Gå till innehåll

raderad


OsantVassSpelare

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 676
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jao då var det igång, ska precis kicka igång första sessionen för månaden, kommer som sagt köra NL1K-NL2K som mest, men även blanda mycket NL600 och en del NL5K.

 

Kommer inte köra fulluppdatering över hur månaden går, men postar väl lite dagsresultat och HHs då och då.

 

Stort GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hade valt att inte dela upp mina beslut som du gör med t.ex 50,20,30% utan mer basera mitt beslut på fi's tendenser. Det är dock så jag spelar. Strävar du efter att spela GTO nu?

 

2. Reads på fi? 3b han inte pocketpar under TT checkar jag nog bakom och bluffcatchar/foldar mot riverbet. Orsaken till detta är att jag troligtvis hade spelat mina Tx likadant och jag inte bara vill beta för protection när vi kan bluffcatcha alla hans Qx och Kx på river som han kanske betar. Vi bör kunna ha sämre och bättre händer i vår betrange här.

Om vi vill beta så hade jag gjort det runt halvpott, det räcker för att ha bekväm size kvar på river.

 

3. 3b preflop% obv. CB%, fold CB to raise%, CB turn%.

 

 

Lite av mina tankar. Vore skoj å få igång en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ingen mer session igår. Ska dock köra idag, blir kväll/natt-grind vilket jag inte kört på väldigt länge.

 

 

Jag har en hand här som jag tänkte lite på innan jag somnade igår, tror många spelare vill göra mycket olika grejer med den så jag tänkte jag kunde posta den och sen posta lite följdfrågor.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,195)

BB ($887)

UTG ($1,000)

UTG+1 ($897)

CO ($1,226)

Hero ($1,236)

 

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $25, SB raises to $95, fold, Hero calls $70

 

FLOP ($200) 2:club: T:spade: 6:diamond:

 

SB bets $135, Hero calls $135

 

TURN ($470) 2:club: T:spade: 6:diamond: 6:heart:

 

 

Som ni ser så slowspelade jag denna pre istället för att 4betta och floatade flop.

 

Fråga 1: I procent, hur ofta vill ni folda, raisa eller syna (t ex 50%, 30%, 20%) mot ett nytt turn CB.

 

Fråga 2: Vad vill ni göra mot ett missat turn CB? Vilken betsize vill ni köra om ni vill beta?

 

Fråga 3: Vilken stats tycker ni är viktiga att kolla på innan man bestämmer sig för att floata flop. Alltså vilka stats är viktiga för beslutet för om man ska floata flop eller raisa, eller t o m folda om man vill det.

 

jag får gärna in det pre med AQ på knapp, öppnar sjukt mkt på knapp, kommer d'rför bli 3bettat mkt och behöver därför 4betta brett, AQ är av den finare sorten å jag har inget emot att få in det pre. flattar hellre med andra händer än aq. som spelat hittar jag aldrig raise på turn efter float i pos, synar hellre turn än raisar, checkar han river bettar jag, bettar han foldar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La ner sessionen nu, slutade på 3,2K$. Körde en hel del NL5K idag, men gick kass där.

 

 

1. Hade valt att inte dela upp mina beslut som du gör med t.ex 50,20,30% utan mer basera mitt beslut på fi's tendenser. Det är dock så jag spelar. Strävar du efter att spela GTO nu?

 

2. Reads på fi? 3b han inte pocketpar under TT checkar jag nog bakom och bluffcatchar/foldar mot riverbet. Orsaken till detta är att jag troligtvis hade spelat mina Tx likadant och jag inte bara vill beta för protection när vi kan bluffcatcha alla hans Qx och Kx på river som han kanske betar. Vi bör kunna ha sämre och bättre händer i vår betrange här.

Om vi vill beta så hade jag gjort det runt halvpott, det räcker för att ha bekväm size kvar på river.

 

3. 3b preflop% obv. CB%, fold CB to raise%, CB turn%.

 

 

Lite av mina tankar. Vore skoj å få igång en diskussion.

Nej satsar inte på GTO. Ja, jag kör också på Fi:s tendenser, men ibland spelar jag olika även mot en kille med samma stats, fast inte speciellt ofta.

Jag gillar också check bakom mot missat turn CB, alternativt betta 33%-45% av potten, men helst check.

Kollar på samma stats som dig plus River CB%, Fold to turn CB%, Fold to river CB samt Check Raise as PFR%.

 

 

jag får gärna in det pre med AQ på knapp, öppnar sjukt mkt på knapp, kommer d'rför bli 3bettat mkt och behöver därför 4betta brett, AQ är av den finare sorten å jag har inget emot att få in det pre. flattar hellre med andra händer än aq. som spelat hittar jag aldrig raise på turn efter float i pos, synar hellre turn än raisar, checkar han river bettar jag, bettar han foldar jag.

Jo jag har också som standard att 4bet-syna där, men körde ett slowspel denna gång dock som sagt, gör så med alla värdehänder ibland när fi i fråga är bra på att komma undan degningar som underdog pre samt för att få ner min 4bet%/4bet-range.

 

 

 

Lite HHs från dagens session.

 

 

Dagens herocall.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,368)

Hero ($1,000)

UTG ($1,117)

CO ($1,008)

BTN ($820)

 

Dealt to Hero J:club: A:club:

 

fold, fold, BTN raises to $20, fold, Hero raises to $80, BTN calls $60

 

FLOP ($165) 2:heart: 3:heart: 3:club:

 

Hero checks, BTN bets $123, Hero calls $123

 

TURN ($412) 2:heart: 3:heart: 3:club: Q:heart:

 

Hero checks, BTN bets $206, Hero calls $206

 

RIVER ($825) 2:heart: 3:heart: 3:club: Q:heart: 7:club:

 

Hero checks, BTN bets $410 (AI), Hero calls $410

 

Hero shows J:club: A:club:

(Pre 64%, Flop 61.8%, Turn 61.4%)

 

BTN shows 5:heart: 6:club:

(Pre 36%, Flop 38.2%, Turn 38.6%)

 

Hero wins $1,643

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($1,258)

BB ($3,079)

UTG ($5,750)

Hero ($4,925)

BTN ($5,598)

 

Dealt to Hero T:club: 9:heart:

 

fold, Hero raises to $150, BTN calls $150, fold, fold

 

FLOP ($375) 2:diamond: 9:spade: J:diamond:

 

Hero bets $250, BTN calls $250

 

TURN ($875) 2:diamond: 9:spade: J:diamond: Q:club:

 

Hero bets $625, BTN calls $625

 

RIVER ($2,125) 2:diamond: 9:spade: J:diamond: Q:club: A:diamond:

 

Hero checks, BTN checks

 

Hero shows T:club: 9:heart:

(Pre 34%, Flop 20.0%, Turn 22.7%)

 

BTN shows Q:spade: J:heart:

(Pre 66%, Flop 80.0%, Turn 77.3%)

 

BTN wins $2,122

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stört rolig grej hände på banken idag.

 

Jag var på "ekonomisk rådgivning" idag på banken, ville ju egentligen inte ens gå till det obv, men min bankkontakt tjöta mycket om det senast jag var där.

Hursomhelst så kanske ni vet att man kan döpa om sina bankokonton med internetbanken numera och det är en funktion som givetvis måste utnyttjas. Har t ex döpt mina till "ChrisDuLuktarBajs" (Chris är en polare), "LOL_OMG" och "MILF_kontot". Moget, jag vet.

Till detta bör också nämnas att kläderna jag kommer till med mötet med består av flip-flops, mjukisbyxor och min "Super Mario" t-shirt som det står "Savin' the princess since '85" på. Till skillnad från den, uppskattningsvis, nyutexaminerade banktjej som har såna där stränga kavajbyxor med raka byxveck, helt klädd i svart och som såg allmänt fisförnäm ut.

 

Ja ni kan säkert klura ut hur resten gick, men på hela taget tycker jag ändå att jag höll relativt god min när vi på slutet summerade alla konton och banktjejen referade mitt "ChrisDuLuktarBajs"-konto som "Bajskontot" kort och gott.

 

 

Igår hade jag en sjuk session, i en tid före denna så hade jag nog blivit tiltad och arg men det känns som jag kan se den stora bilden nu, det stora hela. Låt mig berätta.

 

Började med att jag låg upp 5K$ efter 3 timmars spel, körde enbart NL600-NL1000 och ändå låg jag 500bb under mitt EV. Sen så hittar jag fint värde på NL5000 så jag sätter mig där, även fast jag bestämt mig tidigare att jag skulle försöka satsa lite mer på NL600-NL1000 på sistonde eftersom det blir jävligt jobbigt mentalt att spela så många nivåer, en liten coin på NL2000 så tar det mycket tid att jobba igen och så får det mig att spela sämre om jag förlorar där och det i sin tur leder till att jag spelar ett annat spel eftersom jag inte vill förlora, en stor negativ spiral med andra ord. Så just nu försöker jag foka lite mer på NL600-NL1000 och kanske senare foka mer på NL1000-NL2000. Hursomhelst så körde jag NL5000 och dubbla upp "värdet" 2 ggr och slutade 5K$ back där, så dagen slutade typ på +400$ och 500bb under EV, men jag var ändå hur glad och nöjd som helst.

 

Här hittade jag en passande bild som summerar gårdagen. Jag är kängrun som står nöjd och belåten och äter nånting (det tycker jag symboliserar hur nöjd jag är över mitt plus). Sen kommer den där jävla gåsen och och kör en snabb hit'n'run på mig och tar allt mitt plus :(

1267855145395.gif

 

 

 

Det som varit svårt att anpassa sig till och som skiljt sig från NL400 innan är att majoriteten av spelarna har en vettig syn-range och inte spelar med ett gap på, typ, 3-4 VPIP mellan PFR och VPIP utan snarare spelar typ 28/21 osv. Nästan alla synar ju även in massa med AA och dylikt vilket gör att deras postflop-range blir jävligt svårläst och att de har balanserad range att göra mothugg mot squeeze som synare pre istället för överpolariserad, men tycker detta spelet passar mig rätt okej, blir mycket teori och tänkande.

 

 

På livsfronten händer inte speciellt mycket. Fokuserar nästan allt på pokern och lite andra viktiga "livsgrejer" (air quotation marks). Pluggar rätt mycket matte B och ska även börja ta körkortslektioner nästa måndag, längtar efter att kunna köra bil sjukt mycket... Annars sitter jag typ bara hemma som en allmän degen och spelar tv-spel och försöker lära mig lite programmering i VB. Har fixat playstation emulator till filmdatorn nu (plus gamepad och förlängnings-USB) så har tänkt köra igenom massa goda playstation/SNES/NES RPGn. Har även tankat ner Mega Man 10 på XBox Live som jag kört en hel del, mycket kul retrospel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...