Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varit mitt favoritband x antal månader nu :) Pretty awesome sas...

Bra val av favoritband!

Sultans of swing går ju lätt in på top 10-listan för bäst låt ever.

Helt underbar låt, har fortfarande inte hört alltför många låtar med dem men har redan 7-10st som är riktigt bra.

Sjukt att man varit i Stockholm i fem dagar och inte sett skymten av kaffedopp :-(

Sjukt att vara i Stockholm i fem dagar utan att påminna en tankspridd människa.

 

Fast ska sanningen fram så är jag väldigt sällan i storstaden, är inte helt säker men kan nog räkna antalet gånger om jag får använda fingrar och tår (Arlanda räknas inte).:oops:

Tycker du postar bra låtar överlag. Slänger in min spotify-lista som du kan spana in om du får lust, en del grejer borde falla dig i smaken: http://open.spotify.com/user/bertram/playlist/5DCki0U8TulY4750Q7XRyY

Det här är den bästa playlisten jag har fått länkad någonsin, din musiksmak är genomgående underbar. Var flertalet låtar jag aldrig hört tidigare men också många jag redan har på min playlist. Tre favoriter som jag aldrig hört tidigare:

 

 

 

 

 

 

Hoppas verkligen att du inte missat deras tidiga album. Making Movies är det bästa, tycker jag. Bjuder på Skateaway:

Inte hunnit plöja igenom alla album än men hört de populäraste från deras äldre verk. Lovar dock att ha gjort det inom ett par veckor.:-)

 

 

God jul snällis :heart:

Jag tror på din julstämning och tack vare din post tände du min julgnista. God jul :h:

 

 

 

Igår blev det en löptur på 11km och idag promenerade jag 9km (ganska lugn takt dock eftersom jag fokuserade mer på musiken än promenaden i sig). När den här låten kom kunde jag inte hålla mig från att skutta runt lite i snön, måste sett jävligt dumt ut.:-)

 

 

 

[x] Supernova

 

Hade omking 4k kvar att spela in så satte mig med ett gäng sngs för att cleara det hela nu innan jul och allt med det. Backade omkring $2,5k på spelet, sprang inte något vidare. Körde $100-$500 men är tämligen säker på att jag sprang under EV minst sagt. =/

 

Fick denna som gratulation av Mousepad:

 

 

 

Nu ska jag krypa ner under ett täcke i fåtöljen, hälla upp mer glögg och hämta en snökyld xcider x-mas edition.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillbakakaka

:roffe:

Spegel!

:roffe:

GJ

:roffe:

Nä, såhär i efterhand kanske det inte var så smart att räkna med att du skulle ha koll på det 8-)

:roffe:

 

 

 

 

Jag har haft den bästa julaftonen jag kan minnas. Otroligt bra stämning trots den dåliga uppvärmningen under december. Inleddes med julmiddag, därefter Kalle Anka, tomte (japp, vi har tomte trots att yngsta parveln är 13år) + julklappsutdelning. Därefter blev det sällskapsspel och efter det i mina ögon kvällens höjdpunkt. Jag, pappa och mina två brorsor satte oss och sjöng och spelade Ulf Lundells alster. Första gången jag sjunger offentligt utan att vara redigt berusad, kände hur hela jag växte och direkt blev en mer mogen människa. Tror jag också gjorde storebrorsan rätt stolt, han lyckades locka mig till att ta ton ordentligt.:-) Är ordentligt taggad på morgondagens festligheter, ska enart fokusera på att ha sjukt roligt! =)

 

Natten innan julen satt jag och knepade ihop ett gemensamt julklappsmysterium för att de som skulle få julklapparna skulle få använda hjärnan och klura. I min mening var det inte alltför svårutlistat och funderade flera gånger på att försvåra uppdraget men som tur var höll jag mig borta från det. Skulle nog kunna lägga upp mitt "julmysterium" här imorgon för att se om någon lyckas knäcka denna, i min mening, enkla gåta.

 

Ska nog göra detta till en tradition, jag älskar själv gåtor som är sådär lagom svåra att lösa.:-)

 

 

På tal om det, here you go:

 

http://www.deathball.net/notpron/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På något sätt känns det faktiskt fullkomligt logiskt att du sitter och sjunger och spelar Ulf Lundell med familjen på julafton. Förvånar mig inte ett dugg :)

Stämningsfullt var det iaf! =)

 

 

Julaftonen var lugn rent träningsmässigt bortsett från promenad med släkten på 15-20min.

 

Juldagsfestandet var något av en flopp. Inledde trevligt med chillsupande med barndomsvänner. Jag hittade en likör vid namn Arctic som inte alls var tokig, trodde att 70cl 20% på ett par timmar skulle utgöra en fin grund för kvällen men väl på stadens uteställe blev det rätt segt och jag gick mest runt och småminglade med diverse bekanta.

 

Mellan ungdomsvännerna och utgången så hamnade jag i en lägenhet i någon timme där jag lyckades finna intresse för en 35+are. Tyvärr kunde jag inte komma in på några djupare samtalsämnen eftersom hon och hennes kompisgäng skulle vidare till +25-hak.:-( Kanske därför jag inte var på humör resten av kvällen.

 

Inte blev det bättre av att taxin jag åkte hem med körde fast på grusvägen 300m kvar till min dörr. Berusad, bitter och trött insåg jag att jag ändå inte kunde svika karman så började skyffla snö med händer och fötter, skjuta på bilen och rent allmänt vara hjälpsam. 25-30min senare, stelfrusen (tunna lacoste, jeans, t-shirt + skjorta samt en tjock långärmad) och en upplevelse rikare är taxin tillbaka på den plogade asfaltsvägen. Kände hur den lilla hoppet om mig själv dog när jag ändå bad honom behålla växeln på min betalning.:-)

 

 

Idag har varit en riktig slödag. Vaknade sent och har mest slöat vid datorn. Vid 02 på natten insåg jag att jag knappt rört mig senaste tre dagarna och att jag verkligen inte har snålat med maten. Samvetet fick sig en törn så beslutade mig för att ta en långpromenad mitt i natten.

 

02.30 kliver jag utanför dörren där -10gradig kyla möter mig. 05.45 kliver jag in i värmen igen. Under den här tiden hann jag avverka omkring 21km-22km skulle jag gissa, personligt rekord hursom.:-)

 

 

Nu ska jag kika på ett avsnitt South Park innan läggdags. Imorgon blir det förmodligen söndagsgrind och på måndag kommer jag göra mitt livs första besök på CC Stockholm för att spela en 600kr-turre med några vänner, ska bli riktigt nice!:-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu ska jag kika på ett avsnitt South Park innan läggdags. Imorgon blir det förmodligen söndagsgrind och på måndag kommer jag göra mitt livs första besök på CC Stockholm för att spela en 600kr-turre med några vänner, ska bli riktigt nice!:-D

 

 

Då ses vi. Jag och FriSoren bokade precis en plats, bara för att få äran att träffa dig irl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Hur fan pallar man vara ute o gå i 3h+ vid den tiden?

 

Det har hänt mig ganksa ofta att jag blivit tvungen att ta en promenad. Man bli hitnrunnad HU ett par gånger på raken och tilten är så stark att det börjar klia över hela kroppen(fysiska problem som grinder sas) Då brukar jag dra fram min i-pod, fylld till bredden med svensk punk(kristet) och bara powerwalka tills benen inte orkar längre. Tror jag gick en runda på nästan 20km engång på Zummies vis, innan kliandet och tilten var borta.

 

fejkedit: bara på mig det kan börja klia och man blir varm som fan när man hittar jättetilten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...