Snygglenn Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Bara en snabb uppskattning men antag att du kan köra 20ptBB/100 (mer troligen) så 40 spänn/100 händer, räkna med 50 händer/h per bord, 5 bord => 250 händer / h => 100 kr/h. Finns säkert dom som gör mer. Lirar inte FR men ganska säker på att det inte går att hålla 40bb/100 på ett större sample Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pherlo Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Lirar inte FR men ganska säker på att det inte går att hålla 40bb/100 på ett större sample Jag lirar FR och tror inte heller att 20ptBB/100 är rimligt i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Powermind Postad 27 Mars , 2009 Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Möjligt att 20 kanske är att ta i, men säg 15 så ger det 75:-/h. Det kan man definitivt hålla iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Över 80 är inte så fantastiskt svårt, över 50 kr/h kan du lätt hålla om du kan spela vettigt. (Dvs fantasilös nötaggropoker) Lärde upp en polare, han drar in runt 50 kr/h och kört nått halvår. Han har aldrig pluggat poker, utan det han kan har han plockat upp eller har jag lärt honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hintze Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Trevlig tråd detta! Eller, egentligen inte ett dugg trevlig om man tittar på jargongen, men ändå en tråd som intresserar mig. Tycker det behövs en gemensam dagbok för SvS 0.5/1, nivån är så låg att folk nog skiter i oss om vi gör egna dagböcker, vilket jag dessutom spelar på tok för lite för att det ska vara någon mening att göra. Är zatom på SvS btw. För att slänga in en fråga: Vilka spelare på 0.5/1 tycker ni är bra på SvS? (Använd om ni vill gärna statistik för svaren, har inga dylika program själv) Edit: Funderar på en sak till. Hur spelar ni AA pre på SvS nuförtiden? På den gamla goda tiden kunde man ju ställa in pre i vilken position som helst och alltid få en syn. Idag tycker jag det är mycket svårt att isolera folk med essen på SvS. Det ska erkännas i sammanhanget att det enda jag har att jämföra med är de lägre nivåerna på Unibet, men det *känns* ändå som en rejäl skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Alltid raise, 5-9 beroende på bord och position. Ibland blir det runfold, men oftast inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bloop Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Höjer samma med AA som alla andra händer jag höjer om jag är först att höja. Använder oftast den enkla 4BB + 1BB/Limper. Som SunTzu låter det som? Har någon höjt före mig så återhöjer jag i princip alltid. För egen del tycks det mig som att jag bara förlorar i långa loppet på att försöka smyga och vara trixig. Försöker alltid höja så eventuella försök att floppa set med lägre par osv. ska vara olönsamma. Så där 10 % av fiendes stack kanske? Folk reraisar med så få händer (även jag) så jag kan lika gärna ta rejält betalt för att jag spelar handen med öppna kort. Ett undantag kan vara om en relativt liten stack har höjt, synare emellan och jag är relativt säker på att den ursprungliga höjaren kommer att ställa för ganska lite pengar extra, om jag minraisar eller nära på, men tillräckligt för att jag ska kunna höja igen om limparna emellan synar den lilla stackens all-in. Ett annat skulle kunna vara om det är någon som spelar super-aggro/på monstertilt med stora bluffar på flera gator men som lägger sig om man slår om. ****** Är det någon som läst Professional No Limit Hold'em Volume 1 av Miller, Mehta och Flynn? Isåfall, vad ni tycker om deras idéer angående preflophöjningar, SPR och annat och om/hur ni tillämpar dem på Sv.Sp. 0.5/1 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IBetUFold Postad 31 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Det går bra nu... LOL...Bara att bryta ihop och komma igen som en vis(s) skidåkare bruka säga. ***** Hand 986956476 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 31 mars 2009 15:54:36 Adam 17 (Vanlig/Cash Game) Plats 3: IBetUFold (202.38) Plats 6: Hangaren (63.97) Plats 1: Taoi (92.67) Plats 4: HetaJärnet (41.29) Plats 5: rylt (123.50) Plats 7: arp1 (8.62) Plats 8: Roffert (118.30) Plats 9: loudnclear (69.95) Plats 10: Massik (179.40) Plats 2: Boutre (131.65) Hangaren lägg LM 0.50 arp1 lägg SM 1.00 Boutre lägg SM 1.00 ** Giv ** IBetUFold [Kk, Kr] Hangaren [N/A, N/A] Taoi [N/A, N/A] HetaJärnet [N/A, N/A] rylt [N/A, N/A] arp1 [N/A, N/A] Roffert [N/A, N/A] loudnclear [N/A, N/A] Massik [N/A, N/A] Boutre [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Roffert Lägg loudnclear Syna 1.00 Massik Höj till 6.00 Taoi Lägg Boutre Lägg IBetUFold Höj till 22.00 HetaJärnet Lägg rylt Lägg Hangaren Lägg arp1 Lägg loudnclear Lägg Massik Syna 22.00 *** Flop(Board): *** : [4k, Knh, 7k] *** Bet Runda 2 *** Massik Passa IBetUFold Satsa 34.00 Massik All-in 157.40 IBetUFold Syna 157.40 *** Turn(Board): *** : [4k, Knh, 7k, 6s] *** River(Board): *** : [4k, Knh, 7k, 6s, Er] *** Showdown *** : Rake: 9.05 Totalpott: 353.25 IBetUFold Lägger mig Vinst: 0.00 Hangaren Lägger mig Vinst: 0.00 Taoi Lägger mig Vinst: 0.00 HetaJärnet Lägger mig Vinst: 0.00 rylt Lägger mig Vinst: 0.00 arp1 Lägger mig Vinst: 0.00 Roffert Lägger mig Vinst: 0.00 loudnclear Lägger mig Vinst: 0.00 Massik [Knr, Kns] Triss i knektar Vinst: 353.25 Boutre Lägger mig Vinst: 0.00 ***** Hand 986964838 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 31 mars 2009 16:05:21 Adam 15 (Vanlig/Cash Game) Plats 9: IBetUFold (199.00) Plats 2: Tackar! (70.23) Plats 4: invalido (26.00) Plats 5: Stuart (97.52) Plats 7: ceegan (50.22) Plats 8: myrstrom (179.82) Plats 10: Taoi (100.11) Plats 1: Aleksandra (487.80) Plats 3: RateMyPoo (167.64) Plats 6: -Costanza- (97.92) IBetUFold lägg LM 0.50 Taoi lägg SM 1.00 ** Giv ** IBetUFold [2h, 2r] Tackar! [N/A, N/A] invalido [N/A, N/A] Stuart [N/A, N/A] ceegan [N/A, N/A] myrstrom [N/A, N/A] Taoi [N/A, N/A] Aleksandra [N/A, N/A] RateMyPoo [N/A, N/A] -Costanza- [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Aleksandra Höj till 3.00 Tackar! Lägg RateMyPoo Lägg invalido Lägg Stuart Lägg -Costanza- Syna 3.00 ceegan Syna 3.00 myrstrom Syna 3.00 IBetUFold Syna 3.00 Taoi Lägg *** Flop(Board): *** : [Er, 2s, 6k] *** Bet Runda 2 *** IBetUFold Satsa 14.00 Aleksandra Syna 14.00 -Costanza- Syna 14.00 ceegan Lägg myrstrom Lägg *** Turn(Board): *** : [Er, 2s, 6k, 6r] *** Bet Runda 3 *** IBetUFold Satsa 48.00 Aleksandra Lägg -Costanza- Syna 48.00 *** River(Board): *** : [Er, 2s, 6k, 6r, 5r] *** Bet Runda 4 *** IBetUFold All-in 134.00 -Costanza- All-in 32.92 *** Showdown *** : Rake: 5.49 Totalpott: 214.35 IBetUFold [2h, 2r] Kåk Vinst: 0.00 Tackar! Lägger mig Vinst: 0.00 invalido Lägger mig Vinst: 0.00 Stuart Lägger mig Vinst: 0.00 ceegan Lägger mig Vinst: 0.00 myrstrom Lägger mig Vinst: 0.00 Taoi Lägger mig Vinst: 0.00 Aleksandra Lägger mig Vinst: 0.00 RateMyPoo Lägger mig Vinst: 0.00 -Costanza- [6s, 6h] Fyrtal i sexor Vinst: 214.35 ***** Hand 986977022 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 31 mars 2009 16:21:12 Adam 17 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Taoi (92.56) Plats 3: IBetUFold (198.95) Plats 5: rylt (109.00) Plats 6: LeDouche (202.41) Plats 7: RateMyPoo (199.00) Plats 9: loudnclear (99.83) Plats 10: Jaarre (188.76) Plats 2: Boutre (132.84) Plats 4: HetaJärnet (13.92) Plats 8: PePe88 (67.26) RateMyPoo lägg LM 0.50 PePe88 lägg SM 1.00 ** Giv ** Taoi [N/A, N/A] IBetUFold [4k, 4s] rylt [N/A, N/A] LeDouche [N/A, N/A] RateMyPoo [N/A, N/A] loudnclear [N/A, N/A] Jaarre [N/A, N/A] Boutre [N/A, N/A] HetaJärnet [N/A, N/A] PePe88 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** loudnclear Syna 1.00 Jaarre Syna 1.00 Taoi Lägg Boutre Lägg IBetUFold Syna 1.00 HetaJärnet Lägg rylt Höj till 5.00 LeDouche Lägg RateMyPoo Lägg PePe88 Lägg loudnclear Syna 5.00 Jaarre Syna 5.00 IBetUFold Syna 5.00 *** Flop(Board): *** : [3r, 6h, 4r] *** Bet Runda 2 *** loudnclear Passa Jaarre Passa IBetUFold Satsa 16.00 rylt Höj till 39.00 loudnclear Lägg Jaarre Lägg IBetUFold All-in 193.95 rylt All-in 104.00 *** Turn(Board): *** : [3r, 6h, 4r, 10s] *** River(Board): *** : [3r, 6h, 4r, 10s, 3h] *** Showdown *** : Rake: 5.73 Totalpott: 223.77 Taoi Lägger mig Vinst: 0.00 IBetUFold [4k, 4s] Kåk Vinst: 0.00 rylt [6s, 6k] Kåk Vinst: 223.77 LeDouche Lägger mig Vinst: 0.00 RateMyPoo Lägger mig Vinst: 0.00 loudnclear Lägger mig Vinst: 0.00 Jaarre Lägger mig Vinst: 0.00 Boutre Lägger mig Vinst: 0.00 HetaJärnet Lägger mig Vinst: 0.00 PePe88 Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IBetUFold Postad 31 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Höjer samma med AA som alla andra händer jag höjer om jag är först att höja. Använder oftast den enkla 4BB + 1BB/Limper. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bloop Postad 1 April , 2009 Rapport Share Postad 1 April , 2009 Ser ut som du kanske kunde kommit undan i första handen där annars är det bara att göra som du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IBetUFold Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2009 Ser ut som du kanske kunde kommit undan i första handen där annars är det bara att göra som du säger. Orkade inte folda första handen, var väl lite på småtilt efter alla utdragningar. Han instapushade floppen efter min bet och det brukar bara betyda en sak... Gårdagen var som sagt vidrig, tur att man ej hade en yxa i närheten... Hur går det själv? Länge sen du la ut några händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 1 April , 2009 Rapport Share Postad 1 April , 2009 Upp med månadsresultatet nu då pojkar! Mitt resultat på svs 0,5/1, är iof bara på 9 dagar men ja.. 37h spelade, ca 2900kr inspelade, 18bb/100 och nästan 80kr/h! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bloop Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Orkade inte folda första handen, var väl lite på småtilt efter alla utdragningar. Han instapushade floppen efter min bet och det brukar bara betyda en sak... Gårdagen var som sagt vidrig, tur att man ej hade en yxa i närheten... Hur går det själv? Länge sen du la ut några händer. Jag har inte Poker Tracker just nu och Sv.Spels handhistorik verkar leva sitt eget liv så jag har lite svårt att posta händer för tillfället. Har vunnit ca 3800 i mars och det har varit en mycket bra månad så uppskattningsvis så ligger jag på runt 100 kr/timmen. Hittade den här som var lite rolig. Antar att det är sedan jag började spela på Sv.Spel, siffran stämmer väl med det jag har noterat i Excel i alla fall: 128905 /(87*24+2) = 61.7 kr/h Det behöver justeras uppåt något för den tid som jag varit inloggad men inte lirat poker. Har dock ingen aning med hur mycket eller lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Cirka 15000 händer på 0,5/1 och plus cirka 5000. Spelar SH fyra bord, mellan 80-100 händer/timma och bord. BB/100 på drygt 30, så det blir någonstans mellan 100-120 kronor/timman. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Jag har inte Poker Tracker just nu och Sv.Spels handhistorik verkar leva sitt eget liv så jag har lite svårt att posta händer för tillfället. Har vunnit ca 3800 i mars och det har varit en mycket bra månad så uppskattningsvis så ligger jag på runt 100 kr/timmen. Hittade den här som var lite rolig. Antar att det är sedan jag började spela på Sv.Spel, siffran stämmer väl med det jag har noterat i Excel i alla fall: 128905 /(87*24+2) = 61.7 kr/h Det behöver justeras uppåt något för den tid som jag varit inloggad men inte lirat poker. Har dock ingen aning med hur mycket eller lite. Är du säker på att tiden visar tiden inloggad och inte den tid man är aktiv vid borden? Sen kan jag också säga att min spelstatus inte stämmer det minsta, iallafall inte pengamässigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 0 SEK - 0h - 0 SEK/h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BerraFilur Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Den visar inte tid inloggad utan aktiv tid vid borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bloop Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Ni har rätt. Tiden räknas bara om man sitter vid något bord. Man är väl inte bättre än så då. Helvete ogg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 0 SEK - 0h - 0 SEK/h Slutat? Tröttnat? Klättrat? What? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Slutat? Tröttnat? Klättrat? What? 1. Nej 2. Lite när jag tänker efter 3. Nej 4. Har typ hur mycket annat som helst att stå i en period så jag orkar inte riktigt spela när jag väl har lite tid över. Vill mest bara slappa då. Har cashat ut nästan hela rullen (eller avkastningen från den) till ett nytt kök och kommer nog behöva nagga den en hel del till innan allt är klart här i hemmet. Så att gå upp i nivå är absolut inte aktuellt. Kommer troligtvis inte spela något i April heller. Men sen kommer jag nog igång igen med STOOORT pokersug. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Kommer troligtvis inte spela något i April heller. Men sen kommer jag nog igång igen med STOOORT pokersug. Det hoppas jag, var alltid kul (för dig ) dom gånger vi hamnade på samma bord. Jag tycker du är inne alldeles för lite här med. Du kan gått vara lite mer aktiv här på pf ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 April , 2009 Rapport Share Postad 3 April , 2009 Det hoppas jag, var alltid kul (för dig ) dom gånger vi hamnade på samma bord.Jag tycker du är inne alldeles för lite här med. Du kan gått vara lite mer aktiv här på pf ! Vet inte riktigt om jag "tillför" vidare mycket här egentligen mer än att möjligen delvis representera oss som vill men inte kan . Men jag vet inte....du kanske var lite ironisk oxå . Jag loggar slaviskt in här minst 2ggr per dygn i vart fall men postar kanske inte lika frekvent mina donkposts. Btw. Jäkligt kul att du blivit moderator. Känns bra att man har nån som det i vart fall känns som man känner i den gruppen . Och...lycka till mot Bajen imorgon. Tyvärr för din del kommer Allsvenskans genuinaste lag Blåvitt krossa serien ganska lätt denna säsong. Apropå Elfsborg...vad har hänt med Anders Svensson??? Jag är absolut ingen Svensson-hatare som många andra men så fruktansvärt illa han spelade och rörde sej mot Portugal. Rädd och osäker. Ska han fortsätta så så håller han ju inte ens Allsvensk klass. Hoppas verkligen har rycker upp sej för Elfsborg och Svenska landslagets skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 3 April , 2009 Rapport Share Postad 3 April , 2009 Tyvärr för din del kommer Allsvenskans genuinaste lag Blåvitt krossa serien ganska lätt denna säsong. THIS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 3 April , 2009 Rapport Share Postad 3 April , 2009 Vet inte riktigt om jag "tillför" vidare mycket här egentligen mer än att möjligen delvis representera oss som vill men inte kan . Men jag vet inte....du kanske var lite ironisk oxå . Jag loggar slaviskt in här minst 2ggr per dygn i vart fall men postar kanske inte lika frekvent mina donkposts. Mer inlägg tack Btw. Jäkligt kul att du blivit moderator. Känns bra att man har nån som det i vart fall känns som man känner i den gruppen . Och...lycka till mot Bajen imorgon. Tack kan behövas enl ryckten kommer upp till 600 st och ska marschera genom stan Tyvärr för din del kommer Allsvenskans genuinaste lag Blåvitt krossa serien ganska lätt denna säsong. Apropå Elfsborg...vad har hänt med Anders Svensson??? Jag är absolut ingen Svensson-hatare som många andra men så fruktansvärt illa han spelade och rörde sej mot Portugal. Rädd och osäker. Ska han fortsätta så så håller han ju inte ens Allsvensk klass. Hoppas verkligen har rycker upp sej för Elfsborg och Svenska landslagets skull. Ja Anders ja brrr har inte sett honom så dålig någonsin THIS Spelar Ifk fortfarande fotboll? Jaja, korpen ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 7 April , 2009 Rapport Share Postad 7 April , 2009 THIS I dina drömmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts