Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Varför lira nl50 Niklas? Låt min fisk vara!

 

Såg på min HM att jag var 114$ ner på den nivån. Vill jobba upp det till gröna siffror. Slutade 87$ upp:) Ska ta igen de sista 30 senare. Sorrylorry...

 

 

 

Börjar en sommarkurs på Universitetet imorrn. Är en riktig blajkurs, men jag tror att jag kan ha nytta av den. Jag får provsmaka studentlivet, jag får studiebidrag(iaf någon extra tusenlapp i mån), samt att kursen behandlar ett ganska aktuellt ämne. Kursen heter "slumpmässighet och spel" och är 5-6 veckor lång.

Allt är frivilligt(föreläsningar etc) så får se hur mycket man orkar gå. Tror det är typ 2 föreläsningar i veckan. Avslutningsvis en tenta på allt såklart. Det var en ickepokerspelande vän till mig som undrade om jag ville läsa kursen med honom. Var tveksam till en början, men det är fan dags att dra arslet ur datastolen och göra något semivettigt för en gångs skull...

 

Schema:

 

Kap. 1 (Craps): händelser, sannolikheter, snitt, unioner,

komplement, Kolmogorovs axiom, oberoende, betingning,

Lagen om total sannolikhet, sannolikheter i Craps

 

Kap. 2 (Roulette): slumpvariabler, väntevärde,förväntad vinst i

Roulette vid olika typer av satsningar, varians, Stora talens lag

 

Kap. 3 (Keno): Multiplikationsprincipen, dragning med och

utan återläggning, vinstsannolikheter och väntevärde för Keno

 

Kap. 4 (Strategier): Martingalstrategin, Conservation of Fairness,

ruinsannolikheter, Martingalstrategin med ändlig kassa, samma satsning

varje gång, satsa hela kassan, avvägd satsning (Bold-Play),

antal vunna spel och binomialsannolikheter, Centrala gränsvärdessatsen

 

Kap. 5 (Black Jack): Grundstrategin, korträkning

Fre 7/8, F7 Kap. 6 (Poker): värdet av pokerhänder, sannolikheten att få en viss hand på given med en och flera spelare

 

Kap. 7 (Texas Hold’em): sannolikheten att en viss hand slår en

annan viss hand på tre eller fyra gemensamma kort och då händerna

spelas till visning, rangordning av händer, pott-odds

 

Kap. 8 (Odds-spel): Kvotodds, decimalodds, rörliga odds,

fasta odds, arbitrage, Kelly-strategin

 

Intressant att korträkning behandlas inom bj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på min HM att jag var 114$ ner på den nivån. Vill jobba upp det till gröna siffror. Slutade 87$ upp:) Ska ta igen de sista 30 senare. Sorrylorry...

 

 

 

Börjar en sommarkurs på Universitetet imorrn. Är en riktig blajkurs, men jag tror att jag kan ha nytta av den. Jag får provsmaka studentlivet, jag får studiebidrag(iaf någon extra tusenlapp i mån), samt att kursen behandlar ett ganska aktuellt ämne. Kursen heter "slumpmässighet och spel" och är 5-6 veckor lång.

Allt är frivilligt(föreläsningar etc) så får se hur mycket man orkar gå. Tror det är typ 2 föreläsningar i veckan. Avslutningsvis en tenta på allt såklart. Det var en ickepokerspelande vän till mig som undrade om jag ville läsa kursen med honom. Var tveksam till en början, men det är fan dags att dra arslet ur datastolen och göra något semivettigt för en gångs skull...

 

Schema:

 

Kap. 1 (Craps): händelser, sannolikheter, snitt, unioner,

komplement, Kolmogorovs axiom, oberoende, betingning,

Lagen om total sannolikhet, sannolikheter i Craps

 

Kap. 2 (Roulette): slumpvariabler, väntevärde,förväntad vinst i

Roulette vid olika typer av satsningar, varians, Stora talens lag

 

Kap. 3 (Keno): Multiplikationsprincipen, dragning med och

utan återläggning, vinstsannolikheter och väntevärde för Keno

 

Kap. 4 (Strategier): Martingalstrategin, Conservation of Fairness,

ruinsannolikheter, Martingalstrategin med ändlig kassa, samma satsning

varje gång, satsa hela kassan, avvägd satsning (Bold-Play),

antal vunna spel och binomialsannolikheter, Centrala gränsvärdessatsen

 

Kap. 5 (Black Jack): Grundstrategin, korträkning

Fre 7/8, F7 Kap. 6 (Poker): värdet av pokerhänder, sannolikheten att få en viss hand på given med en och flera spelare

 

Kap. 7 (Texas Hold’em): sannolikheten att en viss hand slår en

annan viss hand på tre eller fyra gemensamma kort och då händerna

spelas till visning, rangordning av händer, pott-odds

 

Kap. 8 (Odds-spel): Kvotodds, decimalodds, rörliga odds,

fasta odds, arbitrage, Kelly-strategin

 

Intressant att korträkning behandlas inom bj...

 

Låter osm en sjuukt kunglig kurs !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter osm en sjuukt kunglig kurs !

 

Hoppas och tror det. Undrar verkligen vad det är för pajasar som läser kursen. Tvivlar på att det är någon tjej va?

Ska bli kul att dra till Råttis och se fotboll efteråt. Satsar på att dra dit direkt efter föreläsningen, och sätta sig på nån uteservering, käka en nice middag, dricka ett par pilsner, och sedan se toppmötet AIK-ifk...

 

EDIT: Föreläsningen är mellan 17-19. Ultratilt! Blir till att gå tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade för 5min sedan, redan ringt IRL, Sexy och frissan angående lunch på Palmyras kebab. Vädret suger röv, och jag e ashungrig. Behövde inte ens argumentera för att slå förslaget i hand. Samtliga tyckte det lät splendid. Frisoren hämtar därför upp mig och Izy om en halvtimme. Sveriges och förmodligen världens bästa kebab, gogogogo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade för 5min sedan, redan ringt IRL, Sexy och frissan angående lunch på Palmyras kebab. Vädret suger röv, och jag e ashungrig. Behövde inte ens argumentera för att slå förslaget i hand. Samtliga tyckte det lät splendid. Frisoren hämtar därför upp mig och Izy om en halvtimme. Sveriges och förmodligen världens bästa kebab, gogogogo...

 

Här lyckades man dodgea värsta regnovädret på flera år i Karlstad under helgen och fick istället solsken i sthlm, och vips strålande solsken här i solstaden idag 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+brajävlamycket!

 

Ultratilt när vi äntrade Palmyra. "Sommarstängt"...

 

Slutade med att vi drog till Falafelkungen på Sveavägen. Mätta och belåtna(även fast palmyras hade varit nåt extra), begav vi oss till IRLs nya lägenhet för kaffe. Trevligt värre...

 

Intressant fakta var att friSoren fick en p-bot på 550kr, medans irl hade snäppet mer tur. Han valde likt frissan att parka på Sveavägen, men blev tillsagd "är inte helt säker på att du får stå där, men du får gärna chansa", av en lapplisa. IRL var inte baller nog och flyttade på bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastisk dag!

 

Först en efterlängtad kebablunch, och kaffe(dopp) hos IRL.

Snabb hemgång för att instaåka in till min första föreläsning på universitetet. En salig blandning människor befann sig i salen, när jag och min vän Anders, rännde in 30min försenade. Dryga 50personer, ganska spridda individer, och helt otippat 6 tjejer. Föreläsaren var ganska trött på livet, och mumlade mest i det tysta. Vet inte hur det är i normala fall med sommarkurser, men den här var fan populär. Drygt 100 antagna så istället för 1 grupp, vart det 2. Kan ha något med att det är omöjligt att få jobb atm, så folk väljer att studera över sommaren för diverse studiebidrag/lån istället.

 

Då föreläsningen slutade 19, alltså samma tid som AIK-ifk började drog vi därifrån i god tid. Riktigt najs att allt är frivilligt förutom tentan om en månad. är inget mattesnille, men föreläsningen var för övrigt ganska enkel Matte A och B. Allt som sas av föreläsaren var direkt kopierat på vad som stod i boken, så frågan är om man behöver gå särskilt mycket. Alla satt mest och spelade mobilspel och ritade streckgubbar.

 

Väl på Råsunda fick man se en ovanligt stabil insats mot serieledarna ifk. Rättvis 1-0seger, trots att Hysén brände en straff. Dock en dyrköpt sådan, med 2 röda kort på Pavey och Dulee. AIK maxpresterar verkligen hittils i år, vilket är förbannat skönt.

 

Perfekt avslutning på kvällen genom att titta på A shot at love with Tila Tequila, med sexy. Izy gick precis o la sig efter att ha bubblat 50k...

 

"Tobbes pappa har inga pengar..." Semiklockren låt om Hysén...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör min andra runda Sopranos nu. Minns för 10 år sedan (cirkus) när jag läste att Svt köpt in serien, men de skulle vänta ett år med att visa den. Det var ett långt år...

 

Drog igenom serien för 3:e gången förra sommaren. Dags att damma av den gamla boxen igen...

 

Såg precis The Warriors från 1979. Rätt bra faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Wire och Sopranos är i en klass för sig. Jag har väldigt svårt att välja mellan dem. Trodde att jag kanske skulle ranka The Wire högre än Sopranos, men det var innan jag började om igen. Jag går ganksa långsamt fram och drar på njutningen. Chris har blivit skjuten av piff och puff (S2). Ledig idag, så jag ska se ett avsnitt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Wire och Sopranos är i en klass för sig. Jag har väldigt svårt att välja mellan dem. Trodde att jag kanske skulle ranka The Wire högre än Sopranos, men det var innan jag började om igen. Jag går ganksa långsamt fram och drar på njutningen. Chris har blivit skjuten av piff och puff (S2). Ledig idag, så jag ska se ett avsnitt nu.

 

Efter att jag tagit mig ifatt Dexter ska jag nog försöka göra The Wire till nästa projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...