] (det är fan inte sant... :shock::shock: )

(Pot =14700)

 

Showdown

 

Dahlberg shows AA pair of aces

fi8 show a pair of kings a kicker

fi4 shows straight A high

 

Avslutning

Jahapp, vet inte riktigt om jag gjorde rätt eller fel men det känns som att jag inte spelar AA så bra överhuvudtaget och den här potten är nog den största jag har torskat me AA om man jämför med hur mycket jag hade...

 

Min fråga: gjorde jag verkligen något fel i den här handen??? gav jag honom verkligen pottodds för att jaga stegen?? är helt förbryllad, spelade jag FEL???

 

 

Skriv allt som kan tänkas vara hjälpsamt

 

Väl mött

/Dahlberg

 

Som sagt, inte ens ett potbet och du far tva synar. Vet in om jag raknar fel med J10 har val 6 stegouts (du har 2 ess). Hinner inte rakna exakt men det ar nog harfint om han har odds eller inte att syna. Tyvarr hinner jag inte skriva mer nu, min internet tid ar ute :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, jag får det till 5 outs? AA - AK ger väl 1 möjligt A samt 4st 9or?

Givet att vi vet vad alla har. Frågan är om killen med JT kan förutsätta att tre ess är ute redan.

 

Jo det ar klart, var lite stressad nar jag skrev detdar. Men som Kotoruy sa ar det knappast troligt att FI har forutsett att 3 ess ar ute. Vet inte vad det var for niva po turneringen men det ar inte alls otroligt att FI raknar med alla 8 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blev girig, till den grad att du gav dina motståndare odds att dra ut dig. Före floppen gav du 1 till 4 åt första callern - plus rätt sjyssta implied eftersom du var ur position. Du vill gärna ha med så många som möjligt förstås, men bara om dom betalar så mycket så att de gör ett misstag som callar. AK skulle göra ett misstag att calla även om du minraisade, men exv låga pockets får definitivt implied odds för att dra ut (nu kan jag inte säga nånting sånt säkert eftersom du inte har med stacksizes). Det vore inte ens fel att ställa in preflop. Definitivt om du tror att du har möjlighet att bli callad.

 

Imponerande read förresten, att du fick rätt att f1 hade AK. Jag hade nog aldrig satt det på en limp/call och flat call på floppen.

 

Sist men inte minst tycker jag inte du ska posta resultat innan du fått svar. Det kommer garanterat att färga svaren du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...