Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

Jag passar inte att spela som en tight aggressive, inte min stil. Sa nu gar jag tillbaka till loose aggressive.

 

Det gör du helt rätt i. Spelar ju ingen roll hur du spelar, det viktiga är ju att du vinner, även om trah.. Oj just d. Aja du fattar.

 

L/A är i många avsende en bra spelstil. Gus, P. Ivey, Daniel N, Phil H, Juha H osv har ju redan bevisat detta. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tankte svara pa en fraga jag fatt ett antal gr.

 

Min bild: Ja, det ar jag fran i sommar. Hade en akta mohawk i sommar

 

Min frisyr nu? Fauxhawk. Det ar typ en fejktuppkam. Haret pa sidorna har vaxt ut lite, men jag har fortfarande en liten tuppkam.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Resultat: back 8 inkop.

 

 

Jag beklagar med hela mitt hjärta din backning.

 

du behover inte alls beklaga. Det ar sant som hander. Aven om ni tror att jag tror att jag ar en pokergud (vilket forresten jag aldrig har pastatt) sa har jag spelat tillrackligt lange for att veta att sadan perioder kommer.

 

Synd bara att det kom nar jag forsokte "forbattra" mitt spel

 

------------------

 

Har inte haft sa mkt tid over denna veckan till poker. Alldeles for mkt i mitt liv just nu som tar upp min tid. Skolan t.ex. och andra privata grejjer.

 

Skall dock spela lite just nu och sa far vi se hur det gar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS!!! Alla pokerproffs kommer nog tycka att jag spelade denna handen jattetomtigt. Sa era kommentarer undanbedes. Varning ocksa for att jag vann en STOR pott pa att spela tomtigt!!!

--------------------------------------------------------

 

 

Ok, detta var en knivig syn. jag maste erkanna att jag tankte ett litet tag pa den. Dock maste jag saga att Dardania spelade solid poker sa jag hade honom pa JJ-KK innan flopp. Darfor trodde jag inte att han satt pa 999. Det som gjorde mig nervos var Fulvantia, han kan ha satt tva par, eller snarare en lag triss. Dock kande jag pa mig att Dardania var slagen, och att jag kunde fa tillbaka lite pengar eftersom han hade bada oss tackta (min tanke har var att han satt pa JJ-KK och att jag redan hade bettat in 75 pa floppen, sa min stack var nu nere pa ca 160 euro, vilket ar storleken pa sidopotten jag kan vinna om jag har Dardania slagen). + att om jag verkligen satt pa den basta handen sa var det en monsterpott.

 

aterigen. MANGA PROFFS SKULLE SAGA ATT MIN SYN VAR TOMTIG! Anledning till detta ar att Furvianata (eller vafan killen heter) sitter sakert pa en triss eller minst tvapar. Dardania symboliserar att han har 99 och satte hogsta trissen.

 

Dock maste jag ga pa min kansla har. Och kanslan sa att Furvinatia hade mig slagen med 60% sannolikhet, men att jag med 90% sannolikhet hade Dardania slagen. Sa jag vinner sidopotten pa 160 euro med 90% sannolikhet (runt 145 euro da alltsa) och att jag vinner 550 euro potten med 40% sannolikhet (220 euro)

 

Det gjorde i mina tankar att min syn var berattigad. I min teori o MIN spelstil.

 

------------------------------------------------------

 

Game # 57688755 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Luton"

Game ended 2005-04-09 02:08:19 UTC

 

Players:

dardania (EUR 492,75 in seat 2)

ubersanta (EUR 263,25 in seat 3)

Fulviata (EUR 185,00 in seat 4)

 

Dealer: Fulviata

Small Blind: dardania (1,00)

Big Blind: ubersanta (2,00)

 

ubersanta was dealt: As - Ah

 

Fulviata Call (2,00)

dardania Raise (7,25)

ubersanta Call (6,25)

Fulviata Call (6,25)

 

Flop 3h - 2s - 9c

 

dardania Bet (20,00)

ubersanta Raise (75,00)

Fulviata All-In (176,75)

dardania All-In (464,50)

ubersanta All-In (180,00)

dardania Payback (229,50)

 

Turn 3h - 2s - 9c - 6d

River 3h - 2s - 9c - 6d - 4h

 

dardania shows: Kh - Kd (a pair of kings)

ubersanta shows: As - Ah (a pair of aces)

 

ubersanta wins: EUR 156,50 side pot (with a pair of aces)

Fulviata shows: 9d - 7h (a pair of nines)

ubersanta wins: EUR 554,25 main pot (with a pair of aces)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja da var jag tillbaka och lirade min egen stil igen. Har inte lirat sa varst manga timmar senaste tva dagarna.

 

Men plussa i alla fall 1000 euro.

 

Kanner mig mkt bekvamare med min loose aggressive stil. Kul att se hur det far motstandarna ur balans. Och sen verkligen synar ens all in med top pair eller tva par nar man satt trissen.

 

guld sager jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Swede har testat ditt spel lite, och jag måste säga tack till dig jag har nu plussat 120$ på 10 min på 2-4 fixed limit som annars tagit mig flera timmar annars..

 

Jag har varit rädd att förlora, men efter att läst din tråd har jag fått mod. Jag reraisar med 7,6 och såna händer träffar och får större potter än va jag får med AK o co..

Det känns så jävla skönt och variera sitt spela och inte sitta och lira tight hela tiden, jag mår själv inte bra heller som pokerspelare av sitta och vänta på klädda kort jag blir så förutsägbar då, 5,6 kan minst vara lika bra kort som AK ibland :twisted: om inte bättre.

 

Dock vill jag säga att jag inte spelar som en galning 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Swede har testat ditt spel lite, och jag måste säga tack till dig jag har nu plussat 120$ på 10 min på 2-4 fixed limit som annars tagit mig flera timmar annars..

 

 

Jag vill bara säga att Swede spelar NL du spelar FL, det är stor skillnad. Ta inte efter en för lös stil i FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga att Swede spelar NL du spelar FL, det är stor skillnad. Ta inte efter en för lös stil i FL.

Okay förklaring tack?

 

Visst jag kan inte bluffa till mig potterna men jag kan förvirra dom jävligt och även tjäna mer på mina monsterhänder.

Förstår inte varför det inte skulle va bra. Tror du att jag vill att Fi ska läsa mig som en öppen bok.

Jag vet att mina Fi blir nyfikna när jag höjt 7,6 och såna händer och vunnit med såna händer. Sen när jag höjer med bra kort och träffar har det till och med hänt att dom reraisat med en lägre kicker, och callar ner till river, för dom är ja just det förvirrade..

 

Jag ser det här spelet som ett bra spel punkt..

 

Jag spelar inte som en galning har jag sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jogge, kul att det gar bra for dig.

 

FL och NL ar olika i den bemarkelsen att det ar mkt svarare att bluffa.

 

Men det ar en sak som de har gemensamt. Nar du hojer preflop med samre kort 67, 89, etc och traffar sa far du battre betalt an om du hojer med AK och far en fin flopp eftersom folk da vet att du har bra kort.

 

Samtidigt ar det lattare att slappa 67 om du missar, men att slappa AK, AA, KK nar du kanner pa dig att du ar slagen ar mkt svarare att gora. Darfor tycker jag att dessa hander kostar mer an vad du far for dem. I den tankebanan sa ar 67 en battre hand eftersom du far mkt bra betalt om du traffar hart, och det ar billigt och latt att slappa om du missar.

 

Och som sagt, den far du de dar extra synerna sen nar du har AA eller AK och traffar eftersom folk blir nyfikna som du sa.

 

Mina basta FL sessioner och potter har jag fatt nar jag spelat som en "galning" med laga suited connectors och traffat.

 

Dock tycker jag inte man skall ta detta till overdrift och inte lagga alldeles for mkt vikt i mina ord.

 

Min spelstil funkar for mig, och jag har en BR stor nog att hantera de swingar som denna stilen medfor.

 

Jag har aven sjalvfortrondet och ar inte radd for att spela lite loosare.

 

Men detta passar inte for alla. Det viktigaste ar att hitta en stil som ni tycker passar er och som gar bra for er. Om ni snappar upp nagot fran min dagbok och testar det och det funkar for er, kul.

 

----------------------------------------------

 

Det enda jag tycker att de flesta spelarna gor for fel ar att de fegar for mkt.

 

I mina tankar finns det tva satt att fega:

 

- Att inte beta tillrackligt hart nar du traffar eftersom du ar 1. radd for att du ar slagen, 2. radd for att jaga ut folk och inte fa tillrackligt med betalt.

 

1: tror du att du har basta handen, beta ut hart tills du tror motsatsen. Battre att beta ut hart varje gang du har en bra hand. Visst du kanske losar en stor bet om du far motjuck (t.ex. en kraftig raise) men da far du i alla fall tidigt reda pa var du star. Om du bettar svagt hela vagen till rivern dar du plotsligt far ett kraftigt motjuck. Nu vet du ju inte var du har andra killen och ar pottcommitted.

 

2: Radd for att jag aut folk. Battre jaga ut folk nar du inte har stalnotterna an att lata dem dra ut dig billigt. Tjanar mer pa detta i langden. Om du nu har stalnotterna som inte gar att sla kan man diskutera annorlunda.

 

Min erfarenhet ar att i langden borjar folk tro att du bluffar om du hela tiden bettar dina starka hander starkt. Om de inte har sett en showdown med dina halkort eftersom du hela tiden bettat hart och folk har foldat nar dom har samre hander sa kommer de att borja bli nyfikna. Och snart sitter du med notterna och bettar hart och nagon med tvapar eller mellanpar synar ner dig eftersom dom ar "trotta" pa att du trycker pa hela tiden.

 

 

Spelar du poker for att bli en vinnare far du inte vara radd for att forlora. Detta paminne rmkt om idrottspsykologi. nar jag sysslade med idrott pa en ratt hog niva laste jag mk idrottspsykologi, och det ar mkt darifran som kan anpassas till poker. T.ex. det har med att vara radd for att vinna. Om du ar radd for att forlora ar du faktiskt oftast radd for att vinna utan att veta om det. Du vagar inte gora den sista beten pa rivern eftersom det finns en chans att du ar slagen, du vagar inte re-raise, du vagar inte syna en all-in fast du ar ratt saker pa att du har killen slagen.

 

 

Som en brasklapp: Detta ar MINA tankar kring pokerspel. Detta ar en stil som funkar for MIG. Det tog mig ett antal ar att forma min stil till det den ar idag, och den kommer fortsatta att formas. jag vill inte att folk som laser denna dagboken skall borja spela som mig och sen forlorar en massa pengar och skyller det pa mig. :D

 

edit: oh javlar, nastan 28 000 visningar av denna traden pa mindre an en manad. Det dar tjafset var verkligen populart, hahahaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att rapportera idag.

 

Spelade 4 timmar pa 1/2 NL. Forsta 3.5 timarna ligger man +5 euro, sen under sista halvtimmen sa plussa man 400 euro.

 

Gjorde inga riktiga moves utan lat folket ga all in nar jag hade notterna, och sen bara syna kallt. Denna taktiken fungerade forvanansvart bra. Onskar bara att poker alltid var lika latt :D

 

Tankte att det ar bast att lagga av har, sa man har lite plus idag i alla fall. Har fortfarande en bit kvar att reparera skadan fran mitt snillespel forra veckan.

 

----------------------------------------------------------------

 

Tournament of Railbirds var ju en grym historia. Jag gjorde tva fina utdragningar, sen akte jag ut efter 3 mkt starka utdragningar mot mig.

 

Det borjade fint ocksa. Man satt vid ett bord tillsammans med Ector, Gdaily, och Cibol. Ett av de starkare PF.nu turneringsborden antar jag ;-)

 

Vid mitt bord sa forlorade AA 6 hander pa raken preflop all in. Nar jag sedan fick AA och en person hade gatt all in innan mig tankte jag faktiskt en kort stund pa att folda, men sen insag jag att det ar ju det dummaste som finns. Killen visar KK, och visst, K kommer som bestallt pa floppen och jag blev shortstacked igen. Nasta hand AQ mot K5. Flop med bade AK, river K. Och sa hade man inget kvar.

 

Lite synd, hade varit en fin solskenshistoria med tanke p att jag gick fran 1100 i chips (nar bb var 700) till 14000 pa 4 hander. All in 4 hander pa raken och stacken vaxte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...