Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vegasblogg


-PK-

Recommended Posts

Du förresten. hur löste du det med pengar ? koll på vad som är smidigaste sättet? hört det ska vara dyrt med bankomater i form av avgifter

 

/DL

 

Skaffa ICAs Bankkort, Mastercard och den enda banken i Sverige som inte tar avgifter på kortköp/uttag utomlands. Du får med internetbank också, och kreditmöjligheter såklart. Smidigt när man är på resande fot i alla fall. Du behöver ju inte göra dig av med din gamla bank heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan tänka mig att den är i din smak Anton;-)

 

Då var första turneringen spelad. Vi spelade Venetians dagliga $130+15 turre. Första gången jag var på Venetian och pokerrummet var schysst faktiskt och det som framförallt var helt otroligt grymt var servitriserna, jeeeez vilken outfit de gick runt med, tänkte smygfota nån av dem men det blev aldrig av..

 

Man började med 7500 marker på 25/50 blinds. 40 min nivåer. Jag inledde med att floppa AT7 efter att ha höjt med AT och blivit synad av SB. Hon donkar 225, jag säger 725, hon synar. Turn J, hon check, jag bettar 1100, syn. River 2, hon check, jag 1600, hon syn med AQ..

 

Bra start och jag fortsatte sedan bygga upp stacken sakta men säkert, floppade nån stege i limpad pot som gav lite betalt och i en av de sista händerna innan paus så blev jag checksynad med AQ på 556 flop, jag checkade tillbaka Q-turn och när han checkade river skjöt jag hårt och han betalade av. I pausen efter 3 blindsperioder hade jag dubblat startstacken och det såg inte dåligt ut.

 

Normalt i liveturneringar som börjar bra så brukar det gå segt en bit in i turren, och denna var inget undantag.. Jag var jävligt kortkall och det hände inte mycket med stacken, Lyckades 3-outa en gubbe i en lite mindre pot på 300/600 blinds, han limpar i MP, jag säger 2000 me AJs, han synar, flop kommer A99, han c/r mitt 1650 bet allin för typ 3.5k till med AK och jag spikar en J på turn...

 

Kändes sedan som att jag bara blindades och fick omslag så fort jag skulle sno. Så såg det ut i flera blindsperioder. Till slut satt man där med J6o först in på knappen, 13k i stacken på 800/1600/A200 mot två tighta blinds, känns som en ganska enkel push, SB hade hittat AQ och jag var ute som typ 45a eller nåt sånt, 160 startande.

 

Känner att jag behöver jobba på mitt spel med grundare stackar litegrann, då ska det nog kunna bli nån fin klonk framöver:-)

 

Sören är på monstertilt efter att först ha åkt ut ur turren med KK mot JJ på 55e plats och sedan åkt på ett par fina utdragningar på cashgamet, så han vill tydligen ut och festa. Jag har inte varit sugen på alkohol sen jag kom ner till Vegas, men men, kanske får ställa upp och följa med ut.. Vi får se hur det blir..

 

cya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket extremt bekräftelsebehov han måste ha som springer runt med plastpåsar fulla av pengar bara för att kunna flasha för relativt främmande människor...

 

Eller så spelar han craps för sjuka belopp...pratade med honom när han precis lämnade ett crapsbord igår och då var han "lite" tiltad på det. "I´m gonna cash out right now and never come back. Listen to me: never play craps!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så spelar han craps för sjuka belopp...pratade med honom när han precis lämnade ett crapsbord igår och då var han "lite" tiltad på det. "I´m gonna cash out right now and never come back. Listen to me: never play craps!"

 

TJ är ganska känd för att han en gigantisk läcka i form av Craps.

Ivey delade den här läckan men har lyckats täppa till den ganska bra va jag förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en liten liten utgång igår kväll/natt. Drog till en nattklubb som låg på högst upp på Mandalay Bay, nattklubben i sig var väl ingen höjdare men utsikten över Vegas var inte helt fel. Så sjukt, jag har inte varit festsugen alls sen jag kom till Vegas och normalt sett så är jag alltid den som vill ut mest, vet inte om det är att vi bara är 2 pers här just nu som jag blir mindre sugen. Jag sover också extremt konstigt. Vaknar alltid tidigt på morgonen, typ 6-7 nångång och sover sedan alltid några timmar på kvällen. Vore skönare att få sova sina timmar i sträck istället för att dela upp dem:-)

 

Idag kommer jag förmodligen spela lite live cg, inte helt hundra men jag känner att jag behöver vinna lite mtp förra sessionen, hatar verkligen att sitta och förlora live när man möter såna jättetomtar..

 

1zq4qbl.jpg

Jag på Mandalay Bay med utsikt över The Strip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hette inte baren.. the mix eller skybar eller liknande?

 

vi ville gå upp där flera gånger. Tro fan att det dök upp något varje gång!

En dag så fick man inte ha på sig sneakers.

Andra dagen så var det fullt

Tredje dagen så var det bokat av privatpers

Fjärde dagen så vart jag för full...

 

helt sjukt... men verkar vara riktigt nice :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hette inte baren.. the mix eller skybar eller liknande?

 

vi ville gå upp där flera gånger. Tro fan att det dök upp något varje gång!

En dag så fick man inte ha på sig sneakers.

Andra dagen så var det fullt

Tredje dagen så var det bokat av privatpers

Fjärde dagen så vart jag för full...

 

helt sjukt... men verkar vara riktigt nice :-D

 

Med andra ord:

Vakten ville inte ha in dig där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock_kid har du hört någon där säga: Winner winner chicken dinner?

Haha, nej, det har jag inte gjort än, hoppas att man får höra det snart..

 

Jag ska bli Pappa

Haha, wtf, stort grattis då..:-)

 

Nattklubben på Mandalay Bay heter Foundation room. Vi kom in med vita skor båda två:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera lite tack !!! :-)

Japps, läge att uppdatera, varit lite dåligt med det nu ett par dagar då det inte hänt mycket.

 

Hursomhelst, idag tog vi en taxi till premium outlets som Bolme tipsade om i sin dagbok. Rätt schysst ställe faktiskt med en hel del olika märken att välja på. Jag köpte dock inte jättemycket då jag alltid har svårt att bestämma mig för något jag vill ha. Blev ett par Calvin Klein-shorts, en Lacostepiké, nån Nike t-shirt samt ett par RayBan solglasögon. Kommer säkerligen åka tillbaka ett par gånger till det där stället för att köpa lite mer...

 

Nu på kvällen har jag spelat lite livecashgame, $2/5 som vanligt. Hade faktiskt rätt bra kortsnitt idag även om jag inte fick något vidare betalt på mina bra händer. Den enda hand som verkligen betalade av sig var när jag slår upp AKs i CO, lös knapp synar och en passiv kille i BB säger $55, vilket var lite weird. Kände inte riktigt att jag ville ha in pengarna preflop mot denna kille så jag valde att flatta, knappen synar.. flop KQ8 med färgdrag. Big blind checkar, jag skjuter $90, knappen synar, BB viker. Turn 8, jag bettar $150 och synar hans instapush. Han har KJ.

 

Blir inga direkt intressanta lägen när man spelar på de här borden, blir så jävla straightforward från ens egen sida, känns ju bara meningslöst att göra något annat än isolera fiskarna konstant samt ta betalt för sina bra händer..

 

Plussade $700 iaf..

 

Nu ska jag sova känner jag, börjar bli lite väl sent här borta..

 

Stay tuned

mvh CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår så var vi på Rio. Ronaldinho skulle registrera för $1500 eventet som börjar idag.(det ingick i hans bootcampvinst). Vi käkade och sedan kollade vi lite på $10k PL eventet som spelades.. Såg en hel del kända ansikten. Stannade inte särskilt länge dock, hade tänkt lira en del cashgame men jag hade sån fruktansvärd huvudvärk så vi stack tillbaka till hotellet. Skippade också utgången som var planerad.

 

Jag tror jag ska spela någon turre nu i dagarna, tror det går en $540 på Venetian på typ Måndag, möjligt att jag spelar den..

 

Får se om jag kan slänga upp lite bilder nu i dagarna också..8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du fan skärpa dig ut och festa och träffa folk.

Låter som du kasstar bort hela resan på hotellrummet.

lol, ska vara här i två månader. Inte direkt så att det är bråttom. Sen kommer det obv bli fler utgångar när fler kompisar kommer hit. Lite småtråkigt att gå ut bara 2 personer, dont you think?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, ska vara här i två månader. Inte direkt så att det är bråttom. Sen kommer det obv bli fler utgångar när fler kompisar kommer hit. Lite småtråkigt att gå ut bara 2 personer, dont you think?

 

Jag var i Vegas 6 veckor och det går SNAAABBBT! Jag vet att det känns som man inte behöver utnyttja tiden men vänta du, snart är det bara 2 dagar kvar å du har 17 saker å göra! :)

Ha det jättekul där iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, ska vara här i två månader. Inte direkt så att det är bråttom. Sen kommer det obv bli fler utgångar när fler kompisar kommer hit. Lite småtråkigt att gå ut bara 2 personer, dont you think?

 

Blir ju såklart inte lika kul om man bara är två, men måste finnas mängder av likasinade där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...