Leif Klingemo Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 används väl i å för sig inte i chatten, men "fi" som vad jag förstår används för motståndare är en förkortning av vad? eller ingen förkortning alls? Du har inte gjort lumpen va? Citera
Hockbole Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 SA: suck ass. Otroligt tillfredsställande Citera
FrostSten Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hade för mig att IMAO betyder "In My Arrogant Opinion". IMAO är inte lmao, LMAO aldrig hört talas om IMAO men LMAO är iallafall Laughing my ass off Citera
Supertequila Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 IMHO - In my humble opinion IMO - In my opinion Citera
Appel Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 vad betyder ZOMG? OMG är ju Oh My Good. Men vad ska då Z stå för.... Kan det vara en förkortning för zzzzzzzzzzz (med andra ord OMG this is slow) Citera
manshora Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Nja, rotflmao ska det vara och det betyder Rolling on the floor, laughing my ass off. I beg to differ, genom alla år man suttit o nerdat sig vid datorn med mIRC och CS så är det iaf roflmao som man sett. Citera
LuckyStar5.1 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Och "OMFG" är mitt nick, så pass upp (= Citera
Steppwolf Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 vad betyder ZOMG? ZOMG tror jag är ett ironiskt och nördigare OMG. Mer ett hån mot den men zOMGar. När folk siktat på shift för att skriva första bokstaven har de träffat z istället. zOMG damn thoose nerds. EDIT: googlade. Kolla http://www.urbandictionary.com/define.php?term=zomg Citera
Alberto Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Det stavas inte rotfl. Man använder inte "the" i förkortningar FFVHHP= Fina förkortningar vissa har hittat på. Citera
brainslicer Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Man använder inte "the" i förkortningar rTfm Citera
Alberto Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 rTfm Jo och stfu också. Fick lära mig i skolan att man inte använde "the" i förkortningar. Troligtvis fel så my bad Citera
GodOfPoker Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Några jag aldrig sett eller hört, men såna som jag skulle kunna använda: nf = Nice Fold nc = Nice Call nr = Nice Raise Tex. nc när nån synar med lägsta paret o man själv bara har ess högt Citera
Akumila Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Jo och stfu också. Fick lära mig i skolan att man inte använde "the" i förkortningar. Troligtvis fel så my bad Det är väl "of" som man inte brukar använda i förkortningar. Citera
ffredd Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Såg på 2+2 att Adanthar skrev ungefär att många tycker att Scott Tom ska DIAPF. Det satte myror i huvudet på mig, men efter lite googlande så hittade jag en förklaring... Die in a pube fire! Har en fråga också...vad betyder det när man skriver en massa ettor? Är det bara nördversionen av utropstecken? Citera
Fetto Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Vad betyder dh? drahelvete edit: med finsk brytning Citera
Loveless Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Såg på 2+2 att Adanthar skrev ungefär att många tycker att Scott Tom ska DIAPF. Det satte myror i huvudet på mig, men efter lite googlande så hittade jag en förklaring... Die in a pube fire! Har en fråga också...vad betyder det när man skriver en massa ettor? Är det bara nördversionen av utropstecken? Nörd och nörd. Blir ju 1 om man missar shift när man ska skriva !. Den nördiga varianten är att helt byta ut 1 mot 'one'. Egen favorit är FOAD. Citera
hampulito Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Skön start i 750k gtd på ftp redan uppe på 10.5k så nu är det bara att mangla på ligger top 10. Citera
Slasktratt Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 roflmao ska inte ha något t iaf. Det är helt enkelt bara "rolling on floor laughing my ass off" och inget annat. Hoppa in och regga ett konto på t.ex. sweclockers och skriv med t så är jag rätt så säker på att ni blir sågade på 3 röda. Uttrycket används även i (nerd)tal precis som lol (loughing out loud) och uttalas "råffelmao" eller som det kortare "råffel" (rolling on floor laughing). Att skriva ettor istället för uttropstecken (och blanda ihop versaler och gemener) används oftast som en parodi på en "noob" men ibland är det helt enkelt nån som inte är så haj på att hantera ett tangentbord (noob). Ja... jag har lirat på tok för mkt diablo... Citera
Tomtah Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 IMHO - In my humble opinionIMO - In my opinion Nej In my honest opinion är det vanligen förkortning för. Citera
eurythmech Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 nix, in my humble opinion är den vanliga betydelsen. Citera
Tomtah Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 nix, in my humble opinion är den vanliga betydelsen. Du har ju rätt, det verkar som att det ursprungligen betydde humble men att det har missförståtts av många(däribland jag). När man tänker efter så känns humble rätt, varför i helvete skulle man säga "in my honest opinion". Aja. Citera
Recommended Posts