Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 735
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

humor

 

Game # 63265031 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Norwich"

Game ended 2005-04-24 22:12:40 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 251,00 in seat 1)

tsjoblom (EUR 64,75 in seat 2)

Conyvaxin (EUR 111,50 in seat 3)

klipps (EUR 158,50 in seat 5)

senna7 (EUR 72,00 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: tsjoblom (1,00)

Big Blind: Conyvaxin (2,00)

 

ubersanta was dealt: As - 8s

 

klipps Fold

senna7 Fold

ubersanta Raise (6,00)

tsjoblom Call (5,00)

Conyvaxin Call (4,00)

 

Flop 8c - 6d - Tc

 

tsjoblom Check

Conyvaxin Check

ubersanta Bet (16,00)

tsjoblom Call (16,00)

Conyvaxin Fold

 

Turn 8c - 6d - Tc - 5c

 

tsjoblom Check

ubersanta Bet (50,00)

tsjoblom All-In (42,75)

ubersanta Payback (7,25)

 

River 8c - 6d - Tc - 5c - 4c

 

tsjoblom shows: 7d - 8d (a straight, eight high)

ubersanta didn't show: As - 8s (a pair of eights)

 

tsjoblom wins: EUR 133,50 (with a straight, eight high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar jag handen ratt eller fel?

 

Babyface ar en hyfsat tajt spelare, medan min image som vanligt ar en ratt loose aggressive

 

Game # 63939510 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Sabadell"

Game ended 2005-04-26 20:04:45 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 622,25 in seat 1)

Accept (EUR 204,25 in seat 3)

matt_damon (EUR 158,00 in seat 4)

Babyface11 (EUR 319,00 in seat 5)

dringan (EUR 325,50 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: Accept (2,00)

Big Blind: matt_damon (4,00)

 

ubersanta was dealt: Kh - Ks

 

Babyface11 Raise (15,00)

dringan Fold

ubersanta Raise (40,00)

Accept Fold

matt_damon Fold

Babyface11 Call (25,00)

 

Flop Js - 8d - 7h

 

Babyface11 Check

ubersanta Bet (35,00)

Babyface11 Call (35,00)

 

Turn Js - 8d - 7h - 7c

 

Babyface11 Check

ubersanta Bet (45,00)

Babyface11 Call (45,00)

 

River Js - 8d - 7h - 7c - 4h

 

----------------

 

Har avbryter jag handen.

 

Kommer med resultaten efter att jag har fatt lite kommntarer och det har varit lite diskution.

 

Det jag vill veta:

 

- Spelade jag handen ratt eller fel fram till river

 

- Nu har river kortet kommit, hur skall jag spela under dessa foljande scenario:

 

1. fi bettar pott

 

2. fi gar all in

 

3. fi checkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina åsikter:

Jag spelar inte på denna nivån så mina åsikter bör tas med en nypa salt.

Preflop är väl inte så mkt att tjafsa om tycker jag. Han raisar från UTG och hur mkt du ska raisa känns som att det beror mkt på hur stor din standardraise skulle vara där. $40 låter rimligt.

Floppen är nästan perfekt (om man räknar bort när du får set). Du bettar ungefär ½pott. Kanske i minsta laget? Å andra sidan vill du inte skrämma bort QQ eller AJ (två rimliga händer 5 handed). Han synar bara. Detta betyder väl oftast att han har träffat lite eller tror att du bluffar. I enstata fall kan nog en bra spelare spela så med nöt/nästnöt mot en agressiv spelare. Det skulle då vara ett set (eller möjligtvis AA) då en preflopraise UTG av en tight spelare inte kan betyda T9. Troligast känns ändå AJ eller QQ. Möjligtvis AK om han inte tror på din bet.

Turn känns ofarlig och kan omöjligt ha hjälpt honom. Ett fjärdedels potbett känns en aning klent och synen säger ingenting mer om hans hand tycker jag. Synade han på floppen måste han nästan syna här oxå för det lilla bettet.

Rivern är oxå en blank och har ingen betydelse.

 

Nu till dina intressanta frågor:

 

spelar jag handen ratt eller fel?

- Nu har river kortet kommit, hur skall jag spela under dessa foljande scenario:

 

1. fi bettar pott

 

2. fi gar all in

 

3. fi checkar

 

1. Pott borde vara runt $140. Bettar han pott har han förmodligen slöspelat något. Hade han trott att du bluffade är det ingen vits att betta då han ändå inte får syn. Kanske skulle en bet hindra dig från att bluffa vilket skulle ge honom ett svårt beslut med tex AJ eller QQ och därför bettar han. Att han skulle ha synat ner ett drag för att bluffa på rivern känns inte så troligt när han är tight och han vet att du är loose. Det finns händer han kan ha som du slår (QQ, AJ + bluff), och rimliga händer som slår dig (AA, JJ). Hjort brukar skriva att han tar notes på hur trixiga folk är. Sådana notes är bra i detta fallet. Jag tycker det e svårt, men jag skulle nog motvilligt syna ner.

 

2. All-in! Lääskigt. Bluff mot en agressiv spelare som bettat hela vägen? Förmodligen inte. Hjälpte rivern honom? Absolut inte. Syn? Jag tycker inte det. Han har check-synat hela vägen sen floppen med något som han nu kan gå all-in med. Jag tror på AA eller JJ (sen kan man ju diskutera hur bra spelat det är... men det är en annan femma).

 

3. Han Checkar. Han kan fortfarande ha dig slagen trots en check här. Risken minskar dock. Med AJ eller QQ (det mest troliga) synar han säkert ner några dollar till. Bet ½pot kanske ($70). Om han checkraisar? Ajdå...

 

Just my $0.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop reraisen är inget att snacka om, helt rätt och lagom i storlek.

 

Flopbettet tycker jag är aningen vekt, inte ens halva potten, skulle nog ha bettat runt 60-70. När han bara synar och inte reraisar dig kan jag nog bara sätta honom på tre, kanske fyra händer, med tanke på att han raisade preflop. AJ(s), TT, 99 och eventuellt slöspelar han AA (men inte troligt). Att han har JJ, 88 eller 77 tror jag inte alls på. Då skulle han ha check raisat dig på floppen (om inte annat så för att veta var han står), förmodligen redan preflop [edit] (om han har AA) [/edit]. Jag har också svårt att sätta honom på 9T med tanke på hans position. Hade du suttit UTG och han på knappen hade det inte varit omöjligt.

 

Turnkortet skrämmer inte mig det minsta, med tanke på resonemanget ovan. Samma resonemang ger honom som bäst 6 outs vilket gör ditt "mesiga" 45 bet försvarbart då du inte ger honom pottodds (6/47 < 45/201). Hans implicita odds är heller ingen höjdare. Faller 9 eller T på rivern lär du ju knappast betala av.

 

Rivern är blank, inte mycket att säga.

 

1) och 2) Fi:s enda chans att vinna potten är att betta, eftersom han troligen tror att du kommer att betta om han checkar. Jag hade synat.

 

3) Check. Du vill inte riskera att bli checkraisad eller synad då det bara kommer att ske om fi har en bättre hand än din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alright, jag ar imponerad av Shakespear han hade rattast av alla

 

 

Fi checkade flopp, jag tyckte det luktade lite AA eller JJ, och checkraise sa jag tog det sakra fore det osakra och checkade

 

(tankte att betar jag svagt pa flop finns en risk for en checkraise fran hans sida da forlorar jag, eller sa foldar han, och da vinner jag inget extra, tankte att antingen hade jag honom dominerad, eller sa hade han mig dominerad)

 

Han vande upp TT och jag vann med KK

 

Jag spelade alldeles for svagt pa flop o turn. Borde betat minst pott pa turn.

 

Var dock hela tiden lite radd for en checkraise av han. Synen preflop var en indikator pa en stark hand eftersom han hade spelat tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs! sana har moves funkar bara om du heter ubersanta... stortomte ar ocksa godtagbart

 

 

Lite humor sa har mitt i natten for er svenskar

 

(jag ar inte stolt vet att jag spelade forkastligt daligt, men gud vad roligt)

 

Game # 64026295 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Blackburn"

Game ended 2005-04-26 23:04:27 UTC

 

Players:

henke_h (EUR 162,50 in seat 1)

gunny75 (EUR 562,25 in seat 2)

ubersanta (EUR 197,00 in seat 3)

Birgersson (EUR 179,00 in seat 4)

MrJack (EUR 87,75 in seat 5)

kool (EUR 252,75 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: Birgersson (1,00)

Big Blind: MrJack (2,00)

 

ubersanta was dealt: 7c - 9c

 

kool Fold

henke_h Call (2,00)

gunny75 Fold

ubersanta Raise (8,00)

Birgersson Call (7,00)

MrJack Call (6,00)

henke_h Call (6,00)

 

Flop 6d - Td - 2s

 

Birgersson Bet (2,00)

MrJack Call (2,00)

henke_h Call (2,00)

ubersanta Raise (50,00)

Birgersson Fold

MrJack Call (48,00)

henke_h Fold

 

Turn 6d - Td - 2s - 4c

 

MrJack Check

ubersanta Check

 

River 6d - Td - 2s - 4c - 8s

 

MrJack All-In (29,75)

ubersanta Call (29,75)

 

MrJack shows: 2c - 2d (three of a kind, deuces)

ubersanta shows: 7c - 9c (a straight, ten high)

 

ubersanta wins: EUR 193,00 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand att diskutera: Varfor gor jag som jag gor?

 

Bakgrund: Basmoh ar lite loose, sa jag vill veta vart jag har honom. Jag raisar honom latt av nagra anledningar

 

1. Vill se vart jag har honom. Synar han ar jag saker pa att han har mig utkickad. Satter honom da pa QJ, QT eller Q9. Inte AQ eftersom han hade raisat med det och inte heller KQ av samma anledning. Reraisar han ar det en latt fold.

 

2. Vill vardebeta handen lite. Kommer det t.ex. en 4 pa turn sa har jag top pair med en open ended str8 draw. Formodligen far jag da se rivern gratis om jag gor en miniraise har och han bara synar.

 

3. Vill fa ut allt mojligt skrap som blinderna skulle kunna syna med.

 

Turn: KLONK! satter tvaparet. Kanner pa mig att Basmoh ar lite weak men att han synar en mindre bet, sa jag bettar 2/3 av potten. Vill inte visa att turn megahjalpte mig.

 

River: lite av ett scarecard. T hjalper en av de tre handerna jag har honom pa. Bettar nu 1/4 av pott mest for att fa lite extra. Vill inte checka och missa tjana pengar pa en hand som med jag med 2/3 tror ar basta handen. Vill inte betta for mkt for att fa han att folda. Tror att beta 1/4 av pott for honom sugen pa en syn, mest for att han ar nyfiken for att se vad jag kan ha spelat med. Han tanker lite och synar.

 

Bra eller fel spelat?

 

Game # 64449556 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Onda"

Game ended 2005-04-28 02:12:01 UTC

 

Players:

iapetus (EUR 352,25 in seat 1)

ubersanta (EUR 563,25 in seat 2)

SunnyDay (EUR 518,75 in seat 3)

turbon2 (EUR 184,00 in seat 4)

Basmoh (EUR 808,75 in seat 5)

mr_deep (EUR 1 400,50 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: SunnyDay (2,00)

Big Blind: turbon2 (4,00)

 

ubersanta was dealt: Qc - 6c

 

Basmoh Call (4,00)

mr_deep Fold

iapetus Fold

ubersanta Call (4,00)

SunnyDay Call (2,00)

turbon2 Check

 

Flop Qh - 5s - 3d

 

SunnyDay Check

turbon2 Check

Basmoh Bet (10,00)

ubersanta Raise (20,00)

SunnyDay Fold

turbon2 Fold

Basmoh Call (10,00)

 

Turn Qh - 5s - 3d - 6h

 

Basmoh Check

ubersanta Bet (35,00)

Basmoh Call (35,00)

 

River Qh - 5s - 3d - 6h - Tc

 

Basmoh Check

ubersanta Bet (35,00)

Basmoh Call (35,00)

 

ubersanta shows: Qc - 6c (two pairs, queens and sixes)

Basmoh didn't show: Jh - Qd (a pair of queens)

 

ubersanta wins: EUR 193,50 (with two pairs, queens and sixes)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel spelat enligt mig iaf.

 

Post-flop spelet är bra, du kunde kanske ha krämat ut lite mer på river, men annars är det bra. Dock så förstår jag inte alls varför du limpar med Q6s. En hand som 74s eller liknande är ändå förståeligt då den, enligt mig, ger rätt extremt bra betalt vid träff, men en sån här hand?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tonyxxx ar en hyperaggressive kille som raisade mkt och stort. Speciellt om man visade lite svaghet.

 

Vad hade ni gjort pa rivern.

 

Sa har tankte jag under handen.

Hans raise preflop, vetyder inget.

 

Hans syn pa flop pa min stora bet. Flushdrag eller overkort. Jag tror stenhart inte pa att han har ett stegdrag.

 

Kanske pp 99, TT

 

Turn: bettar ut lite svagare eftersom jag har tvapar och jag ahr honom fortfarande pa overkort/flushdrag/pp

 

River: Oj... har han en femma har han stegen... Jag checkar... han gar all in.

 

Jag vet nu i efterhand att jag spelade min hand fel. Men vad hade ni gjort?

 

Game # 64673652 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Onda"

Game ended 2005-04-28 18:22:21 UTC

 

Players:

tonyxxx (EUR 473,00 in seat 1)

Axelsson (EUR 445,00 in seat 2)

pokerbeck2 (EUR 430,75 in seat 3)

MrSinclair (EUR 403,00 in seat 4)

Szymon (EUR 351,50 in seat 5)

ubersanta (EUR 946,00 in seat 6)

 

Dealer: MrSinclair

Small Blind: Szymon (2,00)

Big Blind: ubersanta (4,00)

 

ubersanta was dealt: 8h - 7c

 

tonyxxx Raise (8,00)

Axelsson Fold

pokerbeck2 Call (8,00)

MrSinclair Fold

Szymon Fold

ubersanta Call (4,00)

 

Flop 4d - 8d - 6h

 

ubersanta Check

tonyxxx Check

pokerbeck2 Bet (4,00)

ubersanta Raise (26,00)

tonyxxx Call (26,00)

pokerbeck2 Fold

 

Turn 4d - 8d - 6h - 7h

 

ubersanta Bet (50,00)

tonyxxx Call (50,00)

 

River 4d - 8d - 6h - 7h - 3c

 

ubersanta Check

tonyxxx All-In (389,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nebbis imponerar pa mig starkt.

 

Solklart hade han missat sitt flushdrag och kande att han kunde stjala potten nar jag checkade rivern. Precis som jag hade hoppats :)

 

Jag synade och han slangde upp A :diamond: 2 :diamond:

 

Jag spelade fel med synen fran forsta borjan, och det ar dar jag tycker jag gjord emitt storsta misstag.. Sen tycker jag att det var ratt spelat av mig. Hade read pa killen, och om jag nu hade readen att han var pa ett flushdrag, sa ar ju min enda chans att checka pa rivern for att fa honom att forsoka stjala.

 

Nebbis, dig kommer jag inte vilja spela mot nan gang ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om den analysen som Nebbis gör. Och att jag inte vill spela mot honom ;)

 

En idiotiskt move med all-in på slutet när han betar nästan 400 för att vinna en pott på 200 eller så. Tycker det är ett extremt vanligt misstag. Du måste ju folda 2/3 gånger för att han ska gå jämnt upp och det gör du nog knappast. Dessutom är ju all-in moves på river nånting som i alla fall jag uppfattar som att man INTE vill ha syn. Har han stegen vill han ju ha betalt och borde beta något rimligt som du kan tänkas syna med en sämre hand, nånstans runt ett halvt pottbet t.ex. eller så checkar han och hoppas att du betar ut (vilket är tveksamt med så farligt bräde). Jag hade nog varit mer benägen att folda om han betat säg 60- 70% av potten än när han går allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra dag idag...

 

lirade mest 2/4, men aven lite 1/2

 

+1400 euro

 

Inga spektakulara hander...

 

Dock ar vi 3 handed pa 2/4 NL

 

en sitter med 2300, jag har 400, en annan 200.

 

Jag pa knappen med QQ, forst ut. Hyperaggressivt bord. Sa jag synar bara eftersom jag vet att de kommer att raisa. Och ja, sb raisar 3 x pott, sen raisar bb 2x pott.

 

Hmmmm. Jag tanker i nan sekund, synar bara... hoppas att sb gar all in.

 

da gar sb all in och bb synar.

 

jag ar saker pa att jag har bb, sa jag gar all in

 

han synar.

 

Nu hoppas jag att de sitter pa AK, AQ och att de tar ut varandras kort.

 

Floppen kommer T88, turn T, river 4

 

 

Och vad glad jag blir i 1000 euro potten nar de bada visar upp AJ (sb) och AK (bb)

 

Tar hem potten.

 

Lyckas sen komma upp i 1400 mot patzer genom att spela smart, och gora en stor bluff i en nyckelpott. Tankte att jag skulle dra nu, men jag ar ingen Hit'n'run kille, + att jag kanner att jag har grepp om patzer sa jag stannade kvar.

 

Dock drar han ut mig pa rivern i tva potter pa raken, och sen satter han en set med sin pp99, och jag hamnar tillbaka till 1000 euro. Kanner da att mitt sjalvfortroende sviker mig lite, och tar pengarna.

 

nu ligger jag lite plus fran igar da jag lyckades tilta bort en stor summa pengar.

 

dock tror jag att 1400 euro ar min storsta enskilda vinst under en dag i cashgames hittills under min karriar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...