Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Usch vad tiltad jag är.:-(

 

 

Låg riktigt bra till i några stycken men klienterna laggade med mera så var tvungen att starta om datorn och nu ligger jag dåligt till i de flesta.

 

Ska försöka skaka av mig tilten och komma tillbaka, obs det är inte själva turneringarna som tiltar utan omständigheterna omkring.;-)

 

jobba jobba :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Imponerande med 9,5 i betyg, tyvärr har jag inte hunnit se filmen så inga spoilers tack: http://www.imdb.com/title/tt0468569/

 

 

Kan bara tala om för dig att Heath Ledgers roll som Jokern var GRYM! Trodde folk hade överdrivit och "hypat" upp filmen men den var riktigt bra.... inte bästa filmen genom tiderna men klart en topp20 plats....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Avreggat mig i allting, starten på den här turneringskvällen kunde inte börjat sämre med laggande klienter, frysta bord, utdragningar omstart av dator med mera så kände att suget försvann ganska fort.:-)

 

Är kvar i två stycken av kvällens minsta turrar och skjuter förmodligen ut mig ur dem snart så att jag kan lägga mig och titta på film eller något annat trevligt. =)

 

 

Får tacka för Biffens nattliga poesi, utan den hade jag förmodligen inte ens varit på bra humör!:-P

 

Min gårdag var lyckad även om det var en ganska lugn kväll. Morgondagen blir nog, som vanligt, pokerfri då jag ska besöka en kompis är det tänkt.

 

På tisdag kanske det blir grind, men tills dess lägger jag pokern åt sidan. =)

 

Hej hopp!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobba jobba :P

Tack för stödet, tyvärr var jag alldeles för trött på alla problem för att orka fortsätta spela så det var nog lika bra att jag lade mig och tittade lite film istället.:-)

Kan bara tala om för dig att Heath Ledgers roll som Jokern var GRYM! Trodde folk hade överdrivit och "hypat" upp filmen men den var riktigt bra.... inte bästa filmen genom tiderna men klart en topp20 plats....

Har den på datorn nu, får se om jag tittar på den på bio eller datorn. Kan nog inte hålla mig mycket längre eftersom jag är en filmälskare, dock inget större fan av Batman direk. =)

Bra värde på den....

Jo, reggade mig faktiskt på den sidan i söndags just pga av den turren. Hoppas att du klonkade hem den för nästa söndag så är den min!:-P

 

 

 

Helt galet, jag trodde att jag skulle få så mycket tid till poker efter studenten men jag spelade nästan mer under skoltiden än jag gör nu. Igår så vaknade jag vid 13-tiden och drog över till en polare och bara chillade lite. När mörkret gjorde sitt inbrott vid kvällningen tog vi en plastboll och gav oss ut i samhället på en promenad på 2-2,5h och bara snackade, bollade och flummade.:mrgreen: Vid midnatt ringde en annan kompis och undrade om vi skulle med till donken (ett par mil därifrån vi bor) och på resan dit och tillbaka hann vi med burgare, nattdopp och snacka med ett gäng från Ukraina som hade fått i sig lite för mycket att dricka och nu letade efter något ställe att införskaffa mer.

 

Idag hann jag med lite poker på eftermiddagen, +300 på typ 40-60 min vilket gör att jag har 1k kvar innan jag får kliva upp. Därefter blev jag utmanad på tennis vilket alltid är kul även om det är en av få sporter som jag fakiskt tycker är svår, till viss mån iaf. Sedan körde vi lite liveslask i ett par timmar för att avrunda kvällen med lite pizza på lokala pizzerian, nyttigt.:roll:

 

 

Imorgon blir det nog inte heller så mycket poker men tänkte sätta mig och köra ett pass på 3-5h eller något och hoppas att jag kan sätta mig på NL200 efter det.:-)

 

 

Inte mycket pokersnack men händer inte mycket spännande på NL100, kanske kan hitta någon sjuk HH att lägga upp men det är marginellt med svåra beslut (blir lätt så när man seminötgrindar 12 bord:-)). Men för att nämna något så är resan till Sydafrika nästan helt färdigbokad, ska blir grymt kul och kommer träffa på många pokerspelare jag snackat lite med så det ska bli trevligt.

 

Återkommer senare inatt med hur kvällssessionen slutade. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var helt sjuk, förmodligen en av de skönaste fyllorna trots att större delen enbart bestod av ett tappert killgäng som ville ha lite kul.:-) Det var något jippo i staden kallat Grillnatta och alla drack så perfekt ursäkt att göra detsamma. Orkar inte skriva någon berättelse om hela dagen då jag för det första är riktigt dålig på att göra dem läsvärda och för det andra fortfarande är lite degig i huvudet.

 

Kan köra lite kort sammanfattning i kronologisk ordning:

 

1. Chill hos polare

2. In till staden och se vad som var på gång

3. Få i sig lite att dricka

4. Standardsnack med polisen efter att en polare skålat med dem på allmän plats

5. Kisspaus

6. Maaaat

7. Ihopslagning med ett tjejgäng och jag fick äran att för första gången verkligen sitta ner och prata med en tvättäkta transvestit, hon hette Pelle

8. Presenteras för tändsticksspelet, hjälp ombedes längre ner

9. Poliserna igen, ska bara klargöra att jag inte är den som bråkar med dem utan samma trevliga poliser ber en vän hälla ut lite av drickan, inget mer

10. Kisspaus

11. McDonalds

12. Den enda som inte insåg att Pelle hette Pelle "tar" reda på detta:lol:

13. Bil till hemstaden för fortsatt festande

14. Privat bar

15. Kisspaus

16. Kisspaus

17. Skottkärra

18. Planka in på lokala utomhusbadet, naket obv

19. Bar

20. Allsång

21. Lekplats

22. Planka in på lokala utomhusbadet, naket igen obv

23. Nudlar och kött

24. Zzzzzzzzzz

 

Kul och helt improviserad kväll, lyckat! =) Men var är min mobil?!

 

 

 

Tändsticksspelet

 

Tändstickor läggs ut på följande sätt

 

I

I I I

I I I I I

I I I I I I I

 

Rules: Du får ta hur många stickor du vill på en rad (vilken väljer du själv, vid nästa omgång kan du byta och ta från annan rad). Plocka minst en sticka, max hela raden. Efter att du har tagit är det motspelarens tur att göra detsamma, den som tar sista stickan förlorar.

 

Någon som spelat detta, vad är bästa taktiken/hemligheten?

 

 

 

 

 

 

Nu blir det grind, kanske lite turrar ikväll om jag inte hittar på något annat, stor risk för Batman på bio.:-)

 

 

Piano In The Forest (Instrumental Music)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite men det går inte bra alls, jag har verkligen varit jättekall ett bra tag nu. Iofs spelar jag inte speciellt mycket så det är klart att det känns tyngre än vad det kanske egentligen är men skulle verkligen uppskatta om jag kunde få vinna lite iaf.:-)

 

Ju sämre det går, desto mer blir jag sugen på att hitta på annat. En polare svänger förbi snart så lägger ner pokern för idag och tar det bara lugnt resten av kvällen.

 

 

Imorgon ska jag försöka svänga förbi klubben och lira lite live och på lördag vankas det någon form av festligheter så kanske inte blir någon mer poker på ett par dagar, får se. =)

 

 

Ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ta stickorna vågrätt eller lodrätt? :P

Vågrätt, snälla hjälp mig någon!:-P

 

Blev inget lir på klubben idag utan mest tagit det lugnt tillsammans med lite kompisar och småspelat lite live med ett kompisgäng för kaffepengar, alltid kul även om det kan bli lite tradigt då vissa verkligen aldrig kan lära sig vissa regler verkar det som, speciellt inte efter lite alkohol.:-)

 

Imorgon blir det som vanligt, no poker. Ska till en kompis för att bada och basta som lite förkrök på eftermiddagen, därefter blir det lite festligheter hos en annan men kommer förmodligen bli en del liveslask då det är korvkalas.;-)

 

 

Hoppas på att hinna grinda lite mer men förmodligen kommer det inte bli så mycket lir nu den kommande tiden då det blir en del resande och sådär men ska försöka trycka in lite händer och ha någon turneringskväll. Framåt oktober i Thai så ska jag verkligen sätta mig ner och granska mitt spel och försöka få en ordentlig nystart. Fram till dess kommer jag fortsätta fisspela när jag känner för det.:-)

 

 

På söndag hoppas jag på turneringskväll, en mer lyckad sådan än förra helgen.

 

Fick hem kameran från FTP-shopen idag också, inte hunnit testa den ännu men den verkade liten och smidig så ska väl leka fotograf ett tag. Köpte även en ny mobil då min andra försvann för ett par dagar sedan (var dock redo att bytas ut då den var sliten, måste dock vänta några dagar för att få tillbaka mitt gamla nummer, tilt!).

 

 

 

Hm, väldigt torr update men blir så när ingen poker är inblandad.:-)

 

HJÄLP MIG MED TÄNDSTICKSSPELET!!!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är dagen här igen, turneringssöndagen. Ska ladda upp med ett bad, mat och kanske en nypa frisk lugt innan turrarna drar igång, kommer slänga upp ett schema senare om jag hinner. Planerar att spela alla större turneringar mellan 18.30 - 04.00 ungefär utom på Stars där jag inte hunnit verifierat mitt konto än + några extra på FTP förmodligen.

 

Är lite seg efter gårdagen men hade kul iaf och tog det hyfsat lugnt så allt utom lite trötthet pga sömnbrist är resultatet.:-)

 

Återkommer som sagt kanske med ett schema eller om jag ligger bra till i någon turnering, lycka till ikväll allihopa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är dagen här igen, turneringssöndagen. Ska ladda upp med ett bad, mat och kanske en nypa frisk lugt innan turrarna drar igång, kommer slänga upp ett schema senare om jag hinner. Planerar att spela alla större turneringar mellan 18.30 - 04.00 ungefär utom på Stars där jag inte hunnit verifierat mitt konto än + några extra på FTP förmodligen.

 

Är lite seg efter gårdagen men hade kul iaf och tog det hyfsat lugnt så allt utom lite trötthet pga sömnbrist är resultatet.:-)

 

Återkommer som sagt kanske med ett schema eller om jag ligger bra till i någon turnering, lycka till ikväll allihopa!:-D

 

GL dude :) Hur ska du göra med Sydafrika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med Big Deal på Ongame 18:00 150k FO 300+20 riktigt bra värde fast sänks väll om du är med. Blev utdragen av Q7 s när jag hade KK på CO killen träffade färgen på rivern båda hade ca 15 BB var blev runt plats 25 för ca $900. Om jag kvalar in så kanske vi syns på FT

 

Edit:lycka till ikväll:lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt spel!

 

Finns nog många taktiker. Om FI börjar med att ta en hel rad iaf

 

1

111

 

111111

 

I så fall så vinner du garanterat (?) om du plockar den översta raden. (om FI plockar översta så tar du en hel rad)

försök själv vinna om det är din tur och det ser ut så här:

 

111

 

111111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tändsticksspelet

 

Tändstickor läggs ut på följande sätt

 

I

I I I

I I I I I

I I I I I I I

 

Rules: Du får ta hur många stickor du vill på en rad (vilken väljer du själv, vid nästa omgång kan du byta och ta från annan rad). Plocka minst en sticka, max hela raden. Efter att du har tagit är det motspelarens tur att göra detsamma, den som tar sista stickan förlorar.

 

Någon som spelat detta, vad är bästa taktiken/hemligheten?

Hemligheten är att position här är ännu mer värdefullt än i poker. Den som agerar sist kan, om han följer rätt taktik, vinna varje gång oavsett hur den som spelar först agerar. Jag kommer inte ihåg riktigt hur den optimala taktiken är, men det är något i stil med att alltid ta en sticka mer än motståndaren.

 

EDIT: Det optimala borde vara att låta motståndaren ta översta stickan, sen tar man alla stickor utom en på varje rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemligheten är att position här är ännu mer värdefullt än i poker. Den som agerar sist kan, om han följer rätt taktik, vinna varje gång oavsett hur den som spelar först agerar. Jag kommer inte ihåg riktigt hur den optimala taktiken är, men det är något i stil med att alltid ta en sticka mer än motståndaren.

 

EDIT: Det optimala borde vara att låta motståndaren ta översta stickan, sen tar man alla stickor utom en på varje rad.

 

Du kanske blandar ihop det här med ett annat tänsticksspel?

Det du eventuellt tänker på går ut på är att du har en klump med tänstickor,

sen får man dra 1-3 stickor. Den som tar sista stickan vinner.

Där är hemligheten att du redan innan vet att antalet stickor går att dela på 4

sen så tar du 1 sticka om FI tar 3

2 stickor om han tar 2

3 stickor om han tar 1

Då tar du alltid sista stickan.

Sen eftter du har lurat FI så berättar du hur man gör och för att hustla honom ännu mer så lägger du till en sticka till nästa gång man spelar och låter honom ha poss ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske blandar ihop det här med ett annat tänsticksspel?

Det du eventuellt tänker på går ut på är att du har en klump med tänstickor,

sen får man dra 1-3 stickor. Den som tar sista stickan vinner.

Där är hemligheten att du redan innan vet att antalet stickor går att dela på 4

sen så tar du 1 sticka om FI tar 3

2 stickor om han tar 2

3 stickor om han tar 1

Då tar du alltid sista stickan.

Sen eftter du har lurat FI så berättar du hur man gör och för att hustla honom ännu mer så lägger du till en sticka till nästa gång man spelar och låter honom ha poss ;)

Ah, det är det jag blandar ihop det med. Såg nu också att man fick ta från vilken rad man vill i spelet nedan så min lösning var lite för enkel för att vara sann. Men det kanske är en liknande lösning här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det är det jag blandar ihop det med. Såg nu också att man fick ta från vilken rad man vill i spelet nedan så min lösning var lite för enkel för att vara sann. Men det kanske är en liknande lösning här?

 

Kul spel faktiskt. Satt och pillade lite innan för många turrar ploppade upp.

Finns ju tre senarion. Antingen tar FI en hel rad. Då finns det en vattentät lösning för att vinna (?). Andra senarion är att FI tar alla utom 1 från en rad. Eller tar så att det är 2+ i en rad. Hittade inga vattentäta för dem två senare. Ska kika mer sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundprincipen för tändsticksspelet är, som jag ser det, att i början försöka se till att bilda tvåpar av de fyra raderna. Om man inte får den möjligheten gäller det att bilda par av de två sista raderna. Om det är tre eller fyra rader kvar, är ens egen tur och det finns lika många stickor kvar i två av raderna har man alltså garanterad vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på allt senare, tänkte bara ge en liten update. =)

 

Tycker jag har varit ganska kall ikväll faktiskt men fick mig en 50e plats i Titans 250k vilket gav $875 men det är också den enda klonken än.

 

Ligger bra till i Partys Highroller $30k med 13 pers kvar, hoppas på klonk där.:-) Hm, chipetta till och med med 165k med average på 65k.

 

Fortsätter anmäla mig till turrar ett par timmar till, men är i princip barar FTP-turneys (där har jag varit rekordkall inatt och åkt första timmen i typ alla tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt!

 

Åkte som 3a i Partys Highroller $30k (precis som förra gången). Går in på FT som chiptvåa och tar det ganska lugnt hela vägen igenom. Med tre pers kvar så skeppas markerna en del men det är en som håller sig vid 400k-500k, jag 150k-250k och en annan mellan 75k-150k typ.

 

Handen jag åker ut med såg ut på följande sätt:

 

#Game No : 7270610579

***** Hand History for Game 7270610579 *****

NL Texas Hold'em Trny:41364402 Level:14 Blinds-Antes(3.000/6.000 -100) - Sunday, August 03, 20:01:34 ET 2008

Table High Roller $30K Gtd (1487867) Bord #1 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: MONSTERxDONG ( 74,698 )

Seat 6: raidalot ( 503,334 )

Seat 8: Anabooola89 ( 231,968 )

Trny:41364402 Level:14

Blinds-Antes(3.000/6.000 -100)

MONSTERxDONG posts ante [100]

raidalot posts ante [100]

Anabooola89 posts ante [100]

** Dealing down cards **

Dealt to Anabooola89 [ :Ab::Kg: ]

raidalot is all-In [503,234]

Anabooola89 is all-In [228,868]

MONSTERxDONG folds

** Dealing Flop ** [ :Ag:, :Qb:, :2h: ]

** Dealing Turn ** [ :2s: ]

** Dealing River ** [ :6s: ]

raidalot shows [ :2g::2b: ]four of a kind, Twos.

Anabooola89 shows [ :Ab:, :Kg: ]two pairs, Aces and Twos.

raidalot wins 271,366 chips from the side pot 1 with four of a kind, Twos.

raidalot wins 470,036 chips from the main pot with four of a kind, Twos.

Player Anabooola89 finished in 3 place and received $8,221.50 USD

 

 

 

Aja, fick drygt $8k för det men är otroligt besviken och missnöjd. 2an fick 13,5k och 1an 22,5k. Vet att jag åkte på en coin, men de flesta kan nog ändå förstå att jag är lite bitter.:-)

 

 

 

Åkte med JJ mot 22 i 100k på Bodog med 50 pers kvar och fick $200, lite tråkigt då jag hade haft dubbla average annars med ganska låga blinds.

 

 

 

Har slutat anmäla mig till turneringar nu men har fyra stycken kvar, tre på FTP (där jag, som jag skrev tidigare, är rekordkall) och en på UB.

Ska slölira klart dem medan jag tittar på lite Poker after Dark och tröstar mig lite för tredjeplatsen.:-P

 

Först måste jag dock ställa mig och laga mat! Blev så otroligt hungrig under grinden att jag medvetet snodde brorsans matlåda, köttbullar och potatismos som han ska ha med sig om 2h. Lika bra att fixa det med en gång innan jag når djupt i någon av de kvarvarande turneringarna.

 

 

Närmar det sig klonk i någon av turrarna säger jag till, annars säger jag godnatt och tack för mig! =)

 

 

 

De två låtar som nöttes mest under kvällens grind:

 

Bon Jovi - She's a Little Runaway

 

Coldplay - Viva La Vida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varnar för ett rörigt, torrt och osammanhängande inlägg. Är ordentligt trött efter en sittning på 9,5h samt gårdagens på 12h, det är tufft att vara turneringsdonk!:-)

 

Du har mitt stöd på räcket på ftp iaf ;)

Tack, tyvärr gick det inte speciellt bra på FTP.;-)

GL dude :) Hur ska du göra med Sydafrika?

Har inte bokat in mig ännu men åker ner till 95%. Har letat efter dig på msn hela dagen angående paketdelande men inte sett skymten av dig?:-( Som det verkar nu kommer jag dela med Salan, men hoppa in på msn så fort du läser detta!

Börja med Big Deal på Ongame 18:00 150k FO 300+20 riktigt bra värde fast sänks väll om du är med. Blev utdragen av Q7 s när jag hade KK på CO killen träffade färgen på rivern båda hade ca 15 BB var blev runt plats 25 för ca $900. Om jag kvalar in så kanske vi syns på FT

 

Edit:lycka till ikväll:lol: :lol:

Tack för det! Hade helt glömt den turneringen så det var skönt att inte missa den, även om det inte blev klonk den här gången.:-)

 

Sur hand, vi klonkar den båda nästa söndag istället!

Roligt spel!

 

Finns nog många taktiker. Om FI börjar med att ta en hel rad iaf

 

1

111

 

111111

 

I så fall så vinner du garanterat (?) om du plockar den översta raden. (om FI plockar översta så tar du en hel rad)

försök själv vinna om det är din tur och det ser ut så här:

 

111

 

111111

 

Hemligheten är att position här är ännu mer värdefullt än i poker. Den som agerar sist kan, om han följer rätt taktik, vinna varje gång oavsett hur den som spelar först agerar. Jag kommer inte ihåg riktigt hur den optimala taktiken är, men det är något i stil med att alltid ta en sticka mer än motståndaren.

 

EDIT: Det optimala borde vara att låta motståndaren ta översta stickan, sen tar man alla stickor utom en på varje rad.

 

Du kanske blandar ihop det här med ett annat tänsticksspel?

Det du eventuellt tänker på går ut på är att du har en klump med tänstickor,

sen får man dra 1-3 stickor. Den som tar sista stickan vinner.

Där är hemligheten att du redan innan vet att antalet stickor går att dela på 4

sen så tar du 1 sticka om FI tar 3

2 stickor om han tar 2

3 stickor om han tar 1

Då tar du alltid sista stickan.

Sen eftter du har lurat FI så berättar du hur man gör och för att hustla honom ännu mer så lägger du till en sticka till nästa gång man spelar och låter honom ha poss ;)

 

Ah, det är det jag blandar ihop det med. Såg nu också att man fick ta från vilken rad man vill i spelet nedan så min lösning var lite för enkel för att vara sann. Men det kanske är en liknande lösning här?

 

Kul spel faktiskt. Satt och pillade lite innan för många turrar ploppade upp.

Finns ju tre senarion. Antingen tar FI en hel rad. Då finns det en vattentät lösning för att vinna (?). Andra senarion är att FI tar alla utom 1 från en rad. Eller tar så att det är 2+ i en rad. Hittade inga vattentäta för dem två senare. Ska kika mer sen :)

 

Grundprincipen för tändsticksspelet är, som jag ser det, att i början försöka se till att bilda tvåpar av de fyra raderna. Om man inte får den möjligheten gäller det att bilda par av de två sista raderna. Om det är tre eller fyra rader kvar, är ens egen tur och det finns lika många stickor kvar i två av raderna har man alltså garanterad vinst.

 

Kul med intresse! Är för trött just nu för att komma med egna tankar och kommentera era, men ska göra det. =)

 

Utan att ha läst era poster jättenoggrant så känns det som om frvib är nära lösningen eller iaf en bra taktik. Jag minns att min motspelare försökte bilda dessa tvåpar (när han hade lyckats med detta täckte han spelbrädet och frågade "kvitt eller dubbelt?" eftersom han efteråt förklarade att man är rökt i den sitsen men många säger ändå dubbelt av osäkerhet/förvirring).

 

 

Bara 8k$ :-)

 

Hur ser det ut med grindresan nu förtiden, skicka ett pm.

Hehe, klart att $8k inte är fy skam men vad man inte får glömma att jag har köpt in mig i hyfsat dyra turneringar mellan 18.00-03.00 ungefär vilket gör att man behöver en liten klonk för att inte backa.

 

Sedan var jag lite extra sur över hur jag åkte och att jag åkt på samma placering ett par veckor tidigare i exakt samma turnering.:-P

 

Såg att du hade skrivit på msn men missade det, måste som sagt planera snart!

 

 

 

 

Igår så kom jag på plats 20 i FTP-turren efter att ha åkt med AQ vs JJ, lite trist att sitta uppe till 07.00 för $200 eller vad jag fick.:-)

 

Ikväll så har jag också nött turneringar och är riktigt nöjd med mitt spel. Tyvärr inte mycket klonkar men kom 6a i en turre på FTP för $2,6k vilket räddade kvällen från röda siffror (kanske marginellt back med tanke på att jag körde $1k monday).

 

Just den turneringen som jag slutade 6a i är jag väldigt nöjd med min placering eftersom jag med 15 pers kvar i turren åkte på både TT vs AA och JJ vs KK tror jag att det var i rätt stora potter men lyckades stjäla mig tillbaka gång på gång.:-)

 

Har en $35k kvar på FTP där jag är itm med 40 pers kvar, jag har average.

 

 

Lägger mig nog med en film efter turneringen om den inte blir alltför långdragen, var alldeles för många dagar sedan jag såg en schysst rulle.

 

 

Imorgon ska jag på handbollsmöte under kvällen och under dagen tänkte jag nog göra något så otroligt som att plocka fram gitarren och nöta för fullt, var ett bra tag sist.:-) Kanske blir lite turrar under natten om jag har ork.

 

På onsdag tror jag att jag ska försöka hitta ett par stycken kompisar och dra ut och fiska lite om det inte är för taskigt väder, kanske tältar på någon ö eller liknande för att komma bort från civilisationen för en dag.

 

 

Nog babblat, imorgon lägger jag nog upp ett schema för den närmaste tiden med resor och liveturneringar så att jag får någon ordning på det hela.

 

God natt!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr behöver jag minst några dagar innan jag kan planera något djupare. Det lutar nämligen högst oväntat plötsligt åt att jag åker till Thailand i oktober (efter den 4 då jag ska se NILE!!!!!!!!! :twisted:). Hursomhelst har jag lite grejer att styra upp med tjejen nu innan jag kan börja styra upp mina planer, så kör du på om du hittar någon annan.

 

Är inte alls hundra på att jag åker Sydafrika överhuvudtaget om det blir Thailand redan i oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr behöver jag minst några dagar innan jag kan planera något djupare. Det lutar nämligen högst oväntat plötsligt åt att jag åker till Thailand i oktober (efter den 4 då jag ska se NILE!!!!!!!!! :twisted:). Hursomhelst har jag lite grejer att styra upp med tjejen nu innan jag kan börja styra upp mina planer, så kör du på om du hittar någon annan.

 

Är inte alls hundra på att jag åker Sydafrika överhuvudtaget om det blir Thailand redan i oktober.

Okej, då lutar det starkt åt att jag delar boende med Salan istället eftersom jag gärna vill få bokandet överstökat så fort som möjligt. Hoppas iaf att du åker med ner så att vi kan skaka hand och diskutera hård musik!:-P

 

Och hoppas att Nile gör en grym show, de är i hårdaste laget för min smak men en dag kanske jag lär mig att njuta av det också.:-)

 

 

 

 

Inte spelat något idag då jag kom hem lite sent och hade ingen riktig lust att dra igång ett gäng turneringar när jag missat så många redan. Istället har jag bara tagit det lugnt och tittat film.

 

En kompis nämnde den här filmen under en konversation över msn: The Girl Next Door

 

Hade aldrig hört om den händelsen tidigare men blev väldigt nyfiken av att veta mer om vad som egentligen hände. För er som ser filmen eller har sett den rekommenderar jag att läsa följande, mycket intressant och fascinerande samtidigt som det givetvis är väldigt förskräckligt.

 

http://www.trutv.com/library/crime/notorious_murders/young/likens/1.html

 

 

 

Tänkte slänga upp en ungefärlig planering av den kommande tiden i mitt liv:

 

6 aug - 31 aug: Försöka träffa vänner och bara ha kul, förmodligen det sista jag ser av många då alla drar åt olika håll med studier, resor och jobb. Kommer bli svårt att hålla kontakten med alla men eftersom jag har ett år av frihet så tänkte jag försöka göra en genomresa i Sverige efter Thailandsvistelsen för att hälsa på lite folk.

 

Ska även fortsätta nöta turneringar och spela så många FTOPS Event som jag hinner.

 

1 sep - 8 sep: South Africa! Ska ner dit för att spela en $3k-turnering med $600 rebuy och add-on på $1k med $1,5M garanterat. Är väl egentligen inte turneringen som lockade mest utan mer aktiviteterna före och efter turneringen samt att få träffa lite pokerpersoner. Ser det också som en uppvärmning inför London. Kommer givetvis update där nerifrån med rapporter och pics.

 

8 sep - 18 sep: Förmodligen vila upp mig hemma i Sverige och bara ta det lugnt, nöta MTTs.

 

19sep - 4okt: WSOPE ME, London. Kvalade tidigare in via Bestpoker och fick ett paket för $24k varav $20k är till inköp för turneringen. ME börjar 29 september men det går ett par andra mindre event tidigare som jag kanske värmer upp med om Bestpoker skickar ner mig lite tidigare, kan vara skönt att komma in i rätt stämning och ha en seger i bagaget.;-)

 

4 okt - 20 okt: Föräldrarna ska iväg på någon utlandsresa efter min hemkomst och jag har lovat dem att vara hemma och hålla koll på lillebrorsan, han är inte riktigt tillräckligt gammal nog att vara ensam hemma en hel vecka själv.

 

?? ??? - ?? ???: Thailand! Många jag har snackat med har tänkt att dra ner tidigare. Vet inte om andra tänker skjuta upp det och åka i slutet av oktober / början av november men så blir det för mig i alla fall. Min planering är att man åker ner ett gäng, hyr en villa med schysst uppkoppling och pool för att sedan bara ta det lugnt och njuta med sol, fest, bad, poker och träning samt andra spännande aktiviteter.:-)

 

 

 

Nu blir det nog sängen för att vila upp inför morgondagens första FTOPS Event, kommer förmodligen köra en hel turneringskväll/natt så tänkte ägna dagen åt förberedelser med de tre stora M-en: Motion, Meditation och Mat!

 

Ska nog även testa på Ramzi-style med ett par pizzor liggandes (kylskåpskalla givetvis) eftersom det aldrig slår fel att hungern kommer smygandes mellan 23.00-01.00 och äppeljuice mixat med isvatten till det.

 

Nu återstår enbart en fråga, hur kan jag inte klonka imorgon?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...