Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

:shock: Du e fan galen... :roll:

 

Kanske men jag har 18 dagar inklusive idag och det blir typ 54 turneringar i snitt per dag, jag får in ungefär 40 turneringar på 2,5 timmar. Så det blir inte så jätte mycket spel i tid räknat. Det brukar dock vara svårt att dra igång spelet ibland. När man väl är igång så är det inga större problem tycker jag. Det blir en poker session på kvällen istället för att titta på tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

spelar du turbo?

 

gl:-D

 

Japp det är bra turbo som gäller, finns i alla fall tre andra svenska som brukar dyka upp lite då och då, den ena vet jag vem det är men de två andra har jag inte en susning om.

Några fler här som kör $50-$100 turbos?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass session idag, lika mycket flyt som jag har haft några sessionen lika dåligt gick det idag. Kändes som att jag åkte på varenda bubbla trots bra stack när jag tog mig dit. Jag håller ingen räkning på antalet fjärde platser det är för deprimerande att titta på :cry:

 

Det blev 43 spelade turneringar med 13 ITM varav 2 vinster på $50. Jag backade på $100 och plussade lite på $50. Totalt blev det -$922. Inte alltför blodigt men jag spelade en MTT parallellt. 20k garantin på ongame.

 

Jag åker på denna handen:

 

Seat 1: HERO ($10,805 in chips)

Seat 2: roxxor1984 ($15,060 in chips)

Seat 3: wacaba86 ($8,136 in chips)

Seat 5: panikboy4 ($12,067 in chips)

Seat 6: KlimDA ($19,752 in chips)

Seat 7: ciao2 ($73,340 in chips)

Seat 8: banana248 ($5,784 in chips)

Seat 10: Jyty ($48,556 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Jyty posts blind ($600), HERO posts blind ($1,200).

 

PRE-FLOP

roxxor1984 folds, wacaba86 folds, panikboy4 calls $1,200, KlimDA folds, ciao2 folds, banana248 folds, Jyty calls $600, HERO bets $9,605 and is all-in, panikboy4 calls $9,605, Jyty folds.

 

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,2 of Hearts,9 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Diamonds,2 of Hearts,9 of Clubs,6 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Diamonds,2 of Hearts,9 of Clubs,6 of Spades,8 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Diamonds,Queen of Clubs ]

panikboy4 shows [ Ace of Clubs,2 of Clubs ]

panikboy4 wins $22,810.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: banana248

Pot: $22,810

HERO, loses $10,805

roxxor1984, loses $0

wacaba86, loses $0

panikboy4, bets $10,805, collects $22,810, net $12,005

KlimDA, loses $0

ciao2, loses $0

banana248, loses $0

Jyty, loses $1,200

 

Några händer tidigare förlorar jag en pott på 17K mot roxxor1984 som jag tycker gör en väldigt tveksam syn när jag stjäl. Det är alltid lika roligt att åka sent i turneringar mot idioter. Eller kan någon förklara limpsynen han gör med A2? Jag tar hellre en syn med 72 i det läget för han måste ju fatta att det finns många ess i min range. Jaja jag ska inte gnälla för mycket det är trots allt spelare som han som gör att jag kan tjäna pengar på detta.

 

Jag borde egentligen inte spela MTT's jag blir alltid tiltad när jag åker ut, det jag lärt mig är att stänga ner alla andra bord när det drar ihop sig i turneringar annars kan det rinna iväg.

 

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 495

ITM: 177

Tid spelad: 30h 38min

Inspelade Poäng: 12620

Resultat: $4345

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått lite perspektiv på den sura sortin från MTT igår. Jag har gått helt ok på 20k garantin på ongame så jag ska inte gnälla men jag saknar pricken över i:et och det kändes som att den kunde komma igår. Jag har spelat turneringen tre gånger med resultat, 4, 13 och igår 16 det går ju inte åt rätt håll men hoppas att klonken kommer nästa vecka. Det är ingen jätte summa i prispengar men vore så klart välkommet.

 

Målet kvarstår dock att köra in $5000 på sng underutmaningen men jag kommer att fortsätta köra MTT's parallellt. Skulle jag vinna mycket får jag väl särredovisa det, men det lär ju inte hända :cry:

 

Tveksamt om det blir spel idag, jag har lite åtaganden efter jobbet idag, och det beror på när dessa är klara.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort session med bara 15 turneringar, har lovat min fru att titta på film med henne. Det blev 4 ITM varav 2 vinster som båda kom på $100 så det blev ett litet plus $90.

 

Spelade även ett turbokval till big deal men åkte runt 30 någonstans fick inte mycket att spela med och eftersom det var turbo fick jag dega in med första bästa hand när blindsen gick upp.

 

Nu har jag semester även om det kommer att bli en del jobb under semestern för som vanligt strular det till sig de sista dagarna.

Jag hoppas jag hinner få in en del spel ändå så att jag kan få in min bonus.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 510

ITM: 181

Tid spelad: 31h 42min

Inspelade Poäng: 13070

Resultat: $4435

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en session tidigare idag men kunde inte komma in på poker.se efter att jag spelat färdig. Blev ett nytt litet back (-$151). Jag skelade 80 turneringar med 29 ITM och endast 4 vinster, behöver jag säga att jag var sjukt kall i AI situationer? Det borde 4 vinster av 29 ITM styrka om inte annat. Galet kall förra sessionen hoppas att vi hittar tillbaka till vinnande spel igen.

 

Nu kör vi igen kommer bli en del MTT med, men blir det inte storklonk räknas det in som vanligt i resultatet.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 590

ITM: 210

Tid spelad: 36h 21min

Inspelade Poäng: 14825

Resultat: $4284

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Weddie det värmer, sng har gått väldigt bra detta året jag har en ROI på 9% med 1400 spelade turrar med snitt inköp på $71 så jag är jätte nöjd. Hoppas att det fortsätter på samma bana.

 

Det är dock sjukt frustrerande att spela sng ibland, denna sessionen gick bra men var väldigt mycket svängningar jag blev utdragen mycket men drog igengäld ut mycket. Ser hellre att mina händer står det känns liksom tryggare.

 

Det blev 27 turneringar med 11 ITM varav 5 vinster, det blev $527 i vinst som jag så klart är nöjd med. Sista turneringen var lite sjuk det var en $50 som jag var väldigt short i med 6 kvar, jag dubblade två gånger på coin flips, sedan gick det snabbt att få bort de andra fem jag träffade precis allt, hade bra kortsnitt och ledde oftast preflop med FI träffade och jag träffade två RR stegar och en river för högre par, sedan var det klart :) Borde egentligen fortsätta när man är inne i ett sånt flyt men börjar bli lite seg jag har ju lirat över 100 turneringar idag, det har tagit ca 6,5 timmar.

 

De två MTT jag spelade gick inget vidare jag åkte som 32 i en och 40-någonting i den andra dessa två $100 inköp finns med bland förlusterna.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 617

ITM: 221

Tid spelad: 38h 11min

Inspelade Poäng: 15590

Resultat: $4811

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och skrev ett långt, gnälligt inlägg samtidigt som jag satt och spelade. Det känndes verkligen som att allt var emot mig den här sessionen. Jag var nere runt 1600 ett tag, sedan blev det en bra spurt på slutet och jag lyckades faktiskt sluta lite upp. Därför postar jag inte det andra inlägget, jag vet hur trist det är att läsa en massa gnäll, men samtidigt är det skönt att skriva av sig när det går dåligt.

 

Det blev 35 turneringar med 11 ITM Det gick bra på $100 och $30 och kasst på $50 så jag antar att min ROI är under 0 där igen. Det blev ett litet plus resultat $169, det är jag väldigt nöjd med med tanke på hur det började. Jag kommer nära $5000 gränsen igen får se om vi kan ta den snart. Jag hade varit där om jag inte hade spelat en massa MTT's men jag gillar att spela dem och någongång ska man väl lyckas klonka.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 652

ITM: 232

Tid spelad: 40h 15min

Inspelade Poäng: 16395

Resultat: $4980

 

Jag ser att jag spelat en arbetsvecka och fått in lite drygt 2/5 av bonusen ser alltså ut som att det kommer att krävas runt 100 timmar, det är faktiskt lite mer än vad jag trodde från början. Känns som att de sista 10k poängen kommer att bli jobbiga. Målet är verkligen att köra sng hela vägen men ser jag att jag inte kommer att klara att spela in poängen så blir det FL $3-6 och $5-10 för att få in poängen. Jag hoppas att jag slipper dock för jag har inte gått något vidare på FL detta året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en session igår kväll men fick ge upp den ganska snabbt för min dotter blewv sjuk och behövde lite närhet. Där försvann lite pengar men det gör så klart inget i sammanhanget.

Jag fortsatt att sepla lite nu och backade lite till totalt blev det 30 turneringar med 8 ITM, det var $50 som gick dåligt igen och drog ner resultatet totalt blev det -$548.

 

Jag ska köra ett längre pass ikväll/natt för att få in lite poäng det är lite segt på dagarna, man får spela väldigt många 20 och 30 turneringar och dessa ger inte speciellt många poäng.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 682

ITM: 240

Tid spelad: 42h 20min

Inspelade Poäng: 17135

Resultat: $4432

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en session igår kväll men fick ge upp den ganska snabbt för min dotter blewv sjuk och behövde lite närhet. Där försvann lite pengar men det gör så klart inget i sammanhanget.

Jag fortsatt att sepla lite nu och backade lite till totalt blev det 30 turneringar med 8 ITM, det var $50 som gick dåligt igen och drog ner resultatet totalt blev det -$548.

 

Jag ska köra ett längre pass ikväll/natt för att få in lite poäng det är lite segt på dagarna, man får spela väldigt många 20 och 30 turneringar och dessa ger inte speciellt många poäng.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 682

ITM: 240

Tid spelad: 42h 20min

Inspelade Poäng: 17135

Resultat: $4432

 

PMa nick? Kör ju $22or så vi kanske kommer (eller redan har?) "ses" på dagtid? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra session! Nu är jag tillbaka på över 5k upp på spelet, om än hårfint över. Det blev 30 turneringar på 50 och 100, 11 ITM varav 6 vinster resultatet blev $636.

 

Jag märker att jag fortfarande har en hel del att lära jag gjorde några dumma spel som jag inte insåg var dåliga när jag gjorde dem men jag anteckande händerna och kollade tillbaka på dem, en gången var jag chip två på CO med KQs jag hade runt 3600, 4 spelare kvar, knappen sitter på 6k och blindsen har lite, bb var 400. Jag höjer till 1000 och Button ställer precis som han ska blindesn foldar och så gör jag med. Nere på 2,6k och indragen i bubbelstriden helt i onödan måste spela försiktigt när jag sitter ur position på chippie.

 

Andra spelet som var bedrövligt var när jag kom till bubblan med 5k och åker på bubblan genom att jag spelar på tok för vekt, stjäl ingenting några rundor och sedan är man indragen i bubblestriden igen. Jag får nog läsa posten som jag länkade till på sidan 1 imorgon igen för att skärpa till mitt bubbelspel. Överlag är det bra men det är onödigt misstag som kostar rätt mycket pengar i längden.

 

Imorgon ska jag spela in över 2k poäng, jag måste ner på under hälften nu det börjar kännas lite tight. Jag får försöka få in 3 sessioner på 2 timmar var så borde det lösa sig.

 

Tyvärr spelar jag lite topspin 3 på 360 och det tar lite tid, min dotter ska vara hos mormor och morfar imorgon i alla fall så jag får dagen för mig själv. Några promenader med hunden blir det med det gör mig bara gott.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 712

ITM: 251

Tid spelad: 43h 58min

Inspelade Poäng: 17955

Resultat: $5068

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra session på dagen, det var på tiden! Jag spelade 43 Turneringar med 22 ITM! Det blev lillplus på $50 och $100 och ett stort plus på $30. Vad sägs om 14 spelade turneringar med 10 ITM och 4 vinster.

Det blev dock inte så jätte mycket poäng den här rundan men jag räknade ut att jag måste snitta 1500 lite drygt varje dag som är kvar och det ska nog gå bra. Det blir en omgång till ikväll då det blir mer spel på $50 och $100.

 

Det blev $716 upp idag, väldigt bra!

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 755

ITM: 273

Tid spelad: 46h 41min

Inspelade Poäng: 18875

Resultat: $5784

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällspasset avklarat! Det blev ett litet plus nu med $320. Det kändes som att det borde varit mer jag var ITM mycket men få vinster. Jag hade dock bra flyt innan vi kom i pengarna men väl i pengarna var det inte som gick min väg. Det är iofs bättre att det är så än tvärtom.

 

Det blev 31 turneringar med 14 ITM bara 2 vinster båda på $50, på $100 var jag ITM i hälften av turneringarna dock 5 tredje platser och 2 andra så det var lite surt för jag kom till flera turneringar med bra stack ITM.

 

Jag är självklart nöjd med resultatet och hoppas att det håller i sig, jag nådde inte riktigt ner till målet på 20k poäng kvar men ganska nära.

 

Jag har nu 12 speldagar kvar och behöver spela in 1685 poäng per dag, det ska gå även om det blir mycket spel och vädret skulle bli bättre här nere i skåne till helgen. Jag ska försöka klara av en dag där jag drar in väldigt mycket poäng att ha som buffert. Vi får se om jag lyckas med det.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 786

ITM: 287

Tid spelad: 48h 37min

Inspelade Poäng: 19775

Resultat: $6104

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar 8 bord har du någon koll på motspelarna alls mha pt och reads eller något liknande eller spelar du helt efter kort, position och stacksize?

 

Nu spelar jag bara låga nivåer av SnG men hur skiljer sig den tidiga delen av turneringen på högre nivåer mot lägre nivåer. Är det lösare spel och mer spel postflop eller är det liknande fast bättre bubbelspel?

 

Lycka till med sista delen av din utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar 8 bord har du någon koll på motspelarna alls mha pt och reads eller något liknande eller spelar du helt efter kort, position och stacksize?

 

Nu spelar jag bara låga nivåer av SnG men hur skiljer sig den tidiga delen av turneringen på högre nivåer mot lägre nivåer. Är det lösare spel och mer spel postflop eller är det liknande fast bättre bubbelspel?

 

Lycka till med sista delen av din utmaning.

 

Bra frågor, jag ska försöka svara så gott jag kan. Jag använder inga hjälp program när jag spelar dock antecknar jag mycket info om motståndarna och får på det sättet ganska bra reads på FI i alla fall regulars. Det kan vara t.ex. att släpper alltid mot puch om limpat in från mellan position, höjer ofta UTG men släpper mot push. Sen kan man se lite betting mönster med det finns t.ex. de som bara minihöjer tillbaka med starka händer och då är det en enkel fold om jag är svag. I HU spelet är det ganska lätt att identifiera de som spelar för tight, för löst osv.

 

Överlag blir det så klart mest spel på position följt av stackstorlek och i början av turneringar är det hand styrkan som avgör vad jag spelar.

 

Det skiljer inte så jätte mycket på spelet mellan 20 och 100, bubbelspelet skiljer lite på 100 nivån vet de flesta hur man ska spela även små stackarna brukar spela bra på bubblan högre upp medans på lägre nivå ställer eller synar småstackarna ganska dåligt.

 

På högre nivåer är det inte lika många som gör direkta idiotspel heller, på 20 och 30 är det ganska vanligt att man ser att folk limpar pre på låga blinds och sedan spelar med hela stacken med t.ex. topp par, färgdrag etc. Det är i min mening ganska onödigt att gambla så tidigt.

 

En situation som jag kan ge från igår på $30 Jag har QQ och synar 60 preflop på blindarna 10/20. Tre motståndare jag sitter i BB, flop kommer något i stil med 479rb, jag bettar ut halvpott, Fi 1 höjer till pott Fi 2 synar och Fi 3 ställer, jag lägger mig jag har bara investerat drygt 100 i potten och vet att det kommer bättre lägen. Fi 1 synar, Fi 2 släpper. Fi 3 sitter på A9 och Fi 1 på JJ, JJ kan jag tycka är ok spelat med A9 är riktigt dåligt spelat.

 

Jag spelade en kort session nu kände mig inte motiverad att spela får ta igen det senare idag. Det gick tungt med utdragningarna haglade över mig, jag tog igen lite i slutet så backet blev inte så farligt -$144.

 

Det blev 18 turneringar med 7 ITM.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 804

ITM: 294

Tid spelad: 49h 57min

Inspelade Poäng: 20145

Resultat: $5960

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny runda spelad, gick mycket bra, var upp istort sett hela tiden. Det blev 1 turnering på $30 resten på $50/$100. Jag hade ett rusktigt flyt idag jag drog ut ett antal gånger i viktiga lägen och även några stycken under par mot över par.

 

Det blev 47 turneringar med 22 ITM varav 6 vinster. Ska jag gnälla på något denna sessionen så är det att det är för lite vinster. Jag ska kolla igenom mitt ITM spel lite känns som att jag borde kunna plocka några fler vinster, det har varit en trend att det blir färre och färre första platser. Kommer jag short ITM är det inget att snacka om men kommer jag dit med bra stack måste jag lyckas bättre. Det finns alltid en massa saker att förbättra. Dagens resultat blev $1044, mycket bra!

 

Jag spelade även ihop rätt antal poäng för att ligga i fas.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 851

ITM: 316

Tid spelad: 52h 42min

Inspelade Poäng: 21575

Resultat: $7004

 

Det är nu 11 dagar kvar och jag behöver snitta 1675 poäng/dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte bra för mig på dagarna, antar att det är för många grinders då eller något. Jag var galet kall denna sessionen fick inga bra kort och när jag fick spelbara händer torskade jag ändå. Väldigt frustrerande session. Backet blev inte så farligt mest tack vare att jag lyckades vinna en $100 i slutet. Jag bubblade i väldigt många turneringar två gånger med AA och en hyfsad stack. Det drar så klart ner resultatet ganska mycket.

 

Fixk ihop lite poäng i alla fall jag behöver köra ett två timmars pass ikväll för att hålla tempot. Hoppas att det går bättre då.

 

Det blev 27 turneringar med 8 ITM, och ett back på $301.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 878

ITM: 324

Tid spelad: 54h 18min

Inspelade Poäng: 22130

Resultat: $6703

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga intressanta händer?

 

Jo det är klart ska ta några intressanta händer från kommande rundor. Skrev dock i inledningen att jag inte kommer att posta så många HH:n. Jag har dragit några dåliga spel av mig ur minnet men kan försöka ta med en hand per session i alla fall. Vill gärna ha din feedback har lärt mig rätt mycket av ditt spel via svar i andra sng poster.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de vänliga orden de värmer mycket!

 

Ny session spelad gick inget vidare, backet blev inte så farligt bara $22. Jag antar att det kan se väldigt illa ut när jag gnäller om små back med tanke på hur mycket flyt jag haft innan. Idag kändes dock som att det inte var mycket som gick min väg jag vet inte hur många gånger jag bubblade med bästa handen. Kändes ett tag som att alla bestämt sig för att syna med vilka två som helst mot mig och gambla, för det var så det såg ut ett tag.

 

Det var helt enkelt inte tillräckligt många sånna här händer:

 

Seat 1: hsvhsv ($1,455 in chips)

Seat 2: unigreg ($1,802 in chips)

Seat 3: tighter931 ($2,475 in chips)

Seat 4: Skill_Game ($2,865 in chips)

Seat 5: horshamfive ($1,365 in chips)

Seat 6: HERO ($1,255 in chips)

Seat 7: DarioSteff ($35 in chips)

Seat 8: KarlsJR ($1,230 in chips)

Seat 9: -J4ZzRaT- ($988 in chips)

Seat 10: mmtwga3 ($1,530 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

-J4ZzRaT- posts blind ($75), mmtwga3 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

hsvhsv calls $150, unigreg calls $150, tighter931 folds, Skill_Game folds, horshamfive folds, HERO bets $1,255 and is all-in, DarioSteff calls $35 and is all-in, KarlsJR folds, -J4ZzRaT- calls $913 and is all-in, mmtwga3 folds, hsvhsv folds, unigreg calls $1,105.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,9 of Diamonds,King of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Spades,9 of Diamonds,King of Hearts,8 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,9 of Diamonds,King of Hearts,8 of Diamonds,Jack of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

DarioSteff shows [ Jack of Spades,5 of Spades ]

-J4ZzRaT- shows [ 7 of Hearts,7 of Clubs ]

unigreg shows [ 10 of Spades,Ace of Hearts ]

HERO wins $534, HERO wins $3,089, HERO wins $210.

 

Även sånt här spel tackar vi för:

Seat 2: HERO ($6,200 in chips)

Seat 7: xhese ($8,800 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

xhese posts blind ($200), HERO posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

xhese bets $600, HERO bets $5,800 and is all-in, xhese calls $5,400.

 

FLOP [board cards: 3 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 3 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds,8 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Spades,Queen of Clubs,3 of Diamonds,8 of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Spades,2 of Diamonds ]

xhese shows [ 5 of Clubs,10 of Clubs ]

HERO wins $12,400.

 

 

Jag tänkte att det är roligare att posta händer jag vinner än händer som jag blir utdragen i. Nu till några intressanta händer:

 

Hand1: Detta spelet gör jag ganska ofta alltså pusha UTG med halv dåliga händer när jag är kort det brukar löna sig, dock ej inte denna gång. Synpunkter på spelet?

 

Seat 1: parissy ($3,200 in chips)

Seat 2: hsvhsv ($900 in chips)

Seat 3: Big Conte ($2,400 in chips)

Seat 4: HERO ($1,115 in chips)

Seat 5: tighter931 ($870 in chips)

Seat 7: Uighurbashi ($2,950 in chips)

Seat 9: Skill_Game ($3,565 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

hsvhsv posts blind ($150), Big Conte posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

HERO bets $1,115 and is all-in, tighter931 folds, Uighurbashi folds, Skill_Game folds, parissy folds, hsvhsv folds, Big Conte calls $815.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,9 of Clubs,6 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,9 of Clubs,6 of Hearts,Ace of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,9 of Clubs,6 of Hearts,Ace of Hearts,Queen of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 4 of Diamonds,4 of Hearts ]

Big Conte shows [ King of Spades,Queen of Hearts ]

Big Conte wins $2,380.

 

 

Hand2: Nu ser man inte vad jag sitter med men detta är ett typiskt dåligt spel, jag commitar mig om han slår om och jag har för mig att jag var ganska svag, gick dock vägen denna gången.

 

Seat 1: sidfz ($1,390 in chips)

Seat 2: pornsta19r87 ($1,530 in chips)

Seat 3: AGIOS NIKO ($3,235 in chips)

Seat 4: cacadude ($2,000 in chips)

Seat 5: meterson ($1,350 in chips)

Seat 6: HERO ($1,365 in chips)

Seat 8: Mulder4 ($1,710 in chips)

Seat 9: Much2old_hp ($2,420 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

meterson posts blind ($75), HERO posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Mulder4 folds, Much2old_hp folds, sidfz folds, pornsta19r87 folds, AGIOS NIKO calls $150, cacadude folds, meterson folds, HERO checks.

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,4 of Spades,3 of Hearts ]

HERO checks, AGIOS NIKO checks.

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,4 of Spades,3 of Hearts,King of Diamonds ]

HERO bets $225, AGIOS NIKO calls $225.

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,4 of Spades,3 of Hearts,King of Diamonds,7 of Spades ]

HERO bets $450, AGIOS NIKO folds.

 

SHOWDOWN

HERO wins $1,275.

 

Hand3: Jag limpar oftast denna typ av händer och spelar för set värde ibland vinner man dock utan förbättring, jag spelar dock handen väldigt passivt och borde kunnat få ut lite mer ur handen.

 

Seat 1: Wanna_Bubble ($1,470 in chips)

Seat 2: RusMke ($2,230 in chips)

Seat 3: peternoll87 ($900 in chips)

Seat 4: Uighurbashi ($1,500 in chips)

Seat 5: ---onkelz--- ($1,500 in chips)

Seat 6: er falco ($1,400 in chips)

Seat 7: sidfz ($1,500 in chips)

Seat 8: LA STAR DU X ($1,560 in chips)

Seat 9: HERO ($1,470 in chips)

Seat 10: Lapinours1 ($1,470 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

RusMke posts blind ($15), peternoll87 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

Uighurbashi folds, ---onkelz--- folds, er falco folds, sidfz folds, LA STAR DU X bets $105, HERO calls $105, Lapinours1 folds, Wanna_Bubble folds, RusMke folds, peternoll87 folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,10 of Spades,4 of Clubs ]

LA STAR DU X bets $120, HERO calls $120.

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,10 of Spades,4 of Clubs,3 of Spades ]

LA STAR DU X bets $105, HERO calls $105.

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,10 of Spades,4 of Clubs,3 of Spades,2 of Spades ]

LA STAR DU X checks, HERO checks.

 

SHOWDOWN

LA STAR DU X shows [ Ace of Spades,9 of Diamonds ]

HERO shows [ Jack of Clubs,Jack of Diamonds ]

HERO wins $705.

 

 

Hand4: Inget speciellt med den här handen egentligen annat än att jag vill visa att det är väldigt passivt spel även på högre nivåer. Jag såg inget värde att betta flop utan hoppades att ett scare card skulle komma på turn istället som jag kunde betta på, det gjorde det och jag vann en enkel pott.

 

Seat 1: Much2old_hp ($1,440 in chips)

Seat 4: MaCa80 ($860 in chips)

Seat 5: Skill_Game ($1,425 in chips)

Seat 6: Wanna_Bubble ($1,175 in chips)

Seat 7: GeorgeBxPrz ($2,235 in chips)

Seat 8: bebel250 ($2,790 in chips)

Seat 9: Huippu_mies ($3,465 in chips)

Seat 10: HERO ($1,610 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

bebel250 posts blind ($25), Huippu_mies posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $150, Much2old_hp folds, MaCa80 folds, Skill_Game folds, Wanna_Bubble folds, GeorgeBxPrz folds, bebel250 calls $125, Huippu_mies calls $100.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades ]

bebel250 checks, Huippu_mies checks, HERO checks.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades,Queen of Hearts ]

bebel250 checks, Huippu_mies checks, HERO bets $300, bebel250 folds, Huippu_mies folds.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades,Queen of Hearts ]

HERO wins $750.

 

Hand5: Denna handen tar jag upp mest för att jag tycker att det är en väldigt lös syn han gör, dock fick jag bra notes på honom då han senare synade mig som chip 2 jag var chip 3, ungefär samma stack på bubblan med QTo. Är det en standard syn i er bok?

 

Seat 1: Ozzthor ($4,760 in chips)

Seat 3: RASSAMAXA123 ($1,115 in chips)

Seat 4: tighter931 ($1,630 in chips)

Seat 5: creysler1 ($2,850 in chips)

Seat 9: HERO ($1,420 in chips)

Seat 10: Skill_Game ($3,225 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($100), Skill_Game posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

Ozzthor folds, RASSAMAXA123 folds, tighter931 folds, creysler1 folds, HERO bets $1,320 and is all-in, Skill_Game calls $1,220.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,2 of Diamonds,9 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,2 of Diamonds,9 of Clubs,5 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,2 of Diamonds,9 of Clubs,5 of Diamonds,2 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 4 of Clubs,King of Spades ]

Skill_Game shows [ 3 of Hearts,Ace of Hearts ]

Skill_Game wins $2,840.

 

 

 

Hand6: Den här handen vill jag veta era synpunkter på, Jag sitter på KQs jag raisar, får ställ och syn mot mig jag släpper denna handen och brukar göra så i dessa situationer, jag släpper även AK här eftersom det är troligt att det är åtminstånde ett ess eller en kung ute möter jag då ett par och Ax t.ex. så ser det inte så bra ut. Dock tar jag alltid syn med AK mot en FI. Men jag funderade lite mot två FI med KQs, jag antar att minst en av dem sitter på ett ess. Sitter den andra också på ett ess så är det ingen katostrof syn så vida de inte sitter på K eller Q tillsammans med sitt A, sitter de på t.ex. underpar mot min KQ och en hand osm AT, AJ så bör synen vara korrekt. Här blir det lite omvänt mot en FI släpper jag KQ där ska jag göra det mot två med? Jag antar det, jag blir kanske färgad av de händer de sitter med i detta fall?

 

Seat 1: Ozzthor ($2,735 in chips)

Seat 2: xhese ($1,300 in chips)

Seat 3: RASSAMAXA123 ($1,340 in chips)

Seat 4: tighter931 ($1,630 in chips)

Seat 5: creysler1 ($3,295 in chips)

Seat 8: sidfz ($1,305 in chips)

Seat 9: HERO ($1,995 in chips)

Seat 10: Skill_Game ($1,400 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

xhese posts blind ($75), RASSAMAXA123 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

tighter931 folds, creysler1 folds, sidfz folds, HERO bets $375, Skill_Game bets $1,400 and is all-in, Ozzthor folds, xhese calls $1,225 and is all-in, RASSAMAXA123 folds, HERO folds.

 

FLOP [board cards: King of Clubs,6 of Hearts,9 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: King of Clubs,6 of Hearts,9 of Diamonds,3 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: King of Clubs,6 of Hearts,9 of Diamonds,3 of Clubs,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Skill_Game shows [ Jack of Hearts,Jack of Clubs ]

xhese shows [ Jack of Spades,Ace of Spades ]

Skill_Game wins $100, Skill_Game wins $3,125.

 

 

Det var några händer det tacksam för synpunkter, de är inte de mest spännande händerna men det är svårt att komma ihåg att ta hh's på bubbelspelet jag är för koncentrerad där.

 

Jag här även under denna session hittat en stor läcka hos mig, jag var ner nästan 1500 ett tag och såg monster överallt jag ställde inte alls som jag skulle utan var väldigt passiv. Jag måste lära mig att strunta i resultatet i enskilda händer utan ta de syner och pushar som jag tycker är korrekta, men jag tightar alltså till mig väldigt mycket när jag är kall.

 

Det blev ett långt inlägg, kul om ni orkar läsa det :)

 

Det blev 38 spelade turneringar med 13 ITM varav 5 vinster. 3 av vinsterna kom på $100 därav det lilla backet.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 916

ITM: 337

Tid spelad: 56h 33min

Inspelade Poäng: 23290

Resultat: $6681

 

 

10 dagar kvar kräver 1671 poäng i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...