Gå till innehåll

Strategi för "double or nothing" fullring


Bossebo

Recommended Posts

Vad bör vara en optimal strategi för att spela vinnande i dessa sit & go där halva fältet dubblar sitt inköp. Inte turbo, utan vanliga.

 

Skall man snabbt försöka dubbla upp och sen avvakta, eller skall man vänta med att agera? Har sett många försök att köra sit out igenom hela turneringen, men det har inte lyckats nån gång.

 

anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här har du ju en struktur som påminner om en satelit. Dvs spelar ingen roll om du blir 5a eller 1a. Mao så är bubelspelet supertight. men eftersom det är 50% payout så låter det som att ett supertight super aggresiv aproach skulle funka.

 

Vanlig SnG strategi alltså. I en SnG kan man ganska ofta utan att spela en enda hand upptäcka att det bara är 5 spelare vid bordet. Mao behöver du antagligen bara plocka hem någon enstaka pott och hålla jämna steg med blindarna för att hamna ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 7 pers kvar av 10 och jag plockar upp 1010. En person i tidig postion går all in och han täcker mig gott och väl. Blinds är uppe i 75/150. Vi är alltså 2 pers ifrån pengarna. Skall jag syna eller folda i detta läget?

jag sitter på lite under startstack, ungefär 9 bigblinds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 7 pers kvar av 10 och jag plockar upp 1010. En person i tidig postion går all in och han täcker mig gott och väl. Blinds är uppe i 75/150. Vi är alltså 2 pers ifrån pengarna. Skall jag syna eller folda i detta läget?

jag sitter på lite under startstack, ungefär 9 bigblinds

Det går inte att svara på utan att veta de andras stacksize, ifall FI ofta brukar gå allin direkt, var du sitter m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter i sen position och bordet har varit tight, men FI har synat all in tidigare med tex KQ off.

 

Generellt sett, skall jag ta en flip i detta läget eller vänta?

Ifall du är 100% säker på att han har AK så säger jag i alla fall fold. Bättre att trycka in själv. Troligtvis så har han väl inte AA-JJ dock, så det är nog minst en 55%-are. Så jag synar nog såvida du inte har många små stackar på bordet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte honom på AX och mycket riktigt hade han AJ, och satte A redan på flopp. Men jag skall alltså ta den synen då i detta läget med 2 pers till som skall ut.

 

Nej du ska folda. Lägg den

 

Du ska vara aptight och synar du en allin. är det med en han där du vet att du leder stort och inte är 50/50.

 

AP tight och sen ställ FÖRST , Syna aldrig andras AI förutom med NÖTTERNA eller när du absolut måste dubbla up då du inte har ngt val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det ska du inte...

 

Bubbelspel går ut på att inte syna andra utan att aggra sönder din fi.

Gå hellre all in med 27 utan tidigare action och stjäl än att syna en all in med TT.

 

 

Exempel: Spelade en MTT för nån vecka sen där jag hade 10K i stacken vilket var lite över average. Jag raisade 3x utan att bry mig om hand så fort jag hade chansen (dvs oöponad pott) på två varv (så länge bubblan på gick) och lyckades bygga min stack till 16K utan motstånd utom i en hand då jag raisat och fick en all in mot mig då jag la mig. Ska väl säga att det var väl ungefär 70-80% av potterna jag raisade unde bubblan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte honom på AX och mycket riktigt hade han AJ, och satte A redan på flopp. Men jag skall alltså ta den synen då i detta läget med 2 pers till som skall ut.

 

Som vanligt är det omöjligt att svara utifrån en situation så här.

Men generellt skulle jag nog syna om jag ligger 7:a med din stack. Ligger du 5:a eller bättre hade jag vikt i princip alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om denna då? Alla är kvar på bordet och det är den första handen jag spelar. Skall jag vika redan på flop när jag blivit raisad eller är det en nobrainer reraise? Jag tänker alltså att jag kommer ju inte in the money ifall jag loosar, men leder jag så kommer jag kanske dubbla och ha en trevlig resa fram till ITM

 

Seat 1: Xenophon10 ($1,500 in chips)

Seat 2: farmin8r ($1,500 in chips)

Seat 3: gouve6262 ($830 in chips)

Seat 4: Bettttti8 ($1,460 in chips)

Seat 5: tcturner1 ($1,960 in chips)

Seat 6: Vibs38 ($1,080 in chips)

Seat 7: Valjean30 ($1,480 in chips)

Seat 8: HERO ($1,500 in chips)

Seat 9: MikeWhisky ($2,040 in chips)

Seat 10: flusher56 ($1,650 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Vibs38 posts blind ($10), Valjean30 posts blind ($20).

 

HERO shows [ 3 of Hearts,3 of Clubs ]

 

PRE-FLOP

HERO calls $20, MikeWhisky calls $20, flusher56 calls $20, Xenophon10 folds, farmin8r folds, gouve6262 calls $20, Bettttti8 folds, tcturner1 folds, Vibs38 calls $10, Valjean30 checks.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,8 of Hearts,5 of Hearts ]

Vibs38 checks, Valjean30 checks, HERO bets $120, MikeWhisky bets $240, flusher56 folds, gouve6262 folds, Vibs38 folds, Valjean30 folds

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bör vara en optimal strategi för att spela vinnande i dessa sit & go där halva fältet dubblar sitt inköp. Inte turbo, utan vanliga.

 

Skall man snabbt försöka dubbla upp och sen avvakta, eller skall man vänta med att agera? Har sett många försök att köra sit out igenom hela turneringen, men det har inte lyckats nån gång.

 

anyone?

 

försök spela något mellanting med att snabbt försöka dubbla och att ta sitout hela vägen så ska det nog gå bra. annat testa gå upp i nivå där folk inte spelar turpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om denna då? Alla är kvar på bordet och det är den första handen jag spelar. Skall jag vika redan på flop när jag blivit raisad eller är det en nobrainer reraise? Jag tänker alltså att jag kommer ju inte in the money ifall jag loosar, men leder jag så kommer jag kanske dubbla och ha en trevlig resa fram till ITM

 

Seat 1: Xenophon10 ($1,500 in chips)

Seat 2: farmin8r ($1,500 in chips)

Seat 3: gouve6262 ($830 in chips)

Seat 4: Bettttti8 ($1,460 in chips)

Seat 5: tcturner1 ($1,960 in chips)

Seat 6: Vibs38 ($1,080 in chips)

Seat 7: Valjean30 ($1,480 in chips)

Seat 8: HERO ($1,500 in chips)

Seat 9: MikeWhisky ($2,040 in chips)

Seat 10: flusher56 ($1,650 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Vibs38 posts blind ($10), Valjean30 posts blind ($20).

 

HERO shows [ 3 of Hearts,3 of Clubs ]

 

PRE-FLOP

HERO calls $20, MikeWhisky calls $20, flusher56 calls $20, Xenophon10 folds, farmin8r folds, gouve6262 calls $20, Bettttti8 folds, tcturner1 folds, Vibs38 calls $10, Valjean30 checks.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,8 of Hearts,5 of Hearts ]

Vibs38 checks, Valjean30 checks, HERO bets $120, MikeWhisky bets $240, flusher56 folds, gouve6262 folds, Vibs38 folds, Valjean30 folds

 

?

 

Insta push . Utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svinstor skillnad mot en vanlig sng. En stack på en bb är något i stil med dubbelt så mycket värd som i en 5-3-2 struktur och över 4 gånger så bra som i en struktur med ett pris. Omvänt så är stora stackar inte värda så mycket alls och det borde vara rätt vanligt att en stack som är dubbelt så stor som snittet bara är någon procentenhet mer värd.

 

Det här innebär att man pusha jättebrett och måste syna jättetight. Fold med AA pre är inte alls extremt. Och om man råkar sitta till vänster om någon som retardsynar så är man rätt fucked. Det är väldigt lätt att båda spelare tappar värde till resten av bordet om en spelare gör något pantat.

 

Exempelvis i 33-handen så är jag rätt tveksam till att man bör syna om motståndaren överpottpushar första betet och visar färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svinstor skillnad mot en vanlig sng. En stack på en bb är något i stil med dubbelt så mycket värd som i en 5-3-2 struktur och över 4 gånger så bra som i en struktur med ett pris. Omvänt så är stora stackar inte värda så mycket alls och det borde vara rätt vanligt att en stack som är dubbelt så stor som snittet bara är någon procentenhet mer värd.

 

Det här innebär att man pusha jättebrett och måste syna jättetight. Fold med AA pre är inte alls extremt. Och om man råkar sitta till vänster om någon som retardsynar så är man rätt fucked. Det är väldigt lätt att båda spelare tappar värde till resten av bordet om en spelare gör något pantat.

 

Exempelvis i 33-handen så är jag rätt tveksam till att man bör syna om motståndaren överpottpushar första betet och visar färgdrag.

 

Man får hoppas han inte är senil efter man insta degat på hans mini raise måste han förstå att färgdrag inte räcker såååå långt :) . Men men finns ju retards som du säger och det ibland inte är värt att chansa då priserna ser ut som dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får hoppas han inte är senil efter man insta degat på hans mini raise måste han förstå att färgdrag inte räcker såååå långt :) .
Jag menar alltså ett tankeexperiment där motståndaren degar mot ens första bet och sedan visar att han har färgdrag. Dvs, om man ska ta en 3-1 att busta med lite sämre än 1:2 på synoddsen.

 

Skulle tro att det är push som spelat, men frågan är inte om det inte är mer av en bluff än värdebet pga formatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SOm flera varit inne på tidigare är det jätteviktigt att "veta" sina motspelare. Är bordet bra och alla fattar konceptet är det ju först in som gäller, sällan rätt att syna sig in med AK t ex.

 

Hade ett extremexempel häromdagen där en spelare som tagit CL (bubbla) satt och pushade varje hand, eftersom det var en jättekortis. Alla vek alla händer och kortisen tripplades och dubblades upp för han slog CL flera gånger, så till slut synade en av oss andra CL:s push med AA och blev förstås utslagen av T5 eller nåt liknande. CL var dock väldigt liten CL till att börja med, men eftersom han visste att bordet var bra och att alla viker alla händer så rykte han åt sig monsterstack. Detta skulle han givetvis inte kunna göra med donks vid bordet, så här funkade det.

 

Annars är aptajt ett bra ledord ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för alla svar! :) Mycket visa ord av Hjort, jag har tagit till mig av det du skrev. Även det vrakman/heltoker/arnan/NothQ mfl sagt.

 

33 handen var en setup. Jag degade in på hans reraise och han visade upp 55 på hand för högre set.

 

Mina resultat ser ganska likaktiga ut just nu, de jag inte kommer i pengarna i, de bubblar jag på... säkert 80% av de jag missar ITM, så hamnar jag på 6:e plats. Så av vad jag förstått här: Tighta till på bubblan, kommer jag hamna på rätt sida av ITM.

 

Kommer direkt ihåg en hand där jag sitter på KQ suited och har lagt bb som är 300 och jag har kvar ca 1200 efter det. Jag blir ställd all in och blir ensam kvar att agera imot fi. I detta läget skall jag alltså INTE ta en syn? Trots att min stack bara är ca 4bb. Vi är 6 personer kvar och nästa som åker blir 6a och de andra hamnar i pengarna. Personen som ställer mig all in har dubbla min stack och ställer på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för alla svar! :) Mycket visa ord av Hjort, jag har tagit till mig av det du skrev. Även det vrakman/heltoker/arnan/NothQ mfl sagt.

 

33 handen var en setup. Jag degade in på hans reraise och han visade upp 55 på hand för högre set.

 

Mina resultat ser ganska likaktiga ut just nu, de jag inte kommer i pengarna i, de bubblar jag på... säkert 80% av de jag missar ITM, så hamnar jag på 6:e plats. Så av vad jag förstått här: Tighta till på bubblan, kommer jag hamna på rätt sida av ITM.

 

Kommer direkt ihåg en hand där jag sitter på KQ suited och har lagt bb som är 300 och jag har kvar ca 1200 efter det. Jag blir ställd all in och blir ensam kvar att agera imot fi. I detta läget skall jag alltså INTE ta en syn? Trots att min stack bara är ca 4bb. Vi är 6 personer kvar och nästa som åker blir 6a och de andra hamnar i pengarna. Personen som ställer mig all in har dubbla min stack och ställer på knappen.

 

E du SH på bordet får du ju hitta marginela syner men helst så ser vi att du stoppar först in. Så igentligen kan du vänta till nästa hand och dega mot BB om ingen har degat innan dig förståss. eller i de kommande händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kommer direkt ihåg en hand där jag sitter på KQ suited och har lagt bb som är 300 och jag har kvar ca 1200 efter det. Jag blir ställd all in och blir ensam kvar att agera imot fi. I detta läget skall jag alltså INTE ta en syn? Trots att min stack bara är ca 4bb. Vi är 6 personer kvar och nästa som åker blir 6a och de andra hamnar i pengarna. Personen som ställer mig all in har dubbla min stack och ställer på knappen.

 

Beror mycket på hur stora stackar de andra spelarna vid bordet har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett liknande problem igen: Plockar upp QQ preflop, första handen i en sit & go och jag sitter i tidig position. Höjer 5 xbb och blir återhöjd ett par positioner senare med 5x min höjning. Alla foldar tillbaka till mig.

 

Skall jag ställa, eller folda? syn känns ju omöjligt.

Jag ställde eftersom jag inte trodde jag var slagen och mycket riktigt mötte jag AK, som givetvis träffar K på flopp.

 

Skall jag då i detta läget inte chansa eftersom vi är i sånt tidigt läge, eller skall jag go for it? Låt oss anta att jag visste att han hade AK.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...