Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Om Tyskland är dogs enligt oddssättarna bör de åtminstone vara marginella sådana. vilket gör att satsa vinnare till 7 ggr pengar inte nödvändigtvis är ett dåligt bet.

Du har faktiskt fel. Tysklan gav lite över 3x idag, mot Argentina lär det ges 3,4 iaf minst och mot Spanien iaf 3,6-3,7?

Att "qualify" mot dessa lag kommer ge runt 2,3 som minst men eventuellt ända upp till 2,6-2,7. Samma mot brassarna. Om vi nu räknar med att det blir fallet och inte exempelvis Ghana. Så att satsa på varje match var för sig skulle då ge ca 14-15x pengarna. Sen finns det risk för skräll, så vi kan räkna med 2,3 mot Argentina, och tar ett mellanodds på en match mot Paraguay eller Spanien o ger dom 2x? Sen ger vi dom 2x i final också om du vill jag är väldigt generös nu med oddsen.

Blir 9x degen då. Allt under 8 ser jag som icke spelbart. Alla odds som jag ger kan va lite fel men inte tillräckligt mycket för att jag ska ha fel.

Sammanfattning, möter dom 3 favoriterna som jag nämnt, kan du spela på matcherna var för sig o få minst 12-13x pengarna men mer troligt 15x.

Räknar du med en skräll får du minst 9 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe kanske men lastningarna har ju inte gått så bra i vm så ville inte strö salt :D

äh han satte ju spanien som gruppetta iaf sen är det som niklas säger nedan.....

jag fattar inte ens editen. det var mer en ramzbet än en shahinbet faktiskt...

iofs satsade jag 5k sek...

....att det är mer ett ramzbet än shahinbet för shahin hittar alltid 4-5x underdogsen som han vill dega på.

Utan nåt hån intended (=

Länk till kommentar

Finns ju redan regler angående det där på hemsidan så det är ju självklart att man går efter dom.

Vid lika är det om jag kommer ihåg rätt orkar inte logga in just nu men först rätt skyttekung, sen flest 3pare sen flest 1pare. Sist var det den som hade lämnat in det först som avgjorde.

Editz; Det går åt helvete för mig men eftersom ingen typ har Brasilien ser det ut som jag kommer etta ifall dom vinner, woohoo (=

Edit igen loggade in o kollade:

För att särskilja placeringarna används följande kriterier:

1. Totalt antal poäng

2. Rätt världsmästare (tas fram efter sista matchen i VM är spelad)

3. Rätt skyttekung (tas fram efter sista matchen i VM är spelad)

4. Flest antal 3-poängare i gruppspelsmatcherna

5. Flest antal rätt tecken i gruppspelsmatcherna

6. Inlämningstid för tips (den som lämnade in sitt tips först)

Vi är 4 som har Brasilien-Spanien i final (StorShahin, NM9, Vrakman, Stalltipset), med Brasilien som vinnare that is.

Blir det den finalen kommer troligtvis nån av oss att vinna hela klabbet. Om nu inte nån hittar en 4-5-målsskytt (mittfältare). Vi har alla olika skyttekungar, de andra har dock bränt sin bronsmedaljör (England).

Hittar man rätt guld/brons får man 27 poäng i bonus så det avgör ju hela skiten.

Mest spännande kommer ligan bli om Spanien bränner att gå vidare, då kommer det bli ruggigt tajt in på snöret...

Länk till kommentar

Gjorde en shahin89 och satte 5k på Argentina till 1.61. Kassaskåpssäkert...

haha wp :mrgreen:

läste en liten booklet, som man fick med en tidning, som handlade om aktier, spara och daytrading. tyckte det verkade intressant och ska nog försöka slänga in lite pengar här och där. vet att det, som med allt i livet, krävs en hel del tid och kunskap för att bli bra på daytrading och sånt. tid jag tyvärr inte har atm då jag vill lägga ner den tiden på poker.

kommer nog iaf att skeppa in en del på H&M (majoriteten åker nog in här), Acne och Björn Borg. Sedan ska jag nog köra på tre olika fonder/aktier som dagens industri tipsat om. är jag ute och cyklar? någon som orkar såga? (är heeelt grön så vet extremt lite). har iaf reggat konto på nordnet och kollat runt lite.

ska försöka bli bättre med min ekonomi och sänka mina utgifter vilket blir extremt svårt. men vore kul att kunna lägga undan pengar varje månad som man kan skeppa in lite här och där. om någon har råd så är det bara att skeppa.. vore tacksam :)

måste även säga att peter jihde är en grym grym programledare.. sista han gjorde var roligt :mrgreen:.

Länk till kommentar

Här ska du få facit Vrakman.

Alla mina 3 målskyttar är kvar i VM, alla mina 3 topplag med. Dom kommer smälla in baljor och Vm slutar med Spansk seger, Brassarna tvåa och Tyskland 3a.

Skeppa över slantarna :-P Nä tror seriöst inte på spansk seger längre men det har varit extra krydda på vm med tipset, credit till Vegas!

Apropå målskyttar var det guld med Englands torsk då topp 10 (dom ända jag kollat) har engelska målskyttar i lagen.

Länk till kommentar

Du har faktiskt fel. Tysklan gav lite över 3x idag, mot Argentina lär det ges 3,4 iaf minst och mot Spanien iaf 3,6-3,7?

Att "qualify" mot dessa lag kommer ge runt 2,3 som minst men eventuellt ända upp till 2,6-2,7. Samma mot brassarna. Om vi nu räknar med att det blir fallet och inte exempelvis Ghana. Så att satsa på varje match var för sig skulle då ge ca 14-15x pengarna. Sen finns det risk för skräll, så vi kan räkna med 2,3 mot Argentina, och tar ett mellanodds på en match mot Paraguay eller Spanien o ger dom 2x? Sen ger vi dom 2x i final också om du vill jag är väldigt generös nu med oddsen.

Blir 9x degen då. Allt under 8 ser jag som icke spelbart. Alla odds som jag ger kan va lite fel men inte tillräckligt mycket för att jag ska ha fel.

Sammanfattning, möter dom 3 favoriterna som jag nämnt, kan du spela på matcherna var för sig o få minst 12-13x pengarna men mer troligt 15x.

Räknar du med en skräll får du minst 9 iaf.

Tack för svaret även fast det var sunkigt att höra.. Jag som tyckte det lät som världens kap med 7x pengarna :rolleyes:

8-)

Länk till kommentar

haha wp :mrgreen:

läste en liten booklet, som man fick med en tidning, som handlade om aktier, spara och daytrading. tyckte det verkade intressant och ska nog försöka slänga in lite pengar här och där. vet att det, som med allt i livet, krävs en hel del tid och kunskap för att bli bra på daytrading och sånt. tid jag tyvärr inte har atm då jag vill lägga ner den tiden på poker.

kommer nog iaf att skeppa in en del på H&M (majoriteten åker nog in här), Acne och Björn Borg. Sedan ska jag nog köra på tre olika fonder/aktier som dagens industri tipsat om. är jag ute och cyklar? någon som orkar såga? (är heeelt grön så vet extremt lite). har iaf reggat konto på nordnet och kollat runt lite.

ska försöka bli bättre med min ekonomi och sänka mina utgifter vilket blir extremt svårt. men vore kul att kunna lägga undan pengar varje månad som man kan skeppa in lite här och där. om någon har råd så är det bara att skeppa.. vore tacksam :)

måste även säga att peter jihde är en grym grym programledare.. sista han gjorde var roligt :mrgreen:.

avanza är lite smuttigare. inget fel på nordnet men avanza strået vassare. öppna depå där. dessutom kan det vara en ide att köpa avanza zero (fond ska spegla index typ) och den är avgiftsfri.

Länk till kommentar

Vi är 4 som har Brasilien-Spanien i final (StorShahin, NM9, Vrakman, Stalltipset), med Brasilien som vinnare that is.

Blir det den finalen kommer troligtvis nån av oss att vinna hela klabbet. Om nu inte nån hittar en 4-5-målsskytt (mittfältare). Vi har alla olika skyttekungar, de andra har dock bränt sin bronsmedaljör (England).

Hittar man rätt guld/brons får man 27 poäng i bonus så det avgör ju hela skiten.

Mest spännande kommer ligan bli om Spanien bränner att gå vidare, då kommer det bli ruggigt tajt in på snöret...

Bustar tyskland i kvarten nu kan ni skicka smeten redan till mig. Då är det klart att argentina scoopar detta och jag scoopar hem skiten.

Har Tevez, Fabiano , Villa oxå kvar levande.

1. Argentina

2. Brasilien

3. Spanien

Dock måste messi börja prestera, just nu vill jag bara att maradona bänkar sopan för han suger get just nu. Det ända som är bra när det gäller honom är att han drar på sig 2-3 gubbar hela tiden och öppnar ytor för andra.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...