Gå till innehåll

Strategi för "double or nothing" fullring


Bossebo

Recommended Posts

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Brukar spela dom ganska ofta, men det känns som att folk är otroligt korkade som spelar dom. Ett exempel, det är 6st kvar, varav 4 har medel/lite över medelstack, 1 har stor stack, och 1 är riktigt riktigt shortstackad!

När short hamnar på BB, då brukar jag oftast säga i chatten, call, everybody call, för att vi ska försöka driva ut den shortade så att han åker ut. För ju mer folk som är med i potten så sänker vi hans procentchans att lyckas ta hem potten. Likaså när den shortstackade går all-in, så brukar jag även säga Call, everybody call.

Men det är ju tamejfan ingen som fattar det, alla bara foldar och helt plötsligt är det bara jag som har synat!, men lyckas ändå träffa ganska bra och driva ut han/hon!

 

Men en fråga, får man skriva såhär i chatten som jag gör?

Eller är det emot några regler?

 

Fan vilken dålig stil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara skoj, kanske vi kan spela in en vi spelar sammtidigt rätt kul med två olika komentarer på samma sng,,,,

 

....Skanke under konstigt nick....

 

Och sedan kan jag anmäla mig med. Så skall jag s-calla euros pushar!;)

 

Skulle va störtskönt att ha det inspelat med ljud när han kör sin onliner mot mig:

"Ban please!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har lirat ett gäng dons nu , ca 1300st på ongame mestadels regulars.

 

Mina tankar kring inköpsregler är att man kan skära ner rätt betydligt. 20-25 inköp på regulars på 10-30 dollars och 25-30 på högre bör räcka gott om man har lite koll. På turbosar specielt på ongame med deras 3min nivåer och sinnes struktur borde man kasta in det dubbla i inköpsväg. Har testat lite turbos på stars och deras 5 min känns alldeles lagom. Rejken halveras oxå mellan nätverken om man spelar turbosarna på stars så ev rb bör jämna ut sig rätt mycket. (inte riktigt om man spelar mot 8x bonusar men det tar man väl igen i shopen kan jag tänka mig)

 

Som Eury tidigare skrev kanske en film skulle vara skoj, får se om man ska göra filmcomeback......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaktog just slutet på en 100 dollars double or nothing på ipoker.

 

6 spelare kvar (fem får pengar)varav en sitter ute med mindre än 2 blinds kvar, övriga har 10 blinds eller mer. De fem vid bordet går trots det allin mot varandra nästan varje hand, utan att nån ryker dock, den mindre stacken vann mot storstack de 2 grr nån synade, och när till slut sitouten är allin automatiskt satsar de två som synat mot varandra i sidopotten.....varav den ene lägger sig mot en raise och raisaren vinner huvudpott och sidopott med par i kungar,

2:a kicker.

 

jäklar vad jag garvat om nån av dem åkt ut före den frånvarande shortstacken.:mrgreen:

 

Jag väntar mig genast att nån ska förklara hur uselt spel det vore att vänta ut shortstacken som inte är där och är automatiskt allin inom 10 händer.....typ om han vinner några ggr så ligger kanske nån annan snart illa till, bättre att sno marker då ingen vill riskera nåt osv.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaktog just slutet på en 100 dollars double or nothing på ipoker.

 

6 spelare kvar (fem får pengar)varav en sitter ute med mindre än 2 blinds kvar, övriga har 10 blinds eller mer. De fem vid bordet går trots det allin mot varandra nästan varje hand, utan att nån ryker dock, den mindre stacken vann mot storstack de 2 grr nån synade, och när till slut sitouten är allin automatiskt satsar de två som synat mot varandra i sidopotten.....varav den ene lägger sig mot en raise och raisaren vinner huvudpott och sidopott med par i kungar,

2:a kicker.

 

jäklar vad jag garvat om nån av dem åkt ut före den frånvarande shortstacken.:mrgreen:

 

Jag väntar mig genast att nån ska förklara hur uselt spel det vore att vänta ut shortstacken som inte är där och är automatiskt allin inom 10 händer.....typ om han vinner några ggr så ligger kanske nån annan snart illa till, bättre att sno marker då ingen vill riskera nåt osv.....

 

Du måste ju fatta att man kan ju inte bara sitta och hoppas att shortstacken ska åka ut, med 10 bb ska man ju börja pusha det spelar ingen roll om det råkar finnas gott hopp om att någon annan åker först. Rätt spel är att vänta tills någon går allin och syna med atc för att vara säker på att det finns marker att vinna så man kan dubbla upp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gå allin med 11 blinds när man har tre spelare som täcker en bakom sig på plus att den lilla stacken som är sitout är automatiskt allin nästa hand??

 

varför betta bort en spelare när man bara har par + usel kicker och shortstacken är allin?

 

kan säga att de allin händer jag såg korten i var a-9 syn av k-10, 10-7 syn av 4-4 , om jag nu minns rätt. Det är ju rätt spel i en vanlig sit n go men här får ju alla fem samma pengar och för mig verkar det onödigt att riskera nåt när man sitter med 2200-4500 i marker blindsen är 100/200 och shortstacken som inte visar några tecken på att återkomma har 375. Som läget var när jag öppnade bordet. Men då är jag ju en feg fisk oxå.

 

en spelare vid bordet verkade fatta galoppen och tog det lugnt, han påstod sig även ha lagt pocket ess i en hand. Å han var definitivt ingen fisk, sharkscopade nämligen några av dessa lirare. Nä sorry, nu var jag resultatorienterad.....

 

edit:blandade ihop händerna, ändrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gå allin med 11 blinds när man har tre spelare som täcker en bakom sig på plus att den lilla stacken som är sitout är automatiskt allin nästa hand??

 

varför betta bort en spelare när man bara har par + usel kicker och shortstacken är allin?

 

kan säga att de allin händer jag såg korten i var a-9 syn av k-10, 4-4 syn av a-6, om jag nu minns rätt. Det är ju rätt spel i en vanlig sit n go men här får ju alla fem samma pengar och för mig verkar det onödigt att riskera nåt när man sitter med 2200-4500 i marker blindsen är 100/200 och shortstacken som inte visar några tecken på att återkomma har 375. Som läget var när jag öppnade bordet. Men då är jag ju en feg fisk oxå.

 

en spelare vid bordet verkade fatta galoppen och tog det lugnt, han påstod sig även ha lagt pocket ess i en hand. Å han var definitivt ingen fisk, sharkscopade nämligen några av dessa lirare. Nä sorry, nu var jag resultatorienterad.....

 

Jag tror inte att skanke var seriös. När det är 6 personer kvar så gäller det precis som på bubblan av en satellit att inte ta några onödiga risker. Det är inte heller fiskigt spel att lägga A-A i en hel del lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att skanke var seriös. När det är 6 personer kvar så gäller det precis som på bubblan av en satellit att inte ta några onödiga risker. Det är inte heller fiskigt spel att lägga A-A i en hel del lägen.

 

övervägde det ironiska men "shove med any two" och lika calls i lägen det inte behövs har jag sett många (å gjort några...)av i mina dar......så visst kan folk anse det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte seriös, i det fall du beskriver borde alla på bordet snabbt fatta att de ska folda till BB och sätta fart......

 

Jo det var det jag med tyckte och man tycker att spelare på 100$ nivån borde fatta det med. Jag satt och bara skakade på huvudet när dom satsade vilt.

 

Speciellt två sista händerna när först en med 11 blinds går allin med större stackar bakom sig handen innan shortisen har blinden med alla sina marker, och sen sista handen då två synar och sen bettar och raisar i sidopotten:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...