Gå till innehåll

Gemensam dagbok @ 0.50/1 kr Svenska Spel


IBetUFold

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SVS riggat? :lol::roll:

 

 

***** Hand 829981405 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, October 15, 2008 11:25:28 PM

Adam 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: KillemAll (108.17)

Plats 2: Ztubben (189.06)

Plats 3: flundran78 (250.53)

Plats 4: voiden (93.00)

Plats 5: JMW (9.25)

Plats 6: kokkrokk (489.92)

Plats 7: lahtchie (209.36)

Plats 8: Orrarah (99.50)

Plats 9: hank77 (126.84)

Plats 10: Pajen80 (302.75)

voiden lägg LM 0.50

JMW lägg SM 1.00

** Giv **

Ztubben [N/A, N/A]

flundran78 [N/A, N/A]

voiden [N/A, N/A]

JMW [N/A, N/A]

kokkrokk [N/A, N/A]

lahtchie [Kr, Ks]

Orrarah [N/A, N/A]

hank77 [N/A, N/A]

Pajen80 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kokkrokk Höj till 3.50

lahtchie Höj till 10.00

Orrarah Höj till 20.50

hank77 Lägg

Pajen80 Lägg

Ztubben Lägg

flundran78 Lägg

voiden Lägg

JMW Lägg

kokkrokk All-in 489.92

lahtchie Lägg

Orrarah All-in 99.50

*** Flop(Board): *** : [4h, 8r, 5r]

*** Turn(Board): *** : [4h, 8r, 5r, Kns]

*** River(Board): *** : [4h, 8r, 5r, Kns, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 5.26 Totalpott: 205.24

KillemAll [N/A, N/A] Högsta kort fyra Vinst: 0.00

Ztubben Lägger mig Vinst: 0.00

flundran78 Lägger mig Vinst: 0.00

voiden Lägger mig Vinst: 0.00

kokkrokk [Eh, Er] Två par, ess och fyror Vinst: 102.62

lahtchie Lägger mig Vinst: 0.00

Orrarah [Ek, Es] Två par, ess och fyror Vinst: 102.62

hank77 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade dig visst i min databas.

11.11/4.44/~. över 45 händer. Antingen är du tightast i världen eller så fick du väldigt dåliga kort när vi spela mot varann :)

Du förlorade 18kr på de händerna.

 

 

Haha, måste fått riktigt skräp :P är inte särskilt tight vettu ;)

är den första siffran hur många händer man lirar å den andra hur många man höjer? å är de då räknat i % elle? =)

 

 

deom_on: kollade och hade 68 händer på dig, 35/23/1.3

 

Dessa statsen verkar mer rimligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVS riggat? :lol::roll:

 

 

***** Hand 829981405 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, October 15, 2008 11:25:28 PM

Adam 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: KillemAll (108.17)

Plats 2: Ztubben (189.06)

Plats 3: flundran78 (250.53)

Plats 4: voiden (93.00)

Plats 5: JMW (9.25)

Plats 6: kokkrokk (489.92)

Plats 7: lahtchie (209.36)

Plats 8: Orrarah (99.50)

Plats 9: hank77 (126.84)

Plats 10: Pajen80 (302.75)

voiden lägg LM 0.50

JMW lägg SM 1.00

** Giv **

Ztubben [N/A, N/A]

flundran78 [N/A, N/A]

voiden [N/A, N/A]

JMW [N/A, N/A]

kokkrokk [N/A, N/A]

lahtchie [Kr, Ks]

Orrarah [N/A, N/A]

hank77 [N/A, N/A]

Pajen80 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kokkrokk Höj till 3.50

lahtchie Höj till 10.00

Orrarah Höj till 20.50

hank77 Lägg

Pajen80 Lägg

Ztubben Lägg

flundran78 Lägg

voiden Lägg

JMW Lägg

kokkrokk All-in 489.92

lahtchie Lägg

Orrarah All-in 99.50

*** Flop(Board): *** : [4h, 8r, 5r]

*** Turn(Board): *** : [4h, 8r, 5r, Kns]

*** River(Board): *** : [4h, 8r, 5r, Kns, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 5.26 Totalpott: 205.24

KillemAll [N/A, N/A] Högsta kort fyra Vinst: 0.00

Ztubben Lägger mig Vinst: 0.00

flundran78 Lägger mig Vinst: 0.00

voiden Lägger mig Vinst: 0.00

kokkrokk [Eh, Er] Två par, ess och fyror Vinst: 102.62

lahtchie Lägger mig Vinst: 0.00

Orrarah [Ek, Es] Två par, ess och fyror Vinst: 102.62

hank77 Lägger mig Vinst: 0.00

 

de som kallas Cold-deck? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leffe, vill inte avslöja mitt nick på svs men jag kan avslöja att du är spelare som jag gärna möter. Ett råd till dig är att du borde variera ditt spel mera. Du är faktikst väldigt lättläst som det är nu. Hoppas du inte tar illa upp, är menat som ett råd från min sida.

 

De vore kul om du kunde PM'a ditt nick till mig, jag lovar att inte posta eller skicka vidare, jag är inte direkt rädd för att möta ngn på nivån SH som det känns iaf. Dock så finns det ju de so jag undviker att spela mot då det finns mjukare bord. Speciellt om det är djupare än 150 BB. Kan vara kul att se ifall du är någon av dem, då får du ju en egotripp... :roll:

 

Jag tar inte illa upp jag spelar ganska standard ABC poker med vissa "cp-infall" ibland :lol: :lol:

Dock så har jag börjat försöka variera mitt spel ganska mkt mot de som jag "känner igen" och gentemot standard fisk... och då måste du minska din trebets range..

 

Detta är väll förmodligen vad de flesta spelar som skriver här med viss skillnad på lös/tight.

 

Då 3betar du alldeles för få händer. Även för att vara tag.

 

Mot halvpassiva lirare 3betar jag 45s+ ATs+ AJ+ 22+ 46s+ nu när man sitter i poss. Sen kan jag lova dig att man får betalt för QQ, blir inte lättläst och kan ta ordentligt betalt. Nu menar jag inte på att du ska lägga om spelstilen alls, men 0.5-1 är väl inte optimalt för att super-nita.

 

Nej aboslut inte super nita, dock så får man ju sällan chansen att trebetta då det är så passivt med syn runtom för det mesta så det du gör är ju att öppningsbetta :-)

 

Dock så tror jag att utöka min trebets range är ngt som behövs för att lyfta mitt spel generellt men som jag argumentera tidigare i tråden så är det i min mening inte så "super-duper" att trebetta med för svaga händer mot synstationerna på 0,5/1 "de är för dumma för att kasta mot din bluff" om du förstår vad jag menar. Därför är nöten (enl. mig) att se till att ha bra händer mot standard fisk...

 

Men för att återknyta till handen du kommentera från början, visst kan jag höja mer preflop med QQ, och standard spelet för mig är att jag oftast gör det. Men jag försöker även variera/maskera handen genom att inte alltid göra det.

 

Gällade trebets range i den höjningsnivån där så gör jag samma raise med allt från typ 67 -JTs (ibland) ner mot 88 (ibland lägre men synar nog troligen och spelar för set träff) och typ KQs AJs (eventuellt ner mot AT-KQ om FI är väldigt lös). Och även då studntals AA-QQ (AK) som blir mer maskerade.

 

Det du menar är att jag inte behöver maskera? Eller ska jag betta upp alla ovan nämnda händer till 12 typ? Gör ju visserligen det stundtals men förmodligen inte lika ofta som du.

 

 

Vad har ni VPIP/PFR/TREBETT/AGG FACTOR

 

Jag bjuder på mina:

Mitt varierar ju självklart men ligger på runt 25-30/15-25/4-5/2-4

 

Från månad-månad ungefär. Sedan är det ju rätt stor skilland från session till session.

 

Jag antar att detta är ungefär de statsen ni har på mig som spelat mot mig? Sedan så blir det ju oftast så att man fokuserar för studnen lite mer på ett bord än de andra när man multitablar så där blir det kanske lite lösare där.

 

Jag har f.ö. bannat mig själv en vecka nu för att fokusera på tentaplugg och är åter den 23 eller 24 och kan förhoppningsvis den kommande veckan dra in drygt 1k så jag når mitt månadsmål med 7 K BR och sedan skotta 1/2 (har nu 6,1 K)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Funkar Holdem Managers Hud till Svs?

2) Funkar PT3 Hud till Svs eller måste jag ha GT+?

 

Har du haft PT2 tidigare? Provat av nån annan eller så? Jag har kört PT2 och GT+ så länge nu. Funderat lite på att köpa PT3 iom att jag ska väl införskaffa ny laptop nu snart men jag vet inte... Det funkar ju så bra med den kombinationen jag kör nu. Men ska jag flytta hela paketet till den nya laptopen måste jag sätta mig in i hur man gör för att flytta rubbet o.s.v. Usch... Vore ju självklart enklare att köpa det nya PT. Så om du har några erfarenheter av det gamla PT och om du jämför nu med det nya så får du gärna berätta. Är det stor skillnad? Är det avsevärt mycket bättre? osv...

 

P.S. Misstänkte väl att du gick och bytte nick... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft PT2 tidigare? Provat av nån annan eller så? Jag har kört PT2 och GT+ så länge nu. Funderat lite på att köpa PT3 iom att jag ska väl införskaffa ny laptop nu snart men jag vet inte... Det funkar ju så bra med den kombinationen jag kör nu. Men ska jag flytta hela paketet till den nya laptopen måste jag sätta mig in i hur man gör för att flytta rubbet o.s.v. Usch... Vore ju självklart enklare att köpa det nya PT. Så om du har några erfarenheter av det gamla PT och om du jämför nu med det nya så får du gärna berätta. Är det stor skillnad? Är det avsevärt mycket bättre? osv...

 

P.S. Misstänkte väl att du gick och bytte nick... 8-)

Jag har under en längre tid använt PT2 med HHc och GT+.

 

Just nu håller jag själv parrarellt på att testa både PT3 och Holdem Manager. Har inte så himla mycket "på fötterna" ännu angående hur mycket bättre PT3 är.

 

Jag lyckas inte convertera min PT2 databas till PostgeSQL vilket gjort att jag blev tvungen att importera alla händer igen manuelt till PT3. Jag tappade då några tusen händer som PT3 inte klarade att importera.

 

Om jag förstått det hela rätt kan jag INTE använda Hud:en som ingår i PT3 på Svs:s klient vilket i min mening gör den lite bristfällig då jag saknar en del stats i GT+ som då blir alternativet om jag använder PT3.

 

Holdem Managers hud verkar betydligt mer omfattande med stats som 3-bet, 4-bet, fold to 3-bet, fold to CB osv, osv. Så det lutar nog åt att jag satsar på HM istället.

 

Om du skall byta dator och inte sparat alla dina gamla händer så tror jag att du åtminstonde har ett halvårs händer kvar i history-mappen på Svs. Då är det nog bara att kopiera mappen till din nya dator och convertera dem igen med HHc innan du så att säga börjar om på ny kula igen. Så det blir kanske samma prosedur i vilket fall, varesej du byter till PT3 eller behåller din gamla PT2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, måste fått riktigt skräp :P är inte särskilt tight vettu ;)

är den första siffran hur många händer man lirar å den andra hur många man höjer? å är de då räknat i % elle? =)

 

Ja, det stämmer. Andra siffran är som du sa hur mycket du höjer i procent. Den första siffran är hur stor procent av alla händer du spelar(de händer ud höjer inräknat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en bok

 

Jag kan bjuda på några stats också dock inte 3bet% efter som jag inte har HM.

men jag har ca 30/25/4 över 17-18k händer.

 

Moget av dig att banna dig själv i en vecka pga tentavecka, borde jag också göra men efter att jag pluggat klart fredag å lördag kväll måste jag ju lira ngra timmar :P

 

Vart pluggar du någonstans och till vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bjuda på några stats också dock inte 3bet% efter som jag inte har HM.

men jag har ca 30/25/4 över 17-18k händer.

 

Moget av dig att banna dig själv i en vecka pga tentavecka, borde jag också göra men efter att jag pluggat klart fredag å lördag kväll måste jag ju lira ngra timmar :P

 

Vart pluggar du någonstans och till vad?

Chalmers GBG

ind. ekonomi

Vi har rätt liknande stats då mao magico!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det här? Sur river att se för mig också..

 

 

***** Hand 830390439 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, October 16, 2008 5:01:31 PM

Adam 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: EX-LEE (76.30)

Plats 2: OU812 (98.00)

Plats 3: jimbo75 (128.26)

Plats 4: hero (238.19)

Plats 5: Philly79 (100.00)

Plats 6: Tnyno1 (74.00)

Plats 7: HUET (198.90)

Plats 8: norden (100.00)

Plats 9: pokeral (21.00)

Plats 10: Bjarne (137.46)

HUET lägg LM 0.50

Philly79 lägg SM 1.00

norden lägg SM 1.00

** Giv **

EX-LEE [N/A, N/A]

OU812 [N/A, N/A]

jimbo75 [N/A, N/A]

hero [8k, 9s]

Philly79 [N/A, N/A]

Tnyno1 [N/A, N/A]

HUET [N/A, N/A]

norden [N/A, N/A]

pokeral [N/A, N/A]

Bjarne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

pokeral Syna 1.00

Bjarne Lägg

EX-LEE Syna 1.00

OU812 Lägg

jimbo75 Syna 1.00

hero Syna 1.00

Philly79 Höj till 2.00

Tnyno1 Lägg

HUET Syna 2.00

norden Syna 2.00

pokeral Syna 2.00

EX-LEE Syna 2.00

jimbo75 Syna 2.00

lahtchie Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [2k, 10r, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

HUET Satsa 14.00

norden Lägg

pokeral Syna 14.00

EX-LEE Lägg

jimbo75 Höj till 28.00

hero Syna 28.00

Philly79 Syna 28.00

HUET Syna 28.00

pokeral All-in 19.00

*** Turn(Board): *** : [2k, 10r, 7h, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

HUET Satsa 72.50

jimbo75 Syna 72.50

hero Lägg

Philly79 Lägg

*** River(Board): *** : [2k, 10r, 7h, Eh, 6s]

*** Bet Runda 4 ***

HUET Passa

jimbo75 All-in 25.76

HUET Syna 25.76

*** Showdown *** : Rake: 8.53 Totalpott: 332.99

EX-LEE Lägger mig Vinst: 0.00

OU812 Lägger mig Vinst: 0.00

jimbo75 [4h, 7k] Par i sjuor Vinst: 0.00

hero Lägger mig Vinst: 0.00

Philly79 Lägger mig Vinst: 0.00

Tnyno1 Lägger mig Vinst: 0.00

HUET [4r, Es] Par i ess Vinst: 332.99

norden Lägger mig Vinst: 0.00

pokeral Lägger mig Vinst: 0.00

Bjarne Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger lite mer i SH än FR! Men det ska det väl? Spelet blir ju betydligt öppnare och galnare. Riktigt roligt dock (so far).

 

I morse gick det bra i en kort session.

På eftermiddagens långa tappade jag hur mycket som helst.

Sen en mellanlång kvällssession där jag tar igen allt och några hundra till.

 

Det är inte som i FR direkt, där svängde det inte mycket. Känns dock som det går att få ut betydligt mer värde ur SH än FR.

 

Detta är både min längsta och framgångsrikaste SH-period hitills. Känns gott att det har lossnat och att jag kommit in i rythmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo 8_of_Clubs,

 

Jag såg en hand som imo är spew och -EV igår. Du fick KK , varav en ruter och floppen kom tre ruter med bla ruter ess.

Du fick en fet AI emot dig och där är du krossad. Synen med KK tycker jag inte är vettig. Vi får se om någon annan replikerar här också.

 

Case 1: FI har två ruter. Då har du sju ruter kvar vilket är ca 14+14% = 28% för att "hitta" nötfärgen

 

Case 2: FI har ett tomt ess. Då har du typ åtta ruter och två kungar kvar. 20+20 = 40% för att vinna.

 

Case 3: FI har floppat set. Då har du nio ruter kvar men FI kan få parad bräda på en av dom två återstående gatorna. = Sämre än Case 1.

 

Case 4: FI tokbluffar.

 

Ungefär så ser jag det. Kontentan är att par i kungar med backdoordraget är krossade och det är -EV att syna en fet AI på floppen.

 

Just my 0.01kr

/Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med cluelees.

 

Har själv börjat med sh och börjat hitta en hygglig rytm i mitt spel.

Även som ny på detta så finns det ett större värde än på fullrigg.

Spelade 5 bord fr ( ca 250-300 händer/h) och på sh 4 bord vilket blir ca 400 händer/h och kan man då ha ett liknade bb/100 så gör man en betydligt större vinst/h. Tror mig kunna hålla ett bb/100 på mellan 16-20 vilket är något högre än på fr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Fisk :roll:!

***** Hand History for Game 831201652 *****

$100 PL Texas Hold'em - Friday, October 17, 15:51:35 ET 2008

Table Anna 4 (Real Money)

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Hero ( $205.16 )

Seat 2: sebbo ( $204.56 )

Seat 3: Oxis ( $90.41 )

Seat 4: FiskGratäng* ( $95.23 )

Seat 5: handover ( $69.38 )

handover posts small blind [$0.5].

Hero posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Th::Tg: ]

sebbo calls [$1].

Oxis calls [$1].

FiskGratäng* calls [$1].

handover calls [$0.5].

Hero raises [$5].

sebbo folds.

Oxis calls [$5].

FiskGratäng* calls [$5].

handover folds.

 

 

** Dealing Flop ** [ :5b::9h::2h: ]

Hero bets [$20].

Oxis folds.

FiskGratäng* calls [$20].

 

** Dealing Turn ** [:Qg:]

Hero bets [$60].

FiskGratäng* calls [$60].

** Dealing River ** [ :5h: ]

Hero is all-In. Här har fi bara 9kr kvar i stacken

FiskGratäng* is all-In.

Hero shows [ :Th::Tg: ] two pairs, tens and fives.

FiskGratäng* shows [ :5s::Ag: ] three of a kind, fives.

Hero wins $109.93 from side pot#1 with two pairs, tens and fives.

FiskGratäng* wins $193.5 from the main pot with three of a kind, fives.

 

Inte för att jag alls kände mej säker på att jag skulle vinna handen men döm om min förvåning när fi viker upp en 5:a :shock:.

 

*the name has been change to protect the innocents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo 8_of_Clubs,

 

Jag såg en hand som imo är spew och -EV igår. Du fick KK , varav en ruter och floppen kom tre ruter med bla ruter ess.

Du fick en fet AI emot dig och där är du krossad. Synen med KK tycker jag inte är vettig. Vi får se om någon annan replikerar här också.

 

Case 1: FI har två ruter. Då har du sju ruter kvar vilket är ca 14+14% = 28% för att "hitta" nötfärgen

 

Case 2: FI har ett tomt ess. Då har du typ åtta ruter och två kungar kvar. 20+20 = 40% för att vinna.

 

Case 3: FI har floppat set. Då har du nio ruter kvar men FI kan få parad bräda på en av dom två återstående gatorna. = Sämre än Case 1.

 

Case 4: FI tokbluffar.

 

Ungefär så ser jag det. Kontentan är att par i kungar med backdoordraget är krossade och det är -EV att syna en fet AI på floppen.

 

Just my 0.01kr

/Clueless

 

Håller med cluelees.

 

Har själv börjat med sh och börjat hitta en hygglig rytm i mitt spel.

Även som ny på detta så finns det ett större värde än på fullrigg.

Spelade 5 bord fr ( ca 250-300 händer/h) och på sh 4 bord vilket blir ca 400 händer/h och kan man då ha ett liknade bb/100 så gör man en betydligt större vinst/h. Tror mig kunna hålla ett bb/100 på mellan 16-20 vilket är något högre än på fr.

 

Antagligen har ni rätt båda 2. Men en "Fet AI" kan ju faktiskt betyda mycket :) Släng upp HH'n så kan jag köra den i pokerstove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du vet väl att ett ess är lekens bästa kort och det slår alla andra kort så har man ett ess så vinner man om man träffar och jag gillar också Jack Vegas och jag tycker att man kan vinna mycket på Jack Vegas för det är så spännande och ..........

 

Clueless

 

 

Haha:mrgreen: :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo 8_of_Clubs,

 

Jag såg en hand som imo är spew och -EV igår. Du fick KK , varav en ruter och floppen kom tre ruter med bla ruter ess.

Du fick en fet AI emot dig och där är du krossad. Synen med KK tycker jag inte är vettig. Vi får se om någon annan replikerar här också.

 

Case 1: FI har två ruter. Då har du sju ruter kvar vilket är ca 14+14% = 28% för att "hitta" nötfärgen

 

Case 2: FI har ett tomt ess. Då har du typ åtta ruter och två kungar kvar. 20+20 = 40% för att vinna.

 

Case 3: FI har floppat set. Då har du nio ruter kvar men FI kan få parad bräda på en av dom två återstående gatorna. = Sämre än Case 1.

 

Case 4: FI tokbluffar.

 

Ungefär så ser jag det. Kontentan är att par i kungar med backdoordraget är krossade och det är -EV att syna en fet AI på floppen.

 

Just my 0.01kr

/Clueless

 

Har inte sett HHn men antar att det är något sådant här du menar:

 

Board: Ad 9d 5d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 37.832% 37.83% 00.00% 15356 0.00 { KdKh }

Hand 1: 62.168% 62.17% 00.00% 25234 0.00 { AA, 99, 55, AKs, AdQd, QdJd, QdTd, JdTd, Td9d, 9d8d, 8d7d, 7d6d, 6d5d, 5d4d, AJo+, AcTd, AhTd, AsTd }

 

Beror ju enbart på stackdjupet vilket du inte nämnt men antag 100bb stackar:

 

Pot bör vara ca 10, cbet 8, crai till 100 -> vi behöver syna 80 för att vinna 100 -> vi får 10:8 eller 1.25 : 1 (vi behöver 44% eq. för att ta synen på enbart potodds).

 

Antag FI's blufffrekvens med luft X, så (1-X) * 38 + (X) * 100 måste vara > 44 (antag vi vinner om han är på luft) => om X är > 10% skall vi ta synen.

 

Alltså, om FI bluffar 1 gång på 10 här skall vi ta synen. Är stackarna under 90bb skall vi syna alltid. Stackar på > 100bb ger att FI måste bluffa mycket mer och då blir det knivigt.

 

HHn så vi kan se stackdjup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här:

 

BossMedia Game #830815024: Table Adam 16 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 21:13:42 - 2008/10/16

Seat 4: 8_of_Clubs ($118.36)

Seat 10: Ghostface2 ($259.38)

bank_rut posts the big blind of $1.00

Walleder X posts the small blind of $0.50

Dardori is the button

*** HOLE CARDS ***

Ghostface2 calls $1.00

8_of_Clubs raises $5.00

Dardori calls $5.00

Ghostface2 calls $5.00

*** FLOP *** 7 of Diamonds6 of DiamondsAce of Diamonds

Ghostface2 checks

8_of_Clubs bets $13.00

Dardori calls $13.00

Ghostface2 goes all-in with $254.38

8_of_Clubs goes all-in with $113.36

Dardori goes all-in with $43.11

*** TURN *** 7 of Diamonds6 of DiamondsAce of Diamonds3 of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Diamonds6 of DiamondsAce of Diamonds3 of DiamondsJack of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $279.18 | Rake $7.15

Board: 7 of Diamonds6 of DiamondsAce of Diamonds3 of DiamondsJack of Hearts

Cahill17 won ($0.00), mucks

Barlast won ($0.00), mucks

8_of_Clubs won ($279.18), showed King of ClubsKing of Diamonds

clueless58 won ($0.00), mucks

Dardori won ($0.00), mucks

Walleder X won ($0.00), mucks

bank_rut won ($0.00), mucks

Ghostface2 won ($0.00), showed Ace of Spades7 of Spades

 

Det var alltså ett två-par Gosthface hade. Och det Case:t borde man ha med också i Pokerstove. Sedan hur man som spelare viktar dom olika möjligheterna är ju olika från person till person och beroende på hur man uppfattar FI och situationen vid bordet.

(Alltså man tänker att: -hmmmm, han har måhända 30% floppad färg, 30% floppat set och 40% övrigt såsom tvåpar, naket ess och hjärnsläpp/hjältemod i form av tokbluff)

 

Clueless

 

 

Antagligen har ni rätt båda 2. Men en "Fet AI" kan ju faktiskt betyda mycket :) Släng upp HH'n så kan jag köra den i pokerstove.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice Clueless. Kollar på det imorn, är fett trött.

Hur gick det för er utan liv(som jag) som satt inne å spela ikväll?

Själv slutade jag på ca 1600kr+ Är nöjd men har spelat en bit över 2000 händer idag. Nästan hela profiten kom sista halvtimmen, jävla tur att jag inte la mig :D

Hade doc ganska mkt tur idag.

Lägger upp några händer ås får ni se :)

 

 

1:

Väldigt väldigt marginell syn, dock så är han ganska aggro och kan lätt göra så med AQ/KQ och sämre. Hyffsad andel tror jag är helt tom också för att jag har härjat ganska mkt på bordet.

 

***** Hand History for Game 832771818 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, October 19, 02:20:41 ET 2008

Table Britta 73 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: eye_ball ( $850.62 )

Seat 2: CS_PROFFS ( $495.27 )

Seat 4: HERO ( $497.62 )

HERO posts small blind [$1].

eye_ball posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :7s::9s: ]

CS_PROFFS raises [$10].

HERO raises [$31].

eye_ball folds.

CS_PROFFS calls [$22].

** Dealing Flop ** [ :6s:, :7c:, :Qs: ]

HERO bets [$50].

CS_PROFFS calls [$50].

** Dealing Turn ** [ :4c: ]

HERO bets [$126].

CS_PROFFS is all-In.

HERO calls [$287.27].

** Dealing River ** [ :7d: ]

CS_PROFFS shows [ :6d:, :4d: ] two pairs, sevens and sixes.

HERO shows [ :7s:, :9s: ] three of a kind, sevens.

HERO wins $977.54 from the main pot with three of a kind, sevens.

Game#832772397 starts.

#Game No : 832772397

 

-------------------------------------------------

2:

Här har vi en härlig nersyn(av fi) :D

 

***** Hand History for Game 832749409 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, October 19, 01:43:18 ET 2008

Table Britta 60 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: kalle84 ( $382.63 )

Seat 2: HERO ( $535.81 )

Seat 4: Vindruvan ( $395.43 )

kalle84 posts small blind [$1].

HERO posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :As::Ac: ]

Vindruvan raises [$12].

kalle84 folds.

HERO raises [$32].

Vindruvan calls [$22].

** Dealing Flop ** [ :7d:, :Td:, :4s: ]

HERO bets [$56].

Vindruvan calls [$56].

** Dealing Turn ** [ :Kd: ]

HERO bets [$144].

Vindruvan calls [$144].

** Dealing River ** [ :3c: ]

HERO is all-In.

Vindruvan is all-In.

HERO shows [ :As:, :Ac: ] a pair of aces.

Vindruvan shows [ :Qh:, :Kh: ] a pair of kings.

HERO wins $140.38 from side pot#1 with a pair of aces.

HERO wins $776.86 from the main pot with a pair of aces.

----------------------------------------------------

3:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har det gått riktigt trögt i helgen. Har nog tom backat lite trotts att jag spelat betydligt mer än jag brukar. Dock marginellt men va fan när jag lägger massa timmar på skiten vill jag ju fasen inte backa!!!

 

Jag har absolut spelat långt ifrån mitt A-game samt att jag faktiskt har haft en hel del otur. Floppade flushar har tex blivit utkåkade 2ggr mot andra bigstacks när jag fått in pengarna på flopp. Har jag någon gång haft lite flyt eller fått betalt så har det mest varit mot shortstackar på 30-40spänn:cry:.

 

Men jag skall inte skylla på otur, tycker jag har spelat rätt mesigt med dålig timeing hela helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ligger jag -800 för helgen, helt sinnesjuka setups blandat med tilt efter det. Backade bla i en 450 pott med AA, raisat 60 preflop med en tiltande aggrofisk som har över 300 i stack och raisat sista 4 händera +10, vet att han callar ner med allt. Flop kommer såklart KKQ, han har KT och jag drar inte tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har hela veckan sett ut för mig. Hand ett vet jag att det sitter en knekt ute och jag vet att jag har honom krossad på turn. Tills river parar turnkortet..

Hand två så välter jag in smeten med kombodrag på floppen helt enligt handboken och träffar på turn....som givetvis skiter sig när ytterligare en hjärter kommer på river. Hade han träffat kåken hade jag inte sagt nåt men backdooröverfärgen....:roll:

 

Plus minus noll totalt vilket är sämsta veckan på två år.

 

 

BossMedia Game #829773722: Table Adam 26 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 18:44:56 - 2008/10/15

Seat 1: Smackarn ($155.32)

Seat 2: Sonny15 ($142.82)

Seat 3: Druttina ($166.09)

Seat 4: *Peking* ($42.15)

Seat 5: playaone ($95.32)

Seat 6: clueless58 ($361.25)

Seat 7: espen1975 ($124.91)

Seat 8: nbk69 ($111.09)

Seat 9: poker509 ($230.52)

Seat 10: xxjokern ($70.22)

Druttina posts the small blind of $0.50

*Peking* posts the big blind of $1.00

Sonny15 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clueless58 9 of Clubs9 of Diamonds

playaone folds

clueless58 raises $5.00

espen1975 calls $5.00

nbk69 folds

poker509 folds

xxjokern folds

Smackarn folds

Sonny15 calls $5.00

Druttina folds

*Peking* folds

*** FLOP *** Jack of DiamondsJack of Clubs6 of Hearts

clueless58 bets $10.00

espen1975 calls $10.00

Sonny15 calls $10.00

*** TURN *** Jack of DiamondsJack of Clubs6 of Hearts9 of Spades

clueless58 bets $13.00

espen1975 raises $26.00

Sonny15 calls $26.00

clueless58 goes all-in with $346.25

espen1975 goes all-in with $109.91

Sonny15 folds

*** RIVER *** Jack of DiamondsJack of Clubs6 of Hearts9 of Spades6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $285.02 | Rake $7.30

Board: Jack of DiamondsJack of Clubs6 of Hearts9 of Spades6 of Clubs

Smackarn won ($0.00), mucks

Sonny15 won ($0.00), mucks

Druttina won ($0.00), mucks

*Peking* won ($0.00), mucks

playaone won ($0.00), mucks

clueless58 won ($0.00), showed 9 of Clubs9 of Diamonds

espen1975 won ($285.02), showed 8 of SpadesJack of Hearts

nbk69 won ($0.00), mucks

poker509 won ($0.00), mucks

xxjokern won ($0.00), mucks

 

 

BossMedia Game #831725681: Table Adam 42 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 21:48:03 - 2008/10/17

Seat 1: ZXP ($192.50)

Seat 2: Culture ($94.62)

Seat 3: SunTzu ($187.00)

Seat 4: clueless58 ($196.00)

Seat 5: jorden333 ($269.52)

Seat 6: bullen35 ($342.64)

Seat 7: Guran49 ($119.50)

Seat 8: Lidaro ($181.80)

Seat 9: SUPEROVA ($344.50)

Seat 10: travtokig ($179.62)

ZXP posts the big blind of $1.00

travtokig posts the small blind of $0.50

SUPEROVA is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clueless58 10 of HeartsJack of Hearts

Culture folds

SunTzu folds

clueless58 calls $1.00

jorden333 raises $4.50

bullen35 calls $4.50

Guran49 calls $4.50

Lidaro folds

SUPEROVA calls $4.50

travtokig calls $4.50

ZXP folds

clueless58 calls $4.50

*** FLOP *** Queen of Hearts3 of HeartsKing of Spades

travtokig checks

clueless58 checks

jorden333 bets $21.00

bullen35 folds

Guran49 goes all-in with $115.00

SUPEROVA folds

travtokig folds

clueless58 goes all-in with $191.50

jorden333 calls $191.50

*** TURN *** Queen of Hearts3 of HeartsKing of Spades7 of Hearts

*** RIVER *** Queen of Hearts3 of HeartsKing of Spades7 of Hearts4 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $512.86 | Rake $13.14

Board: Queen of Hearts3 of HeartsKing of Spades7 of Hearts4 of Hearts

ZXP won ($0.00), mucks

Culture won ($0.00), mucks

SunTzu won ($0.00), mucks

clueless58 won ($0.00), showed 10 of HeartsJack of Hearts

jorden333 won ($512.86), showed King of HeartsKing of Clubs

bullen35 won ($0.00), mucks

Guran49 won ($0.00), mucks

Lidaro won ($0.00), mucks

SUPEROVA won ($0.00), mucks

travtokig won ($0.00), mucks

 

/Clueless

 

 

helt sinnesjuka setups
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...