Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade nyss en hand på 1-2 som jag vilja ha lite åsikter på. Vad är det mest optimala på river?

***** Hand 679901369 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 april 2008 23:43:52

Britta 54 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: megas (414.26)

Plats 2: king69 (403.91)

Plats 4: Moronic (328.52)

Plats 5: HERO (397.69)

Moronic lägg LM 1.00

MeZeril lägg SM 2.00

** Giv **

megas [N/A, N/A]

king69 [N/A, N/A]

Moronic [N/A, N/A]

HERO [Kk, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

megas Lägg

king69 Höj till 8.00

Moronic Syna 8.00

HERO Höj till 26.00

king69 Syna 26.00

Moronic Lägg

*** Flop(Board): *** : [Er, 10h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 45.00

king69 Syna 45.00

*** Turn(Board): *** : [Er, 10h, 7r, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 75.00

king69 Syna 75.00

*** River(Board): *** : [Er, 10h, 7r, 5h, 4s]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

king69 All-in 257.91

HERO ?

Inga speciella reads på fi , förutom att han gillar att höja dubb UTG.:roll:

Postad

all-in river, som spelat får du ett tufft beslut som kanske inte är ev+ att syna men du vill ju ha värde av sämre ess på river (som är en jäkla stor bit av hans range) och bör ju därför ställa...

Postad

Färgdraget och hålpipan blankade ju river. Jag hade synat för jag tror vi ser en KQs/QJs eller en AK/AQ här väldigt ofta. Har han A10 eller set får han ha det.

EDIT: Det är ganska standard, iaf för mig att förvandla en 3bettad AK (för floppad TPTK) till bluffcatcher på river när dragen missar. Det brukar funka utmärkt mot randoms på SvS lägre nivåer.

Postad

Sådär. Riktigt kul att läsa era tankar och teorier kring handen.

Jag tänkte rätt snabbt igenom handen och synade till slut med min AK , kändes inte troligt att han hade A,10 eller set då han åtminstonde skulle skyddat sig mot färdraget eller liknande på flopp/turn. Kunde inte heller sätta han på någon hand som skulle slagit mig med hans spel på 3 bettat preflop. Han visade upp 10,2 i ruter och potten gick till mig , så det var nice.

Postad
Färgdraget och hålpipan blankade ju river. Jag hade synat för jag tror vi ser en KQs/QJs eller en AK/AQ här väldigt ofta. Har han A10 eller set får han ha det.

EDIT: Det är ganska standard, iaf för mig att förvandla en 3bettad AK (för floppad TPTK) till bluffcatcher på river när dragen missar. Det brukar funka utmärkt mot randoms på SvS lägre nivåer.

Det sjuka var att checken på river var till för att han skulle bluffa med ett standard bet på tex missat färgdrag eller tex A,Q. Men när han sedan ställde allin rakt av så blev jag lite fundersam över om han egentligen missade ett drag eller spelade ett dåligt spel med tex 77,10,10 eller A,10.

Postad
Det sjuka var att checken på river var till för att han skulle bluffa med ett standard bet på tex missat färgdrag eller tex A,Q. Men när han sedan ställde allin rakt av så blev jag lite fundersam över om han egentligen missade ett drag eller spelade ett dåligt spel med tex 77,10,10 eller A,10.

Supermonkey all in på river brukar alltid vara bluff där. De spelar bakoframpoker.

Tycker du spelade handen optimalt för att maximera värdet. gg nh wp

Postad

Om du checkar för att få FI att bluffa kan du inte folda.

Postad
Om du checkar för att få FI att bluffa kan du inte folda.

Jag drog ut denna HH eftersom jag tyckte den var intressant pga att jag checkar river för att han eventuellt ska bluffa sitt missade drag eller tex värdebetta med AQ , problemet är att han ställer rakt in med 260 eller liknande när det ligger 240 i potten , då blir jag överaskad och tycker att det är ett svårare beslut eftersom jag sett väldigt många spela nötter på detta sätt. Men synen fanns inom mig då jag hela tiden ville att han skulle betta river , dock ett normalare bet runt 120 eller liknande.

Postad

Blixtar som många andra riversynen här, om man har satt honom på drag så är det rätt o checka river för fi ska bluffa. Har han sämre A checkar han bakom och man har missat ett värdebet på river.