Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för att skriver den mest underhållande dagboken på pf :)

Tack så mycket, jättekul att man får positiv respons!:-D

Hur har jag kunnat missa denna högst intressant dagbok? :D Ska följas från och med nu.

Jag gissar att du inte är kaffedrickare?;-) Kul att du hittade hit och jag hoppas att du gillar vad som skrivs, kom gärna med tankar och idéer om det är något du har synpunkter på.:-)

 

 

På tal om kaffedrickande då kan jag erkänna att jag aldrig druckit en droppe kaffe i hela mitt liv, bortsett från någon kaffedrink på krogen. Vill inte fastna i kaffets mäktiga grepp, något många verkar ha gjort.:-P

 

Jag menar, vilken kaffenarkoman springer inte och tar sig en kopp när han ser den här bilden?

 

coffee_roaster.jpg

 

 

 

Tänkte mest kika in och lägga upp kvällens/nattens turneringsschema (varje gång jag lägger upp ett schema av den här typen blir jag lika ledsen över att jag inte har orkat verifiera mitt Starskonto, måste verkligen göra det:-( ):

 

20.45 – Titan $50r 50k

21.00 – Redbet €50r €25k

21.00 – Bestpoker $50r 50k

21.00 – Party Super Wednesday

21.00 – Everest 15k

21.45 – Titan 30k

22.00 – Party 18k

22.00 – Everest $11r 15k

22.45 – Titan $30r 20k

01.00 – Party 20k

02.00 – UltimateBet 20k

02.30 – Bodog $50r 15k

03.00 – UltimateBet 80k

04.00 – UltimateBet $30r 20k

 

20.00 – FTP 24k

21.00 – FTP 40k

22.00 – FTP 17.5k

23.00 – FTP 25k

00.00 – FTP 30k

00.00 – FTP 16k

01.00 – FTP 35k

01.30 – FTP 33k

02.00 – FTP 65k

02.00 – FTP 32k

02.30 – FTP 22k

03.00 – FTP FTOPS E#1 $1M

03.00 – FTP 100k

04.00 – FTP 28k

04.30 – FTP 18.5k

 

 

Brukar aldrig sätta mig och räkna vad allting går på totalt men blev lite nyfiken hur mycket det egentligen går på en standardkväll (blir lite extra idag iofs) så ska sätta mig och göra det ikväll. Gissar att det går på typ $2k-$3k, inklusive lite rebuys.

 

 

Nu ska jag dra och hämta lite pizza till nattens turneringar och köpa mig någon god juice. Därefter blir det lite motion och frisk luft för att sist men inte minst ta en uppfriskande dusch innan allting drar igång.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på senare tid börjat dricka mer och mer kaffe faktiskt. Speciellt macdonaldskaffe :S NOT GOOD!

 

wow nice schema, Fast fatta vad nice om du hade haft stars :D

Haha, var det jag misstänkte!;-) Får se om jag blir av med den oskulden någon dag, inte något jag eftersträvar iaf.

 

Eller hur, måste nästan gråta en skvätt men har lovat mig att verifiera kontot så fort jag orkar.

 

Såg att ditt turneringsschema också var välfyllt, varmt lycka till ikväll och hoppas att du kommer extra långt i dina skott!:-D

Hehe fint schema. Du ska inte på EPT i Barcelona den 10-14 September då? Såg att du hade en ledig lucka där, går ju inte försig. :-)

Det låter ju inte helt fel! Har iofs inte försökt kvala in mig eller något men låter det ligga i bakhuvudet iaf. Har blivit tillfrågad av ett par andra också men kan inte riktigt säga ja eftersom det finns en liten chans att jag åker vidare till Zanzibar direkt efter Sydafrika för att dyka med delfiner med mera några dagar, men det är inte spikat än.

Sticka till Thailand i slutet av Oktober låter inte helt fel. Hur länge funderar du på att vara där?

Beror extremt mycket på hur jag trivs, även till viss del hur pokern går också men min standardgissning ligger väl på 1,5-3 månader typ.:-)

 

Ska försöka hoppa in på msn eller något så att vi kan snacka lite mer om Thailandsplaner med mera.

 

 

 

Nu har kvällens första turnering dragit igång! Lite tilt att första eventet av FTOPS spelas just ikväll eftersom jag har blivit tillfrågad att hänga med ut på svampplockning (ingen direkt hobby men kan vara rätt mysigt) och har även försökt bli meddragen till O´Learys men blev tvunget att tacka nej till båda. =/

 

Hoppas verkligen att jag klonkar något inatt så att det är värt att avstå från roligheterna. Räknade ihop vad kvällen kostade och det landade ganska exakt på $3k med lite rebuys och add-ons inräknat.:-)

 

 

Återkommer förmodligen om jag närmar mig klonk i något stort, annars summerar jag kvällen någon gång inatt när det mesta är överstökat.

 

 

Grindmusik: Bruce Springsteen- Paradise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sydafrika! Var där i julas några veckor kör lite tips ;)

Skulle föreslå att du förlänger resan med 1vecka, det är hyfsat billigt att hyra bil och sedan kan du bo på B&B längs kusten till Port Elisabeth och sedan vända tillbaka. Totalt en resa på 160mil. Inte varje dag man är i SA..

 

http://www.metacafe.com/watch/622251/bloukrans_south_africa_highest_bungy_jump_in_the_world/

211m Bungyjump.

 

Whiteshark safari -> Man hoppar ner i en bur och kollar på vithaj, ruggit mäktigt även om det var hyfsat dyrt, 1500kr ungefär. Vi såg en rackare på 5meter.

http://www.sharkcagediving.co.za/

 

Spelar du golf, kör någon bana i Stellenbosch.

 

Det finns en fin nationalpark som ligger ungefär 80mil ifrån Capetown, precis utanför Port Elisabeth. Addo nationalpark (eftersom du antagligen inte hinner med Krüger parken)

 

Annars kolla slumområderna i Cape helt sjuk jävla misär. Intressant om något. sjävklart taffelberget och godahoppsudden med dess pingviner.

 

Om du bestämmer dig för längre resa så dunka ett PM så skickar jag hotellnamnen, vi bodde kanon. City Lodge i Cape town var prisvärt iallafall.

 

Tack för en bra dagbok förövrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zumsar vad är din range för att höja i denna handen?

 

PokerStars Game #19420500846: Tournament #99190777, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2008/08/06 - 23:02:24 (ET)

Table '99190777 163' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: mnmnluv (30155 in chips)

Seat 2: tongs2111 (58665 in chips)

Seat 3: haslo1986 (20650 in chips)

Seat 4: DonkMopsi (7795 in chips)

Seat 5: snazzy22 (22150 in chips)

Seat 6: LV2RALPH (43805 in chips)

Seat 7: patinho77 (8708 in chips)

Seat 8: blufferdave (27232 in chips)

Seat 9: DUTCH223 (59844 in chips)

mnmnluv: posts the ante 100

tongs2111: posts the ante 100

haslo1986: posts the ante 100

DonkMopsi: posts the ante 100

snazzy22: posts the ante 100

LV2RALPH: posts the ante 100

patinho77: posts the ante 100

blufferdave: posts the ante 100

DUTCH223: posts the ante 100

DonkMopsi: posts small blind 500

snazzy22: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to haslo1986 7 of Hearts5 of Hearts

LV2RALPH: folds

patinho77: folds

blufferdave: folds

DUTCH223: calls 1000

mnmnluv: calls 1000

tongs2111: folds

haslo1986: folds

DonkMopsi has timed out

DonkMopsi: folds

DonkMopsi is sitting out

snazzy22: checks

*** FLOP *** Queen of Diamonds9 of Diamonds8 of Clubs

snazzy22: checks

DUTCH223: bets 2000

mnmnluv: folds

snazzy22: folds

Uncalled bet (2000) returned to DUTCH223

DonkMopsi has returned

DUTCH223 collected 4400 from pot

DUTCH223: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 4400 | Rake 0

Board Queen of Diamonds9 of Diamonds8 of Clubs

Seat 1: mnmnluv folded on the Flop

Seat 2: tongs2111 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: haslo1986 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: DonkMopsi (small blind) folded before Flop

Seat 5: snazzy22 (big blind) folded on the Flop

Seat 6: LV2RALPH folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: patinho77 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: blufferdave folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: DUTCH223 collected (4400)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på allting imorgon som jag brukar göra när det är så sent och jag börjar bli seg.:-)

 

 

Kom tvåa (:-() i $30k på iPoker efter att ha gått in i HU-matchen med dubbelt så mycket men pga extrem otajming (och kanske bristande spelförmåga?) tappade jag så att han hade mer än mig, inte riktigt dubbelt dock. Floppar 235 med 33 och får in pengarna mot Q4 men A på turn ger Fi stegen och jag lyckas inte dra ut på river och får nöja mig med $7,4k istället för $11,5k.

 

Bortsett från turneringen ovan så inleddes kvällen riktigt kallt och satt i princip med 1-2 bord uppe hela tiden trots det intensiva schemat postat på förra sidan.

 

Gick lite bättre med turneringarna 01.00 och senare men ingen mer cash utom typ $300 i dålig placering i FTPs 65k. Är iaf nöjd med hur jag spelat under kvällen så kommer att sova med gott samvete (utom att jag blev short i ett par turrar på FTP pga borden frös några minuter).:-)

 

 

Har tre turneringar kvar.

 

1. $15k på Bodog med 12 spelare kvar och jag är i ordentlig CL med 180k när snittstacken ligger på 55k och tvåan har 60k.

 

2. $20k på UB med 64 spelare kvar, 20 betalda. Strax under average.

 

3. The Fifty-Fifty på FTP där vi kliver ITM med 180 spelare kvar vilken sekund som helst, jag har 2/3 av average.

 

 

Imorgon ska jag boka resan till Sydafrika. Har även handbollsträning (första för säsongen, galet taggad!!!:-D Tyvärr kommer jag missa stora delar av säsongen pga resor men det är smällar man får ta) på kvällen och tänkte försöka uträtta lite nytta under dagen så ingen poker imorgon.

 

På fredag så har jag blivit medbjuden in till storstaden Stockholm för lite fest så ingen poker då heller.

 

På lördag så är det en lokal privatfest i "byhålan" som jag har fått en invite till så ingen poker då heller naturligtvis!

 

Ska bli skönt med ett tredagarsbreak från pokern helt då jag har kört 3 långa turneringsnätter på 12h, 10h och 11h (and still counting) de senaste dagarna.

 

På söndag ska jag förmodligen till en polare som fixat en egen liten grindstuga och köra ett gäng söndagsturneringar. Innan dess ska jag försöka hinna skaffa en kylplatta till bärbara eftersom den inte klarar av alla klienter samtidigt eftersom den blir så otroligt varm och seg (annars får jag väl enbart nöta de riktigt stora och prata desto mera:-P).

 

 

Avslutar med en sak jag läste på förstasidan i lokaltidningen imorse. Skolan där jag gick i grundskolan hade fått sin matsal ordentligt vandaliserad och mat och ingredienser hade kastas på golv och väggar. En bit ner står detta:

 

Vid inbrottet försvann dessutom en doftsprej från personaltoaletten. Sådan sprej brukar användas vid sniffning.

- Det är viktigt att föräldrarna håller uppsikt, så att det inte inträffar någon katastrof, säger Rektor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Slutade 4a för $1,4k efter att ha förlorat megapott med AJss mot slowade AA pre på Qsxsx.

 

2. Semibubblade med TT vs JJ all in pre när jag var lite short, kändes inte värt att fega till ITM.

 

3. Kom ITM och fick cirka $80 men åkte ganska snart efter att ha förlorat en coin.

 

 

Kör en fuling idag och sover inget för att kunna somna tidigt imorgon så att jag är ordentligt utvilad för helgens händelser. Kommer förmodligen vara ordentligt seg på träningen men då har jag något att skylla på iaf.;-)

 

Ska ställa mig och laga lite mat eller något tror jag, alla har åkt till jobbet utom lillebrorsan som ligger och sussar. Skönt med lite lugn och ro.:-)

 

 

Jag fastnar så otroligt lätt för spel i den här stilen, spel där man får belöningar och medaljer för saker man utför i spelen. Kan inte sluta med gott samvete innan jag fixat allting, det här är ett av de tuffare jag spelat. Lycka till (jag har inte plockat alla awards ännu)!:-)

 

http://www.onemorelevel.com/game/amorphous

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sydafrika! Var där i julas några veckor kör lite tips ;)

Skulle föreslå att du förlänger resan med 1vecka, det är hyfsat billigt att hyra bil och sedan kan du bo på B&B längs kusten till Port Elisabeth och sedan vända tillbaka. Totalt en resa på 160mil. Inte varje dag man är i SA..

 

http://www.metacafe.com/watch/622251/bloukrans_south_africa_highest_bungy_jump_in_the_world/

211m Bungyjump.

 

Whiteshark safari -> Man hoppar ner i en bur och kollar på vithaj, ruggit mäktigt även om det var hyfsat dyrt, 1500kr ungefär. Vi såg en rackare på 5meter.

http://www.sharkcagediving.co.za/

 

Spelar du golf, kör någon bana i Stellenbosch.

 

Det finns en fin nationalpark som ligger ungefär 80mil ifrån Capetown, precis utanför Port Elisabeth. Addo nationalpark (eftersom du antagligen inte hinner med Krüger parken)

 

Annars kolla slumområderna i Cape helt sjuk jävla misär. Intressant om något. sjävklart taffelberget och godahoppsudden med dess pingviner.

 

Om du bestämmer dig för längre resa så dunka ett PM så skickar jag hotellnamnen, vi bodde kanon. City Lodge i Cape town var prisvärt iallafall.

 

Tack för en bra dagbok förövrigt!

 

Låter sjukt nice.

Golf blir det antagligen på Sun City golf course eller gary player (där nedbank million dollar challenge går av stapeln).

Safari blir det i Pilanesberg National Park. Ingen jättemärkvärdig safari, men helt klart värt det om man inte sett dessa djur innan.

Sen var det någon show. "Let there be rock".

Sen så finns det andra aktiviteter man kan göra i närheten av hotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl med de tusen turrarna! du får gärna höra av dig sen när du är nere i thai så kanske vi kan dricka lite alkohol.

 

mvh markus

Tack så mycket!

 

Klart att jag kommer att vi kommer att ses någon gång där borta, förbered dig dock på att bli utmanad på något i extremväg!:-)

Sydafrika! Var där i julas några veckor kör lite tips ;)

Skulle föreslå att du förlänger resan med 1vecka, det är hyfsat billigt att hyra bil och sedan kan du bo på B&B längs kusten till Port Elisabeth och sedan vända tillbaka. Totalt en resa på 160mil. Inte varje dag man är i SA..

 

http://www.metacafe.com/watch/622251/bloukrans_south_africa_highest_bungy_jump_in_the_world/

211m Bungyjump.

 

Whiteshark safari -> Man hoppar ner i en bur och kollar på vithaj, ruggit mäktigt även om det var hyfsat dyrt, 1500kr ungefär. Vi såg en rackare på 5meter.

http://www.sharkcagediving.co.za/

 

Spelar du golf, kör någon bana i Stellenbosch.

 

Det finns en fin nationalpark som ligger ungefär 80mil ifrån Capetown, precis utanför Port Elisabeth. Addo nationalpark (eftersom du antagligen inte hinner med Krüger parken)

 

Annars kolla slumområderna i Cape helt sjuk jävla misär. Intressant om något. sjävklart taffelberget och godahoppsudden med dess pingviner.

 

Om du bestämmer dig för längre resa så dunka ett PM så skickar jag hotellnamnen, vi bodde kanon. City Lodge i Cape town var prisvärt iallafall.

 

Tack för en bra dagbok förövrigt!

Wow, riktigt fina tips och stort tack att du tog dig tid och ork att tipsa mig!:-D

 

Tyvärr har jag själv inget körkort så att hyra bil och cruisa runt till de olika platserna kan vara svårt men det går ju att lösa på annat sätt. Ska höra runt lite om det är någon mer som är sugen på att köra en liten tripp och testa på lite grejer, vore grymt!:-D Det som verkligen fångade mitt intresse var hajburen, kanske jag till och med kan lyckas få mig en adrenalinkick.

 

Du kanske är sugen?;-)

Zumsar vad är din range för att höja i denna handen?

 

PokerStars Game #19420500846: Tournament #99190777, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2008/08/06 - 23:02:24 (ET)

Table '99190777 163' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: mnmnluv (30155 in chips)

Seat 2: tongs2111 (58665 in chips)

Seat 3: haslo1986 (20650 in chips)

Seat 4: DonkMopsi (7795 in chips)

Seat 5: snazzy22 (22150 in chips)

Seat 6: LV2RALPH (43805 in chips)

Seat 7: patinho77 (8708 in chips)

Seat 8: blufferdave (27232 in chips)

Seat 9: DUTCH223 (59844 in chips)

mnmnluv: posts the ante 100

tongs2111: posts the ante 100

haslo1986: posts the ante 100

DonkMopsi: posts the ante 100

snazzy22: posts the ante 100

LV2RALPH: posts the ante 100

patinho77: posts the ante 100

blufferdave: posts the ante 100

DUTCH223: posts the ante 100

DonkMopsi: posts small blind 500

snazzy22: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to haslo1986 7 of Hearts5 of Hearts

LV2RALPH: folds

patinho77: folds

blufferdave: folds

DUTCH223: calls 1000

mnmnluv: calls 1000

tongs2111: folds

haslo1986: folds

DonkMopsi has timed out

DonkMopsi: folds

DonkMopsi is sitting out

snazzy22: checks

*** FLOP *** Queen of Diamonds9 of Diamonds8 of Clubs

snazzy22: checks

DUTCH223: bets 2000

mnmnluv: folds

snazzy22: folds

Uncalled bet (2000) returned to DUTCH223

DonkMopsi has returned

DUTCH223 collected 4400 from pot

DUTCH223: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 4400 | Rake 0

Board Queen of Diamonds9 of Diamonds8 of Clubs

Seat 1: mnmnluv folded on the Flop

Seat 2: tongs2111 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: haslo1986 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: DonkMopsi (small blind) folded before Flop

Seat 5: snazzy22 (big blind) folded on the Flop

Seat 6: LV2RALPH folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: patinho77 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: blufferdave folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: DUTCH223 collected (4400)

Kul med en liten fråga!

 

Jag måste erkänna, som jag även gjort tidigare, att jag egentligen inte är speciellt duktig när det kommer till pokerteori, handranges med mera men utan att veta snittstack, prisstruktur osv så skulle jag nog höja upp med dessa:

 

99+

KJ+

 

Många skulle nog höja mycket vidare men med tanke på det förmodade turneringsmotståndet i $3-området är väldigt synvilliga och hyfsat dåliga så tycker jag att man inte behöver försöka vinna marker med sämre händer i det här läget.

Kul att det går bra för dig:) Good things come to good people;)

Tänk vad två små meningar kan glädja en, tack detsamma ante! =)

Trodde jag var sjuk som grindar till halv fyra och inte lägger mig förrän fem som standard just nu...

 

 

Nile lär bli siiiiick. Tjejen föreslog Thailand i september men jag sa att jag inte kunde förrän i oktober :mrgreen::twisted:

Haha, det är också sjukt! Erkänner att jag tog en liten nap i soffan mellan 10-14.30 medan lillebrorsan satt och tittade på tecknat, därefter kom han på att det var roligare att leka med en sovande storebror än att titta på TV.:roll::-)

 

Haha, bra där, hoppas att du körde med någon bra bortförklaring som bröllop eller liknande!;-)

Låter sjukt nice.

Golf blir det antagligen på Sun City golf course eller gary player (där nedbank million dollar challenge går av stapeln).

Safari blir det i Pilanesberg National Park. Ingen jättemärkvärdig safari, men helt klart värt det om man inte sett dessa djur innan.

Sen var det någon show. "Let there be rock".

Sen så finns det andra aktiviteter man kan göra i närheten av hotellet.

Ser verkligen fram emot det, riktigt bra att du styrde upp allting svint0!

 

 

 

Igår bar det av till Stockholm för att fira 080808, måste väl säga att det var sådär och hade faktiskt inte speciellt kul stora delar av kvällen men träffade iaf lite trevligt folk och snackade lite och det är ju aldrig fel.:-)

 

Ikväll var det tänkt att jag skulle dra på en privatfest men känner mig inte alls taggad och sov inte så mycket inatt heller. Förmodligen skulle det bli mycket ungt där också (även om han som fixar är äldre än mig) och jag trivs inte riktigt att festa med personer som nyss blivit byxmyndiga. Istället blir det en turneringskväll! =)

 

Schemat:

 

20.00 – Ongame 70k

20.30 – iPoker 50k

21.00 – Ladbrokes 20k

21.00 – Ongame 35k R

21.00 – Party 50k

21.00 – Redbet €15k

22.00 – Everest 15k

22.45 – iPoker 20k

01.00 – Party 20k

02.00 – Ultimatebet 20k

02.30 – Bodog 15k

03.00 – Ultimatbet $109 Sniper?

 

20.00 – FTP 24k

21.00 – FTP 90k

22.30 – FTP FTOPS Event #7

24.00 – FTP 75k

01.00 – FTP 35k

01.30 – FTP 33k

02.00 – FTP 65k

02.00 – FTP 32k

02.30 – FTP 22k

03.30 – FTP 50k

04.00 – FTP 28k

 

 

Kostnaden beräknas landa på $2,5k - $2,8k.

 

 

Here we go, ska försöka lägga upp någon hand från kvällen också!:-D

 

 

 

Förresten, det här spelet måste vara något av det mest tiltframkallande spelen som finns.:-(

 

http://www.gamesfree.ca/other_games/1354/Governor_Of_Poker.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till fan, känner på mig att du kommer hitta storklonken ikväll :)

 

Gl ikväll. Se till att skaffa stars nu :D

 

Tack så mycket grabbar, tyvärr var det riktigt kallt och jag avbröt turneringarsschemat halvvägs ungefär.

 

Inte en enda ITM blev det vilket är tråkigt men hade inte riktigt fullt fokus och spelade inte så gott jag kunde så det var nog lika bra att avbryta det hela.

 

Hade kring average i FTOPS en bit in när jag först blir uppring och hör att privatfesten jag hade skippat hade blivit ett fiasko eftersom polisen kommit dit och avbrutit det hela, samt snackat med en hel del minderåriga på platsen. Vilken bondhåla jag bor i.:oops:

 

Satt vid datorn med hyfsat gott humör trots att det gick så illa i turneringarna. Lite senare ringer en annan vän och undrar om jag inte har lust att kika förbi och se en film och snacka lite eller något. Hade det inte varit för FTOPS så hade jag nog låtit mig blindas ut ur det fåtal turneringar jag hade kvar och dragit, var inte alls sugen på att spela.

 

Tappade mestadelen av stacken på, i mina ögon, en mycket bra bluff mot en spelare på 333T när jag har varit aggressorn hela vägen med AQ (där han verkligen måste sätta mig på JJ+) som tyvärr misslyckades. Åkte strax efteråt med A5vsKQ.

 

 

Kände verkligen inget turneringssug ikväll så kanske inte borde lirat. Tror jag ska känna på lite cash game igen snart eftersom man måste verkligen offra hela kvällen/natten om man lirar turneys och det vill inte jag göra mer än 2 kanske max 3 dagar i veckan så som min vardag ser ut just nu.

 

 

Imorgon ska jag förmodligen förbi en pokerräv och nöta söndagsturneringar. Kommer med stor sannolikhet smaka lite cash game innan, ska bli spännande och har god lust att testa en liten session nu men vet med mig att jag är alldeles för trött, eller.....?;-)

 

 

Får se hur jag gör, återkommer imorgon, då ska det klonkas!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!

 

Kom 6a i Partys Birthday Million för $40,5k! Är personligt klonkrekord för min del så känns givetvis mycket bra, även om förstapriset på 233k var väldigt frestande.:-)

 

Låg aldrig riktigt bra till i turren utan från itm så kretsade jag mellan halva average och average ungefär. Gick in på finalbordet med average men väl där fick jag verkligen inga händer men stal en del och lyckades med nöd och näppa hålla mig vid liv. Sista handen är jag spelar så är jag extremt short men torskar QQ vs A3o när A faller på floppen. Nöjd med hur jag spelade, även om det givetvis är tråkigt att avsluta på det viset. =)

 

 

Bubblade i FTOPS HU-eventet när linan krånglade och jag missade de flesta händerna under första 30 minuterna. Floppar sedan TPGK mot hans MPMK men han turnar tvåparet och jag får se mig besegrad.

 

Cashade i FTOPS #10 men åkte ganska tidigt och fick kanske $500 eller något i den stilen.

 

Semibubblade Big Deal på Ongame när jag gör en väldigt onödig push med 12bb kvar i stacken, men man lär sig av sina misstag.

 

 

Spelade det mesta dyrare under kvällen (utom allt på Stars, som vanligt) och tror nog att det kan ha gått på 5k eller något liknande.

 

 

 

Sitter hos en polares nyinvigda grindstuga och vi är tre pers som har nött turneringar sedan 18-tiden och det har varit riktigt skönt att slippa sitta själv och grinda. Förhoppningsvis blir det fler liknande kvällar, och förhoppningsvis blir det fler liknande klonkar.:-)

 

 

 

Är redigt trött nu, men det var en liten sammanfattning av kvällen iaf!

 

God natt!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...