Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Hmmmm. Min Samsung 30" började precis flimra. Haft den i över två år, så det är möjligt att den är inne på sista vagnen. Det suger rätt hårt då den fungerat felfritt och jag trivs bra med den. Någon som haft/har samma problem? Det blinkar lite här o var på skärmen. Det börjar först efter några minuter när man sätter igång den...

 

Bump!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte du den ny? det är 3 års fabriksgaranti på den, hade samma skärm som gick sönder, lämna in den och fick pengarna tillbaka. Tog ett par månader för hela processen för mig dock.

 

Det låter ju bra. Tror jag köpte den i december 2009, så isåfall gäller garantin. Det måste vara skärmen det är fel på va? Allt funkar felfritt första 2-3minuterna när man startar allting. Sen börjar flimret. Frågan är om det ändå inte är dags att styra upp ett helt nytt kit. Är väldigt sugen på urmys setup med en 30" i mitten och två st 20" på högkant på varsin sida. Har bara två dvi ingångar i datorn nu, så jag måste styra en ny dator också isåfall. Blir ju vidrigt dyrt givetvis, men har ändå sommarlov till September, så pokern blir ju inte lidande iaf. Blev jävligt sugen på att köpa nytt nu...

 

Edit: Googlat lite, och är det möjligt att bara köpa en ny bättre DVIkabel för att lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste inte vara skärmen, kan vara kabeln, magnetfält som stör, grafikkortet eller lite andra mer eller mindre troliga anledningar, om du inte har förändrat något skulle jag dock gissa på att det är nåt skumt med skärmen. Men att prova med en annan dvi-kabel är väl alltid steg 1.

 

Jag hade i alla exakt samma problem med min Samsung av samma modell, jag provade att byta dvi-kabel utan skillnad. Levde sedan med lite flimmer typ tre månader innan skärmen klappade ihop totalt. Blev en ganska stor yta som gick vertikalt som vägrade att fungera, bild nedan.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/696/samsungk.jpg/

 

 

Vet dock inte om det räcker med flimmer för att Samsung ska vilja byta skärm/ge pengarna tillbaka. Supporten är rätt bra men det tar lite tid för processen. Skärmen ska först skickas till verkstad för kontroll/reparation och sedan på slutkontroll. Därefter ska samsung godkänna allt för att sedan skicka ut returnummer till återförsäljaren som du sedan får kontakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste inte vara skärmen, kan vara kabeln, magnetfält som stör, grafikkortet eller lite andra mer eller mindre troliga anledningar, om du inte har förändrat något skulle jag dock gissa på att det är nåt skumt med skärmen. Men att prova med en annan dvi-kabel är väl alltid steg 1.

 

Jag hade i alla exakt samma problem med min Samsung av samma modell, jag provade att byta dvi-kabel utan skillnad. Levde sedan med lite flimmer typ tre månader innan skärmen klappade ihop totalt. Blev en ganska stor yta som gick vertikalt som vägrade att fungera, bild nedan.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/696/samsungk.jpg/

 

 

Vet dock inte om det räcker med flimmer för att Samsung ska vilja byta skärm/ge pengarna tillbaka. Supporten är rätt bra men det tar lite tid för processen. Skärmen ska först skickas till verkstad för kontroll/reparation och sedan på slutkontroll. Därefter ska samsung godkänna allt för att sedan skicka ut returnummer till återförsäljaren som du sedan får kontakta.

 

Är ungefär 100% säker på att min skärm isåfall kommer gå exakt samma öde. Sexyterran har "glömt" en av sina skärmar här. Det är också en Samsung och jag kopplade in den nu. Inget flimmer givetvis. Blir helt enkelt till att köpa en ny. Orkar inte ens lämna in den på fix då det verkar alldeles för meckigt. Gör väl ett försök med att köpa en ny DVI men det lär inte hjälpa. Ty för hjälpen. Ditt inlägg var ganska avgörande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm. Min Samsung 30" började precis flimra. Haft den i över två år, så det är möjligt att den är inne på sista vagnen. Det suger rätt hårt då den fungerat felfritt och jag trivs bra med den. Någon som haft/har samma problem? Det blinkar lite här o var på skärmen. Det börjar först efter några minuter när man sätter igång den...

 

Hade samma problem med samma modell. Ca 1v efter den började flimra gick det dock inte använda den pga allt flimmer. Ringde Samsung och det visade sig att man hade 3 års garanti via dom. Skickade in skiten och blev krediterad ca 12k att köpa ny skärm för hos butiken jag köpte den i pga att Samsung inte längre tillverkade 30". Proceduren tog dock 6-8v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med samma modell. Ca 1v efter den började flimra gick det dock inte använda den pga allt flimmer. Ringde Samsung och det visade sig att man hade 3 års garanti via dom. Skickade in skiten och blev krediterad ca 12k att köpa ny skärm för hos butiken jag köpte den i pga att Samsung inte längre tillverkade 30". Proceduren tog dock 6-8v.

 

Okej, då ska jag definitivt göra så. Köpte den iofs via komplett. Är det Komplett eller Samsung jag bör kontakta? Skulle helst av allt vilja köpa en exakt likadan som jag haft. En 30" Samsung Syncmaster 305T, men om dom slutat tillverkas får man väl se sig om efter nåt nytt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt läst alla poster ang. skärmflimmret men hade liknande problem för ett tag sedan. Hade precis köpt 2st 27" dell och den ena började flimmra från och till, verkade inte vara glapp i sladdarna men ibland kom det och ibland gick det. Eftersom jag hade två identiska skärmar så kunde jag testa runt med olika sladdar och slots på graffekortet och kom fram till att det var skärmen det var fel på. Kontaktade dustin och jag fick hem en ny samt hämtning av den trasiga inom 2-3 dagar.

 

img0246sn.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då ska jag definitivt göra så. Köpte den iofs via komplett. Är det Komplett eller Samsung jag bör kontakta? Skulle helst av allt vilja köpa en exakt likadan som jag haft. En 30" Samsung Syncmaster 305T, men om dom slutat tillverkas får man väl se sig om efter nåt nytt...

 

 

Det är Samsung du ska vända dig till. Till mig skickade de ett emballage för att frakta skärmen, bara att packa ned skärmen och skicka iväg, så det är inte överdrivet mycket meck :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också haft samma problem med min samsung.

Verkar hända de flesta som har den. Jag har dock haft problem med ersättningsfrågan då jag obv råkat radera bekräftelsemailet och datorbutiken kursat så kan inte få ett nytt kvitto. I vilket fall så skicka jag in kopia på kontoutdrag som visa köpet till samsung. Dom nekade dock ersättning med enbart det som bevis för köpet. Gick då in o kikade konsumentlagen som berättigar ersättning med enbart kontoutdrag och inget kvitto. Tog kontakt me samsung igen som så fort jag nämnde konsumentlagen lovade pengarna tillbaka :). Väntar nu på emballage för att skicka in den och sen förhoppningsvis pengarna tillbaka. Men om dom krånglar så hänvisa till Konsumentverket. Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft 2 samsungs genom åren och ena pajade bra innan garantin. Skönt det iaf även om man fick köra på en ett tag men fick åtminstone en ny men tråkiga var att direkt garantin gick ut gick den andra sönder. Flimmer>mer flimmer>starta Och stänga av i evigheter för att fungera ett tag innan flimmer på nytt igen>monitordöden

 

 

Servicen bra men prylarna har inte hållt skitbra för mig personligen :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick löda loss och byta ut två kondensatorer (kostar typ 5 kr st) i nätagget i min samsung lcd tv. Känns värt att stoppa i skitkondesatorer när det e så dyrt med kvalitets :roll: Samsung verkar inte vara någon vidare kvalitet över huvud taget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick löda loss och byta ut två kondensatorer (kostar typ 5 kr st) i nätagget i min samsung lcd tv. Känns värt att stoppa i skitkondesatorer när det e så dyrt med kvalitets :roll: Samsung verkar inte vara någon vidare kvalitet över huvud taget

 

Började din "knäppa"? Min samsung lcd har just börjat knäppa när man slår på den, och det verkar som att det skulle kunna vara just kondensatorerna som har gått enligt olika forum... Tror dock inte jag tänker ge mig på lödning :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började din "knäppa"? Min samsung lcd har just börjat knäppa när man slår på den, och det verkar som att det skulle kunna vara just kondensatorerna som har gått enligt olika forum... Tror dock inte jag tänker ge mig på lödning :roll:

 

Tror jag vet exakt vad du menar med "knäppa". :) De senaste 2 åren har jag haft en 40" LCD, 46" LED och 55" LED; alla samsung. Min 40" har jag kvar som sovrums-tv idag och när man ska slå på den så knäpper den i runt 2 minuter innan den startar. Ett gäng lampor ska tändas direkt man slår på den, tror det är volym/kanal-knapparna osv längs med ena sidan. Istället för att blixtra på så tänds de gradvis en i taget och när alla är tända så startar TVn. :)

 

Har en teori att den tagit skada genom att jag ryckt el-sladden för många ggr då jag hade den riktigt dåligt placerad ett tag så jag ryckte sladden varje gång jag skulle förbi den i rummet. Mina två LEDs har jag aldrig haft några problem med och är hur nöjd som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att knäppandet beror på kondensatorer som gett med sig, verkar hända tillslut på samtliga samsungapparater som kom ut för 3+ år sen. Jag var helt grön på lödning men löste det med hjälp av

 

 

Jag testade två olika enkla lödpennor innan jag slog till på en ordentlig lödstation. De blev helt enkelt inte tillräckligt varma för att få loss kondensatorerna. Nya kondensatorer köpte jag på elfa för några kronor. Kan ha blivit den sämsta lödningen i världshistorien men funkade gjorde det iaf. Tillfredsställelsen av hur händig man kände sig efteråt håller vi käft om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...