Sotomayor Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Det straffet verkar ju inte stå i proportion till brottet: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1192289.svd Citera
Juggler Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Har de kommit fram till att det är grovt dobbleri så är straffskalan fängelse sex månader - fyra år. Citera
gdaily Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Två av de sex män som åtalades efter en stor pokerturnering i Grebbestad förra våren dömdes på tisdagen av Uddevalla tingsrätt till sex respektive åtta månaders fängelse för grovt dobbleri. I straffet på åtta månader ingick också grovt rattfylleri Det är inte och har aldrig varit smart att ta bilen till polisstationen på fyllan fär att hämta ut papper.... Citera
TotalFarsa Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Tror ni att det går att lösa så att vi kan få läsa domen i sin helhet? Var domslutet, om vi bortser från straffen, egentligen oväntat? Citera
psykologen Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Tämligen logisk och självklar dom enligt det system vi har. Ungefär i paritet med en grov misshandel som då ger men för livet.... Citera
Appel Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Tror ni att det går att lösa så att vi kan få läsa domen i sin helhet? Var domslutet, om vi bortser från straffen, egentligen oväntat? Mig veterligen så är sådana papper officiella, så de går säkert att beställa. Citera
Gerhard Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Ring upp Uddevalla tingsrätt och säg att du vill ha domen. Citera
Juggler Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Det är 105 sidor dom så papperskopia är inte gratis. Har skummat och det verkar vara en mycket välskriven dom. Jag kommer tyvärr förmodligen inte ha tid att läsa och kommentera förrän nästa vecka. Citera
benemerson Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Det är inte och har aldrig varit smart att ta bilen till polisstationen på fyllan fär att hämta ut papper.... haha lite OT, men efter att ha läst kommentaren för några dar sen, så drömde jag inatt faktiskt om när Grebban full o go hämtade ut handlingar hos farbror polisen... polisen var ganska road vad jag minns. (har aldrig sett Grebban irl, men i min dröm var han rätt lik den där sura gubben i roy anderssons ketchup-reklam) Citera
Recommended Posts