Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Backade cirka 11k på ett par sessioner så tog ett minibreak på några dagar och sysselsatte mig med sociala aktiviteter istället. Nötte bland annat Super Smash Bros Brawl med ett gäng polare i 14h!:-P

 

 

Juni: Första månaden som officiellt arbetslös slutade +$26k. Känns givetvis jättebra att inleda med en plusmånad (även om det var en svängig sådan) och är faktiskt inte ett dugg missnöjd över att ha tappat sista dagarna och därmed missa månadsmålet. =)

 

 

Juli: Nya tag! Kommer förmodligen öppna upp lite fler NL2k-bord men fortfarande låta majoriteten av borden vara NL1k. Målet rent pengamässigt sätter jag lite löst upp som $35k även om jag håller med många andra, mål för inspelade pengar i månaden inte är det bästa.

 

Det största och absolut svåraste målet jag ska sätta upp är att inte titta på resultatet/rullen på hela månaden. Tror att jag långsiktigt kommer att må bra av det och spela bättre. Kommer låta brorsan checka rullen då och då så att jag inte omedvetet riskerar att bli sajtgul. Känner jag att det inte fungerar så lägger jag ner målet för att saken är den att jag kanske börjar spela för ofokuserat eller slaskar för mycket när jag inte får piskrapp från en sjunkande rulle. Mer om detta senare.:-)

 

 

 

 

Spelade första sessionen för juli tidigare idag och den slutade förmodligen en del minus, men vet som sagt inte.;-) Torskade två stycken 4k-flippar på NL2k och inledde med ett par coolers på NL1k men spelade stabilt större delen av sessionen utom mot slutet då jag tappade fokus.

 

Stack ut och sprang 5km och upptäckte att jag är i sämre form än på länge (vilket jag misstänkt då magen blivit mulligare den senaste tiden).:-( Ska ta tag i träningen ordentligt nu när jag har mer ledighet och äntligen blivit frisk efter studenten, satsar på en blandning av Arnold och Dolph till slutet av sommaren.:roll::-)

 

 

 

 

Här är en hand jag blev lite fundersam under sessionen, beta turn eller ej? Båda är regs men Chat Off kan lite skumma spel ibland som att syna ner med bottenparet när jag betar hårt och spela en hand som AK väldigt passivt hela vägen. Nevrborn är väldigt stabil men gör sällan speciellt märkvärdiga moves.

 

Full Tilt Poker Game #7058170064: Table Hegel (edu, 6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 14:34:21 ET - 2008/07/02

Seat 1: ginter ($2,140.25)

Seat 2: Rounder1087 ($270), is sitting out

Seat 3: Nevrborn ($1,137)

Seat 4: Champ_Ponti ($608)

Seat 5: Anabooola ($1,134)

Seat 6: Chat Off ($4,306.75)

Chat Off posts the small blind of $5

ginter posts the big blind of $10

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of ClubsAce of Hearts

Nevrborn raises to $35

Champ_Ponti folds

Anabooola raises to $120

Chat Off calls $115

ginter folds

Nevrborn has 15 seconds left to act

Nevrborn calls $85

*** FLOP *** Jack of Spades8 of Hearts5 of Spades

Chat Off checks

Nevrborn checks

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $210

Chat Off calls $210

Nevrborn has 15 seconds left to act

Rounder1087 has reconnected

Rounder1087 has returned

Nevrborn calls $210

*** TURN *** Jack of Spades8 of Hearts5 of Spades9 of Diamonds

Chat Off checks

Nevrborn checks

Anabooola ?

 

 

 

Är väl bara att pusha?

 

Full Tilt Poker Game #7057911266: Table Larson (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 14:08:25 ET - 2008/07/02

Seat 1: l__MCMK__l ($392)

Seat 2: kmoneyk10 ($2,000)

Seat 3: niceandsleazy20 ($2,323)

Seat 4: Wyern ($2,000)

Seat 5: Anabooola ($3,049.50)

Seat 6: Semifaded ($677)

niceandsleazy20 posts the small blind of $10

Wyern posts the big blind of $20

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Queen of DiamondsAce of Hearts

Anabooola raises to $70

Semifaded folds

l__MCMK__l folds

kmoneyk10 folds

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 raises to $300

Wyern adds $20

Wyern folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls $230

*** FLOP *** 10 of Hearts9 of HeartsJack of Diamonds

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 bets $500

Anabooola ?

 

 

 

Visserligen ganska standard men kände mig nöjd efter handen. =)

 

Full Tilt Poker Game #7058454007: Table Larson (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 15:02:04 ET - 2008/07/02

Seat 1: hockeymaniax ($2,807)

Seat 2: kmoneyk10 ($2,549)

Seat 3: atomichips ($2,138)

Seat 4: pimos ($4,027), is sitting out

Seat 5: Anabooola ($2,000)

Seat 6: Teledonk ($2,407)

Anabooola posts the small blind of $10

Teledonk posts the big blind of $20

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Queen of ClubsKing of Diamonds

hockeymaniax folds

kmoneyk10 raises to $70

atomichips has 15 seconds left to act

atomichips folds

Anabooola raises to $230

Teledonk folds

kmoneyk10 calls $160

*** FLOP *** King of Clubs10 of Spades7 of Diamonds

Anabooola bets $300

kmoneyk10 has 15 seconds left to act

kmoneyk10 calls $300

*** TURN *** King of Clubs10 of Spades7 of Diamonds10 of Diamonds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola checks

kmoneyk10 has 15 seconds left to act

kmoneyk10 checks

*** RIVER *** King of Clubs10 of Spades7 of Diamonds10 of Diamonds3 of Diamonds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $720

kmoneyk10 has 15 seconds left to act

kmoneyk10 has requested TIME

kmoneyk10 calls $720

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows Queen of ClubsKing of Diamonds two pair, Kings and Tens

kmoneyk10 mucks

Anabooola wins the pot ($2,517) with two pair, Kings and Tens

kmoneyk10 adds $701

*** SUMMARY ***

Total pot $2,520 | Rake $3

Board: King of Clubs10 of Spades7 of Diamonds10 of Diamonds3 of Diamonds

Seat 1: hockeymaniax didn't bet (folded)

Seat 2: kmoneyk10 mucked King of HeartsJack of Hearts - two pair, Kings and Tens

Seat 3: atomichips (button) didn't bet (folded)

Seat 4: pimos is sitting out

Seat 5: Anabooola (small blind) showed Queen of ClubsKing of Diamonds and won ($2,517) with two pair, Kings and Tens

Seat 6: Teledonk (big blind) folded before the Flop

 

 

 

Varför höjer han inte på turn!?

 

Full Tilt Poker Game #7058464335: Table Butternut (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 15:03:04 ET - 2008/07/02

Seat 1: HYPNOTO4D ($2,211)

Seat 2: FlyingStart ($2,000)

Seat 3: Kaby ($3,226.30)

Seat 4: kmoneyk10 ($2,341.50)

Seat 5: Anabooola ($2,057)

Seat 6: pimos ($2,965.50), is sitting out

HYPNOTO4D posts the small blind of $10

FlyingStart has 5 seconds left to act

FlyingStart is sitting out

Kaby posts the big blind of $20

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 6 of Diamonds6 of Clubs

Kaby: nh

kmoneyk10 folds

Anabooola raises to $70

HYPNOTO4D folds

Kaby calls $50

*** FLOP *** Jack of Diamonds6 of Spades2 of Diamonds

Kaby checks

Anabooola bets $100

Kaby calls $100

*** TURN *** Jack of Diamonds6 of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts

Kaby checks

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $280

Kaby calls $280

*** RIVER *** Jack of Diamonds6 of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts6 of Hearts

Kaby checks

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $620

Kaby calls $620

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows 6 of Diamonds6 of Clubs four of a kind, Sixes

Kaby mucks

Anabooola wins the pot ($2,148) with four of a kind, Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot $2,150 | Rake $2

Board: Jack of Diamonds6 of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts6 of Hearts

Seat 1: HYPNOTO4D (small blind) folded before the Flop

Seat 2: FlyingStart is sitting out

Seat 3: Kaby (big blind) mucked Jack of SpadesQueen of Spades - two pair, Queens and Jacks

Seat 4: kmoneyk10 didn't bet (folded)

Seat 5: Anabooola (button) showed 6 of Diamonds6 of Clubs and won ($2,148) with four of a kind, Sixes

Seat 6: pimos is sitting out

 

 

 

 

 

Ett litet låttips som vanligt (härmar hajen och samlar alla tips jag postar på förstasidan, som alltid är det välkommet med musiktips!):

 

 

 

 

Nu blir det mer grind!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är väl bara att pusha?

 

Full Tilt Poker Game #7057911266: Table Larson (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 14:08:25 ET - 2008/07/02

Seat 1: l__MCMK__l ($392)

Seat 2: kmoneyk10 ($2,000)

Seat 3: niceandsleazy20 ($2,323)

Seat 4: Wyern ($2,000)

Seat 5: Anabooola ($3,049.50)

Seat 6: Semifaded ($677)

niceandsleazy20 posts the small blind of $10

Wyern posts the big blind of $20

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola

Anabooola raises to $70

Semifaded folds

l__MCMK__l folds

kmoneyk10 folds

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 raises to $300

Wyern adds $20

Wyern folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls $230

*** FLOP ***

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 bets $500

Anabooola ?

 

 

Given push imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given push imo

Tackar! Ville bara checka läget och pushade mycket riktigt. Var uppe mot QQ och när jag tittade i PokerStove så var jag låt jag faktiskt bättre till än jag trodde. 40/60 med 8% split.

 

 

 

Andra sessionen i juli avklarad och magkänslan säger att jag är back en hel del. Har sprungit ganska illa på NL2k även om det har varit standardsituationer som KK vs AA pre och överset med mera, bara att nöta på.:-) Skulle tippa att jag backat 8k-10k totalt dessa två sessioner men vet med mig att jag oftast tänker lite negativare än verkligheten angående mina resultat så hoppas att det är så även nu.:-)

 

 

 

 

Betar vi turn här? Note på Fi är "Betalar lätt av/synvillig"

 

Full Tilt Poker Game #7061379816: Table Butternut (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 19:11:56 ET - 2008/07/02

Seat 1: Paul Wasicka ($3,241)

Seat 2: marmotta ($2,265)

Seat 3: Anabooola ($2,000)

Seat 4: Storkdelamork ($2,010)

Seat 5: mr doodles70 ($2,090), is sitting out

Seat 6: FoldTOcash ($2,000)

Storkdelamork posts the small blind of $10

FoldTOcash posts the big blind of $20

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsKing of Clubs

Paul Wasicka folds

marmotta raises to $50

Anabooola raises to $180

FoldTOcash adds $20

Storkdelamork folds

FoldTOcash folds

marmotta calls $130

*** FLOP *** 7 of Clubs10 of SpadesJack of Spades

marmotta checks

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola bets $250

marmotta has 15 seconds left to act

marmotta calls $250

*** TURN *** 7 of Clubs10 of SpadesJack of Spades8 of Hearts

marmotta checks

Anabooola ?

 

 

 

 

Vad gör Paul Wasicka nere på NL2k!?:evil:

 

Full Tilt Poker Game #7062157551: Table Auborn (6 max) - $10/$20 - No Limit Hold'em - 20:16:09 ET - 2008/07/02

Seat 1: Paul Wasicka ($2,040)

Seat 2: Anabooola ($2,384)

Seat 3: JugadorJR ($2,514)

Seat 4: shortest ($3,920)

Seat 5: mr doodles70 ($2,000), is sitting out

Seat 6: Mr_Sason ($400)

Anabooola posts the small blind of $10

JugadorJR posts the big blind of $20

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Queen of HeartsQueen of Diamonds

shortest folds

Mr_Sason folds

Paul Wasicka has 15 seconds left to act

Paul Wasicka raises to $60

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola raises to $200

JugadorJR folds

Paul Wasicka has 15 seconds left to act

Paul Wasicka calls $140

*** FLOP *** 4 of Clubs6 of Spades3 of Clubs

Anabooola bets $250

Paul Wasicka raises to $1,840, and is all in

Anabooola calls $1,590

Paul Wasicka shows 3 of Diamonds3 of Spades

Anabooola shows Queen of HeartsQueen of Diamonds

*** TURN *** 4 of Clubs6 of Spades3 of ClubsKing of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Clubs6 of Spades3 of ClubsKing of DiamondsAce of Clubs

Paul Wasicka shows three of a kind, Threes

Anabooola shows a pair of Queens

Paul Wasicka wins the pot ($4,097) with three of a kind, Threes

Anabooola adds $1,656

*** SUMMARY ***

Total pot $4,100 | Rake $3

Board: 4 of Clubs6 of Spades3 of ClubsKing of DiamondsAce of Clubs

Seat 1: Paul Wasicka (button) showed 3 of Diamonds3 of Spades and won ($4,097) with three of a kind, Threes

Seat 2: Anabooola (small blind) showed Queen of HeartsQueen of Diamonds and lost with a pair of Queens

Seat 3: JugadorJR (big blind) folded before the Flop

Seat 4: shortest didn't bet (folded)

Seat 5: mr doodles70 is sitting out

Seat 6: Mr_Sason didn't bet (folded)

 

 

 

Fick ett skumt sms från en kompis att jag måste vara vaken innan 14 imorgon, han ville inte berätta varför så jag antar att något roligt är i görningen. För att inte svika så tänkte jag försöka komma i säng hyfsat tidigt, men förmodligen blir det lite film eller UFC innan ändå.:-P

 

Beroende på vad det blir för något så kanske det inte blir någon grind imorgon. Blir inte alls så mycket poker som jag planerade att det skulle bli i slutet av studenten, vilket är trevligt iofs men samtidigt lite synd. Kommer hursom prioriterat annat än pokern så gott som alltid för att jag faktiskt inte längre har pokern som hobby utan som yrke, och vem försöker inte smita från arbetet så gott man kan?:-P

 

Nickade du lite instämmande för dig själv så tycker jag att du ska gå in på sr.se och lyssna på "Sommar med Fredrik Härén". Jag lyssnar sällan på radio och än mer sällan på sommarpratare men när jag för cirka en vecka sedan tog mig ett varmt bubbelbad och slog på radion började hans program precis och jag tog mig tid att lyssna på vad han hade att säga, något jag inte ångrar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet låttips som vanligt (härmar hajen och samlar alla tips jag postar på förstasidan, som alltid är det välkommet med musiktips!):

 

 

Låttips (lite mer tranceinspirerade sådana):

1.Tory Kay - Let the leaves

2. Solarforce - Kaleidoscope

3. Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence [Tiesto Remix]

4.

 

Tänkte bara posta en först men kom på några andra värda att postas.. Sorry :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den synen han gör Preflop så undrar jag vad fan han gör uppe på nl2k

 

Skön dagbok, fortsätt posta HH's =)

 

Håller inte riktigt med dig...Jag tycker en syn med 33 där preflop mot Anaboolas 3bet till $200 som har fullt inköp bakom är rätt självklar, kolla på de implicita oddsen t.ex. Träffar han set vinner han förmodligen en $4,000 pott genom att bara syna $140 till före flopp (om jag nu minns rätt). Förvisso verkar Anaboola 3betta pre ganska mycket och löst men jag tycker ändå det är en solklar syn pre. Kan bara säga av egen erfarenhet att de potter man oftast vinner mest på är ett set vs överpar, för ett set kan du nästan aldrig läsa av, därför går det inte att släppa överpar om det landar en låg bräda eftersom din motståndare spelar massa andra händer likadant som du faktiskt leder mot.

 

Lycka till i fortsättningen! /Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte riktigt med dig...Jag tycker en syn med 33 där preflop mot Anaboolas 3bet till $200 som har fullt inköp bakom är rätt självklar, kolla på de implicita oddsen t.ex. Träffar han set vinner han förmodligen en $4,000 pott genom att bara syna $140 till före flopp (om jag nu minns rätt). Förvisso verkar Anaboola 3betta pre ganska mycket och löst men jag tycker ändå det är en solklar syn pre. Kan bara säga av egen erfarenhet att de potter man oftast vinner mest på är ett set vs överpar, för ett set kan du nästan aldrig läsa av, därför går det inte att släppa överpar om det landar en låg bräda eftersom din motståndare spelar massa andra händer likadant som du faktiskt leder mot.

 

Lycka till i fortsättningen! /Carl

 

Jag tror nog en syn preflop med ett litet par är en läcka i hans spel. Dem har endast 100bb stackar, Paul är ur position mot en aggresiv spelare som 3bettar mer än bara stora par förmodar jag iaf. 9/10 gånger han ej träffar sin triss så kmr han förmodligen check/folda pga att floppen oftast kmr vara minst 2 överkort till hans par i 3or, då anaboola kmr c-betta.

 

Så Paul har ingen annan chans att vinna potten förutom de gånger han träffar triss, och att stoppa in 1/10 av stacken pre varje gång han siktar på trissen så kmr det vara -EV i längden, iaf med dessa stackar. Om dem var 150bb+ djupa skulle hans syn pre vara okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte riktigt med dig...Jag tycker en syn med 33 där preflop mot Anaboolas 3bet till $200 som har fullt inköp bakom är rätt självklar, kolla på de implicita oddsen t.ex. Träffar han set vinner han förmodligen en $4,000 pott genom att bara syna $140 till före flopp (om jag nu minns rätt). Förvisso verkar Anaboola 3betta pre ganska mycket och löst men jag tycker ändå det är en solklar syn pre. Kan bara säga av egen erfarenhet att de potter man oftast vinner mest på är ett set vs överpar, för ett set kan du nästan aldrig läsa av, därför går det inte att släppa överpar om det landar en låg bräda eftersom din motståndare spelar massa andra händer likadant som du faktiskt leder mot.

 

Lycka till i fortsättningen! /Carl

 

 

sluta försöka ffs ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här diskussion om huruvida man ska syna en trebett med lågt PP pf eller folda hade jag för typ ett år sen i min dagbok. Jag själv var den som hade gjort detta "Paul Wasicka spel" och fick en del kritik för det. Vi kom fram till att det inte är profitabelt att syna (spec ur pos) eftersom Fi inte alls kommer att betala dig varje gång han CB:ar flopp samt att du måste folda allt för många floppar.

 

Du träffar 1/8 och hur många ggr av de träffade flopparna får vi hela stacken?

 

Så paul synar väl för att han tror att han kan spela ut kaffet PF, eller så går han back :)

 

MVH Dan Glimne

PS. GL Kaffe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, såg att du hade en note på mig på en av de gamla skärmdumparna.

Har du lagt ner everest helt?

 

anyway, lycka till

I stort sett har jag lagt ner liret där eftersom NL1k blev så otroligt grindtätt för ett tag sedan. Är iofs bättre nu igen verkar det som men med deras service så känner jag att jag hellre spelar på andra klienter.

 

Tack så mycket, hoppas att det går bra för dig också! Det är inte omöjligt att vi fightas vid borden på Everest ännu en gång!;-)

 

 

Låttips (lite mer tranceinspirerade sådana):

1.Tory Kay - Let the leaves

2. Solarforce - Kaleidoscope

3. Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence [Tiesto Remix]

4.

 

Tänkte bara posta en först men kom på några andra värda att postas.. Sorry :oops:

Du får gärna posta hur många som helst, alltid skönt med lite nytt till grinden!:-D

 

När jag grindar lyssnar jag på allt från Paul Potts och Ulf Lundell till Metallica och Infected Mushroom. Har väldigt varierande musiksmak och kan nog idag säga att det inte är mycket musik jag inte kan uppskatta. Förut hade jag svårt med opera och jazz men båda har börjat falla mig i smaken på senare dar, speciellt opera.:-)

 

En skön låt med jag faktiskt upptäckte först idag:

 

Med den synen han gör Preflop så undrar jag vad fan han gör uppe på nl2k

 

Skön dagbok, fortsätt posta HH's =)

 

Ska komma med lite kommentarer angående handen längre ner, men jag tror nog att hans spel (åtminstone rulle) pallar NL2k.;-)

 

Tack så mycket, ska försöka fortsätta spamma HH´s utan att gå till överdrift. =)

 

 

Rolig DB lycka till tar nog inte lång tid innan du är uppe på 25/50 ;) GL

Tack så mycket, den pushande kommentaren behövdes nu när jag befinner mig i en tung downswing på 24k nu den senaste veckan. Är bara 12 inköp på NL2k men eftersom jag är långt ifrån regular där så tänker jag fortfarande i inköp på NL1k, vilket gör att jag är ner 24 inköp. Har spungit otroligt dåligt, inte minst på NL2k. I just 3-betade potter är det allra tyngst, tror alla har haft kvällar när motståndarna pushar bort en när man sitter med AK på xxx medan de instafoldar när man sitter med AA.:-)

 

Skippar NL2k i någon vecka nu och nöter NL1k samt lite HU sng och hoppas att det vänder snart. Annars får jag dra i bromsen och reparera på NL400 för att få tillbaka självförtroendet, slipa på spelet och se till att rullen inte får en allvarlig törn. =)

 

 

sluta försöka ffs ....

Kul att du kikade in i dagboken! Jag uppskattar kommentarer på händerna jag lägger upp från alla som känner att de har något att komma med, sedan spelar det ingen roll om det är någon som precis har börjat spela poker och harvar NL2 eller om det är ett fullblodsproffs som nöter NL100k med Ivey och grabbarna.

 

Hoppas att du fortsätter att läsa och kommentera, men spar gärna på otrevliga kommentarer, även om de inte är riktade mot mig. =)

 

 

Kul att du har börjat skriva igen!

 

Hoppas allt går bra och att du krossar på borden!!

 

Thanks! Tyvärr spinger jag riktigt dåligt men fortsätter nöta "det som skiljer agnarna från vetet......." och känner mig faktiskt bättre psykiskt än jag trodde att jag skulle göra.

 

Jag och en polare funderar på att dra på en pokerkryssning snart, vi kanske ses där?;-)

 

 

 

 

 

 

För att det inte ska bli för mycket grå text, lägger jag upp lite färg!

 

iphone-comic.gif

 

 

 

 

 

 

 

Håller inte riktigt med dig...Jag tycker en syn med 33 där preflop mot Anaboolas 3bet till $200 som har fullt inköp bakom är rätt självklar, kolla på de implicita oddsen t.ex. Träffar han set vinner han förmodligen en $4,000 pott genom att bara syna $140 till före flopp (om jag nu minns rätt). Förvisso verkar Anaboola 3betta pre ganska mycket och löst men jag tycker ändå det är en solklar syn pre. Kan bara säga av egen erfarenhet att de potter man oftast vinner mest på är ett set vs överpar, för ett set kan du nästan aldrig läsa av, därför går det inte att släppa överpar om det landar en låg bräda eftersom din motståndare spelar massa andra händer likadant som du faktiskt leder mot.

 

Lycka till i fortsättningen! /Carl

 

 

Jag tror nog en syn preflop med ett litet par är en läcka i hans spel. Dem har endast 100bb stackar, Paul är ur position mot en aggresiv spelare som 3bettar mer än bara stora par förmodar jag iaf. 9/10 gånger han ej träffar sin triss så kmr han förmodligen check/folda pga att floppen oftast kmr vara minst 2 överkort till hans par i 3or, då anaboola kmr c-betta.

 

Så Paul har ingen annan chans att vinna potten förutom de gånger han träffar triss, och att stoppa in 1/10 av stacken pre varje gång han siktar på trissen så kmr det vara -EV i längden, iaf med dessa stackar. Om dem var 150bb+ djupa skulle hans syn pre vara okej.

 

 

Om man synar 3bet mot en aggressiv kille med ett lågt par så är det inte bara för setvärde. Spelar man inte vidare på floppar utan set är det kasst imo

 

 

Den här diskussion om huruvida man ska syna en trebett med lågt PP pf eller folda hade jag för typ ett år sen i min dagbok. Jag själv var den som hade gjort detta "Paul Wasicka spel" och fick en del kritik för det. Vi kom fram till att det inte är profitabelt att syna (spec ur pos) eftersom Fi inte alls kommer att betala dig varje gång han CB:ar flopp samt att du måste folda allt för många floppar.

 

Du träffar 1/8 och hur många ggr av de träffade flopparna får vi hela stacken?

 

Så paul synar väl för att han tror att han kan spela ut kaffet PF, eller så går han back :)

 

MVH Dan Glimne

PS. GL Kaffe :)

 

Mycket bra och givande diskussion för oss alla, snyggt jobbat grabbar!:-D

 

 

Ska försöka komma med lite tankar från min sida, även om det flesta jag tänker skriva redan är nämnt ovan.

 

Huruvida man ska syna med låga PP mot 3-bet tycker jag beror på en mängd olika faktorer (som det alltid gör i de flesta situationerna).

 

Några av de jag tycker är viktigaste:

 

1. Hur aggressiv/lös är Fi? Kan jag räkna med att få in stacken väldigt ofta om jag väl setar?

 

2. Om nu Fi är väldigt försiktig av sig, kommer jag våga försöka höja bort honom på en flopp där jag inte setar?

 

3. Vilken position sitter jag i?

 

4. Exakt hur mycket kostar min syn i förhållande till stackdjupen? Här kan det variera väldigt mycket, sitter Fi med enbart $875 gör det en rejäl skillnad. En annan faktor är om 3-beten kommer från blindsen eller ej, kommer 3-beten från blindsen blir det vanligtvis billigare att syna då de flesta pottar.

 

5. Vilka andra händer kallsynar jag 3-bets med i detta läge?

 

 

 

Som standard synar jag inte med låga PP ur position 100bb djupt medan det ofta händer att jag gör det i position. Sedam varierar det som sagt otroligt mycket beroende på faktorerna ovan (har säkerligen glömt några).

 

I just den här handen mot Paul Wasicka så tycker jag inte att hans syn pre är felaktig. Synen är relativt billig då jag har 3-betat från blindsen, han har position och jag tror verkligen han är beredd att försöka bluffa bort mig då och då när han inte setar (samtidigt som jag har varit väldigt kall i 3-betade potter på senaste tiden, den readen tror jag dock inte han har :-P).

 

PS. Tack Salan!:-)

 

 

 

 

desto tightare trebetsrange, desto bättre

Jag har lovat mig själv att inte försöka levla eller något liknande över internet eftersom det ofta blir tokigt, därför ger jag ett snabbt och seriöst svar och om det sedan är i onödan så får jag väl vara glad över att jag blir allt bättre att skriva på tangenbordet för varje mening jag skriver.:-P

 

Jag anser att en 3-betrange ska kunna innefatta allting ifrån premiumhänder såsom TT+ och AJs+ men även lite suited connectors och liknande för att mixa upp spelet. Personligen tror jag att jag lite för ofta 3-betar med händer som J9s i position men ska kika lite närmare på det (så även om du inte var seriös med ditt inlägg så har det hjälpt), tackar.:-)

 

Bra post Carl!

Här kan jag bara hålla med! Fick igång en bra diskussion och jag hoppas på fler liknande (både bra poster och intressanta diskussioner:-D)!

Det är kärlek <3

 

 

 

 

 

 

 

Nu har det blivit en del skrivande redan, så ska fatta mig kort!

 

 

Är i en downswing för tillfället men känner att det tar förvånandsvärt lite på psyket, ett steg i rätt riktning! (eller ett steg närmare spelberoende vissa pessimister/realister skulle kalla det:oops:). Skippar NL2k tills jag plockat tillbaka en del och kanske tar någon session på NL400 bara för att stabilisera lite. Kommer även skippa alla $1k sng HU tills jag springer bättre och håller mig till $200-$500 istället. Så är planen och det känns betryggande att jag brukar hålla mig till den.:-)

 

 

 

En polare kikade förbi lite tidigare ikväll och snackade lite poker, riktigt trevligt att få prata av sig lite. Han bjöd med mig till en klubb i Västerås imorgon och det ska bli riktigt kul att få lira live igen!:-D Har bara spelat live seriöst 3-4 gånger så satsar inte direkt på att tjäna pengar utan istället träna på live-erfarenheten och träffa lite pokerfolk.:-)

 

Inget mer lir idag, ska kika på en film eller UFC innan läggdags och sedan få mig lite sömn. Imorgon ska jag som sagt lira live men innan dess blir det förmodligen lite grind online då jag verkligen, verkligen hoppas att det blir gröna siffror även om det inte behöver vara mycket.:-)

 

 

En sista brag!:-P Var ute och löpte 5km för andra dagen i rad och jag hoppas att jag kommer in i den efterlängtade träningstrenden igen. Måste nog vila benen imorgon men kör förmodligen lite överkropp innan liveliret.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanks! Tyvärr spinger jag riktigt dåligt men fortsätter nöta "det som skiljer agnarna från vetet......." och känner mig faktiskt bättre psykiskt än jag trodde att jag skulle göra.

 

Jag och en polare funderar på att dra på en pokerkryssning snart, vi kanske ses där?;-)

 

 

Tråkigt, men det händer alla.

 

Jasså vad är det för kryssning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...