Gå till innehåll

Vad betyder olika förkortningar i chatten?


QoS

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Såg på 2+2 att Adanthar skrev ungefär att många tycker att Scott Tom ska DIAPF. Det satte myror i huvudet på mig, men efter lite googlande så hittade jag en förklaring...

 

Die in a pube fire!

 

Har en fråga också...vad betyder det när man skriver en massa ettor? Är det bara nördversionen av utropstecken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på 2+2 att Adanthar skrev ungefär att många tycker att Scott Tom ska DIAPF. Det satte myror i huvudet på mig, men efter lite googlande så hittade jag en förklaring...

 

Die in a pube fire!

 

Har en fråga också...vad betyder det när man skriver en massa ettor? Är det bara nördversionen av utropstecken?

 

Nörd och nörd. Blir ju 1 om man missar shift när man ska skriva !. Den nördiga varianten är att helt byta ut 1 mot 'one'.

 

Egen favorit är FOAD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roflmao ska inte ha något t iaf. Det är helt enkelt bara "rolling on floor laughing my ass off" och inget annat. Hoppa in och regga ett konto på t.ex. sweclockers och skriv med t så är jag rätt så säker på att ni blir sågade på 3 röda.

 

Uttrycket används även i (nerd)tal precis som lol (loughing out loud) och uttalas "råffelmao" eller som det kortare "råffel" (rolling on floor laughing).

 

Att skriva ettor istället för uttropstecken (och blanda ihop versaler och gemener) används oftast som en parodi på en "noob" men ibland är det helt enkelt nån som inte är så haj på att hantera ett tangentbord (noob).

 

 

Ja... jag har lirat på tok för mkt diablo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
nix, in my humble opinion är den vanliga betydelsen.

 

Du har ju rätt, det verkar som att det ursprungligen betydde humble men att det har missförståtts av många(däribland jag). När man tänker efter så känns humble rätt, varför i helvete skulle man säga "in my honest opinion". Aja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...