Gå till innehåll

"Förlorade över två miljoner" Aftonbladet


Matfrid

Recommended Posts

Det verkar som att Poker Magazine rapporterat dagsresultatet från 16/8 en dag försent och sen har Aftonbladet tagit rapporteringen rakt av utan att ändra tidsangivelsen "igår"... Lysande.

 

Varför lägger jag förresten ner en massa tid på att kolla upp sånt här? Note to self: get a life.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och under "artikeln" en uppmaning att prenumera på Poker Magazine och en länk i samma utförande som Aftonbladets interna länkar. Det är naturligtvis ingen artikel i egentlig mening, utan en ren smygannos för PM. Aftonbladet vill sudda ut gränsen mellan redaktionell text och reklam i syfte att tjäna mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Ännu lustigare att siffrorna inte alls verkar stämma med dom på highstakesdb, därt slaktarn ska gått +$200000, Galfond -$200000 etc.

 

Antar att dom använder sig av pokertracker på något sett som missar massa händer hela tiden så resultatet aldrig riktigt stämmer över en liten sample.

 

Förövrigt en så patetisk artikel som man förväntar sig av aftonbladet...

 

EDIT/ Såg att dom hade kommit med "scoopet" en dag senare.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag stör mig ordentligt på aftonbladets pokerwebb där det mesta bara är kopierade pressmeddelanden utan någon som helst nyans eller journalistik inblandad.

 

en kompis jobbade på glocalnets support när chefen sa till dem "det kommer vara fullt fart i em när en annons går i aftonbladet." mycket riktigt blev det full fart men sedan när min kompis kollade in aftonbladet var det en "redaktionell" artikel som handlade om glocalnet.

 

vet inte om detta är olagligt, i tryckta tidningar är det ju ändå "hela denna sida är en annons" osv..

 

sry för off topic..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...