Gå till innehåll

Fortsatta utveckling på börsen 12 månader? TA ger varningar


?  

192 medlemmar har röstat

  1. 1. ?



Recommended Posts

Klev mina Betsson idag och tog hem +4% sen i fredags. Rapporten blev framflyttad en vecka och bolaget skickade inget PM gällande det. Blev försiktig och klev tidigare idag.

 

100% likvid.

 

Tänkte ta in Unibet senare idag på rapportspek inför morgondagens rapport. Ska bara hitta market timingen nu under eftermiddagen.

 

[Edit]Wtf, nu ser jag att Unibet kör rapporten 5:e nov. Så då blir det fortsatt likvid. Vad har hänt i spelbolagen?[/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 693
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det rycker i bulltarmen och jag har inhandlat ett gäng, de ska ligga kvar över natten. Jag väntar mig en rätt rejäl +dag i USA idag.

 

Ingen jättestor position, men en av de duktigaste jag följer säger att vi troligen kommer stänga på plus i US idag. Och han brukar få väldigt rätt.

 

En intressant divergens är också att nasdaq/dow/S&P verkar mer synkade idag.

Nästan konstant har nasdaq varit svagare, det brukar vara bullish,

 

Edit: Om vi ändå ska prata korrelationer får vi dra upp den negativa också, smallcap index som är bland de mer riskfyllda och som brukar leda återhämtningar...är extremt svaga idag. Det känns inte bra.

 

edit2: korreleringen 1:1 med olja/S&P=bruten.

Smallcaps rallade 3% på en timme.

 

10-15% upp nästa?

 

Lång via spreadbets@855 S&P

Lång via Xact bull på 63,50

 

Små storlekar, stop på 840< på S&P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rycker i bulltarmen och jag har inhandlat ett gäng, de ska ligga kvar över natten. Jag väntar mig en rätt rejäl +dag i USA idag.

 

Ingen jättestor position, men en av de duktigaste jag följer säger att vi troligen kommer stänga på plus i US idag. Och han brukar få väldigt rätt.

 

En intressant divergens är också att nasdaq/dow/S&P verkar mer synkade idag.

Nästan konstant har nasdaq varit svagare, det brukar vara bullish,

 

Edit: Om vi ändå ska prata korrelationer får vi dra upp den negativa också, smallcap index som är bland de mer riskfyllda och som brukar leda återhämtningar...är extremt svaga idag. Det känns inte bra.

 

edit2: korreleringen 1:1 med olja/S&P=bruten.

Smallcaps rallade 3% på en timme.

 

10-15% upp nästa?

 

Lång via spreadbets@855 S&P

Lång via Xact bull på 63,50

 

Små storlekar, stop på 840< på S&P

 

Ja Rally blev det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dow stänger +10,8% och är över 9000 i en jätterekyl!!! :shock:

 

Gigantiska återköp i USA ikväll i kapitalstarka bolag med bra kassaflöden så som Microsoft, Exxon

 

Surt ligga 100% likvid nu, men så kan det vara.

Kanske fyller på imorgon i callen. Tror dock inte jag kliver in i mer än kanske 30-40% aktier.

 

Marknaden prisar in 50 punkters räntesänkning från FED imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte riktigt, den kanske mer kan klassas som "råvara" än "ryssland" men den riktiga sanningen ligger nog nånstans mitt emellan.

 

Jag är iaf en köpare om kursen når 5 kronor.

 

Kommer nog dröja isf. Kassan var ju över 10kr/aktie vid utgången av Q2.

 

Gigantiska återköp i USA ikväll i kapitalstarka bolag med bra kassaflöden så som Microsoft, Exxon

 

Aktieåterköp alltså? Är det på redan annonserade program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis till alla som tjänat stora $ idag, hoppas det var ett riktigt stort spreadbet djens :)

 

$200/S&P punkt iaf...:-)

 

Och jag börjar höra ett gäng tjurar pusta och frusta i bakgrunden av depån.

Tog 5% i apple också med en position.

 

Jag säljer nog ganska tidigt imorgon med tanken att återköpa billigare.

Oftast när vi både får ett sånt här jättegap uppåt och slutar såhär så söker vi oss nedåt de kommande dagarna.

 

Kvar dina pearl? Jag har suttit och svurit åt mina genom hela nedgången när jag snittat ner mig.

Intressant action i kanada ikväll. sjukt stor omsättning runt C$0,5.

(ca 3,20 sek).

 

Det var härifrån vi bröt upp också för några år sen. Kanske är en bottenmarkering för ett tag framöver. Kanske, kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel effekt av att USD just gått i nedåtspinn också, pengarna kommer söka sig mot euroländerna.

 

Frågan är vart vi ska. Jag gissar 200 dma. Men det tar nog några månader.

Det här är en fjärdevåg, fjärdevågor är tydligen ett helvete att trada.

 

Sälj stora uppgångar, köp stora nedgångar...i princip.

Matteprof:

Terminerna fortsatte faktiskt upp t.om. efter att US stängt :)

9118 stängde min DJIA på 22:15.

 

Och för att förstöra glädjen: Det här ÄR ett bearmarketrally. Ingen botten är nådd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof:

Terminerna fortsatte faktiskt upp t.om. efter att US stängt :)

9118 stängde min DJIA på 22:15.

 

Inte omöjligt, men jag känner på mig att oron kommer tillbaka i Asiens sluthandel och därmed också drar ned terminerna.

 

Btw USA stänger 21:00 den här veckan, fortfarande vintertid där.

Sen efterrapporteras ju affärer för officiell close som var 9065

 

Dags att kila i säng, facit kommer imorgon :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel effekt av att USD just gått i nedåtspinn också, pengarna kommer söka sig mot euroländerna.

 

Frågan är vart vi ska. Jag gissar 200 dma. Men det tar nog några månader.

Det här är en fjärdevåg, fjärdevågor är tydligen ett helvete att trada.

 

Sälj stora uppgångar, köp stora nedgångar...i princip.

Matteprof:

Terminerna fortsatte faktiskt upp t.om. efter att US stängt :)

9118 stängde min DJIA på 22:15.

 

Och för att förstöra glädjen: Det här ÄR ett bearmarketrally. Ingen botten är nådd

 

nja, finns väl en viss möjlighet att botten blev nådd (om än <50%), däremot så ska den ju garanterat ner å testas nån gång.

Intressantare känns oljan (i min totalt amatörmässiga inblick), tyckte mig se lite grafer som tydde på att den kanske inte går under 60 trots allt (där givetvis mycket hänger just på dollarn menmen). Opecs sänkning bör ju ge nån form av effekt, kanske inte direkt och inte extrem men bidra till att utbudet inte blir för stort och därmed mer totalras. Men suck, allt är osäkert, mycket lär ju bero på asien också, inte bara usa iaf :P Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett bmrally, det är jag 98% säker på. Det är inte såhär som bearmarkets slutar även om vissa tendenser till kapitulation finns, men vi är inte där än.

 

Sentiment, dubbelbotten, översåldhet ger dock en väldigt bra grogrund för ett reliefrally, som ska användas för att etablera korta positioner i dollar. Men vi är flera månader och flera procent därifrån.

 

Möjligheten att botten är nådd ser jag nog som <2%

 

Ang. oljan så är ju dollarn redo för en pullback och börsen redo för rally så på kort sikt ser det bra ut. På mediumlång (1-3 år) sikt ser det sådär ut. På väldigt lång sikt ser det bra ut. (eller jättedåligt).

 

50-100 usd de kommande åren i pris säger IC, Lundinarna säger ~100, professorerna säger 40-60. Sanningen ligger troligen nånstans mittemellan.

Personligen tror jag på ~$60-90 de kommande åren och med högre oljepriser i framtiden.

 

Viktigt att göra nu är att inte köpa för allt vad tygen håller på förmiddagen utan disciplinerat vänta ut en nedgång för att gå lång.

En nedgång på 4-5% i US kommande dagarna för att hämta kraft ser jag som hälsosamt.

 

konsencus bland de traders jag pratar med och läser är att vi går in i ett flermånadsrally men att lägre bottnar är kommande innan vi får en cyclical low någon gång under 2009. S&P500 till 500/600ish känns som ett mål både sett till fundamental värdering och elliotvågor. Men det är en hygglig bit bort. Just nu ska vi upp! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passade att gå lång.

 

Marknaden känns lika svag som jag gissade. +4% idag är rent utsagt ruttet med tanke på USAs performance efter att vi stängde igår.

 

Bear Market rally och som det känns nu så börjar jag titta på att fylla på portföljen i långa innehav först till våren. Fram till dess blir det givetvis lite trading.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte lite bull för 70kr st nu med tanke på att DJ verkar starta på nollan... Borde väl betyda uppåt för omx, vi ligger ju måånga % bakom DJ nu... Hade tänkt sälja dom innan stängning oavsett om dom är + eller -...

 

Kasst köp?

 

Edit: hmm börjar fundera på om man kanske inte ska ligga kvar i bull över natten endå... Om DJ slutar ner så borde vi inte rasa för mycket imorgon endå?

 

Och om DJ slutar runt nollan känns det som det kan bli ganska mkt upp i starten imorgon också...

 

Edit2: oj jag hade visst missat en timme av DJ :D verkar sluta bra endå haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt fyllt på runt 30% av portföljen i Unibet och SSAB idag.

 

Unibet är en rekyl på rapporten nästa vecka. SSAB tror jag på långsiktigt och om jag nu bara fixar att inte vara så trigger happy så ska jag behålla den i 3 år (ja eller fram till nästa högkonjunktur). Fortfarande 70% cash och kommer inte öka andelen aktier förrän vi ser riktiga tecken på att det värsta är över.

 

Båda bolagen är lågt värderade, har fina balansräkningar och bra utdelningar/kassaflöde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keyreversalday på fedbeslut. Det är nog många som undrar vad som hände just nu. Hursomhelst så var det bankerna som var de som tappade stort. Kanske var nån stor bank/hedgefond/fond som smällde/sålde. Får vänta nån timme tills nån vet.

 

Hursomhelst är det rätt illavarslande. Sånt här beteende brukar markera toppar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...