Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vegasblogg


-PK-

Recommended Posts

Hallo!

 

Många känner förmodligen igen mig från den tiden då jag hade dagbok här på PF och om ni inte gör det och vill veta mer så får ni söka lite efter mina gamla dagböcker. Hursomhelst, fyllde 21 i Januari och därför tyckte jag det skulle vara kul att åka ner till Vegas nu under WSOP. Jag har bokat resa från 22maj-15juli och åker således dit imorgon vilket känns riktigt bra.

 

Vad har hänt?

 

Det var ju ett tag sedan jag var direkt aktiv på PF och jag tänkte skriva lite om vad som hänt sedan dess. Well, man kan väl säga att det inte händer/hänt så väldigt mycket. Plussade ju rätt stabilt och var uppe på $5/10 ett tag men eftersom jag har så extremt dåligt psyke och inte klarar av typ en 4 inköps backdag på den nivån så klev jag ner efter ett tag, även fast jag totalt sett var plus på 5/10 spelet :)

 

Vartefter så hamnade jag i typ en downswing/breakevenstretch som varade otroligt länge mtp hur pass få händer jag får in varje månad. Det som är det jobbiga i det hela är att jag typ inte orkar spela alls när det går dåligt och eftersom jag när det går bra får in extremt få händer så kan ni ju tänka er hur det ser ut när det går kasst :) Istället för att spela så har jag bara ägnat massa tid åt att resa och bränna pengar, och det är ingen hit när man knappt plussar på pokern.. Det är väl först nu som jag insett att det nog är dags att börja ta tag i mig själv och spela innan jag brännt hela min BR på prylar och resor.. Senaste månaderna har jag snittat typ 5-10k händer eller något sånt.

 

Vet egentligen inte om Vegas är det rätta stället att åka till i 2 månader när man känner att man inte har jättemycket pengar men men, räknar med att vinna rejält där nere så vi ger det ett försök ;) (låter kanske nu som att jag är nära att gula, så är det inte riktigt) Detta blir min sista längre resa nu på ett tag. Senast direkt efter Vegas har jag bestämt att jag ska ha börjat grinda ordentligt, vet dock att jag sagt sånt förut och inte kunnat hålla det men vi får se hur det går.

 

 

Har hunnit med att spela en del livepoker ute i Europa också och då främst i Barcelona där jag varit 3 gånger. Först var jag där under HU world poker championship. Om jag inte minns fel spelade jag 3 turneringar där jag finaltablade två av dem. En 9e plats i en €1000 turnering och sedan vann jag ett seat till WPT Barcelona via en €200 rebuy. Åkte sedan ner under EPT och spelade ett par sideevents vilket dock inte gick så bra vill jag minnas. Flippade ut mig mot Sören Koongsgard i en €1000 turre som han senare gick och vann och sedan var det nog något €500 som inte gick som jag ville. Sedan bar det som sagt av tillbaka till Barcelona eftersom jag sattelitklonkade mig in i WPT. Vet inte riktigt vad man ska säga om Main. Hade grymt kortsnitt under dag 1 men tvingades till ett par ganska stora laydowns och jag avslutade dag 1 med average. Dag 2 spelade jag rätt kasst och åkte ut relativt tidigt tyvärr.. Som plåster på såren så kom jag 3a i ett €500 event. Så man kan ju säga att det gått stabilt nere i Barca totalt sett iaf.

 

Via pokerstars så kvalade jag in mig till EPT Baden och där var jag precis innan WPT Barca. Debuten på EPT touren då och jag hoppades såklart på att vara kvar länge i tävlingen men efter lite mer än 1,5h så var det adjö när jag stoppade in med 2par mot färg. Riktigt tråkigt och jag har funderat mycket fram och tillbaka på hur jag skulle lyckats komma ifrån den handen men men, det är väl typ glömt nu ;)

 

Mitt andra mainevent var när jag spelade EPT Prag, hade dock sålt en väldans massa % till det eventet. Spelade riktigt stabilt hela dagen där men bustade under slutet av dag 1 i en hyfsat stor pot med AK mot AQ allin preflop.

 

Utöver det så spelade jag någon €850 turre i Dublin där jag och min gode vän fhaugen båda var långt och räknade med finalbord men båda åkte precis innan pengarna.. :)

 

Har möjligen glömt ett par turrar men det är väl typ det som jag spelat live.

 

Vad händer i Vegas då?

 

Jag har väl tänkt spela en del turneringar men jag kommer ju inte direkt ha råd att köpa in mig i massa WSOP events direkt. Blir väl att spela en del mindre turneringar och en del cashgame lär väl också hinnas med. Jag kommer att bli stejkad i en del turneringar, i nuläget är det tre $540 turneringar och en $330, alla dessa kommer att spelas på Venetian som har någon deepstackfestival typ. Ifall det är någon som typ inte ska till Vegas iår men är intresserad av att stejka något så får ni gärna höra av er i PM.

 

Utöver det så antar jag att det kommer bli en hel del festande, shoppande etc etc.

 

Jag kommer att bo på lite olika ställen. De första två veckorna kommer jag bo på MGM grand med en kompis från Danmark (Ronaldinho84 på Prima), efter det så har jag och pf-kändisen Dapine87 hyrt en lägenhet på MGM signature i en månad och resterande tid, dvs under Main Event, kommer jag att bo med en annan PF-kändis, nämligen mrdawwe, på Palms!

 

Ska försöka uppdatera en hel del och det kommer att komma upp en hel del bilder, bara jag orkar ha med mig kamera när jag går ut :)

 

Nog dags att börja packa snart, sedan är det bara att ladda upp inför Vegas med att kolla på Champions League finalen ikväll.

 

gogogogo!

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem är StolenMoments på Ipoker som ska åka med er till vegas. Är det Watoz? Fan, jag döööör av nyfikenhet.

Nu har du nog blandat ihop mig med någon annan? Visst att jag känner Watoz men dels så åker jag ju själv till Vegas och jag tror inte Watoz ska åka. Och jag har defintivt inte hört talas om någon StolenMoments.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool åker själv också imorgon och bor på MGM-grand. Flyger du från Köpenhamn? Någon av er som kvalat in till bootcampen?

Jag flyger från Arlanda och han flyger ifrån Köpenhamn, och ja, han har kvalat in till bootcampen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du nog blandat ihop mig med någon annan? Visst att jag känner Watoz men dels så åker jag ju själv till Vegas och jag tror inte Watoz ska åka. Och jag har defintivt inte hört talas om någon StolenMoments.

 

Snubben sa att han skulle åka med dig, pinnen och dawwe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till och se till att få fart på spelandet nu.

Tackar. Får säga desamma. Jag ligger ju redan långt efter dina 1300 händer från igår iofs, tänk om du spelat idag också, då blir det ett helvete för mig att ta igen :-(

 

Tack också till alla andra för lyckönskningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...