Gå till innehåll

raderad


OsantVassSpelare

Recommended Posts

Erkänn bara att du är på en godmode-run och har det där som rationalisering för att slippa se "sanningen" nu ;-)

sprang bra aiev-mässigt ett tag, men blev mest tiltad på det så sluta kolla då, efter det är jag ganska säker på att jag sprungit kasst gällande aiev, men tycker det kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 676
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var visst inte svårare än att jag låst in mig på EV:et för all-in beslutet istället för EV:et på att vara all-in. Av någon anledning har det tagit mig ett halvår att komma förbi det feltänket. Så basically my bad.

 

Med det uppklarat ser jag ingen direkt anledning till att AIEV inte är lika obiased som resultat, och därmed konvergerar snabbare mot rätt värde.

 

Ett enkelt sätt att kolla om det finns någon annan källa till bias är att kolla om det proportionella avståndet mellan resultat och AIEV ökar eller minskar i stora dataset. Om det tenderar att öka så är det antingen bias i AIEV eller så är siten riggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag sa tidigare är ev:et värdelöst då det räknar fel i flera spots, bla flervägs allin mot shortstacks där någon blir bortbetad på flopp. + en massa andra lägen, men om du mår bra av att kolla ev så gör det, själv har jag inte kollat det på flera månader

 

Är det något som är meningslöst och fel så är det ju att gå på ren vinst/förlust (även om faktiskt den också i längden rent matematiskt också bör planas ut med allinEV, så är den väldigt mycket mer orättvis, speciellt på mindre samples).

 

Som nån sa, det är klart att det kan bli fel ibland t.ex om man bettar turn med AA och får syn av KK på brädan 257T och Fi träffar K, sen får man in resterande 10% av sin stack med 0% equity. Allt EV i potten räknas då på sista gatan. Men om detta scenariot händer 100 gånger så kommer ju K bara komma ~5 gånger, så de andra 95 gångerna kommer du vinna potten med 100% EV mot de få gångerna du förlorar 100% EV. Alltså blir det totala EV't det korrekta EV't (alltså, det EV't som skulle ha blivit om ni hade fått in det på turn).

 

Jag vet flera personer som är nöjdare om de plussar 2k EV och 1k dollar än 1k EV och 1.1k dollar.

 

Detta är ett tänk som jag slaviskt försöker följa, eftersom jag tror att det snabbar på ens utveckling, att kunna bortse från slumpen och helt enkelt veta om man har spelat bra eller inte.

 

Sen kan man ju trolla mig om varför jag bara spelar NL100 om jag är så redig osv, men det hör ju inte hemma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något som är meningslöst och fel så är det ju att gå på ren vinst/förlust (även om faktiskt den också i längden rent matematiskt också bör planas ut med allinEV, så är den väldigt mycket mer orättvis, speciellt på mindre samples).

är antalet inspelade pengar meningslösare än vad man borde vunnit?

 

för att bedöma historisk winrate är aiev eventuellt marginellt bättre än resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är antalet inspelade pengar meningslösare än vad man borde vunnit?

 

 

 

Ja, jag tror det är hämmande för ens spelutveckling att t.ex vara nöjd med:

 

 

a) När man enligt EV är -200bb men på ren vinst/förlust är +300bb

 

Istället för:

 

b) Vice versa (dvs att vara missnöjd när man blvit utdragen men borde varit rejält plus)

 

 

De händerna och den sessionen som man rent generellt borde analysera tillhör ju uppenbarligen oftast kategori A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Tjena! hur går liret?! Står du fortfarande fast vid att det är svårt att spela mot dåliga spelare och att man lättare gör pengar på högre nivåer? 8-)

 

Hej urmyrakeback,

 

men det är ju lätt att skriva och göra dumma saker, man får helt enkelt gå under med skutan.

 

 

MVH Bô Yin Râ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på er som försöker vara lustiga.

 

låt legheliel spela som han vill. om han nu är kass så tjänar ingen på forumet något på att "lära honom". finns många pokerspelare som inte hänger på pokerforum och krossar sina nivåer. sami råkar vara en av dom, bara att han startade en dagbok här och låter en få inblick i hans spel.

 

det finns en hel del grejer jag och sami inte är överens om när vi snackar poker och det kan han intyga. men nu har han fått det här att fungera en lång period. så något gör han ju rätt? om han gör allt helt fel och haft tur sedan första dagen han började lira poker. då spelar det ju ingen roll hur han lirar.. han kommer fortsätta krossa:mrgreen:

 

ok om han lirade nl100 och drog in marginellt. men nu har han ju klättrar i nivåer... något gör han ju rätt?

 

GL Sami! Hoppas du orkar skriva mer om ditt spel och så :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Varför tas tråden bort från pf??

 

sjukt om dom tar bort den.

 

jag läste igenom hela tråden och det är läskigt för jag har spelat mot 2-3 regs på ongame nl1k som spelar IDENTISKT. samma size, samma spelstil, skriver inget i chatten. kan ju vara en grupp av spelare som gått ihop och hittat ett spel som fungerar. men det sjuka är att deras spel stämmer in på beskrivningen dom ger i tråden :shock:

 

big big gg till skaparna OM det nu är en bot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...