Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

Tänjer på reglerna ikväll, såg två avsnitt av årets WSOP ME och då kan man bara inte låta bli att lira nån turnering, framförallt inte när klockan är 20.50 :lol:

 

Lirar därför denna kväll:

21.00 Återköpet 80+8 Bust

21.00 Texas 100+10 Bust

21.30 Duellen 100+10 Bust

23.00 Texas 100+10 Bust

23.30 Texas 50+5 Bust

 

Tog dessa från privatkontot, alltså inte från rullen. Let's go ...

 

Edit (21.50): Som ni ser jag har bustat från tre redan, verkar inte ha fått tillbaka nåt flyt i MTT's nu heller. Får väl satsa på de andra två turneringarna istället...

 

Edit (01,10): Ännu en misslyckad MTT-kväll till ända, men fy f*n vad sjukt... Jag kan kanske erkänna att jag slarvade bort de andra turneringarna lite grann men den sista 23,30 spelade jag perfekt, får man in degen till sist (lite under medel) med AK, får syn av AT och SÅKLART KOMMER DET EN TIA PÅ FLOP!!! Att detta aldrig skall ta slut? När ska jag lyckas komma ITM i en turre? Var ju hur lång tid som helst senast, slutade 66 / 366, 26 platser från Itm, inte klokt ju!

 

Lirar lite sittar nu men vet inte hur länge jag orkar det för riggen är tydligen på ON för alla korkade fyllon som sitter inne och lirar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänjer på reglerna ikväll, såg två avsnitt av årets WSOP ME och då kan man bara inte låta bli att lira nån turnering, framförallt inte när klockan är 20.50 :lol:

 

Lirar därför denna kväll:

21.00 Återköpet 80+8 Bust

21.00 Texas 100+10 Bust

21.30 Duellen 100+10 Bust

23.00 Texas 100+10 Bust

23.30 Texas 50+5 Bust

 

Tog dessa från privatkontot, alltså inte från rullen. Let's go ...

 

Edit (21.50): Som ni ser jag har bustat från tre redan, verkar inte ha fått tillbaka nåt flyt i MTT's nu heller. Får väl satsa på de andra två turneringarna istället...

 

Edit (01,10): Ännu en misslyckad MTT-kväll till ända, men fy f*n vad sjukt... Jag kan kanske erkänna att jag slarvade bort de andra turneringarna lite grann men den sista 23,30 spelade jag perfekt, får man in degen till sist (lite under medel) med AK, får syn av AT och SÅKLART KOMMER DET EN TIA PÅ FLOP!!! Att detta aldrig skall ta slut? När ska jag lyckas komma ITM i en turre? Var ju hur lång tid som helst senast, slutade 66 / 366, 26 platser från Itm, inte klokt ju!

 

Lirar lite sittar nu men vet inte hur länge jag orkar det för riggen är tydligen på ON för alla korkade fyllon som sitter inne och lirar...

 

 

 

Jag vet hur det känns :/, jag har lämnat SvS nu efter flera månader av sjuka utdragningar, blir psykiskt jobbigt att spela när det hela tiden känns som att man kan förutspå vad som kommer att ske på turn respektive river efter att man fått se flopen!

 

Drog in minimum 20€ på Redbet för någon dag sen, lira upp dessa å plockade ut min insättning igen, nu har det gårr 3 dagar och jag är fortfarande utan minusdag, när hände det senast :P

 

Ser ut att gå skapligt på redbet för dig nu, fin rakeback efter den här månaden också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit en del lir idag, men är så ruksigt kall i sittarna just nu, USCH!

 

Eftersom jag är så kall så bryter jag på regeln om MTT's och lirar turneringar på RedBet samt flerbord sittar, också på RedBet. Skulle egentligen lira turrar på SvS men de stänger kl tolv idag så blev inte så..

 

Återkommer med lite resultat senare, första turren börjar om 5 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga exakta resultat från kvällen, men gick rätt bra i flerbordssittarna. I MTT's gick det dock som det brukar, lirade 2st samt en duellturre men riktigt dåligt i alla tre...

 

Kom HU i en 30 pers €10 sitte, var mkt jämnt och det böljade fram och tillbaka, vi såg kanske 5 floppar på 15 min :shock:

 

Däremot trycker han in degen pre-flop och jag tar syn med AQ, han visar T8 (?????), Jag menar...har han väntat så länge på en bra hand och ställer sen med T8 måste han ha haft riiiiktigt dåligt kortsnitt..

 

Hur gick det då? Jodå, en tia på turn gav honom segern, rättvist?

- Nej. €72 i den iaf och no comment på hans all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skriva in resultat just nu men kan säga att MTT's fortsätter att gå kasst, lirade forumturren ikväll samt två turneringar på RedBet, ledde den ena ett bra tag och låg rankad FT säkert 90min men sen kom den tuuunga handen, KK mot 89 och floppen 892 kunde man inte vika hans all-in och tappade därmed halva stacken. Med höga blinds och dåliga händer kunde jag inte jobba igen det och åkte ganska snabbt därefter. Låg även rätt bra till i en annan turre men ack nej...

 

Sittarna går riktigt trögt just nu, har rätt så fet otur och kommer inte överens med mig själv (lol) om jag är bäst när jag spelar 4 6 8 eller 10 bord samtidigt, känns nog skönast att lira 8 för då har man action hela tiden men å andra sidan har man ju inte lika bra koll (ofc).

 

Tröttnade på €10 sittarna, rullen känns för liten (såklart) och känns riktigt segt, var tvungen att testa några sittar på högre nivåer för att se om det där (liksom på låga nivåer) är dåliga fiskar som lottar men ack nej! Där var det bra klass på spelet, lirade 4st med följande restultat:

 

€30 1/5 €105

€30 2/5 €45

€15 1/5 €52,5

€20 2/5 €30

 

Tror ni jag längtar efter en nivåhöjning eller?

 

På de högre nivåerna går det inte att lira flera bord samtidigt kom jag på ganska snabbt eftersom det är bättre spelare = sittarna varar längre (eftersom folket inte bara ställer in då de ser ett A på hand) = högre blinds = en tempohöjning är ett måste för att inte dö av blindsen.

 

Jag har ju tidigare sagt att jag känner att €30 nog är lagom för min nivå i spelet, känns ju bra efter att ha spelat dessa fyra även om det är omöjligt och löjligt att dra några slutsatser efter 4st sittar.

Notis: Lottade bara i stor pott vid ett tillfälle (€15 sitten), men inte för alla mina marker!

 

Imorgon blir det mycket plugg men tar nog paus med en del poker också, är uppe i 362 st €10 sittar och ska lira klart dem innan jag går på nästa nivå (€15). Räknar med ca €250 i rb då jag har rakat €381 just nu, halva månaden har bara gått! (får 40% rb vid en rake på över €500/mån)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte skrivit på ett tag, beror inte på att det gått särskilt dåligt utan snarare att jag knappt spelat nåt..

 

Har €645 på RedBet just nu, detta är min plan:

 

-> €800 = Ta ut €200 till SvS (bara lira MTT's där) = €600 på RedBet

€600 -> €1000 = Ta ut €200 (köpa ny skrivbordsstol) = €800 på RedBet

€800 -> €1200 = Ta ut €200 (köpa nytt ljudkort*) = €1000 på RedBet

 

* Ljudkort kanske känns onödigt men det jag har nu är riktigt dåligt (externt skit till min lappe) och det brusar som fan ibland vilket gör mig riktigt irriterad då jag lirar, därför känns jag att det måste köpa nytt)

 

Antal €5 sittar lirade: 500st

Antal €10 sittar lirade: 388st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1243780562 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 22:31:51

Holdem (Real /Tournament )

Seat 3: donate_kid (1806.00)

Seat 4: sefyou (4076.00)

Seat 5: klingman (1618.00)

donate_kid post SB 100.00

sefyou post BB 200.00

** Deal **

donate_kid [10c, Kc]

sefyou [N/A, N/A]

klingman [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

klingman Call 200.00

donate_kid Call 200.00

sefyou Check

*** Flop(Board): *** : [2d, Qc, 9c]

*** Bet Round 2 ***

donate_kid Check

sefyou Bet 200.00

klingman Raise to 400.00

donate_kid Call 400.00

sefyou Call 400.00

*** Turn(Board): *** : [2d, Qc, 9c, 10s]

*** Bet Round 3 ***

donate_kid Check

sefyou Check

klingman Bet 900.00

donate_kid All-in 1206.00

sefyou Fold

klingman All-in 1018.00

*** River(Board): *** : [2d, Qc, 9c, 10s, 9h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 3836.00

donate_kid [10c, Kc] Two pair tens and nines Win: 0.00

sefyou Fold Win: 0.00

klingman [Ah, 9s] Three of a kind, nines Win: 3836.00

 

Hur spelar jag denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1243780562 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 22:31:51

Holdem (Real /Tournament )

Seat 3: donate_kid (1806.00)

Seat 4: sefyou (4076.00)

Seat 5: klingman (1618.00)

donate_kid post SB 100.00

sefyou post BB 200.00

** Deal **

donate_kid [10c, Kc]

sefyou [N/A, N/A]

klingman [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

klingman Call 200.00

donate_kid Call 200.00

sefyou Check

*** Flop(Board): *** : [2d, Qc, 9c]

*** Bet Round 2 ***

donate_kid Check

sefyou Bet 200.00

klingman Raise to 400.00

donate_kid Call 400.00

sefyou Call 400.00

*** Turn(Board): *** : [2d, Qc, 9c, 10s]

*** Bet Round 3 ***

donate_kid Check

sefyou Check

klingman Bet 900.00

donate_kid All-in 1206.00

sefyou Fold

klingman All-in 1018.00

*** River(Board): *** : [2d, Qc, 9c, 10s, 9h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 3836.00

donate_kid [10c, Kc] Two pair tens and nines Win: 0.00

sefyou Fold Win: 0.00

klingman [Ah, 9s] Three of a kind, nines Win: 3836.00

 

Hur spelar jag denna?

 

Imo, helt åt helvete att gå allin när du redan blivit raisad pretty bigtime och inte ens träffat något förutom en inside draw. Iofs du träffar din 10a på turn men jag hade inte ens callat floppbetten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo, helt åt helvete att gå allin när du redan blivit raisad pretty bigtime och inte ens träffat något förutom en inside draw. Iofs du träffar din 10a på turn men jag hade inte ens callat floppbetten.

 

Färgdrag? :roll:

 

Fortfarande helt åt helvete fel att dra allin på turn och HOPPAS att du träffar färgen. På det sättet tjänar man inga pengar min vän.

 

Alla tre är med med flopbeten vilket gör att jag får bättre potodds, jag har både färgdrag + hålstege med ett överkort på liten bet på flop. När jag träffar tian på turn har jag färgdrag, hålstegdrag, ett överkort och mellanpar vilket gör att jag har ganska många outs till att dra hem potten på river, om jag inte redan har den på turn dvs. (vilket jag har i detta läge).

 

Tänk inte bara på färgdraget! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: oj.

 

Då är du übertight imo.

 

Kanske skrev lite missuppfattande. Det jag menar är, får jag drag på flopp så vill jag naturligtvis försöka träffa på turn, MEN, jag betalar inte hur mycket som helst för att göra det heller. Och jag går ABSOLUT inte allin på turn för att HOPPAS att kortet kommer. Förstår du lite bättre nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skrev lite missuppfattande. Det jag menar är, får jag drag på flopp så vill jag naturligtvis försöka träffa på turn, MEN, jag betalar inte hur mycket som helst för att göra det heller. Och jag går ABSOLUT inte allin på turn för att HOPPAS att kortet kommer. Förstår du lite bättre nu?

 

räknas inte mellanparet jag satt på ? Ledde ju i det läget mot FI..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att CRAI flopp är riskfyllt, men att träffa mellanpar och syna sig all in på turn är safe?

 

Inte safe men har bara en motståndare där, JAG VET inte att han foldar efter att jag har ställt, men var rätt "säker" på att utgångsbetaren på flop inte hade nåt, eftersom han betar minsta, kändes mest som en steal / infobet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Festade rätt hårt igår, upp rätt tidigt och körde gocart med polarna, riktigt trevligt! Sen var det meningen att det skulle bli en hel del grind ikväll då jag satt upp målet att raka totalt €500 denna månaden innan kvällen var slut men så blev det absolut inte. Farsans ena företagsdator crashade och därmed fick man sitta och vara datornörd hela kväll och halva natten, inget lir alls! :(

 

Får väl ta igen det imorgon istället antar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var huuuur längesen som helst jag uppdaterade resultaten här i dagboken men här kommer de äntligen ...

 

Spelade lite i eftermiddags och det blev ett riktigt fint resultat! Mitt mål för dagen var att komma över €800 på RedBet och det klarade jag efter bara 13 sittar (!)

 

Blev + €97 och totalt €822 vilket jag såklart är mycket nöjd med!

 

Resultat

 

Totalt

 

Sit & Go €5 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 17,73%

 

Sit & Go €10

Antal: 431st

ROI % (Mål: 15 %): 5,57% BEDRÖVLIGT!

 

MTT's

Antal turneringar: 100st

Antal ITM: 14st

ITM % (Mål: 15%): 14%

 

Totalt

Mål för september:

* 12000:- i rullen (4091:- kvar)

* 500st €10 sittar (69 kvar)

* €800 på RedBet -> €200 till SvS KLART

 

Svenska Spel: 2000:-

RedBet: €622

 

Totalt: 7909:-

 

Ska lira forumturren ikväll iaf, blandat med sittar och kanske nån turnering till på SvS (om jag får pengarna i tid från RedBet dvs.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt lir på sistone, har annat att göra atm, visst har jag en timme över ibland men då känns det inte lönt / sugen på att göra annat.

 

Tänkte lira en session nu, sen repa kl 18 och efter det gym, kanske kör en session vid tolv tiden sen beroende på hur sleden jag är...

 

Jag ligger efter i planerna, tanken var egentligen att jag skulle ha rakat €500 tills i söndagskväll, det tar jag igen snabbt ;):roll:

 

EDIT: Lirat 7 st men skiter i fortsättningen, utdragen, träffar inget etc. Då är det inte lönt att fortsätta. Slutade på back €42, tungt såklart men ändå rätt lugnt. Känns mycket bättre att sluta direkt än att försöka fortsätta jobba in förlusten, det tar jag in senare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...