Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Bara för att man har flertalet unga spelare i truppen betyder det inte per automatik att man har en ljus framtid. Mikel är kass och resten spelar ju aldrig. Förutom Ramirez och han har knappast rosat marknaden. Men möjligt han har bakomliggande talang, jag passar på just honom pga okunskap :D

Ramires bäst i laget typ senaste två matcherna, ge han 2-3 månader till så. Vet inte om han kommer få starta ändå, beror på hur dom ställer upp laget nu när Torres kom. Mikel är en defensiv mittfältare eftersom precis alla andra i laget förutom mittbackarna kutar upp i plan. Vet inte varför man ska kvalificeras som kass bara för man är defensiv (=

Linderothtypen ftw, tar ett tag o uppskatta det bara.

Luiz kommer vara mittback 10 år framåt typ och köptes idag för 200mil och är 23.

Resten spelar inte just för att dom är 17-19, men det är ju "något som kommer underifrån" iaf som jag svarade på. Kommer komma in i laget sakta men säkert när gamlingarna blir sämre, kan ju inte bänka folk som peakar för tillfället bara för dom är 30 och man vill ha låg snittålder.

Så nej, vi har ingen ljus framtid per automatik men det sa jag inte, utan att vi har folk som kommer underifrån. Och att vi har en klart bättre elva än Liverpool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Någon som orkar cliffnotea vad UEFA/FIFA (?) har tänkt sig med den nya regeln om klubbars ekonomi? Att man inte ska kunna backa 700 mille om året osv. Hur hårt är det tänkt att vara och när ska det bli av?

Verkar som det du gör 2012 påverkar 2013/2014 o framåt men inte säker. Fifa Financial Fair Play.

Jag orkar inte notes för jag är inte tillräckligt påläst själv men för intresserade;

http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/protectingthegame/financialfairplay/news/newsid=1585317.html

http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/protectingthegame/financialfairplay/news/newsid=1500331.html

På andra länken så finns reglerna högst upp i artikeln typ men har inte Word o sånt så kan inte läsa det själv (=

Länk till kommentar

Wawawiah, större underskattning av Chelsea har jag aldrig hört.

Pool har två spelare som platsar i Chelsea, den ena är Gerrard, och den andra är eventuellt Glen J.

På precis alla andra positioner är det inte ens nära. Så det är ju inte alls sjukt att han vill dit.

Sen vet jag inte hur mycket du vill ha underifrån men under 24 har vi ändå Mikel, Ramires o Luiz och under 20 har vi McEachran(17), Kakuta(19) o Bruma(19) som är jättetalanger. Säker på att det köps in när resten blir äldre men är ju inget riktigt panikläge än om deras utveckling sker som den ska.

Utöver Torres har Liverpools anfallare (Ngog, Jovanovic) kombinerat för 2 mål 24 matcher in i säsongen. Är väl tillräckligt dåligt snitt för o prioritera anfallare framför backar o mittfältare i transferfönstret?

Ryssen spenderade 700+ mille på ett januarifönster, om inte det är o stoppa in pengar vet jag inte vad som är det. Han kommer köpa sålänge han är där för han kommer inte ha så roligt med laget om det går dåligt.

Vi har inte samma djup som för 3 år sen men det är inte riktigt Åtvidabergs FF som Torres kommit till (=

Tror snarare att det är du som överskattar Chelsea, denna säsong har tydligt visat hur dålig bredd de har, de klarar sig uppenbarligen inte utan ryggraden i Terry och FatFrank.

Tycker inte Ramires är något speciellt, Mikel gillar jag dock. Sen vet jag inte speciellt mycket om Luiz då jag inte följer portugisiska ligan, tvivlar på att du gör det(?).

De andra har jag inte direkt koll på, svårt att säga om de är något att ha efter så få matcher.

Hur mycket pengar Abramovich har verkar ingen veta då det uppskattas att han förlorat allt mellan £3 miljarder och £10 miljarder.

Länk till kommentar

Jag tror att Liverpool gjorde en bra affär, behålla en spelare som vill gå brukar sällan sluta bra. Varken Pool eller Torres har gjort en speciellt bra bra säsong och nu får de två bra anfallare som är hungriga och som vill spela för pool. Torres var alldeles för ensam där uppe dessutom.

Och vem skulle han annars gått till? Han vill väl inte gå ner i lön och han vill vinna titlar. Liverpool hjärta hit å dit kan man ju säga va man vill om, man får inte de hjärtat för en klubb på så kort tid, hans hjärta finns i Atletico. Där utesluts Real, troligen också Barca? Italien var det hett i att spela på 90 talet.. då finns det väl Chelsea och City kvar som skulle kunna betala hans lön?

Tror affären är bra både för Liverpool och Torres.

Se Arsenal i detta silly season var lika spännande som senaste 10 åren.. ungefär i paritet med konståkningen som gått på tv i veckan.

Länk till kommentar

Tack Niklas, jo det är sjukt hur det kan kännas som en så stor besvikelse när man ändå vinner rätt mycket pengar. Pluswhine är ju ofta överhemskt och hittade ju obv ett finfint pluss för dagen, men jävlar vad surt det var att busta.

Tänk över nordic light, vi har tänkt åka upp tors och hem lördag redan, så hålet hinner inte växa sig jättestort. Fattar inte ritkigt om de ska spela turneringen över två dagar, om det blir så kanske man tvingas åka hem på söndagen om man går djupt. Räknar givevis med att stöta på Sören iaf.

Länk till kommentar

Fördelar att flytta till Chelsea ur Torres synvinkel:

Han kommer till en i dagsläget mycket bättre klubb, med mycket bättre medspelare.

Han får bättre lön.

Han får bo i London istället för Liverpool.

Han får spela Champions League, och har dessutom chans att vinna ligan 2012 , vilket jag betvivlar att Liverpool har.

Nackdelar:

Han blir hatad av Liverpoolfansen.

Liverpool är i dagsläget mest beroende av en vänsterfotad vänsterback. Även en innermitt då varken Lucas eller Poulsen är spelare man kan förlita sig på om man vill nå en topplacering i ligan. När Torres gick var däremot forwardsplatsen väldigt aktuell. Att köpa in Suarez och Carroll är för mig en fin markering av Liverpool att dom inte nöjer sig med att harva i mittenträsket. Det är precis den signal fansen behöver. Man måste kvalificera sig för europaspel nästa säsong, och skulle man misslyckas med det, är det en mycket större smäll ekonomiskt, än att betala ett överpris för Big Andy. Mtp förutsättningarna tycker jag Liverpool agerade optimalt. Att hitta en duktig forward några timmar innan fönstret stänger är extremt svårt. Ska man dessutom värva från en lokalkonkurrent blir det dyrt. Är han ung och engelsman blir det givetvis ännu dyrare. Tror inte att Serie A, Bundesliga, La Liga etc var aktuellt, då man led av extrem tidsbrist. Newcastles förhandlingsläge var givetvis optimalt, och således trissades priset upp extremt...

"Andy är ovärderlig för oss. Det är mitt under säsongen och det är semikris i er klubb om ni inte får in en ny forward. Betalar ni bra så blir det som det blir. Ryktet går att ni har fått in x antal miljoner för en viss spanjor också..."

Man hade givetvis tjänat 100-200m på att köpa Andy(eller någon annan forward) i sommar, men i mina ögon är det inte värt risken att tappa en ev. europaspelplats 2012. Den ekonomiska smällen är värre. Nu markerar man att man är redo att satsa, och man gick väl dessutom breakeven ekonomiskt på Andy+Suarez/Torres+Babel. Tror mer eller mindre varenda Liverpoolsupporter hade sett att ingenting alls hade hänt under gårddagen, men ser man till förutsättningarna är jag väldigt nöjd med hur klubben agerade...

Roman har btw såvitt jag vet, flera 100miljarder på kontot, så om han vill kan han pumpa in mer eller mindre hur mycket som helst...

Är f.ö riktigt nöjd hittils med hur mitt kära AIK har agerat på transfermarknaden. Man gör sig av med gnällspikar och träben som Flavio, CH och Goran. Samtidigt värvar man in billiga spelare som Milosevic(förmodligen en perfekt backup till Karlsson/Backman) och Bangura#2. Samtidigt lånar man in Mutumba över säsongen som får ses som den bästa yttern i lafget att tillgå bortsett från Özcan som ändå bara spelar 3matcher på en säsong. Drömscenariot nu är att fixa tillbaka Markus Jonsson och Ivan Obolo men det får väl ses lite just som en dröm. Behåller man Bangura och lyckas hitta ytterligare nån billig värvning, Slavkovski kanske så är jag mer än nöjd. Kom o ta oss osv...

Länk till kommentar

ja e på

shahin hur gåre med reserapporten?

den vart klar igår och ligger än så länge på 34 a4-sidor. kommer postas på bloggen inom kort med en massa bilder.

det var så extremt mycket som hände på resan. jag kom till insikt om en hel del, såg grejer som ändrade mitt tänk och fick träffa människor som inspirerat mig. därför vart den så lång och mer lik en berättelse :-)

råd till folk som försöker somna och tänker; "Svtplay.se".. GÖR DET INTE!! det finns riktigt bra dokumentärer på svtplay.se och försök absolut inte att somna till det. det går bara inte!!!

samtidigt: svtplay.se :h:

vetenskap och dokumentärer om naturen är guld rakt igenom

Snusedit: hur mycket och vad vann du snusdogs?

Länk till kommentar

Ryssen spenderade 700+ mille på ett januarifönster, om inte det är o stoppa in pengar vet jag inte vad som är det. Han kommer köpa sålänge han är där för han kommer inte ha så roligt med laget om det går dåligt.

Vi har inte samma djup som för 3 år sen men det är inte riktigt Åtvidabergs FF som Torres kommit till (=

Bara för att man har flertalet unga spelare i truppen betyder det inte per automatik att man har en ljus framtid. Mikel är kass och resten spelar ju aldrig. Förutom Ramirez och han har knappast rosat marknaden. Men möjligt han har bakomliggande talang, jag passar på just honom pga okunskap :D

Lite "lustigt" att ryssen gått ut och sagt att han ska sluta kasta in lika mycket pengar i Chelski och istället slår rekord (eller har de bränt mer innan?) för transfers på en dag. Detta bevisar minst sagt att han inte har tänkt sluta.

Någon som orkar cliffnotea vad UEFA/FIFA (?) har tänkt sig med den nya regeln om klubbars ekonomi? Att man inte ska kunna backa 700 mille om året osv. Hur hårt är det tänkt att vara och när ska det bli av?

Om jag har förstått det rätt så var detta sista transferfönstret där man kunde spendera utan att det påverkas av FPP-reglerna. Det innebär att Chelsea från och med nu inte kan backa en halv miljard (som jag har för mig att de gjorde senaste året) och sedan spendera 700 miljoner utan att det påverkar deras ekonomi i övrigt massvis om de även vill undvika att bli utslängda från CL.

Sett från den synvinkeln så var det ju väldigt bra att spendera just nu. Ryssen behöver/får inte spendera så mycket sen då det är klubbens egna resultat som spelar roll enligt fpp-reglerna. Därför ska det också bli intressant att se hur city löser sin situation där med skyhöga lönekostnader och inte jättestora intäkter.

med reservation för att jag har dålig koll och bara förlitat mig på andrahandskällor.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...