rAilFISH Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Spelet har pågått en timme ungefär , har ingen speciell read på spelaren. Det jag undrar är vad ni gör i detta fall , jag tycker att spelaren spelar denna handen sjukt dåligt oavsett vad han har , men jag har svårt att sätta han på en hand. I efterhand så ångrar jag att jag inte 4-bettade , det kan ni också kommentera:-) Bedöm själva och kom gärna med in-puts. ***** Hand 688112558 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 maj 2008 23:40:21 Britta 56 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: dj_judas (266.86) Plats 2: Henrik_no1 (235.60) Plats 3: mats84 (390.64) Plats 4: HERO (591.84) Plats 5: poker79 (39.53) Henrik_no1 lägg LM 1.00 mats84 lägg SM 2.00 ** Giv ** dj_judas [N/A, N/A] Henrik_no1 [N/A, N/A] mats84 [N/A, N/A] HERO [Dh, Ds] poker79 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Höj till 8.00 poker79 Lägg dj_judas Lägg Henrik_no1 Höj till 14.00 mats84 Lägg HERO Syna 14.00 *** Flop(Board): *** : [9r, 4h, 8h] *** Bet Runda 2 *** Henrik_no1 Passa HERO Satsa 25.00 Henrik_no1 Höj till 50.00 HERO ? Citera
Sideshow Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Allt möjligt men om du ställer har han alltid AA/KK Citera
villeb Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Det är klassisk low limit fisk med AA/KK tycker jag. Jag ser detta spelet hela tiden på SvS. Citera
rAilFISH Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Det är klassisk low limit fisk med AA/KK tycker jag. Jag ser detta spelet hela tiden på SvS. Mjo jag tycker det luktar lite apa om hans spel hela vägen , redan på omslaget preflop samt check raisen på flopp. Citera
villeb Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Mjo jag tycker det luktar lite apa om hans spel hela vägen , redan på omslaget preflop samt check raisen på flopp. Ja, mot denna linjen som Fi väljer hade jag nog förpasat mig till synstation och synat ner som en äkta weaktight tomte, Sen tiltat ihjäl på att jag synade ner när jag satte honom på AA/KK. Du kan nog se en 1010/JJ, Men majoriteten av gångerna är det nog AA/KK som han håller. Citera
strater Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Allt möjligt men om du ställer har han alltid AA/KK/22 som drar ut till set Citera
rAilFISH Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Ja, mot denna linjen som Fi väljer hade jag nog förpasat mig till synstation och synat ner som en äkta weaktight tomte, Sen tiltat ihjäl på att jag synade ner när jag satte honom på AA/KK. Du kan nog se en 1010/JJ, Men majoriteten av gångerna är det nog AA/KK som han håller. Mjo , givetvis funkar den linjen också men 90 % av gångerna och då blir så grovt besviken på sig själv att man inte pallar folda när man vet att han har AA//KK. Känns liksom man är fisken själv. Hittade iaf fold med QQ på omslaget till 50. Citera
villeb Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Mjo , givetvis funkar den linjen också men 90 % av gångerna och då blir så grovt besviken på sig själv att man inte pallar folda när man vet att han har AA//KK. Känns liksom man är fisken själv. Hittade iaf fold med QQ på omslaget till 50. Haha, ja. Jag var inte dödsseriös, även om jag spelat JJ/QQ så ett par ggr i mitt liv. Förmodligen wp på folden. Citera
pezdawg Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Äre bara jag som inte bryr mig vad han har. In me smeten... är ju ba ett halvt inköp. Citera
Fudge Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Äre bara jag som inte bryr mig vad han har.In me smeten... är ju ba ett halvt inköp. Så för att personen "bara" har 100bb så ska degen in fast han antagligen är bakom oftare än han leder? Känns som konstigt resonemang imo. But thats just me.. Citera
Staash Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Så för att personen "bara" har 100bb så ska degen in fast han antagligen är bakom oftare än han leder? Känns som konstigt resonemang imo. But thats just me.. Handlar väl lite också om att det inte är hela världen att förlora ett halvt inköp med en bra hand. Hade kanske varit värre att sätta ett helt inköp på spel. Du har trots allt ett överpar som du underreppat, så ett ställ är inte helt fel. Hade troligtvis gjort det med betydligt sämre hand bara pga tilt av det vidriga spel som FI visar upp. Usch för sånt! Citera
Ormbunke Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Spelet har pågått en timme ungefär , har ingen speciell read på spelaren. Ingen read efter en timmes spel Har han mini-3-bettat förut? Vilka händer har han i så fall gjort det med? Citera
Supertequila Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Tycker också det är märkvärdigt med ingen read efter en timmes spel. Om du foldar mot miniraise här så betyder det att du foldar i princip hela din HD förutom de allra översta procenten (set, tvåpar, möjligen kombo). Det är inte bra. Det gör det lönsamt att mini3betta dig hela tiden. Självklart ska du syna här o omvärdera turn. Edit: 4bet pre funkar, syn funkar också. Citera
Diaaz Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 det är ju sjukt att du inte vet vad du ska göra där. du spelar ju handen katastrofalt. och du ger oss ingen info efter en timmes spel. hur ofta har du raisat? hur ofta har han reraisat? osv osv...faaan Citera
rAilFISH Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Äre bara jag som inte bryr mig vad han har.In me smeten... är ju ba ett halvt inköp. jag skiter väl i om det är ett helt inköp eller ett halvt. frågan är hur vi ska spela. Citera
rAilFISH Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Ingen read efter en timmes spel Har han mini-3-bettat förut? Vilka händer har han i så fall gjort det med? aldrig mini 3 bettat förut. Och nej , har ingen speciell read på han och inte följt han så noga pga mer än 3 bord spelade. Citera
rAilFISH Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Tycker också det är märkvärdigt med ingen read efter en timmes spel. Om du foldar mot miniraise här så betyder det att du foldar i princip hela din HD förutom de allra översta procenten (set, tvåpar, möjligen kombo). Det är inte bra. Det gör det lönsamt att mini3betta dig hela tiden. Självklart ska du syna här o omvärdera turn. Edit: 4bet pre funkar, syn funkar också. Har ingen speciell read på han då jag spelade ett antal bord samt att jag inte använde Gametime eller liknande , så jag visste inte direkt hur han var. Själva anledningen till att jag foldar är hans imo sjukt dåliga spel samt att det skriker rätt självklart att han har AA , jag ville bara kolla vad ni hade gjort. Jag går på min känsla att han har mig slagen och jag gillar varken mitt spel (läs 4-bett) eller hans i denna hand. Citera
rAilFISH Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 det är ju sjukt att du inte vet vad du ska göra där. du spelar ju handen katastrofalt. och du ger oss ingen info efter en timmes spel. hur ofta har du raisat? hur ofta har han reraisat? osv osv...faaan Kom igen , ge dig själv en ärlig chans. Jag vet vad jag ska göra , jag tror att linjen att folda mot hans uppenbara spel är rätt i detta läget. Frågan var vad ni kära pfare hade gjort? Min preflop raise låg på cirka 16 % , och han har inte varit så jäkla aktiv , jag går helt på känsla här och inte något annat. I efterhand ångrar jag att jag inte 4-bettade , resten tycker är jag nöjd med då jag är säker på att han hade AA i efterhand. Citera
peewee37111 Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Jag håller fullständigt med Supertequilia i hans resonemang men en annan intressant sak är ju om du 4betar och han ställer, vad gör du då? Du säger själv att du inte har vidare bra koll på FI eftersom du multitablat.... Citera
rAilFISH Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Jag håller fullständigt med Supertequilia i hans resonemang men en annan intressant sak är ju om du 4betar och han ställer, vad gör du då? Du säger själv att du inte har vidare bra koll på FI eftersom du multitablat.... Jag synar för att dra ut , annars foldar jag. Citera
Ormbunke Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 aldrig mini 3 bettat förut. Och nej , har ingen speciell read på han och inte följt han så noga pga mer än 3 bord spelade. Då har du ju nån typ av read i alla fall, "aldrig mini-3-bettat". Har han mini-check-raisat floppen efter att ha höjt före floppen tidigare? Vilken hand hade han i så fall? Har han mini-check-raisat flopp vid något tillfälle över huvud taget? Har han gjort normala 3-bet före floppen tidigare? Med vilka händer? Citera
Kalleballe Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Jag är rätt övertygad om att du tog rätt beslut. Tecknen var så väldigt tydliga här. Flertalet på 1/2 kr har väldigt snäv 3bets hd, sen är det rätt vanligt med minihöjningar när fi tycker sig ha något bra. Minihöjningen på flop är hur skum som helst. Vad vill han representera där? Det är sant att om jag börjar folda för minihöjningar så blir jag lätt exploaterbar. Det är bara det, (1) vem bryr sig på 1/2 nivån om det? (2) det är rätt ovanligt med minihöjningar, om någon gör det mer än en gång, hur svårt är det att anpassa sig? Citera
Mandalore Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Han kunde lika gärna ha haft AK och var för envis för att folda så han ställde in Citera
Sideshow Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 När ska folk sluta posta "mongospel utan några som helst reads på fi"-trådar? Citera
Recommended Posts