Gå till innehåll

WSOP 2005: Allmänt om WSOP 2005!


Swede

Recommended Posts

Cardplayer.com

Hand #13 was unlucky for someone after all, and a lone player takes a sad walk out of a room filled with ecstatic people.

 

Aj aj, vad trist det låter.

 

Edit:

 

Kanske inte så trist ändå:

Harrah's has announced that the bubble finisher will receive a $10,000 entry into next year's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite skoj att Matusow fortfarande är kvar trots hans 40 minuters "penalty" :)

 

 

Sen så hoppas jag på Martin Cedercrantz, älskar hur han stirra på Erik Friberg i SPC :)

 

 

Förövrigt så ser ni mig på finalbordet om 4 år;)

Ska bara träna upp mitt pokerface :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så hoppas jag på Martin Cedercrantz, älskar hur han stirra på Erik Friberg i SPC :)

 

Just nu har han lika många chips som Barbara Enright, vilket tyvärr inte är så många ($44,400).

Inte ofta man ser Martin sitta shortstackad. Ska bli intressant att se hur det går. Han spel bygger ju mycket på aggressivitet och att spela många händer. Fast kan han bara dubbla upp ett par gånger kan han gå hur långt som helst. Go Ninja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-07-11 13:40:00 :lol:

Title: Howard Lederer Wants to Keep the Action Going

Log: At ESPN's Featured Table, Howard Lederer is bored by the slow-down in play. He wandered over to the media area, saying, "I'll put up the forty, and we can get back to playing." He was referring to $40,000, which would roughly be enough to get an extra four people in the money so this burtally boring hand-for-hand situation would be over.

 

 

It would actually cost Lederer $50,000 to sneak four more people in the money, but I don't think an extra ten grand would deter him. He's that bored.

 

 

He also mentioned that he has played six of the eight hands so far, winning two of them. (He lost the all-in against Barbara Enright with his pocket sevens against her pocket queens.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lederer i farten igen! Har han haft en sjua i rockärmen under hela dag 5 kan man fråga sig?

 

Date / Time: 2005-07-11 17:33:00

Title: Lederer Doubles Up

Log: With the board showing Ad-9h-8s-7d, Howard Lederer moves all-in for his last $26,000, and is called by a player who shows Q-Q. Lederer shows Kd-7d for a flush draw, a straight draw, and one overcard. The river is the Kh, and is good enough to double up Lederer to nearly $110,000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är djupt imponerad av Greg Raymer, han har redan bevisat att han inte är en "fluke" som Chris Moneymaker är. Greg for the win!

Jag tror att många glömmer det faktum att en person som vinner en kvalificerings turnering är en bra spelare. Kan man inte kvalificera sig till en turnering har man inget där att göra som jag ser det. Alla "proffs" borde kunna kvalificera sig med lätthet om de är så bra som de vill tro.

 

Desto mer spelare, desto mer bra spelare! Procentandelen kanske blir den samma men likväl kommer det mer bra spelare och de kommer att vara med och slåss i de högre nivåerna som gör att de mediokra "proffs" som finns kommer att falla i glömska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-07-11 17:33:00

Title: Lederer Doubles Up

Log: With the board showing Ad-9h-8s-7d, Howard Lederer moves all-in for his last $26,000, and is called by a player who shows Q-Q. Lederer shows Kd-7d for a flush draw, a straight draw, and one overcard. The river is the Kh, and is good enough to double up Lederer to nearly $110,000.

 

Vilken sida hittar du denna informationen på? Inte CardPlayer va? Den sajten som Volvo blockerat naturligtvis :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så himla trött på de sega uppdateringarna av "chipcounts" som ges på diverse amerikanska webplatser. Någon som har tips om den sida där de är flitigast med att uppdatera. Jag är ju intresserad av att veta hur det går för våra svenska hjältar och har inget intresse av att veta att Cliff Cantor har 80.000 i chipcount. Jäkla egocentrerade jänkare, hoppas en svensk eller i alla fall en nordbo tar hem titeln.

 

Måste bara tillägga att jag är DJUPT imponerad av "Fossilman". Lyckas han komma till årets finalbord är det en otrolig bedrift. Go Raymer!!!!!

 

Tips på bra länkar tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-07-11 17:33:00

Title: Lederer Doubles Up

Log: With the board showing Ad-9h-8s-7d, Howard Lederer moves all-in for his last $26,000, and is called by a player who shows Q-Q. Lederer shows Kd-7d for a flush draw, a straight draw, and one overcard. The river is the Kh, and is good enough to double up Lederer to nearly $110,000.

 

Måste kännas märkligt att se rutersjuan på bordet när man samtidigt har den i handen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en person vinner en kvalificeringsturnering säger väl inte överdrivet mycket om hans skicklighet. Att införa ett tvångskval och skippa direktbuy-in tycker jag låter som en ruggigt dålig idé. Att behöva vinna ett semilotteri för att kvala in till ett annat semilotteri lär verkligen minimera chansen för de riktigt duktiga spelarna att ro hem armbandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...