okocha Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Erkänn bara att du är på en godmode-run och har det där som rationalisering för att slippa se "sanningen" nu sprang bra aiev-mässigt ett tag, men blev mest tiltad på det så sluta kolla då, efter det är jag ganska säker på att jag sprungit kasst gällande aiev, men tycker det kvittar. Citera
Hjort Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Var visst inte svårare än att jag låst in mig på EV:et för all-in beslutet istället för EV:et på att vara all-in. Av någon anledning har det tagit mig ett halvår att komma förbi det feltänket. Så basically my bad. Med det uppklarat ser jag ingen direkt anledning till att AIEV inte är lika obiased som resultat, och därmed konvergerar snabbare mot rätt värde. Ett enkelt sätt att kolla om det finns någon annan källa till bias är att kolla om det proportionella avståndet mellan resultat och AIEV ökar eller minskar i stora dataset. Om det tenderar att öka så är det antingen bias i AIEV eller så är siten riggad. Citera
Tottyville Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Leg: Spelar du fortfarande såhär? Håller du kvar vid dina teoretiska påståenden? http://pokerforum.nu/forum/1348759-post407.html Citera
Nirwanda Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Damn, vad du är fiskig... Legheliel. Citera
Nirwanda Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 som jag sa tidigare är ev:et värdelöst då det räknar fel i flera spots, bla flervägs allin mot shortstacks där någon blir bortbetad på flopp. + en massa andra lägen, men om du mår bra av att kolla ev så gör det, själv har jag inte kollat det på flera månader Är det något som är meningslöst och fel så är det ju att gå på ren vinst/förlust (även om faktiskt den också i längden rent matematiskt också bör planas ut med allinEV, så är den väldigt mycket mer orättvis, speciellt på mindre samples). Som nån sa, det är klart att det kan bli fel ibland t.ex om man bettar turn med AA och får syn av KK på brädan 257T och Fi träffar K, sen får man in resterande 10% av sin stack med 0% equity. Allt EV i potten räknas då på sista gatan. Men om detta scenariot händer 100 gånger så kommer ju K bara komma ~5 gånger, så de andra 95 gångerna kommer du vinna potten med 100% EV mot de få gångerna du förlorar 100% EV. Alltså blir det totala EV't det korrekta EV't (alltså, det EV't som skulle ha blivit om ni hade fått in det på turn). Jag vet flera personer som är nöjdare om de plussar 2k EV och 1k dollar än 1k EV och 1.1k dollar. Detta är ett tänk som jag slaviskt försöker följa, eftersom jag tror att det snabbar på ens utveckling, att kunna bortse från slumpen och helt enkelt veta om man har spelat bra eller inte. Sen kan man ju trolla mig om varför jag bara spelar NL100 om jag är så redig osv, men det hör ju inte hemma här. Citera
okocha Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Är det något som är meningslöst och fel så är det ju att gå på ren vinst/förlust (även om faktiskt den också i längden rent matematiskt också bör planas ut med allinEV, så är den väldigt mycket mer orättvis, speciellt på mindre samples). är antalet inspelade pengar meningslösare än vad man borde vunnit? för att bedöma historisk winrate är aiev eventuellt marginellt bättre än resultatet. Citera
Nirwanda Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 är antalet inspelade pengar meningslösare än vad man borde vunnit? Ja, jag tror det är hämmande för ens spelutveckling att t.ex vara nöjd med: a) När man enligt EV är -200bb men på ren vinst/förlust är +300bb Istället för: b) Vice versa (dvs att vara missnöjd när man blvit utdragen men borde varit rejält plus) De händerna och den sessionen som man rent generellt borde analysera tillhör ju uppenbarligen oftast kategori A. Citera
urmy Postad 15 Juni , 2010 Rapport Postad 15 Juni , 2010 Tjena! hur går liret?! Står du fortfarande fast vid att det är svårt att spela mot dåliga spelare och att man lättare gör pengar på högre nivåer? Citera
Starfitter Postad 15 Juni , 2010 Rapport Postad 15 Juni , 2010 Tjena! hur går liret?! Står du fortfarande fast vid att det är svårt att spela mot dåliga spelare och att man lättare gör pengar på högre nivåer? Hej urmyrakeback, men det är ju lätt att skriva och göra dumma saker, man får helt enkelt gå under med skutan. MVH Bô Yin Râ Citera
pastan Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 lol på er som försöker vara lustiga. låt legheliel spela som han vill. om han nu är kass så tjänar ingen på forumet något på att "lära honom". finns många pokerspelare som inte hänger på pokerforum och krossar sina nivåer. sami råkar vara en av dom, bara att han startade en dagbok här och låter en få inblick i hans spel. det finns en hel del grejer jag och sami inte är överens om när vi snackar poker och det kan han intyga. men nu har han fått det här att fungera en lång period. så något gör han ju rätt? om han gör allt helt fel och haft tur sedan första dagen han började lira poker. då spelar det ju ingen roll hur han lirar.. han kommer fortsätta krossa:mrgreen: ok om han lirade nl100 och drog in marginellt. men nu har han ju klättrar i nivåer... något gör han ju rätt? GL Sami! Hoppas du orkar skriva mer om ditt spel och så Citera
Chillarn7 Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 Han eïr eïn fïsk. Så skönt att se NL100 snubbar kalla spelare som spelar 10x högre för fisk. Keep it up Nirwanda! Citera
Snygglenn Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 Så skönt att se NL100 snubbar kalla spelare som spelar 10x högre för fisk.Keep it up Nirwanda! De är irlpolare som jag förstått det.. Citera
svint0 Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 De är irlpolare som jag förstått det.. Yes they are. Citera
Chillarn7 Postad 19 Juni , 2010 Rapport Postad 19 Juni , 2010 De är irlpolare som jag förstått det.. Yes they are. Aight. Citera
Setcho Postad 8 Juli , 2010 Rapport Postad 8 Juli , 2010 Vart blev du av Legheliel? Du stod ju for 50% av dagbockerna som var varda att lasa pga pokerrealaterat innehall. Kom tillbaks Citera
Snygglenn Postad 18 Juli , 2010 Rapport Postad 18 Juli , 2010 Kolla på två plus två. Har du länk? Legheliel har inte startat någon tråd? Citera
svint0 Postad 19 Juli , 2010 Rapport Postad 19 Juli , 2010 Har du länk? Legheliel har inte startat någon tråd? Kan försöka leta upp länken senare, han skicka den på MSN på andra datorn. Citera
svint0 Postad 20 Juli , 2010 Rapport Postad 20 Juli , 2010 Här är länken : http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/possible-collusion-softplaying-botting-1knl-ipoker-766070/ Citera
Caroline87 Postad 20 Juli , 2010 Rapport Postad 20 Juli , 2010 Varför tas tråden bort från pf?? Citera
pastan Postad 20 Juli , 2010 Rapport Postad 20 Juli , 2010 Varför tas tråden bort från pf?? sjukt om dom tar bort den. jag läste igenom hela tråden och det är läskigt för jag har spelat mot 2-3 regs på ongame nl1k som spelar IDENTISKT. samma size, samma spelstil, skriver inget i chatten. kan ju vara en grupp av spelare som gått ihop och hittat ett spel som fungerar. men det sjuka är att deras spel stämmer in på beskrivningen dom ger i tråden big big gg till skaparna OM det nu är en bot. Citera
Recommended Posts