Gå till innehåll

Spela poker uppkopplad med 3G?


kalle

Recommended Posts

Är det någon som gör det ?

Fungerar det ? Och vad rör det sig om i MB/h?

har planer på att ta med den bärbara till jobbet å spela via mobilen vid tråkiga stunder.... ca8h/dag

 

* RP - QoS *

 

ca8h/dag? Då tänkte du inte spela på lunchen antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har användt min 3g mobil som modem en vecka nu när ja lirar poker för att mitt vanliga bredband är nere :x

 

Jag är uppkopplad med en hastighet av 115.2 kbit/s. Hela mars e d oxå gratis att vara uppkopplad med 3g (säger dom).

 

Det funkar la sådär, ganska ofta som man blir nedkopplad och det känns inte stabilt alls. Men va gör man inte? Måste ju spela poker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Finns 3G-datakort med fri surf tid för 499:- i månaden, och då ingår själva datakortet.

Det borde väl bara stabilare att surfa med ett 3G-kort som du sätter in i datorn, än att surfa via din 3G mobil?

 

Är det nån som vill förklara hur det funkar? Måste man binda sig på lång tid?

 

EDIT: läste lite på vodafones hemsida och dem tar dem 499kr + moms i månaden och bindningstiden var 12 månader. Detta erbjudande var riktad till företag men det kanske går att utnyttja för privatpersoner också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten notering kring Tres erbjudande, fritrafik gäller enbart i deras 3G-nät, när du går över till roaming i Vodafones GPRS-nät så måste du betala! :(

 

Både Vodafone och Telia har bättre avtal på sina datakort, hos båda gäller det datatrafik över både 3G och GPRS.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har goda erfarenheter av att surfa med mobilen i 3s nät. I tre´s egna lilla software suit fanns det med dataräknare. Körde på min z1010. Hade inga stabilitetsproblem direkt, bättre än mitt kassa BBB iaf =) 1 mb är ändå ganska mkt för en pokerspelare så jag tror inte kostnaden blir stor. Men ska man lira seriöst i 3g så är nog datacard det enda raka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit och inköpt ett 3G datakort från Vodafone. $66 exkl moms / månad, fri surf.

 

Ska testa ikväll hur det funkar, rapport kommer.

 

Nu har jag testat, det funkar utmärkt. Märker ej någon skillnad i hastighet mot mitt ADSL 0,5 (spelade 4 bord).

 

Jag spelade 51 händer och använde 1Mb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ett par frågor angående 3Gsurfande (via Vodafone):

 

- Jag bor på landet och har inte ADSL-möjlighet, så jag har kollat på 3G, men jag skulle vilja

a) ha en router så att jag kan dela på kopplingen (inte nödvändigt) eller

 

b) i a f kunna trycka in kortet i min stationära dator (detta kan med fördel ske via USB eller liknande så att jag kan ställa kortet/antennen i bättre läge).

 

Någon som kan säga om det går, och hur i så fall? Jag har kollat i de lokala datorbutikerna men de har lite svårt att greppa problematiken...

 

- Är den långa pingtiden ett problem för poker?

 

Någon som har kört poker på det här sättet under en längre tid och kan dela med sig av sina erfarenheter?

 

/gnu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det där kortet från komplett i min stationära och kör med Vodafone 3G kort, funkar bra.

 

Får inte full mottagning för jag bor lite på landet med har spelat poker så i en månad. Den tappar ibland och då går det snabbast att koppla ner och koppla upp igen, men det är ingen större fara.

 

Nu har jag fått en bärbar av jobbet så då kör jag kortet i den, har spelat poker lite överallt, på bussar och tåg bland annat. Bussen gick bättre än tåget btw. Antaglingen för att bussen går lite saktare än tåget...

 

När jag är i "rörelse" så vågar jag inte köra allt för dyra SnG pga att man kan hamna i radio skugga en längre tid...

 

Har testat att routra 3G kortet och det funkar fint bara att dela ut fjärranslutningen och stoppa i en tp kabel till wan porten på routern.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det där kortet från komplett i min stationära och kör med Vodafone 3G kort, funkar bra.

 

Får inte full mottagning för jag bor lite på landet med har spelat poker så i en månad. Den tappar ibland och då går det snabbast att koppla ner och koppla upp igen, men det är ingen större fara.

 

Nu har jag fått en bärbar av jobbet så då kör jag kortet i den, har spelat poker lite överallt, på bussar och tåg bland annat. Bussen gick bättre än tåget btw. Antaglingen för att bussen går lite saktare än tåget...

 

När jag är i "rörelse" så vågar jag inte köra allt för dyra SnG pga att man kan hamna i radio skugga en längre tid...

 

Har testat att routra 3G kortet och det funkar fint bara att dela ut fjärranslutningen och stoppa i en tp kabel till wan porten på routern.

 

Lycka till

 

Tack för det, låter som om det får bli en test iaf. Pingen är alltså inte _så_ dålig att det inte går att köra, vilket jag fruktade.

Mottagningen går väl att lösa med en extern antenn om det skulle behövas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vill skriva lite mer om vad som krävs för kort och abbonemang för detta? Är så otroligt dåligt insatt och hittar ingen direkt bra information.

 

Tack på förhand.

 

Det finns till 3, Vodafone och Telia, vad jag vet.

3 och Vodafone har obegränsad datamängd för fast pris (3 299:- som tillägg till ditt vanliga abb, Vodafone 499:- rent data abb). Telia har 1Gb/mån, sedan blir det Mb avgift. Kortet får du med abb, eller så kan du ju köra direkt med telefonen och USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vill skriva lite mer om vad som krävs för kort och abbonemang för detta? Är så otroligt dåligt insatt och hittar ingen direkt bra information.

 

Tack på förhand.

 

Det finns till 3, Vodafone och Telia, vad jag vet.

3 och Vodafone har obegränsad datamängd för fast pris (3 299:- som tillägg till ditt vanliga abb, Vodafone 499:- rent data abb). Telia har 1Gb/mån, sedan blir det Mb avgift. Kortet får du med abb, eller så kan du ju köra direkt med telefonen och USB.

 

Tillägget för 3299:-, är det ett fast pris? Går det inte att skaffa ett "rent" datorabbonemang eller vad man ska kalla det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...