Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar knappt nåt på Party så vet inte om detta tagits upp tidigare:

 

Satt mig ner o skulle jaga lite bbj nu imorse, noterar då följande:

 

-Import statistics räknar upp lika många Dublicates som Hands medan man spelar.

Hands: 275 Errors: 0 Dublicates: 275

-Om man på bordet ska välja "mark hand for review" så finns händerna där i dubbel uppsättning...

-Och allmänt verkar det vara segt med PT3 på Party Poker(men här har jag egentligen inte nåt exakt att jämföra med, bara mot andra siter) verkar som om PT3 på nåt vis gör dubbla jobbet på hårddisken när man lirar på Party och en hh hamnar direkt i dublicates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar knappt nåt på Party så vet inte om detta tagits upp tidigare:

 

Satt mig ner o skulle jaga lite bbj nu imorse, noterar då följande:

 

-Import statistics räknar upp lika många Dublicates som Hands medan man spelar.

Hands: 275 Errors: 0 Dublicates: 275

-Om man på bordet ska välja "mark hand for review" så finns händerna där i dubbel uppsättning...

-Och allmänt verkar det vara segt med PT3 på Party Poker(men här har jag egentligen inte nåt exakt att jämföra med, bara mot andra siter) verkar som om PT3 på nåt vis gör dubbla jobbet på hårddisken när man lirar på Party och en hh hamnar direkt i dublicates.

Detta låter konstigt, inget jag har hört något om tidigare. Dyker HUD:en upp när du spelar? Har du kontrollerat att PT3 flyttar dina importerade händer till "Processed"-mappen efter varje session? Skapade du din PT3-databas för många månader sedan?

 

Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se vad som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyker HUD:en upp när du spelar? Har du kontrollerat att PT3 flyttar dina importerade händer till "Processed"-mappen efter varje session? Skapade du din PT3-databas för många månader sedan?

Ja huden dyker upp annars kunde jag ju inte trycka på "Mark for review" i den(som sagt: ser skumt ut där med i de som listas).

 

Den flyttar processed ja, och Dublicates startar ju från 0 så det finns inga händer som läses in när man startar. Hands/dublicates bara ökar i samma takt som man spelar...

 

Oj, minns inte exakt vilken version jag skapade databasen i...i december nån gång.

 

 

 

Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se vad som är fel.
ska jag om jag startar upp nån till session så...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, låter konstigt som sagt. När du skapar din ticket, bifoga gärna även dina tre senaste PostgreSQL-loggar från C:\Program\PostgreSQL\8.x\data\pg_log. Gör det även via länken jag gav ovan så kommer det till mig :)

 

Done, also screencap included...

 

postgresql loggen full med fel:

2009-02-23 13:15:09 CET ERROR: duplicate key value violates unique constraint "hhs-unique_hand_no"

 

 

edit: tydligen berodde allt de där på att party directory pekade på fel mapp

..\PartyGaming\PartyPoker isället för ..\PartyGaming\PartyPoker\HandHistory

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Finns det nan PokerEv software inbyggt eller sa i PT3? jag spelar pa ongame sa det vanliga funkar inte! kanske finns en addon?!!

Det finns inget inbyggt ännu, men det kommer att läggas till. Det finns en addon som fungerar till PT3 och faktiskt i ärlighetens namn är mycket bättre än PokerEV. Ta en titt på HoldemLuck/TourneyLuck.

 

Hej, jag är ruggit färsk på PT, vore snällt om någon som spelar Betfair skulle vilja hjälpa till.. eller någon som kan programmet..

 

privmessa mig!

Jag kan programmet och skulle gärna hjälpa dig, men spelar du enbart på Betfair? PT3 finns tyvärr inte för Betfair ännu, men stöd läggs till mer eller mindre efter storleksordning enligt PokerScout.com.

 

Nu närmast ligger Prima och Entraction, Pacific finns det redan stöd för men därefter kommer som du ser PKR, Bodog och Betfair. Nu beror det till viss del också på vilken handhistorik som har blivit inskickad till PT3-teamet, du får gärna skapa en Support Ticket och bifoga handhistoriksfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt, jag får inte det att fungera
Låter konstigt. Vilken version av PT3 använder du? Uppgradera till Beta 25 om du inte redan använder den. Se till så att du kör din OnGame-klient på Engelska, och prova att rensa din OnGame-databasfil om du inte redan gjort det (från fliken "OnGame Configuration" i PT3).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar för mej.

 

skumt, jag får inte det att fungera

 

Nu fick jag samma problem.

 

Spelade en turnering på Ongame och huden fungerade bra. Efter bordsbyte gick det inte att få igång huden igen. Startade om PT3 utan resultat. I pausen stängde jag ned bordet och öppnade upp i miniviev, då startade huden upp igen. Jag kör beta 25. Hade ca 1000 händer i min OnGame-databasfil vet inte om det kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat problem som jag nämt tidigare är att händer saknas i importen. Det är ofta sista handen i en sng inte finns med i PT3, den saknas även i Ongame-sessionbrownsern. Jag kontaktade Redkings supporten och frågade om detta.

Fick detta var, i mitt mail nämde jag inget om att jag anväder PT3.

 

The following reasons could cause the web browser to function incorrectly.

 

a) The statistics needs to be updated regularly. This means that the player needs to renew his statistics file often.

 

b) Using a 3rd party software such as Poker Tracker can run in conflict with the Windows Poker client, including the statistics.

 

We hope the above information is of assistance. Unfortunately, we do not provide any support when players are using 3rd party software.

 

Ongame säjer att PT3 ställer till det och PT3 säjer att Ongames klient är ställer till det, moment22?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat problem som jag nämt tidigare är att händer saknas i importen. Det är ofta sista handen i en sng inte finns med i PT3, den saknas även i Ongame-sessionbrownsern. Jag kontaktade Redkings supporten och frågade om detta.

Fick detta var, i mitt mail nämde jag inget om att jag anväder PT3.

 

 

 

Ongame säjer att PT3 ställer till det och PT3 säjer att Ongames klient är ställer till det, moment22?

Ledsen att du har problem, men det känns ganska troligt att det är OnGames klient som strular. Det är allmänt kännt att deras klient är värdelös när det gäller handhistorik och den skriver vissa händer felaktigt. För mig är det intressant att inga pokerprogram har dessa problem med någon annan klient än OnGame, men de flesta har problem med OnGame.

 

Hur som helst får du gärna skriva om detta på PT3-forumet också, och om ni kan reproducera problemet med HUD:en så får ni gärna skapa en Support Ticket och bifoga era loggfiler för den sessionen så ska vi ta en titt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att du har problem, men det känns ganska troligt att det är OnGames klient som strular. Det är allmänt kännt att deras klient är värdelös när det gäller handhistorik och den skriver vissa händer felaktigt. För mig är det intressant att inga pokerprogram har dessa problem med någon annan klient än OnGame, men de flesta har problem med OnGame.

 

Hur som helst får du gärna skriva om detta på PT3-forumet också, och om ni kan reproducera problemet med HUD:en så får ni gärna skapa en Support Ticket och bifoga era loggfiler för den sessionen så ska vi ta en titt på det.

 

Jag har skickat in några tidigare, känns inte som att det är nån större ide att bry sej. Ongames ny kilent är väl snart på gång? Min bonus är nästan färdigspelad, kommer troligen att byta nätverk inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar på SvS finns det en funktion där man kan välja "mark hand for review" på de senaste 5 händerna. Om jag markerar en hand där var hittar jag den sedan i PT3 så att jag kan kolla på den igen?
De händerna du markerar får en "note" på sig. Om du då exempelvis går in i sessions så kan du sortera efter note-fältet längst till vänster så hittar du dem enkelt. Det går även att göra exempelvis en custom report som visar alla händer med notes.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse kunde inte min Pt "connecta" till min databas. Jag uppdaterade till senaste PT. Fungerar fortfarande inte. SÅ jag genomförde alla stepp på

 

http://www.pokertracker.com/forums/viewtopic.php?f=16&t=15574

 

raderade min DB. INstallerade en ny enligt instruktioner. Funkar ändå inte.

 

Kan ni hjälpa mig? Allt funkade perfekt igår kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse kunde inte min Pt "connecta" till min databas. Jag uppdaterade till senaste PT. Fungerar fortfarande inte. SÅ jag genomförde alla stepp på

 

http://www.pokertracker.com/forums/viewtopic.php?f=16&t=15574

 

raderade min DB. INstallerade en ny enligt instruktioner. Funkar ändå inte.

 

Kan ni hjälpa mig? Allt funkade perfekt igår kväll

När det gäller PostgreSQL-problem skulle jag vilja rekommendera att du skapar en Support Ticket då dessa kan vara ganska komplexa. Klickar du rätt så hamnar det hos mig :)

 

Jag råkade radera HUD inställningarna på min bärbara och skulle vilja kopiera över mina HUD inställningar från min stationära.

 

Var hittar jag filen som måste kopieras?

Filen för HUD-layouten är "layouts.pt3" i din Data-mapp. För att se övriga filer som kan vara användbara att kopiera, se denna tråd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...