Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Coolt att hoppa fallskärm ju:-) Antar att det är tandemhopp som gäller? Lycka till och hoppas att du undviker olyckor (och tvåoutare);-)

Är hyfsat säker på att det är tandem, men läste inte så noggrant så skulle kunna bli en extra överraskning väl på plats.:-P

 

Tack så mycket, får se till att fixa lite grindstuga snart igen!:-)

 

 

Lycka till. Det kommer vara det mäktigaste du gjort, GARRANTERAT och du kommer veta hur det känns att vara rädd riktigt rädd hehe

 

Är det tandem, AFF eller konventionell utb du ska göra.

 

I vilket fall, ta det lugnt, andas djupa andetag och svanka så kommer det gå bra :-D

Jag tror också att det kommer bli en grymt härlig känsla och minnesvärd upplevelse, gillar jag det så kommer jag garanterat hoppa flera gånger. Dock funderar jag på att sticka ut hakan och påstå att jag däremot inte kommer att vara rädd, men det är bara larvigt! Saken är den att jag länge funderat på olika sätt att hitta spänning/rädsla utan att ta klivet till kriminella saker och hoppas att detta kan stilla min äventyrslystnad ett tag.:-D

 

Är inte helt 100 men ganska säker på att det är tandemhopp jag ska utföra då jag har noll erfarenhet av fallskärmshoppning tidigare.

 

Tack för tipsen! Du verkar erfaren på området, något du sysslar mycket med? =)

 

 

Undvik att packa ner självantändande material tillsammans med fallskärman osså. Så gårre nog fint. Rapport på att senare räknar jag med.

Haha, ska försöka undvika det men är ju så lätt att sådant slinker ner.:-) Kommer givetvis en liten rapport på det hela, även om jag tycker att alla som har ett behov av adrenalinkickar borde testa att hoppa fallskärm!;-)

 

 

Ironiskt så vill jag bara hoppa fallskärm när jag ser den bilden :mrgreen:

Det säger absolut mer om bilden än om dig!:mrgreen:

 

Men jag måste på sätt och vis hålla med dig, när jag såg fallskärmen brinna upp och personen i filmen börjar falla handlöst för andra gången fick jag lust att byta plats med honom, såg väldigt fridfullt ut.:-P

 

 

 

 

 

 

När vi ändå är inne på det här med fallskärmshoppning så kan jag passa på att utlysa lite förslag på "liknande", lite udda saker som man kan testa på. Det mest udda jag kan stoltsera med är väl ett dykarcertifikat som var mycket kul att ta men att dyka i svenska vatten tröttnade jag ganska snabbt på (dock är dykning i tropiska vatten något jag verkligen kan rekommendera, nästan alla kan lära sig att dyka!).

 

Efter fallskärmshoppningen tänkte jag försöka hitta något ställe där jag kan hoppa bungyjump. Detta får ses som nästa sak att kryssa av på listan "Udda upplevelser".:-)

 

 

 

 

Blev inte speluppehåll idag, orken att städa infann sig inte riktigt.:oops: Började med att massgrinda 12 bord NL400 och plockade 2k på någon timme. Fick mycket action och drog senare igång en 12-bordssession på NL1k där det kändes som om jag spelade bra och plussade ganska fint men när jag tittade resultatet var jag "bara" +1k. Givetvis glad att få lite gröna siffror men blev lite snopen. Tänkte titta i PT för att se om jag förträngt ett par stora förlustpotter eller om jag blödit för mycket när jag körde så många bord. Tyvärr krånglade PT så kunde inte checka läget, får se om jag kan kika på det senare. Summa sumarum +3k idag och jag bokar andra gröna dagen i rad, yay!:-D

 

Är ganska exakt 20k från ATH på FTP-rullen och det vore riktigt skönt att nå tillbaka till totala ATH innan Thailandsvistelsen så att jag väl där känner att jag verkligen får en positiv start rent pokermässigt. Finns ingen genväg utan bara att gneta på och försöka utvecklas tills dess!:-)

 

 

PT krånglade som sagt så hittar inga spännande händer att lägga upp men lyckades i alla fall lirka fram denna, dagens största pott sett i bb!

 

Full Tilt Poker Game #7108392954: Table Fuel (deep 6) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 11:27:15 ET - 2008/07/06

Seat 1: Anabooola ($1,172)

Seat 2: Jason Suh ($497)

Seat 3: UKW ($475.15)

Seat 4: 2007venetian ($1,098.10)

Seat 5: DoAho ($490.30)

Seat 6: coke1337 ($400)

coke1337 posts the small blind of $2

Anabooola posts the big blind of $4

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Ace of DiamondsAce of Spades

Jason Suh raises to $14

UKW has 15 seconds left to act

UKW calls $14

2007venetian calls $14

DoAho folds

coke1337 adds $2

coke1337 folds

Anabooola raises to $72

Jason Suh folds

UKW folds

2007venetian calls $58

*** FLOP *** 5 of Hearts9 of Clubs6 of Diamonds

Anabooola bets $132

2007venetian calls $132

*** TURN *** 5 of Hearts9 of Clubs6 of Diamonds9 of Hearts

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $295

2007venetian calls $295

*** RIVER *** 5 of Hearts9 of Clubs6 of Diamonds9 of HeartsJack of Spades

Anabooola bets $673, and is all in

2007venetian calls $599.10, and is all in

Uncalled bet of $73.90 returned to Anabooola

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows Ace of DiamondsAce of Spades two pair, Aces and Nines

2007venetian mucks

Anabooola wins the pot ($2,223.20) with two pair, Aces and Nines

2007venetian is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $2,226.20 | Rake $3

Board: 5 of Hearts9 of Clubs6 of Diamonds9 of HeartsJack of Spades

Seat 1: Anabooola (big blind) showed Ace of DiamondsAce of Spades and won ($2,223.20) with two pair, Aces and Nines

Seat 2: Jason Suh folded before the Flop

Seat 3: UKW folded before the Flop

Seat 4: 2007venetian mucked 10 of Spades10 of Clubs - two pair, Tens and Nines

Seat 5: DoAho (button) didn't bet (folded)

Seat 6: coke1337 (small blind) folded before the Flop

 

 

 

 

 

Hoppas på descent väder imorgon, är det alldeles för dåligt ställs hoppet in till på tisdag. Avslutar med lite randomklipp som inte är något speciellt men kände för att delge dem.

 

Dagens mest random: http://www.partanen.net/gallery/displayimage.php?album=180&pos=1

 

Dagens randomfavorit: http://www.partanen.net/gallery/displayimage.php?album=180&pos=1006

 

 

Randomserie #1: http://www.burntfaceman.com/episodes.htm

 

Randomserie #2: http://www.fat-pie.com/salad.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt tiltande när fjollan roberto kommenterar UFC. ÅHHHHHHHHHH JAAAAAAAAAAAA VILKEEEN JÄÄÄÄVLLLLA SMÄLLLLLL, verkar som han får en orgasm varje gång någon träffar vilket gör att man tappar koncentrationen på matchen.

 

Hahaha, tack för den kommentaren den gjorde min dag iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ska försöka undvika det men är ju så lätt att sådant slinker ner.:-) Kommer givetvis en liten rapport på det hela, även om jag tycker att alla som har ett behov av adrenalinkickar borde testa att hoppa fallskärm!;-)

 

 

 

D

 

Eller kan man ju göra så här om man vill ha en adrenalinkick, kanske lite farligare dock :)http://www.youtube.com/watch?v=8BbUhlIEZEY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt tiltande när fjollan roberto kommenterar UFC. ÅHHHHHHHHHH JAAAAAAAAAAAA VILKEEEN JÄÄÄÄVLLLLA SMÄLLLLLL, verkar som han får en orgasm varje gång någon träffar vilket gör att man tappar koncentrationen på matchen.

HAHA, det var ungefär de tankarna som for igenom mitt huvud när jag kikade bara att jag inte lyckades uttrycka mig lika väl!:lol: Jag rekommenderar alla som enbart sett med svenska kommentatorer att testa de riktiga, åtminstone jag och alla andra jag diskuterat detta med trivs mycket bättre med dem.

 

 

Eller kan man ju göra så här om man vill ha en adrenalinkick, kanske lite farligare dock :)http://www.youtube.com/watch?v=8BbUhlIEZEY

Sick!:shock:

 

 

 

 

 

Blev ingen fallskämshoppning idag, var alldeles för taskigt väder.:-( Imorgon skulle flygplanen på service och därefter är jag lite upptagen med annat så skjuter upp fallskärmshoppningen till måndag nästa vecka, hoppas på bättre väder då!:-)

 

 

 

Fick tillbaka mitt konto på Everest idag så som en ko på grönbete drog jag igång 12 bord NL1k, som på brist av antalet spelare fick dras ner till 8-10 stycken efter ett tag. Kändes verkligen skönt att få komma hem och det var mycket action. Åkte tyvärr på ett par sura händer men slutade ändå +2k vilket var mycket välkommet. Tredje gröna sessionen i rad, även om ingen av dem har varit direkta monsterplus.:-)

 

 

 

Eftersom jag har spelat väldigt mycket mot många av spelarna och de har spelat väldigt mycket mot mig så blir det väldigt ofta den så beryktade "kukmätningen" vid borden vilket gör att det ofta spels vilt och även att det ibland blir lite ovanliga moves. Detta är dock jättestandard, men på FTP hade jag absolut tvekat lite innan pushen.

 

Noroc2U sitter vid 0 med $916.

tygKen sitter vid 1 med $995.

Gubbe9 sitter vid 2 med $1.000.

Kaffedopp sitter vid 3 med $1.565.

JopieMan sitter vid 4 med $1.000.

KvGalen sitter vid 5 med $1.399.

 

Dealern sitter vid 0.

 

tygKen lägger en blind på $5.

Gubbe9 lägger en blind på $10.

 

(Kaffedopp ges :Ks::As:)

 

Före floppen:

Kaffedopp höjer med $25.

JopieMan höjer med $85.

KvGalen höjer med $157.

Noroc2U foldar.

tygKen foldar.

Gubbe9 foldar.

Kaffedopp går all-in med $1.530.

JopieMan foldar.

KvGalen foldar.

$1.288 skjuts över till Kaffedopp.

 

Kaffedopp döljer korten.

Kaffedopp vinner potten på ($689).

 

 

 

Standard!:-)

 

Parmenido sitter vid 0 med $1.223.

bruno12345 sitter vid 1 med $413,48.

Kaffedopp sitter vid 2 med $1.068.

sergian1 sitter vid 3 med $301,70.

KingMJPraha sitter vid 4 med $1.000.

Gosens sitter vid 5 med $1.000.

 

Dealern sitter vid 1.

 

Kaffedopp lägger en blind på $5.

sergian1 lägger en blind på $10.

KingMJPraha lägger en blind på $10.

 

(Kaffedopp ges :Jg::Js:)

 

Före floppen:

KingMJPraha satsar $25.

Gosens foldar.

Parmenido foldar.

bruno12345 foldar.

Kaffedopp höjer med $80.

sergian1 foldar.

KingMJPraha synar med $80.

 

Floppen kommer upp

:2s::6s::Ks:

 

Kaffedopp checkar

KingMJPraha satsar $240.

Kaffedopp går all-in med $953.

KingMJPraha foldar.

$713 skjuts över till Kaffedopp.

 

Kaffedopp döljer korten.

Kaffedopp vinner potten på ($717).

 

 

 

 

Gosens och jag battlar otroligt mycket mot varandra, speciellt 3-handat, så det är inget snack om saken att jag ska försöka få in pengar här med TPGK, tyvärr var han väldigt optimistisk.

 

djaouhara31 sitter vid 0 med $224.

Kaffedopp sitter vid 2 med $2.440.

Gosens sitter vid 5 med $1.518,75.

 

Dealern sitter vid 5.

 

djaouhara31 lägger en blind på $5.

Kaffedopp lägger en blind på $10.

 

(Kaffedopp ges :Jg::Ab:)

 

Före floppen:

Gosens höjer med $25.

djaouhara31 foldar.

Kaffedopp höjer med $75.

Gosens synar med $75.

 

Floppen kommer upp

:As::7b::6h:

 

Kaffedopp satsar $150.

Gosens synar med $150.

 

Turnkortet kommer upp :Kh:

 

Kaffedopp satsar $360.

Gosens synar med $360.

 

Riverkortet kommer upp :4g:

 

Kaffedopp satsar $1.245.

Gosens går all-in med $898,75.

$346,25 skjuts över till Kaffedopp.

 

Kortvisning:

 

Kaffedopp visar: :Jg::Ab:

 

Par i ess

 

Gosens visar: :5s::8s:

 

Straight, Åtta högt

 

Gosens vinner potten på ($3.041,50).

 

 

 

 

Sitter och slölirar ett par småturrar just nu, får se om jag orkar hålla fokus eller bustar när jag tröttnar och byter till lite cash game istället. Hursom så blir det iaf mer grind innan läggdags!:-)

 

 

 

Min lillebror fick äran att välja ut ett humorklipp till detta dagboksinlägg, här är vad han kom upp med:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig alldeles för seg för cg-grind och har därför beslutat mig för att nöta turrar! Egentligen kände jag mig lite sömnig och funderade på en tidigt kväll men hittade nötturnering på FTP klockan 03:00, $1k Monday!:-D Aldrig sett att turren funnits tidigare men jag blev jättesugen på den men eftersom utbudet av turneringar på andra klienter är bristande så har jag anmält mig till alla någorlunda stora turrar på FTP och håller mig till enbart den klienten, gogogogo donkeykong!:-)

 

 

Vet ni någon annan hyfsat stor turre (typ $20k-$30k guaranteed minst) på någon klient ikväll så får ni gärna säga till! OBS ej Pokerstars!

 

 

Känns lite segt att kliva ner från 9-12 6-max till 2-4 9-max så ska försöka hitta på något att fördriva tid med, förmodligen blir det en del slöläsande på diverse forum men funderar också på att följa den lilla trenden med ljudböcker, får se hur det blir med den saken.:-)

 

 

Utköpt i tre turneringar so far, skönt att jag inte har så seriös inställning till turneringar för att i så fall hade jag nog inte skrivit detta utan slumpmässigt tryckt på olika tangenter så att man inte alls ser vad som står men att man ändå förtsår budskapet: ilska och uppgivenhet.

 

 

Återkommer senare med resultatrapportering om något intressant börjar närma sig. Återkommer jag inte så sover jag förmodligen och har bustat i alla turrar utan någon stor klonk!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på msn maight. Vill snacka grindreseplaner.

Sorry, ska försöka hoppa in någon gång snart, bara att jag har en ful ovana att inte logga in så ofta och när jag väl gör det så är jag inne som "offline".:oops:

Jag som försökte säga hej till dig ett par gånger i $65k på FTP, men inte svarade du. Synd att du åkte strax före bubblan :(

Såg dig vid bordet men istället för att titta i chattrutan så fokuserade jag min energi på att inspektera ditt spel så gott jag kunde. Är fortfarande riktigt fiskig i turrar så gör så gott jag kan att försöka snappa upp spel när jag ser dig och andra duktiga forumiter vid borden.:-)

 

Stort grattis till klonken i den turren och jag får även passa på att gratulera till de senaste dagarnas resultat!:-D

 

 

 

Gårdagens turneringsspel slutar till sist cirka -1k, totalt klonkade jag kanske 1k i prispengar. Hamnade itm i några mindre men kom inte till något finalbord och därmed inte heller några större prissummor. Nöjd med mitt spel även om jag misstänker att jag stjäl lite för lite mot slutet. Totalt slutar dagen upp 1k, turrar och cg sammanräknat.

 

Blir förmodligen en del turneys ikväll också, har fått lite blodad tand igen!:-)

 

 

 

 

Åldersgränsen till Ultimatebets Arubaturnering, någon som vet om det är 18 eller 21?

 

 

 

EDIT: Ångrade mig, lirar nog en del cash game ikväll istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt backa några k på cash game, både 6-max och HU och känner att jag inte spelar riktigt på topp samtidigt som jag åkt på en hel del mindre härliga smällar. Det som satte spiken i kistan var när jag torskade 500bb+-pott i en 70/30 HU. Naturligtvis standard men har nu lovat mig att enbart spela turneringar veckan ut för att rensa hjärnan lite och hoppas att klonka tillbaka det jag tappat!:-)

 

Inte omöjligt att jag tar någon vecka till ledigt från just cash game, just nu känner jag mig otroligt avslagen samtidigt som en semistor klonk skulle få mig må otroligt mycket bättre.:-P

 

donkey.jpg

 

 

 

Ska till förmodligen till Västerås igen på fredag för att spela lite live, hoppas att det går lika bra som föregående gång. Annar är det inte så mycket mer att rapportera. Återkommer senare ikväll om det blir någon klonk eller om något annat spännande händer. I övrigt så blir det turregrind och filmtittande resten av kvällen!

 

 

 

Jag är inte ämnad att bli arkitekt.:-(

 

http://onemorelevel.com/game/fwg_bridge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lika förvånad varje gång du skriver att du ska spela en massa turneringar för att bli mindre tiltad :D Tråkigt, tråkigt, tråkigt, förlorad slantsingling, godnatt.

Känner nog mest uppgivenhet och osäkerhet kring cg, inte speciellt mycket tilt. Men jag blir faktiskt inte speciellt tiltad av turneringar eftersom jag så mycket oftare själv får göra utdragningar än jag får göra i cash vilket gör att jag kan tänka "Äsch, jag fick ju dra ut då och då...". Sedan har jag fortfarande en mer laid back inställning till turrar + när jag torskar ett inköp i en turre på $20-$100 svider det inte alls eftersom potterna jag förlorar i cash ligger på 10-200 gånger så mycket (även om en hel kväll utan klonk kostar lite). En sak till, jag kan underhålla mig med film/flashspel/TV/slösurf/msn(dåligt med det, men ska bli bättre:-)). Thats whyyyy!;-)

 

 

 

 

Upptäckte ikväll att jag råkat bocka ur HU och 6-max i turneringsutbudet på FTP så jag har missat massvis med roliga turneringar men man ska inte gråta över spilld mjölk. Nu älskar jag FTPs turneringsutbud ännu mer! :h:

 

 

 

 

Har kommit till ett finalbord då jag åkte som 8a om jag inte minns fel, var short och åkte i standardhand med AJvsAK i $30k Turbo och fick $1,2k för det. Någon liten mer klonk för $200-$300 gör att jag ligger +-0 för kvällen om man inte räknar sista turren jag är kvar i.

 

Råkade göra en "rolig" missclick i turren mot ett av FTPs "proffs".

 

Full Tilt Poker Game #7154728351: Turbo $30K Guarantee (53673651), Table 23 - 500/1000 Ante 125 - No Limit Hold'em - 19:21:55 ET - 2008/07/09

Seat 1: ShiP ThA LooT (17,775)

Seat 2: rcrowls81 (8,996)

Seat 3: STIFFLER STEVE (8,308)

Seat 4: crzysavage (13,795)

Seat 5: xxxCelticFCxxx (17,384)

Seat 6: Kcannon87 (22,129)

Seat 8: Anabooola (16,310)

Seat 9: bobby kraut (8,123)

ShiP ThA LooT antes 125

rcrowls81 antes 125

STIFFLER STEVE antes 125

crzysavage antes 125

xxxCelticFCxxx antes 125

Kcannon87 antes 125

Anabooola antes 125

bobby kraut antes 125

Kcannon87 posts the small blind of 500

Anabooola posts the big blind of 1,000

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 4 of Spades8 of Diamonds

bobby kraut folds

ShiP ThA LooT folds

rcrowls81 has 15 seconds left to act

rcrowls81 folds

STIFFLER STEVE raises to 8,183, and is all in

crzysavage folds

xxxCelticFCxxx folds

Kcannon87 has 15 seconds left to act

Kcannon87 folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls 7,183

STIFFLER STEVE shows 10 of ClubsKing of Hearts

Anabooola shows 4 of Spades8 of Diamonds

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds

*** TURN *** 5 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds3 of Diamonds

*** RIVER *** 5 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds3 of DiamondsQueen of Clubs

STIFFLER STEVE shows King Queen high

Anabooola shows a pair of Fours

Anabooola wins the pot (17,866) with a pair of Fours

STIFFLER STEVE stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 17,866 | Rake 0

Board: 5 of Clubs4 of Clubs2 of Diamonds3 of DiamondsQueen of Clubs

Seat 1: ShiP ThA LooT folded before the Flop

Seat 2: rcrowls81 folded before the Flop

Seat 3: STIFFLER STEVE showed 10 of ClubsKing of Hearts and lost with King Queen high

Seat 4: crzysavage folded before the Flop

Seat 5: xxxCelticFCxxx (button) folded before the Flop

Seat 6: Kcannon87 (small blind) folded before the Flop

Seat 8: Anabooola (big blind) showed 4 of Spades8 of Diamonds and won (17,866) with a pair of Fours

Seat 9: bobby kraut folded before the Flop

 

 

 

ShiP ThA LooT: gg

xxxCelticFCxxx: wtf lol

ShiP ThA LooT: pot odds BABY

STIFFLER STEVE (Observer): great call

STIFFLER STEVE (Observer): your the best

 

 

 

 

Åkte först på finalbordet i sista turneringen, en 15k rebuy. Fick $300 efter att ha torskade med AJvsTT, inte mycket att göra.:-)

 

 

 

 

Funderar på att göra något heltokigt, men måste sova på saken. Fick idén att bara nöta turneys tills jag har klonkat tillbaka det jag har tappat i cg. Vore otroligt skönt att lyckas med det men jag är rädd att det kan dra ut på tiden om inte klonkarna kommer. Lovar inte mig själv någon än iaf, men inget mer cg denna vecka åtminsone.

 

 

Blir mer turregrind imorgon, nu vill jag sova!:-D

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=ioAQTwc8Oas&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxin varnade ju för alla tidiga UFC, har du tittat något på dem? Funderar nämligen på var jag ska börja någonstans, 1, 20, 50, 70... ja du förstår! Känns ju lite dumt att gå baklänges genom att ta 83, 82, 81 osv men känns också dumt att plöja tidiga avsnitt om de är värdelösa.

Det finns någon nyårsspecial på 3-4 timmar som kom 2004 eller 2005 kommer inte ihåg exakt, men den visar de bästa matcherna ifrån UFC 1-40 eller något. Kan vara något så slipper du se allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns någon nyårsspecial på 3-4 timmar som kom 2004 eller 2005 kommer inte ihåg exakt, men den visar de bästa matcherna ifrån UFC 1-40 eller något. Kan vara något så slipper du se allt.

Vore ju perfekt, ska se om jag kan hitta det. Tack för tipset!:-)

 

En ny favoritfighter!

 

http://video.google.com/videoplay?docid=556867393419732310&q=crocop+highlight&ei=XMpzSPzcOJSK2wLRrfSeCw

 

Vart i Västerås spelade du live?

Club 7 high tror jag att stället heter men bara varit där en gång. Riktigt trevliga människor och bra stämning samt mycket bra struktur på turneringen jag lirade. Hört talats om det/varit där?:-)

 

Ska förmodligen dit imorgon och nöta lite igen, slipa lite på liveskillsen!:-P

 

 

 

 

Somnade 11 igår och sov till 16, inte så mycket att göra när sista turren drog ut på tiden men ska försöka att komma i säng 4-6 inatt iaf. Kände mig seg och degig när jag vaknade men drog ut och löpte 5km i det vackra vädret och genast mådde jag lite bättre. =)

 

 

 

Lirat en del turneys idag men är otroligt kallt, inte en enda itm än. Ska fortsätta gneta på men kommer bli svårt att klonka om det inte lossnar lite. Aja, återkommer inatt om det blir klonk men annars kryper jag nog ner i skamvrån och visar mig inte förrän efter livespelandet!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på Again and Again och Elephant:

 

http://www.myspace.com/bjornfalk

 

 

 

Fortsatt kallt i turneringarna, vill sig verkligen inte ikväll!:-)

 

 

 

EDIT: Avanmäler mig till alla turneringar utom de tre jag jag har kvar och sätter mig med en film eller något istället så att jag kan vända tillbaka dygnet och vara pigg inför morgondagens aktiviteter.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jepp CroCop är ju rätt brutal. En av få snubbar där som man faktiskt blir rädd av att se. Syns fan på hans blick att han varit ledare för någon kroatisk specialstyrka :lol:

 

Såg UFC 7 innan idag och nu ska jag se klart 74an :oops: Sjuan var förvånansvärt underhållande trots de sjuka jävla reglerna de körde med. Inga viktklasser, inga handskar, inga ronder (20 minuter rakt av) och inga poängdomare. Armbågar/slag mot baksidan av huvudet tillåtna, dra i håret tillåtet. En intressant regel (de kör turneringsform i början) är att om det blir lika så åker båda ut ur turren och de tar in någon annan istället :mrgreen:

 

Som sagt finner jag det gamla rätt underhållande ändå men någon större klass på fightingen är det ju definitivt inte jämfört med nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på UFC imorgon, måste springa till sängen!:-)

 

 

 

Meta, det där med att inte bli tiltad av turrar håller jag fast vid. Nästan lite stolt över mig själv att inte bli besviken över finalbordsbubblan i kvällens sista turre, 33k. Hade även gått in som CL, men det är nu som jag kanske inser att turneys är bättre för mitt psyke än cash game är!

 

 

Full Tilt Poker Game #7172230708: $33,000 Guarantee (1r+1a) (53783190), Table 13 - 1700/3400 Ante 400 - No Limit Hold'em - 0:38:06 ET - 2008/07/11

Seat 3: Anabooola (108,190)

Seat 5: 52coco52 (117,692)

Seat 6: lileor99 (159,326)

Anabooola antes 400

52coco52 antes 400

lileor99 antes 400

52coco52 posts the small blind of 1,700

lileor99 posts the big blind of 3,400

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola King of HeartsAce of Diamonds

Anabooola raises to 10,200

52coco52 folds

lileor99 raises to 27,999

Anabooola raises to 107,790, and is all in

lileor99 calls 79,791

Anabooola shows King of HeartsAce of Diamonds

lileor99 shows Ace of Clubs10 of Spades

*** FLOP *** 9 of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts

*** TURN *** 9 of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts3 of Spades

*** RIVER *** 9 of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts3 of Spades10 of Hearts

Anabooola shows Ace King high

lileor99 shows a pair of Tens

lileor99 wins the pot (218,480) with a pair of Tens

*** SUMMARY ***

Total pot 218,480 | Rake 0

Board: 9 of Clubs7 of HeartsQueen of Hearts3 of Spades10 of Hearts

Seat 3: Anabooola (button) showed King of HeartsAce of Diamonds and lost with Ace King high

Seat 5: 52coco52 (small blind) folded before the Flop

Seat 6: lileor99 (big blind) showed Ace of Clubs10 of Spades and won (218,480) with a pair of Tens

 

 

 

 

Fick iaf $1k vilket gör att kvällen inte slutar mer än marginellt back, dock blev det den enda turren jag kom itm. Man sparar det bästa till sist!:-D

 

 

 

 

Låten jag hade på playlisten när jag åkte: http://uk.youtube.com/watch?v=2u3v3QO2YDg&feature=related

 

 

Jag har ett litet fel i hjärnan som gör att när jag påbörjat ett flashspel som går att klara av så vill jag verkligen klara av det, trots att det egentligen är helt meningslöst. Två, inte alltför svåra, spel kommer nedan. Även om de inte är de svåraste på marknaden är det två som iaf gjorde att jag var tvungen att andas djupt när jag bustade för att inte tilta, GL!:-P

 

Ice Breaker

 

3D Missile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste matchen jag såg med crocop var han brutalt dålig mötte någon fransk jätteapa vet inte om han gått någon mer match efter det. Han börjar väll bli gammal, har jävligt tunga slag och sparkar kommer ihåg när han mötte the Beast i K1 och gav jätten ett slag i magen killen började nästan tjura och gav upp:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jepp CroCop är ju rätt brutal. En av få snubbar där som man faktiskt blir rädd av att se. Syns fan på hans blick att han varit ledare för någon kroatisk specialstyrka :lol:

 

Såg UFC 7 innan idag och nu ska jag se klart 74an :oops: Sjuan var förvånansvärt underhållande trots de sjuka jävla reglerna de körde med. Inga viktklasser, inga handskar, inga ronder (20 minuter rakt av) och inga poängdomare. Armbågar/slag mot baksidan av huvudet tillåtna, dra i håret tillåtet. En intressant regel (de kör turneringsform i början) är att om det blir lika så åker båda ut ur turren och de tar in någon annan istället :mrgreen:

 

Som sagt finner jag det gamla rätt underhållande ändå men någon större klass på fightingen är det ju definitivt inte jämfört med nu :D

Håller på att leta efter den där samlingen av tidiga fighter men utifrån din beskrivning verkar det ju nästan värt att plöja igenom allting.:mrgreen:

 

Dra i håret, girlfight!?:-? Ingen lär ju haft mer än 2mm hår på skallen i så fall om inte man har någon läggning där man gillar att bli skalperad och nerslagen på samma gång.

 

Utan viktklasser låter ju intressant! Visserligen är störst inte alltid bäst givetvis men självklart har en vältränad koloss på 150kg fördel mot en fighter på 65kg. Borde ju finnas matcher från den tiden där liknande monstermöten ägt rum, David mot Goliat.

 

ger utrrycket att gå in i väggen en helt ny innebörd :shock:

Var det så svårt att klara av spelet?;-)

Missile 3D har jag redan klarat av på skolrasterna :)

Då är vi två! Kan ju bragga med att jag var först av de i klassen som klarade av det av de som tävlade, tänk vad man är bra ibland!:oops:

 

Ser ofta tillbaka på skoltiden nu bara några veckor efter avslutet och blir verkligen varm innombords av alla roliga stunder man hade. Hoppas att det blir lika sköna stunder när det blir vidarestudier på högskola/universitet.:-)

 

Ett av de mest prestigefyllda mötena man kunde ha i datasalen var dock fotboll i 3DSlime, för er som inte spelat det så rekommenderar jag att ni tar närmsta person och utmanar denne i ett par matcher.:mrgreen:

 

3DSlime

Senaste matchen jag såg med crocop var han brutalt dålig mötte någon fransk jätteapa vet inte om han gått någon mer match efter det. Han börjar väll bli gammal, har jävligt tunga slag och sparkar kommer ihåg när han mötte the Beast i K1 och gav jätten ett slag i magen killen började nästan tjura och gav upp:mrgreen:

Har inte sett mer än några matcher och sammandrag av honom än men i de matcherna har han verkligen imponerat med sina hårda och välplacerade sparkar.:-)

 

Men har, tyvärr, också hört att han verkligen inte gjorde någon succé i UFC men det är väl få fighters som verkligen lägger av när de är som bäst utan avslutar karriären med halvtaskiga resultat.

 

 

 

 

 

Blev inget turneringslir på klubben idag, för dålig uppslutning tydligen. Har istället gnetat på med onlineturneys och har väl för första gången hittat en plusdag dessa tre eller fyra kvällar jag har lirat, tyvärr har jag inte gått hela vägen i någon så något riktig klonk har det inte blivit.

 

Kom 2a i Partys $20k och fick $2,6k för det. Jag åkte med 77vsAQ all in pre när jag och Fi hade jämbördiga stackar.

 

Kom 9a i Titans $30k tror jag att det var och fick $900 för den placeringen. Åkte med JJvsAK när jag låg strax under average, hade haft riktigt fint utgångsläge vid vunnen flipp.

 

Har även kommit itm i ett par till turneringar och fått några hundra dollar totalt på dessa.

 

 

Väldigt skönt att få några semiklonkar även om det givetvis är lite tråkigt att inte få gå hela vägen när det är så nära, men så är det ju alltid.;-)

 

Har två turneringar kvar innan läggdags. Den ena är $30k på Ultimatebet där det är 35 pers kvar med 30 som itm, jag har halva average. Den andra är $50k på FTP där jag är itm med 130 pers kvar och jag ligger på 1,5 average.

 

Siktar på klonk i dessa två, återkommer senare inatt (eller vad man ska säga om den här tidpunkten:-P) om det blir klonk/semiklonk!:-D

 

 

Priset till dagens mest korkade spelare går till:

 

Full Tilt Poker Game #7177432484: $14,000 Guarantee (53852991), Table 5 - 15/30 - No Limit Hold'em - 13:17:22 ET - 2008/07/11

Seat 1: berkeist (2,100)

Seat 2: smoothy-g (1,710)

Seat 3: sandwichgraber (3,630)

Seat 4: Anabooola (430)

Seat 5: 10QKA (7,420)

Seat 6: Hennesy x (2,710)

Hennesy x posts the small blind of 15

berkeist posts the big blind of 30

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsQueen of Spades

smoothy-g calls 30

sandwichgraber calls 30

Anabooola raises to 430, and is all in

10QKA has 15 seconds left to act

10QKA folds

Hennesy x folds

berkeist calls 400

smoothy-g calls 400

sandwichgraber has 15 seconds left to act

sandwichgraber folds

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of Hearts2 of Spades

berkeist checks

smoothy-g checks

*** TURN *** 7 of DiamondsKing of Hearts2 of Spades9 of Clubs

berkeist checks

smoothy-g checks

*** RIVER *** 7 of DiamondsKing of Hearts2 of Spades9 of Clubs8 of Hearts

berkeist checks

smoothy-g bets 450

berkeist folds

Uncalled bet of 450 returned to smoothy-g

*** SHOW DOWN ***

smoothy-g shows 3 of Spades6 of Spades King Nine high

Anabooola shows Jack of DiamondsQueen of Spades King Queen high

Anabooola wins the pot (1,335) with King Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot 1,335 | Rake 0

Board: 7 of DiamondsKing of Hearts2 of Spades9 of Clubs8 of Hearts

Seat 1: berkeist (big blind) folded on the River

Seat 2: smoothy-g showed 3 of Spades6 of Spades and lost with King Nine high

Seat 3: sandwichgraber folded before the Flop

Seat 4: Anabooola showed Jack of DiamondsQueen of Spades and won (1,335) with King Queen high

Seat 5: 10QKA (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Hennesy x (small blind) folded before the Flop

 

 

 

Slumpmässigt utvalda låtar från nattens turneringsgrind:

 

Nelly Furtado - Forca

 

Bloodhound Gang - Dick With No Balls

 

Federal Drugs Administration - Androgynoel

 

Ozo - Fucking Skjorta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt?

 

 

Åkte ur UBs $30k som fyra efter att ha torskat AQvsA9 all in pre mot solklara chipleadern. Vid vinst av den handen hade jag haft en andraplats semisäkrad. Fick 2,4k.

 

Åkte på finalbordsbubblan i FTPs $50k när jag kanske gjorde en onödig push med 66 från sb mot buttonraise, button synade med AA och jag fick nöja mig med $650. Fi i handen hade raisat en hel del så egentligen var det inget större fel på min push när jag hade 16bb 5-handat men det är klart jag känner mig missnöjd.

 

När jag sumerar dagen blev den fin tack vare flera mindre klonkar. 2,6k + 900 + 450 (småvinster från flera turneringar) + 2,4k + 650 = +7k

 

Skulle tippa att jag har köpt in mig i turrar för ett värde av 2-2,5k ungefär så nettot hamnar på 4,5k-5k.:-)

 

 

 

Får se om det blir fest eller liknande imorgon. Om inte så drar jag förmdligen över till några polare och bara tar det lugnt under kvällen/natten så sannolikheten för en spelfri dag imorgon är överhängande.

 

 

 

Härlig dygnsrytm!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...