Gå till innehåll

Poker coach sökes


hocke333

Recommended Posts

Har spelat låglimit NL Texas i ett år nu utan att utvecklas nämnvärt. Kan bero på att jag drivit eget under tiden och jobbat 10-14 timmar om dagen... :)

 

Nu har jag iaf lite ledigt och skulle vilja ta tag i och lära mig mer om holdem och gärna med hjälp av en coach.

 

Hör av dig va pm med msn adress och lite mer info, vad du vill ha i bet och dina meriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kom igen, frågan är seriöst ställd har du inget seriöst svar kan du ju hoppa över att använda "Svara knappen" Om du vill vara rolig och häftig kan du ju alltid komma hit och träffa mig irl så får vi se om du agerar lika hänsynslöst...

 

Och för att förtydliga så jag slipper fler onödiga inlägg utan någon tanke bakom. Jag är inte bra på poker, det är därför jag ber om hjälp av någon som är bra lr iaf bättre på poker än vad jag är. Jag är 31 och har kört egen firma sen 6 år tillbaka i Köttbranchen, jag är styckare från början. Nu har jag tagit ledigt och vill satsa på pokern, jag har redan läst alla pokerböcker som rekomenderas ett flertal ggr och spelat live alla tillfällen jag fått under året som gått. Nu behöver jag en fet spark i arslet så jag kommer igång till nästa fas vilken det nu är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur seriös du menar men?

Dionysoss avatar

 

Reg.datum: Aug 2005

Ort: Jönköping

Inlägg: 562

 

Standard NL20-NL100? Jag kan coacha dig gratis.

Tjena!

 

Jag är en 20 årig grinder med på tok för mycket fritid. Jag är en vinnande spelare på nl200-nl400 och jag brukar spela runt 50k händer/månad.

 

Jag tänkte kolla om det finns några spelare som har lust att bli coachade, tycker det vore ett litet kul sidoprojekt att följa eran utveckling.

 

Coachandet kan innefatta: sweatsessions (du spelar jag tittar på eller tvärt om och vi snackar vi skype) money management, HH diskussioner, pokertrackerkunskaper och allmänt pokersnack.

 

Om du vill ha mig som coach så ställer jag vissa krav:

1. Du tar din poker åtminstonde ganska seriöst.

2. Du spelar den nivån jag säger att du ska spela, inget onödigt skottande.

3. Du spelar minst 5 timmar varje vecka.

4. Du har msn.

 

Det här är nånting jag gör för jag tror jag skulle tycka det var kul. Skicka ett PM med en presentation och en msnadress så kan vi snacka mer där.

 

Lycka till vid borden // Erik

__________________

 

 

 

Coaching erbjudes av välkänt proffs

Jag bjuder härmed in intresserade pokerspelare - såväl proffs som duktiga amatörer - till en träff hemma hos mig i Stockholm. Tanken är att vi ska kunna stötta varandra som grupp och lära av varandra. Jag kommer att dela med mig av mina kunskaper och metoder, som har medfört att jag vunnit stabilt 10 år och ligger topp 20 på cashgame globalt. Jag har även erfarenhet av undervisning på universitetsnivå. För att bli en långsiktig vinnare räcker det inte med att spela bra poker, det är minst lika viktigt med bra risk management, game selection, undvika att tilta, analysera sina svaga och starka sidor etc, vilket jag kan hjälpa till med (jag har skrivit några uppskattade artiklar om detta.) Du är välkommen till en kostnadsfri middag och introduktion på söndag 11 maj kl 18-21 på Odenplan. De som vill kan sedan spela turneringar och raila varandra; medtag egen laptop. Maila mig för vägbeskrivning (pokercoach.stockholm@gmail.com) eller ring 070 - 358 48 87.

Traveller11 är inte uppkopplad Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

Traveller11

Visa allmän profil

Skicka ett privat meddelande till Traveller11

Hitta fler inlägg av Traveller11

Lägg till Traveller11 på din kompislista

Gammal Igår, 21:17

 

Dionysoss avatar

Reg.datum: Aug 2005

Ort: Jönköping

Inlägg: 562

 

Standard

Är själv väldigt intresserad av att komma förbi. När är tanken att detta ska äga rum?

__________________

Det här är ingen kortlek, det är tusenlappar.

Dionysos är inte uppkopplad Rapportera inlägget Svara med citat

 

 

Nu kommer jag bli utskälld för att jag inte kan "multi" citera

Men som svar på frågan, Jag sökte tidigare fivk noll i respons. Hitta den här killen. Lät bra, men nope. Men det kan vara värt och kolla upp

 

Tillägg pga av min dåliga citering. Men det rödfärgade är citat

Väldigt kul att vissa vill ha mig som Coach.

Men inte ens jag själv skulle vilja ha mig som Coach.

dock tycker jag att man bör engagera sig mer och kolla upp vem man är beredd att anlita. Men det är klart, jag skulle nog tjäna mer på att coacha än på poker. Åtminstonde i början. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag bli utskälld för att jag inte kan "multi" citera

Men som svar på frågan, Jag sökte tidigare fivk noll i respons. Hitta den här killen. Lät bra, men nope. Men det kan vara värt och kolla upp

 

Superbussigt :-D

Har redan svarat killen i Stockholm, får se om det funkar :) Men är fortfarande intresserad av någon som kan hjälpa mig, med ungefär samma upplägg som första killen i Crappys inlägg.

 

Tack igen Crappy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom igen, frågan är seriöst ställd har du inget seriöst svar kan du ju hoppa över att använda "Svara knappen" Om du vill vara rolig och häftig kan du ju alltid komma hit och träffa mig irl så får vi se om du agerar lika hänsynslöst...

 

Och för att förtydliga så jag slipper fler onödiga inlägg utan någon tanke bakom. Jag är inte bra på poker, det är därför jag ber om hjälp av någon som är bra lr iaf bättre på poker än vad jag är. Jag är 31 och har kört egen firma sen 6 år tillbaka i Köttbranchen, jag är styckare från början. Nu har jag tagit ledigt och vill satsa på pokern, jag har redan läst alla pokerböcker som rekomenderas ett flertal ggr och spelat live alla tillfällen jag fått under året som gått. Nu behöver jag en fet spark i arslet så jag kommer igång till nästa fas vilken det nu är :)

 

Om du redan läst alla pokerböcker och spelat en del men ändå står och stampar är det inte säkert att pokern är något för dig. Det kan iofs vara så att du skulle kunna utvecklas om du spelade mer; om du nu inte ägnat pokern tillräckligt med speltimmar.

 

Jag skulle helt seriöst aldrig sätta mig in i pokern nu - 2008, det är sjukt mycket att lära sig, jävligt mycket nöta, nöta, nöta. Jävligt asocialt och sjukt svårt att få en normal dygnsrytm då det är mest lukrativt att spela under de ohälsosamma timmarna på dygnet.

 

Alla kan inte dra in mkt deg på pokern, face it. De flesta backar och resterande går plus minus noll medan de tror att de går plus. Att plocka ut enbart RB varje månad är Inte att gå plus... Sen finns det givetivs en fåtal skara med duktiga spelare som sitter och plockar ut hyfsat med deg varje månad.

 

Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time. Så länge lever man inte. Tyvärr.

 

Vad jag försöker säga lite krasst är att jag skulle fan satsa på att fortsätta i styckarbranschen, alt. byta bransch - sadla om och ha roligare. Förmodligen drar du in mer deg på något vanligt jobb än som pokerspelare. Och som sagt, det kommer vara bra mycket mer utvecklande. Eller varför inte lägga tiden du planerat att lägga på poker på att dra igång en egen firma (igen), en firma som lönar sig. Där bygger du i alla fall något långvarigt.

 

Om du nu verkligen vill satsa på poker även fast konkurrensen är ganska hård jämfört med när boomen drog igång 2003-2004, ja då är det bara att nöta och fortsätta att läsa som gäller.

 

Nedan har du lite punkter som jag önskar att jag börjat med tidigare, vilket hade gjort min poker mkt mer lönande.

 

  • Läs fler böcker
  • Nöt många speltimmar, sätt hellre ett mål på X antal speltimmar kontra vinst$/session/vecka/månad osv osv.
  • Utvärdera dina sessioner
  • Nöt
  • Bokför dina sessioner, jävligt brukbart att blicka tillbaka på vid mot- och medgångar.
  • Nöt
  • Handreading (det enskilt viktigaste i poker) något de flesta saknar och det som gör att de flesta inte avancerar eller förstår varför de förlorar... innan du kan lära dig att sätta upp en hyfsad HD på din motståndare och snäva ner den med bets & calls så spelar du eg. inte poker.
  • Nöt
  • Använd Pokertracker för att på ett enkelt sätt utvärdera dina sessioner
  • Kombinera Pokertracker med GT+ för att avläsa livestats på dina motståndare samtidigt som du spelar (bra vid multitabling)
  • Läs mycket handhistorys
  • Joina en site där du kan betala för att se videos spelade av duktiga grinders, ex. Cardrunners (kostar dock och är inget att rekommendera om du inte har pengar att avvara ibörjan)
  • Money Management, fungerar inte ditt MM så är du död som pokerspelare oavsett dina skills. Detta är något som tagit död på massa "talanger", om man nu är talang om man kan köra fort och svänga men inte hanterar bromsen.

 

Dessa saker ovan är standard för en vinnande pokerspelare idag, det jag försöker säga är att du kommer möta ett relativt hårt motstånd redan från början. Idag ser du grinders även på de lägsta nivåerna på alla olika siter. Jag säger inte att det inte går att vinna pengar, det gör det. Men det är inte samma dos av hämtgurka som gick att plocka för några år sedan. Allt beror på din skörd och den beror på hur bra jävla bonde du är - och att vara pokerbonde är inte så jävla ballt som det kanske kan låta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time. Så länge lever man inte. Tyvärr. "

 

Om man spelar poker som hobby är det väl inte särskilt sorgligt med 20-30K skattfritt i månaden? Har man ingen flickvän så har man inte .. :lol:

 

Känns ju inte som att trådskaparen hade tänkt bli proffs som jag uppfattar det iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time. Så länge lever man inte. Tyvärr."

 

Varför är det slöseri med tid? Lever i min egna lilla drömvärld just nu, kan inte lägga undan några större summor varje månad, åker inte på jordenrunt resor titt som tätt, men har friheten att göra vad jag vill när jag vill.

 

Kan åka landet runt och hälsa på vänner, kan träna när jag vill, sova när jag vill, skita när jag vill. Jag har inget schema jag slaviskt måste följa, och det passar mig helt fantastiskt! Har väl haft tur eftersom många av mina vänner spelar som enda sysselsättning, och har därför folk att umgås med 24/7.. visst skulle det vara bättre om jag tjänade stora summor på mitt spelande, men just nu är jag inte tillräckligt bra för det.

 

Har en utbildning att falla tillbaka på om det går utför, det känns väldigt tryggt, men vill inte jobba heltid med det inom den närmsta framtiden, så istället spelar jag, och det känns helt underbart att jag fått chansen att kunna leva på det, även om jag inte blir rik.

 

Tack för ordet och sry för OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife".

 

Jag har kompisar som inte skulle gå till jobbet för mindre än 90´ i månaden +bonus.

Sen har jag mina föräldrar som är jättestolta över att gå till sina jobb varje dag och tjäna 45 i månaden tillsammans.

Sen finns det människor som skulle bli överlyckliga för ett jobb.

 

Så allt är relativt. Mkt beror ju på utflödet av pengar. De med mest inkomster är inte alltid mest förmögna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade för en del. Har väl 5-10 killar jag fortfarande coachar aktivt och som mig veteligen är ganska nöjda.

 

Vet inte riktigt om jag har ork för fler dock.

 

Ursäkta om det blir lite ot här.

 

Jag betvivlar inte alls ditt upplägg, eller dig för den delen, det funkar säkert.

Men det måste varit en elak lunginflamation du åkte på. Jag fick intrycket av att du skulle höra av dig när du var bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totty, kanoninlägg!

 

Eftersom jag jobbat på tok för mycket de sista året så har jag aldrig riktigt haft tid att nöta pokern som jag velat. Men jag har ändå spelat lr läst de timmar jag inte jobbat. Det största problemet jag har är att jag inte känner någon som är så pass bra på poker att jag kan prata och diskutera poker med så det jag lär mig är det jag läst lr lärt mig själv. Jag tror inte jag kommer kunna leva på pokern men jag vill iaf bli bättre på att spela. Jag tycker fortfarande att det är grymt kul med poker och nötandet stör mig inte det minsta :)

 

Tack för goa svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time. Så länge lever man inte. Tyvärr."

 

Varför är det slöseri med tid? Lever i min egna lilla drömvärld just nu, kan inte lägga undan några större summor varje månad, åker inte på jordenrunt resor titt som tätt, men har friheten att göra vad jag vill när jag vill.

 

Kan åka landet runt och hälsa på vänner, kan träna när jag vill, sova när jag vill, skita när jag vill. Jag har inget schema jag slaviskt måste följa, och det passar mig helt fantastiskt! Har väl haft tur eftersom många av mina vänner spelar som enda sysselsättning, och har därför folk att umgås med 24/7.. visst skulle det vara bättre om jag tjänade stora summor på mitt spelande, men just nu är jag inte tillräckligt bra för det.

 

Har en utbildning att falla tillbaka på om det går utför, det känns väldigt tryggt, men vill inte jobba heltid med det inom den närmsta framtiden, så istället spelar jag, och det känns helt underbart att jag fått chansen att kunna leva på det, även om jag inte blir rik.

 

Tack för ordet och sry för OT

 

Som sagt, detta blir väldigt OT och vill inte gå in så mycket djupare på det just nu.

 

Först kan jag säga såhär, trivs du med vad du gör, finner du det värdefullt och meningsfullt för dig. Ja då ser jag absolut inga problem med att du nyttjar din tid och ditt liv till det. Krass? Ja lite, men det är för att jag verkligen tycker det är waste of time.

 

Som gulapa skriver är ju allt relativt, även fast det inte är något nytt. Drar du in 10-20k som en hobby på sidan av något med substans i (läs studier, jobb) ja då är det ju great. Att plugga och slippa csn hade ju vart guld, även ett standard kneg + en grym sidoinkomst tillika det grymt. Kan även böja mig för att unga personer kan ägna en begränsad tid åt detta. Speciellt om det genererar lika mkt eller mer deg som sina kamrater får från typ Konsum. Skulle jag också göra.

 

Men är du Inte ung och drar du Inte in mer än 10-20k SEK och du har spelat ett tag. Well, in my oppinion - u are totally wasting your limited life.

 

Nu blev det såklart längre, och mer utförligt än väntat och därmed OT. Eller semi-ot. Tänker liksom inte försöka omvända dig, vill bara påpeka att det du tycker är viktigt Nu, det kommer du förmodligen tycka är jävligt oviktigt om några år. Om du blickar framåt i tiden, säg 4år. Och från den platsen och personen du är då, blickar tillbaka till din tid som nätpokerspelare. Hur tror du att du skulle se på det faktum att du spenderade 1-3år med att sitta framför en datorskärm och knapra chips och dricka redbull för en nettoinkomst på högst mediokra 10-20k SEK. Även fast du käkar wasabinötter och dricker loka så tror jag att du kommer se helt annorlunda på din situation då, än du gör just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, tänkte ta chansen och skriva att jag minsann äter nyttiga saker och dricker vatten.

 

Förstår helt din poäng, är 22år, inte jobbat nämvärt efter studenten, gjorde en säsong på västkusten förra sommaren och gör samma iår. Förstår skillnaden med att vara lite yngre och 32 och göra samma, men utan pokern hade jag aldrig fått sett de platser, upplevt de saker jag gjort och träffat de människorna jag träffat. Framförallt hade jag nog inte haft tiden till det..

 

Men ser helt klart din poäng, går jag inte uppåt i nivå så klart det är läge att börja omprioritera. Tror jag har rätt bra koll på mitt läge, pratar ofta om det med kompisar som spelar och funderar själv mycket på de. Och 9-5 jobb skulle inte funka just nu, därför kör jag ett tag till. Tyvär är det inte förän nu, efter att ha spelat i tre år som jag försöker utveckla mig på andra sätt än genom att nöta spel. Återstår att se om de kan hjälpa mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, tänkte ta chansen och skriva att jag minsann äter nyttiga saker och dricker vatten.

 

Förstår helt din poäng, är 22år, inte jobbat nämvärt efter studenten, gjorde en säsong på västkusten förra sommaren och gör samma iår. Förstår skillnaden med att vara lite yngre och 32 och göra samma, men utan pokern hade jag aldrig fått sett de platser, upplevt de saker jag gjort och träffat de människorna jag träffat. Framförallt hade jag nog inte haft tiden till det..

 

Men ser helt klart din poäng, går jag inte uppåt i nivå så klart det är läge att börja omprioritera. Tror jag har rätt bra koll på mitt läge, pratar ofta om det med kompisar som spelar och funderar själv mycket på de. Och 9-5 jobb skulle inte funka just nu, därför kör jag ett tag till. Tyvär är det inte förän nu, efter att ha spelat i tre år som jag försöker utveckla mig på andra sätt än genom att nöta spel. Återstår att se om de kan hjälpa mig..

 

Var inte en pik till dig personligen utan mer generellt till alla som spelar poker eller funderar på att börja. :)

Ps: glöm inte omega3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...