Ormbunke Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 OK, här var den tråden. Hur tror du att du skulle se på det faktum att du spenderade 1-3år med att sitta framför en datorskärm och knapra chips och dricka redbull för en nettoinkomst på högst mediokra 10-20k SEK. Hur ser du på kontorsjobb? Rätt många som sitter framför en dator 8 timmar per dag. Skulle du kunna tänka dig att jobba på kontor i säg 10 år? Citera
Stormen_Per Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 knapra chips och dricka redbull. Haha jag har cirka 15 Pringles och 20 burkar Redbull ståendes på mitt skrivbord, det är ju så jävla gott! Citera
AdslVerbe Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Finns väl mellanting oxå? Själv har jag ett skönt, trivsamt, stimulerande "vanligt" jobb. Ganska kasst betalt (dock ej för branschen). Huset och familjen slocknar runt 22-23 på kvällen. Då brukar jag oftast sätta mej å spela lite poker i en timma eller lite mer. Brukar inte bli mer än runt 8k händer per månad. Detta brukar ge mej i snitt ca 4-5k SEK i månaden. Ett fint litet komplement till månadslönen. Blir dock lite deprimerad när jag läser tråden. Am I wasting my limited time of life? Vet inte riktigt vad jag skulle kunna hitta på dom där timmarna istället? Klistra in foton i fotoalbumet kanske...jag vet inte? Vill ha förslag å vad jag skulle kunna göra med tiden istället? Tycker dock fortfarande att det är ganska kul med själva spelet även om jag mer och mer gör det för dom där extra tusingarna varje månad. Btw. Jävligt intressant inlägg för övrigt av Tottyville. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Finns väl mellanting oxå? Själv har jag ett skönt, trivsamt, stimulerande "vanligt" jobb. Ganska kasst betalt (dock ej för branschen). Huset och familjen slocknar runt 22-23 på kvällen. Då brukar jag oftast sätta mej å spela lite poker i en timma eller lite mer. Brukar inte bli mer än runt 8k händer per månad. Detta brukar ge mej i snitt ca 4-5k SEK i månaden. Ett fint litet komplement till månadslönen. Blir dock lite deprimerad när jag läser tråden. Am I wasting my limited time of life? Vet inte riktigt vad jag skulle kunna hitta på dom där timmarna istället? Klistra in foton i fotoalbumet kanske...jag vet inte? Vill ha förslag å vad jag skulle kunna göra med tiden istället? Tycker dock fortfarande att det är ganska kul med själva spelet även om jag mer och mer gör det för dom där extra tusingarna varje månad. Btw. Jävligt intressant inlägg för övrigt av Tottyville. Givetvis. Detta skriver jag i mitt senaste inlägg: "Drar du in 10-20k som en hobby på sidan av något med substans i (läs studier, jobb) ja då är det ju great." And thanks. Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Ursäkta. Utveckla, evil? Eller förresten ångrade mig, utveckla för fan inte. Kommer ändå inte förstå vad du försöker säga. Du har precis exemplifierat vad jag menar Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 OK, här var den tråden. Hur ser du på kontorsjobb? Rätt många som sitter framför en dator 8 timmar per dag. Skulle du kunna tänka dig att jobba på kontor i säg 10 år? Hur jag ser på kontorsjobb? Well... Att knega (min definition på att jobba med något enbart för att få in pengar) tycker jag är waste of time också. Sen spelar det ingen roll om du arbetar på ett lager i Haninge eller som revisor i innerstan. Waste of time. Sen måste alla få pengar till brödfödan, inget konstigt med det. Och det är just därför folk tvingar sig själv att arbeta med icke stimulerande pissjobb. Allt beror på dina mål i livet, är du nöjd med att jobba på säg som exempel ett lager i Haninge. Ja då spelar det förmodligen ingen roll vad du gjort de senaste 3-4åren. Du kan ha suttit och runkat i en garderob, jobbat som revisor i innerstan eller spelat poker på lowlimit. MEN har du högre ambitioner så är det direkt förödande att ha suttit och lirat poker i 3-4år (läs gjort ingenting). Jag pratar om att försöka se bortom din dataskärm - bort in i ett längre perspektiv. Undantagen gäller de som har det som en lönsam hobby alt. tjänar grova pengar som de sedan investerar. Parantes: Även om du tjänar hyfsat mycket pengar på pokern så finns det en begränsad tid du bör göra detta. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Du har precis exemplifierat vad jag menar Du har precis exemplifierat att du har förmågan att se in i framtiden. Det utöver din förmåga att författa dig obegripligt samt föra helt absurda resonemang kring otroligt banala frågor gör dig till något av en supernolla. Citera
gulapa Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Finns väl mellanting oxå? Själv har jag ett skönt, trivsamt, stimulerande "vanligt" jobb. Ganska kasst betalt (dock ej för branschen). Huset och familjen slocknar runt 22-23 på kvällen. Då brukar jag oftast sätta mej å spela lite poker i en timma eller lite mer. Brukar inte bli mer än runt 8k händer per månad. Detta brukar ge mej i snitt ca 4-5k SEK i månaden. Ett fint litet komplement till månadslönen. Blir dock lite deprimerad när jag läser tråden. Am I wasting my limited time of life? Vet inte riktigt vad jag skulle kunna hitta på dom där timmarna istället? Klistra in foton i fotoalbumet kanske...jag vet inte? Vill ha förslag å vad jag skulle kunna göra med tiden istället? Tycker dock fortfarande att det är ganska kul med själva spelet även om jag mer och mer gör det för dom där extra tusingarna varje månad. Btw. Jävligt intressant inlägg för övrigt av Tottyville. Tyckte bara just ordet limited var det intressanta:-) Så det var inget dömande bakom det. Totty menar nog de som väljer bort saker som vänner nära och kära. Inte de som har det som tidsfördriv. Citera
Ormbunke Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 MEN har du högre ambitioner så är det direkt förödande att ha suttit och lirat poker i 3-4år (läs gjort ingenting). På vilket sätt? Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 På vilket sätt? På vilket sätt skulle du anse det vara meriterande? Citera
Ormbunke Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Inte på något speciellt sätt? Har man tänkt sig en karriär inom något helt annat så ser jag pokerspelande som ganska neutralt. Du tyckte dock att det var "direkt förödande". Motivering? Citera
Kenan83 Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Inte på något speciellt sätt? Har man tänkt sig en karriär inom något helt annat så ser jag pokerspelande som ganska neutralt. Du tyckte dock att det var "direkt förödande". Motivering? Låt mig gissa. Du är yngre än 20 år? Citera
Pey Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Jag skulle nog också kunna ha nytta av en coach. Hade varit rätt festligt och misstänker att mina luckor är större än jag befarat. Blöh. Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Du har precis exemplifierat att du har förmågan att se in i framtiden. Det utöver din förmåga att författa dig obegripligt samt föra helt absurda resonemang kring otroligt banala frågor gör dig till något av en supernolla. Faktum är att du har en sällsynt utvecklad förmåga att tolka trådbeskrivningar på fel sätt. Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 På vilket sätt skulle du anse det vara meriterande? En del chefer i vissa typer av kontorsföretag sägs betrakta pokerspelande som en merit eftersom det kräver analysförmåga och snabba beslut i valsituationer. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Faktum är att du har en sällsynt utvecklad förmåga att tolka trådbeskrivningar på fel sätt. Suck. Förklara gärna varför du skrev evil tidigare. Förklara vad du menar med att jag har en sällsynt utvecklad förmåga att tolka trådbeskrivningar på fel sätt. Och ge gärna exempel på några olika kontorsföretag som anser en person som spelat poker X antal år vara meriterande. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Inte på något speciellt sätt? Har man tänkt sig en karriär inom något helt annat så ser jag pokerspelande som ganska neutralt. Du tyckte dock att det var "direkt förödande". Motivering? Känns som jag försöker förklara för ett barn. Givetvis spelar det ingen som helst roll vad fan du tillbringat dina senaste 20år med att göra om du satsar på en karriär som professionell skinnflöjtsspelare eller kanske trädkramare. Som alltid finns det undantag. Men det hoppas jag du förstår. Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Suck. Förklara gärna varför du skrev evil tidigare. Förklara vad du menar med att jag har en sällsynt utvecklad förmåga att tolka trådbeskrivningar på fel sätt. Och ge gärna exempel på några olika kontorsföretag som anser en person som spelat poker X antal år vara meriterande. Därför att du är omotiverat elak och ovänlig i minst 70% av dina inlägg (inlägget ovan är ett typexempel). Jag läste det där om kontorsföretagen för några år sedan men har tyvärr ingen länk att hänvisa till. Citera
Vinden Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Det var ett mäklarföretag i USA, som sökte folk, för några år sedan som såg det som en merit att man var pokerspelare. Om jag inte misminner mig. Det stora genomslag denna nyhet fick tyder på att det inte är direkt vanligt att arbetsgivare uppfattar det som en merit att man varit professionell pokerspelare. Snarare motsatsen. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Därför att du är omotiverat elak och ovänlig i minst 70% av dina inlägg (inlägget ovan är ett typexempel). Jag läste det där om kontorsföretagen för några år sedan men har tyvärr ingen länk att hänvisa till. Nej du har återigen fel. Är elak och ovänlig i 100% av mina inlägg som rör dig och de är alla motiverade. Du e lite lik en sån där robot som skjuter upp tennisbollar som andra kan smasha på. Vore kardinalfel att inte smasha. Har ju skrivit en väldigt lång text med massa råd och tips till OP, något som han dessutom uppskattade och även tackade för. Missade du det? Försökte verkligen uppträda forumexemplariskt i mitt svar till OP, tycker fan jag lyckades ganska bra, verkar så på kommentarerna iaf. Om man bortser från din standardgalla. Nu blev jag dock på dåligt humör och kommer vara bitter i mina kommentarer ett tag framöver. Citera
honest99 Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 En del chefer i vissa typer av kontorsföretag sägs betrakta pokerspelande som en merit eftersom det kräver analysförmåga och snabba beslut i valsituationer. Klart det kan vara en merit. En "anställera" som jag träffade ansåg att det var en merit att beställa in drinkar utan paraply istället för att beställa drinkar med paraply. Han tyckte även att 5-a i gymnastik var ett krav trots att jobben handlade om allt annat än fysiskt arbete. Herregud nästintill ALLT, kan vara en merit, beriende på vem som bedömer. Har man otur spelar väl de som tar beslutet själva poker... Citera
Kenan83 Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Det var ett mäklarföretag i USA, som sökte folk, för några år sedan som såg det som en merit att man var pokerspelare. Om jag inte misminner mig. Det stora genomslag denna nyhet fick tyder på att det inte är direkt vanligt att arbetsgivare uppfattar det som en merit att man varit professionell pokerspelare. Snarare motsatsen. Definera pokerspelare. De tar ju knappast in några 23-24 åringar utan utbildning som grindat högst NL200 i några år och ber de sälja hus. Citera
Tottyville Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Ah! Skönt med lite frisk luft bland avgaserna! Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Nej du har återigen fel. Är elak och ovänlig i 100% av mina inlägg som rör dig och de är alla motiverade. Du e lite lik en sån där robot som skjuter upp tennisbollar som andra kan smasha på. Vore kardinalfel att inte smasha. Har ju skrivit en väldigt lång text med massa råd och tips till OP, något som han dessutom uppskattade och även tackade för. Missade du det? Försökte verkligen uppträda forumexemplariskt i mitt svar till OP, tycker fan jag lyckades ganska bra, verkar så på kommentarerna iaf. Om man bortser från din standardgalla. Nu blev jag dock på dåligt humör och kommer vara bitter i mina kommentarer ett tag framöver. Svaret till OP var faktiskt det enda vettiga jag har sett dig skriva i forumet. 1 pluspoäng till dig. I övrigt är du så trångsint att det inte spelar någon roll hur tydligt man än förklarar. För mig är du forumets vilt huggande Kapten Svartskägg. Citera
Kontextus Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Klart det kan vara en merit. En "anställera" som jag träffade ansåg att det var en merit att beställa in drinkar utan paraply istället för att beställa drinkar med paraply. Han tyckte även att 5-a i gymnastik var ett krav trots att jobben handlade om allt annat än fysiskt arbete. Herregud nästintill ALLT, kan vara en merit, beriende på vem som bedömer. Har man otur spelar väl de som tar beslutet själva poker... Av vilket skäl ansåg han det vara meriterande att beställa drinkar utan paraply? Citera
Recommended Posts