Gå till innehåll

raderad


OsantVassSpelare

Recommended Posts

  • Svars 676
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Fan vilken misär gårdagen var... Omaha HU, kan inte komma på en mer random och mer tiltande pokerform.

 

Jo, jag har lirat en del omaha på senaste, dock SH och det har inte varit mycket alls jämfört med holdem. Iaf så lyckades jag få HU action mot en spewig spelare som bara hade 400$ kvar på PLO2000, han spelar förövrigt 90/90/90 typ. Lyckas inte vinna en hand på typ 40 minuter och jag byggde hans 400 till 10K, helt jävla horsjukt hur killen träffar jämt, han är egentligen inte jättedålig post flop, men han träffar ju hela tiden och jag blir helt jävla ställd. Vet inte om jag ska bemöta honom med att vara aggressiv tillbaks eller om jag ska ta det lugnt och försöka köra low-ball mot honom och vara passiv, vad jag än gjorde så fortsatte han vinna iaf. På slutet började jag få lite momentum iaf och lyckades få stackarna till hans 7K mot mina 5K. Iaf kommer en 5bettad pott där vi får in det på flopp och jag loosar 55/45 coinen i 10K-potten och jag orkar fan inte lira mer så jag lämnar honom med mina 12K:n.

 

Roliga var att jag inte hade tänkt lira alls den dagen, men tänkte att jag kunde gå in o busta honom lite snabbt på hans 400, var ju helt osannolikt, tänkte jag då, att han skulle kunna dubbla upp så många gånger mot mig. Där får man får att man är greeeeeeeeeedy.

 

 

 

Jaja, ska inte klaga, månaden har gått mycket, mycket bra hittills, ligger inte ens mycket under EV, men vem bryr sig när man väl får träffa så här bra post två gånger om mot en viss stackars superasiat :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($10,219)

BB ($5,566)

Hero ($8,241)

UTG+1 ($11,160)

CO ($5,247)

BTN ($2,797)

 

Dealt to Hero 6:spade: 6:club:

 

Hero raises to $150, UTG+1 raises to $500, fold, fold, fold, fold, Hero calls $350

 

FLOP ($1,075) K:diamond: J:spade: 6:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $650, Hero raises to $1,675, UTG+1 raises to $3,150, Hero raises to $7,741 (AI), UTG+1 calls $4,591

 

TURN ($16,557) K:diamond: J:spade: 6:diamond: 2:heart:

 

RIVER ($16,557) K:diamond: J:spade: 6:diamond: 2:heart: K:heart:

 

Hero shows 6:spade: 6:club:

(Pre 19%, Flop 89.2%, Turn 95.5%)

 

UTG+1 shows A:heart: A:club:

(Pre 81%, Flop 10.8%, Turn 4.5%)

 

Hero wins $16,554

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($5,670)

BB ($12,692)

Hero ($15,655)

UTG+1 ($7,908)

CO ($5,625)

BTN ($1,070)

 

Dealt to Hero J:spade: J:heart:

 

Hero raises to $125, UTG+1 calls $125, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($325) 5:diamond: J:diamond: T:diamond:

 

Hero bets $225, UTG+1 raises to $700, Hero raises to $1,700, UTG+1 raises to $7,783 (AI), Hero calls $6,083

 

TURN ($15,891) 5:diamond: J:diamond: T:diamond: J:club:

 

RIVER ($15,891) 5:diamond: J:diamond: T:diamond: J:club: T:spade:

 

UTG+1 shows A:diamond: Q:heart:

(Pre 42%, Flop 36.2%, Turn 0.0%)

 

Hero shows J:spade: J:heart:

(Pre 58%, Flop 63.8%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $15,886

 

 

 

 

sick. snyggt.

 

mkt mkt sick, wp! Vart har du lirat?

Tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sitter här i min stuga, isolerad....

Flertalet av polarna är utomlands....

Kan inte ta mig någonstans, har ingen bil, för mycket snö för att kunna cykla....

Har medvetet tagit bort allt av nöje i stugan...

Har stockat upp med käk för flera dagar....

Har varit nedanför ATH 30K händer i sträck, typ rekord....

Har spelat 55 timmar senaste 5 dagarna....

Har äntligen börjat gå bra igen, ligger på ATH igen....

Aldrig mer Omaha....

Tänker bara på grind, finns inget annat i skallen....

 

 

COME PLAY WITH ME DANNY.

ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att vakna 18.45 idag, då är allt som det ska.

 

 

Spelar du på svenska spel? För lat för att titta igenom sidorna och detta ger ju mig faktiskt en post till :D

 

Isf om du gör detm vilket jag antar. Kan du jämföra värdet på motsvarande nivå på någon $ sajt ? typ FTP,PS osv ? tacktack gl

Nej, lirar inte på Svenska Spel och lirar inte på FT eller PS heller, så blir svårt. Jag har dock hört från polare som lirar på SvS att det är ganska soft att lira där jämfört med andra nätverk, t ex iPoker/Prima.

 

Det här kan väl inte stämma? Jättecred och hjärtliga gratulationer om det verkligen är så :)

Är inte helt hundra på det, men typ nittionio, obv stolt över det också. Sen att man har ett fegt, vekt och passivt meta game med lite swings är ju en annan sak :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Fyra år som påååååååkerspelare i detta nu. Hösten 2007 som sagt, nånstans mellan Augusti och September (slutet av Augusti om jag inte minns fel), finns en post härnånstans som summerade de första tre åren.

Ja vad ska man säga, har tappat kontakten med många PFare här, inte postat så mycket längre heller, blivit rätt mycket fokus på pokern, senaste 2-3 månaderna har jag dock inte spelat överdrivet mycket men nu är det väl på gång att börjas lira hårdare igen.

 

Om man inte får tummen ur och skriver nån slags summering om året, så synes vi väl här igen om ett år, hoppas man inte är gul, ful o jobbar på något sunkigt lager då :(

Ha det gött.

 

Fakeedit: Denna månaden har börjat bra btw :roffe:

 

September.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...