Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Hej!

 

...mitt problem är att alla mina pokerklientet står som: not running....?

 

Har nu gjort allt som det står att man ska göra på pts hemsida men funkar fortfarande inte.

 

Vad står det att man ska göra? Det borde inte vara några problem. Jag kan försöka hjälpa dig i kväll eller i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad står det att man ska göra? Det borde inte vara några problem. Jag kan försöka hjälpa dig i kväll eller i morgon.

 

As you can see in the screenshot, Party and/or Empire Poker do not appear to be installed. Click "Add" which will open a window to browse for folder. To add Party Poker, browse to and select your main Party Poker directory.

 

After you select the directory it should appear in the Directories Configuration list. Then check "Automatically Start with Auto-Import" so that Party Poker hands are imported every time the PokerTracker auto-import is run.

 

 

Uppskattar hjälpen weed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu visas iaf stars party och fulltilt som running dock har jag dettta problemet för samtliga klienter:

 

2009/04/07 17:15:10: Auto-Import beginning

2009/04/07 17:15:10: Full Tilt: Starting auto-import.

2009/04/07 17:15:10: Unable to launch auto-import for site: Full Tilt. Reason: FullTilt auto-importer needs to be configured.

2009/04/07 17:15:10: MicroGaming: Starting auto-import.

2009/04/07 17:15:10: PartyGaming: Starting auto-import.

2009/04/07 17:15:10: PokerStars: Starting auto-import.

2009/04/07 17:15:10: Unable to launch auto-import for site: PokerStars. Reason: PokerStars auto-importer needs to be configured.

2009/04/07 17:15:10: PartyGaming: Found 0 files to monitor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står alla klienter som not running igen....

 

Har ominstallerat både pt3 och postgresql men det verkar inte heller hjälpa.

 

Det är första gången jag använder ngt liknande program så har 0 koll på vad jag gör i princip.

 

Men eftersom i princip alla på detta forumet verkar använda det så borde ngn kunna ta sig tid till att hjälpa en anna forumit.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen börjar använda PT3, jag spelar microgaming....har stött på ett par problem som jag skulle vilja få hjälp med....

 

Nr.1....autoimporten funkar inte när jag spelar på microgaming, den funkar för mig på ipoker. Funkar det inte för???

 

Nr.2...Jag har 20.000 händer i databasen, men under fliken "hands" finns bara 15000 händer....när jag kollar närmare på det så märker jag att alla händer som innerhåller ett Ess,Dam eller en Knekt inte finns med!! Har inte det problemet med händerna från ipoker heller..... Funkar det inte för???

 

Har kollat under "filter" och alla andra möjliga ställen i programet efter en lösning på problemet, utan framgång.

 

Nån mer som har haft samma problem som jag??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka filer skall man nkopiera om man vill ha Hudens inställningar/layout även till den andra datorn?

 

 

Jag vet att det är skrivet förr, men jag hittar det inte nu.

 

 

 

Hitade en gammal post.

 

"Du vill göra en kopia på din "layouts.pt3" som du hittar i din "Data"-mapp."

 

 

Fel av mig jag hittade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan hjälpa mig med att få igång auto-import på SvS?

 

Står följande: "Unable to launch auto-import for site: Boss Media. Reason: Boss Media auto-importer needs to be configured."

 

Vad är det jag ska Konfigurera?

 

Har du hittat var HH sparas?

Du måste aktivera visa dolda filer i utforskaren för att hitta dom.

 

 

 

När jag endå skriver så kanske någon kan hjälpa mig så att det uppdelas i 6-max 10-max osv.under niverna. Har gjort det med hjäp av er på den här datorn men hittar inte svaret nu när jag letar. Vill ha lika på den andra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ber om ursäkt för min långa frånvaro från den här tråden. Har haft ganska fullt upp, men ska försöka börja svara på fler frågor här igen. Beta 27 har släppts och nu har tempot på utvecklingen ökat ordentligt.

 

I Beta 27 har TableTracker fått en ordentlig uppfräschning och är nu ett oerhört kraftfullt table selection-verktyg, enligt mig helt klart det bästa på marknaden. Alla som har köpt PokerTracker 3 får 25 gratis sökningar för att testa det.

 

Det går nu även att lägga in flera popup-fönster (med tabbar) i HUD:en (se screenshot nedan), "positional stats" har blivit tillagt och det går att använda transparent bakgrund på stats.

 

donk.jpg

 

En stor mängd andra ändringar och buggfixar finns listade här. Jag rekommenderar starkt att ni uppgraderar.

 

Om vi har några macanvändare här så har även denna teaser släppts under veckan:

http://www.pokertracker.com/images/screens/PT3-Mac.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag endå skriver så kanske någon kan hjälpa mig så att det uppdelas i 6-max 10-max osv.under niverna. Har gjort det med hjäp av er på den här datorn men hittar inte svaret nu när jag letar. Vill ha lika på den andra datorn.
Kryssa i "adjust qualifying tables limits" på auto import-tabben.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Går det att spara "positionerna" på statsen i huden?

Jag vill kunna ändra mellan två olika huds som jag har. En för 5-6-manna och en för 9-10-manna. Det går ju bra att skifta Layoutfilen. Men då hamnar statsen på fel ställen eftersom man vill ha dom på olika ställen.

 

Bäst vore om man kunde ställa in det direkt i PT utan att hålla på flytta filer och starta om PT.

 

Hoppas någon förstod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat en gammal fråga:

 

Jag får inte mitt integrerade HUD att hitta rätt position, dvs det sätter sig vid en annan spelare. Jag lirar på FTP och har så att jag hamnar på samma ställe varje gång jag lirar. Hur får jag då HUDen att fatta detta? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat en gammal fråga:

 

Jag får inte mitt integrerade HUD att hitta rätt position, dvs det sätter sig vid en annan spelare. Jag lirar på FTP och har så att jag hamnar på samma ställe varje gång jag lirar. Hur får jag då HUDen att fatta detta? =)

 

Kryssa i "Auto Center" under full tilt configuration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Citat:

Ursprungligen postat av AIKjim

Garanterat en gammal fråga:

 

Jag får inte mitt integrerade HUD att hitta rätt position, dvs det sätter sig vid en annan spelare. Jag lirar på FTP och har så att jag hamnar på samma ställe varje gång jag lirar. Hur får jag då HUDen att fatta detta? =)

 

Kryssa i "Auto Center" under full tilt configuration."

 

Det är just det som är problemet. Autocenter är ikryssat men HUDen följer inte efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man köra två användare mot samma PT3 på en och samma dator?

 

Jag har en XP-dator och vi är 2 som spelar på den. Jag vill ju då ha olika inställningar i PT (active/default database, mapp för filer som ska processas och mapp för processade filer) beroende på vem som loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Citat:

Ursprungligen postat av AIKjim

Garanterat en gammal fråga:

 

Jag får inte mitt integrerade HUD att hitta rätt position, dvs det sätter sig vid en annan spelare. Jag lirar på FTP och har så att jag hamnar på samma ställe varje gång jag lirar. Hur får jag då HUDen att fatta detta? =)

 

Kryssa i "Auto Center" under full tilt configuration."

 

Det är just det som är problemet. Autocenter är ikryssat men HUDen följer inte efter.

Aktivera logging, reproducera problemet och bifoga din PokerTracker.log-fil till en Support Ticket så ska vi ta en titt på vad som försigår.

 

Kan man inte skilja 5 och 10 bords statsen åt? Spelar båda och skulle ju gärna vilja se vilket jag plussar mest på och vad jag har för spel på de olika osv....?
Har du kryssat i "adjust qualifying tables limits" på auto-import-tabben?

 

Kan man köra två användare mot samma PT3 på en och samma dator?

 

Jag har en XP-dator och vi är 2 som spelar på den. Jag vill ju då ha olika inställningar i PT (active/default database, mapp för filer som ska processas och mapp för processade filer) beroende på vem som loggar in.

Det skulle bryta mot licensavtalet. Din PT-licens är personlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...