Gå till innehåll

Strategi för "double or nothing" fullring


Bossebo

Recommended Posts

Jag förstår inte hur det kommer sig att du fortfarande inbillar dig att det är nån skillnad på platserna 6-10.

 

Hur som helst, jag spelade in en film - med sjuka inställningar. Den blev på typ 1.4 GiB, så jag antar att jag får göra om'et nån gång senare. Kommer inte på hur jag ska gå tillväga för att sänka frameraten i Camtasia nämligen.

 

Ut med rullen bara.....

 

Man laddar ju porr med mera Gig varje dag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte hur det kommer sig att du fortfarande inbillar dig att det är nån skillnad på platserna 6-10.

 

...

Klart jag tänker fel.

 

Om jag konstruerar en DoN med 5k och 10k i blinds och 1k i ante från första handen och ger alla 10 spelarna 1 mark var så skulle man över ett oändligt antal turneringar komma exakt 50% ITM.

 

Vilket ju bevisar att mitt tänk innan är fel.

 

Men det är ju bra och bevisa det med... så jag inte tänker så mycket i framtiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-83479242-34

played at "Biloxi" for USD TC from 2008-12-13 13:52 until 2008-12-13 13:53

Seat 3: Acharly ($2,945 in chips)

Seat 4:SKANKE ($2,725 in chips)

Seat 5: vrub0n17 ($2,475 in chips)

Seat 6: WiseMarMar ($5,155 in chips)

Seat 9: hegguy ($30 in chips)

Seat 10: robot58 ($1,670 in chips)

ANTES/BLINDS

Acharly posts small blind ($400), SKANKEposts big blind ($800).

 

PRE-FLOP

vrub0n17 folds, WiseMarMar bets $5,155 and is all-in, hegguy folds, robot58 folds, Acharly calls $2,545 and is all-in, SKANKE folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Ace of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Ace of Hearts,3 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Ace of Hearts,3 of Clubs,7 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

WiseMarMar shows [ King of Hearts,King of Diamonds ]

Acharly shows [ 10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

WiseMarMar wins $2,210, WiseMarMar wins $6,690.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inget bra för mig på mina turbo DONs. Tomtar tenderar att syna omotiverat när jag pushar. Hur möter man detta?

 

Tex kan BB som ligger bra till, offra 2/3 av sin stack genom att helt omotiverat syna min all-in med KQ, 44 el dyl. Brukar ju inte sitta på någon höjdarhand själv i de lägena heller.. Detta resulterar i att jag inte pushar så ofta och dör tyna-bort-döden istället. Vad är det logiska att svara med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inget bra för mig på mina turbo DONs. Tomtar tenderar att syna omotiverat när jag pushar. Hur möter man detta?

 

Tex kan BB som ligger bra till, offra 2/3 av sin stack genom att helt omotiverat syna min all-in med KQ, 44 el dyl. Brukar ju inte sitta på någon höjdarhand själv i de lägena heller.. Detta resulterar i att jag inte pushar så ofta och dör tyna-bort-döden istället. Vad är det logiska att svara med?

 

Tighta till din pushrange...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inget bra för mig på mina turbo DONs. Tomtar tenderar att syna omotiverat när jag pushar. Hur möter man detta?

 

Tex kan BB som ligger bra till, offra 2/3 av sin stack genom att helt omotiverat syna min all-in med KQ, 44 el dyl. Brukar ju inte sitta på någon höjdarhand själv i de lägena heller.. Detta resulterar i att jag inte pushar så ofta och dör tyna-bort-döden istället. Vad är det logiska att svara med?

 

 

Pusha inte mot tomtar om du inte är absolut tvungen. Satsa istället på att pusha mot bra spelare, speciellt om de dubblat sin stack då viker dom så gott som alla händer. Glöm inte att sätta notes så att du vet vad det är för spelare du spelar mot nästa gång, detta är jäkligt viktigt i DoN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hej. jag är nybörjare på poker och spelar don`s, 10 pers, med låga inköp. tycker att spelet på bubblan oftast är väldigt svårt. om jag har stor stack är det inte så svårt men när jag har liten stack (vilket jag oftast har) så har jag ofta ingen aning om vad som är bäst att göra.

 

ett exempel på en situation där jag inte vet vad jag borde göra:

 

6 spelare kvar, blinds 75/150, tre shortstacks med ca 600 kvar, jag är en av dem. och tre stora stacks med 1800-3500. jag sitter utg och tilldelas AKs. Vad är bäst att göra här om,

 

a: en av de andra shortstacksen sitter på bb?

 

b: stora stacks sitter på båda blindsen?

 

(om det nu spelar nån roll vilka som sitter på blindsen)

 

som sagt är det låga don`s jag snackar om här och vi antar att jag inte har några reads på någon

 

jag brukar ställa in här i båda fallen, och skulle uppskatta att jag får syn ca hälften av gångerna. funderar på om det kanske är bättre att folda och hoppas på att nån av de andra småstackarna ryker? vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej. jag är nybörjare på poker och spelar don`s, 10 pers, med låga inköp. tycker att spelet på bubblan oftast är väldigt svårt. om jag har stor stack är det inte så svårt men när jag har liten stack (vilket jag oftast har) så har jag ofta ingen aning om vad som är bäst att göra.

 

ett exempel på en situation där jag inte vet vad jag borde göra:

 

6 spelare kvar, blinds 75/150, tre shortstacks med ca 600 kvar, jag är en av dem. och tre stora stacks med 1800-3500. jag sitter utg och tilldelas AKs. Vad är bäst att göra här om,

 

a: en av de andra shortstacksen sitter på bb?

 

b: stora stacks sitter på båda blindsen?

 

(om det nu spelar nån roll vilka som sitter på blindsen)

 

som sagt är det låga don`s jag snackar om här och vi antar att jag inte har några reads på någon

 

jag brukar ställa in här i båda fallen, och skulle uppskatta att jag får syn ca hälften av gångerna. funderar på om det kanske är bättre att folda och hoppas på att nån av de andra småstackarna ryker? vad tror ni?

 

Mot stora stacks på blinds spelar ingen roll. Du sitter utg, dvs blinds kommer till dig handen efter vilken leder till att du ändå måste ställa. Så bara att ställa och hoppas på det bästa.

 

Mot smallstack på blinds är det också bara att ställa. Troligtvis kommer inte de stora stackas att blanda sig utan premium hand. Du kan ju även få walk vilket är helt ok. Och synar nu någon har du ändå en riktigt bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

en situation som just uppstod i en 5 dollars don som jag funderar över:

 

6 pers kvar, 5 första får pris, blindsen är 200/400, jag har ca 300 kvar och är utg. bb är tvingad all-in med sina 240.

 

jag tilldelas 98. vad gör jag?

 

jag brukar folda här å hoppas att nån av de större stackarna tar hand om lillstacken men egentligen borde man kanske syna här för att hjälpa till att slå ut den minsta stacken eftersom jag har större stack en honom så gör det ju inget om nån större stack spöar oss båda.

 

Vad tycker ni? borde jag syna här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en situation som just uppstod i en 5 dollars don som jag funderar över:

 

6 pers kvar, 5 första får pris, blindsen är 200/400, jag har ca 300 kvar och är utg. bb är tvingad all-in med sina 240.

 

jag tilldelas 98. vad gör jag?

 

jag brukar folda här å hoppas att nån av de större stackarna tar hand om lillstacken men egentligen borde man kanske syna här för att hjälpa till att slå ut den minsta stacken eftersom jag har större stack en honom så gör det ju inget om nån större stack spöar oss båda.

 

Vad tycker ni? borde jag syna här?

 

Ja det borde du nog, alla kommer syna för att försöka ta ut honom i vilket fall, tror jag.

 

Har jag rätt, nåt proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att svs nu börjat med "dubbel" som det kallas där. Tog och spelade en och döm av min förvåning när turren fortsatte när sexan åkt ut......tittade oroligt i lobbyn, prislistan och infot för att se att jag verkligen spelade en dubbel..hehe hade hjärtat i halsgropen ett par sek där.....är detta hur det går till på andra sajter??? har bara lirat på ipoker denna typ, och där avslutas det när pengarna är nådda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att svs nu börjat med "dubbel" som det kallas där. Tog och spelade en och döm av min förvåning när turren fortsatte när sexan åkt ut......tittade oroligt i lobbyn, prislistan och infot för att se att jag verkligen spelade en dubbel..hehe hade hjärtat i halsgropen ett par sek där.....är detta hur det går till på andra sajter??? har bara lirat på ipoker denna typ, och där avslutas det när pengarna är nådda.

 

Svs är kääässt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog och spelade en och döm av min förvåning när turren fortsatte när sexan åkt ut. är detta hur det går till på andra sajter???

Även på Boss-nätverket eller vad nu 5050Poker tillhör gör så.

 

Irriterande sideffekter: Folk fattar inte... Igår såg jag ett DoN där jag hankade mej till pengarna (all in så fort det var klart) där en av de tre kvarvarande fundeeerade och la sej mot protester. När de sen var två kvar satt han ut! "Duh, då är det klart då, då behöver jag inte spela mer." Då gjorde den andra som jag gjorde en gång i samma situation, han satt också ut. :twisted: Vinsten betalas inte ut förrän turneringen är över, så efter ett tag tror jag den tveksamme upptäckte det och kröp till korset och slaskade klart. Det kan ju ta ett tag innan mörkarna når stackstorlek.

 

Folk fattar inte (eller är elaka), varför "spela" (fundera på om de ska höja och med hur mycket) när det med 200/400 i mörkar, en har 600 i stack och är Sit Out?

 

Pokerstars avbryter när man är ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste tiden har jag råkat hamna i en ganska knepig situation där jag inte riktigt vet hur jag ska bära mig åt och hoppas på en vettig lösning härifrån.

 

$100 DoN, 6 spelare kvar. Vi låtsas att blinds är på 200/400, Vi har 500 chips och sitter utg. BB har precis 400 chips och är således all-in denna handen. Till vänster om oss sitter en jättestack på 8000 som går all-in varje hand de andra 3 har ca 1500 var och lägger allt. Vi blir nu tilldelade en ganska avg hand låt säga T9, vad gör vi? Lägger vi den så går 8k stacken all-in och det är ca 50/50 att vi cashar, vinner bb så är vi all-in nästa hand. Andra alternativet är att syna från utg så att vi blir minst 2 mot 1 men vi utgår från att 8kstack går all-in även här. Om 8k stacken höjer så har vi mer än bb och cashar sålänge bb inte vinner handen.

 

Jag hamnar nästan dagligen i liknande situationer som denna i DoN och tycks fatta fel beslut varje gång. När ni beslutat er för hur ni skulle agera i denna situationen så vill jag även veta om ni skulle agera likadant om ni utg i samma läge blev tilldelade en riktig skräphand eller en bra hand låt säga 52off och JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...