Gå till innehåll

Tips från super aggressiva spelare


mrmaster

Recommended Posts

Varför ska du sätta dig och spela en spelstil som du obv inte hanterar fullt ut?

 

Varför inte? Hur ska man annars utvecklas?

Känner du nån som är fullärd?

 

Det råder helt klart olika åsikter om vad som är super aggro men beskrivningen jag skrev är verkligen inte standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% av händerna mot limp är inte "bred range". Med 80% hittar du typ J4o och tänker "sweet, raise!" mot utg-limp. Det är inte på minsta sätt standard på 5-10+*, eller någon annan nivå heller för den delen. Skulle tro att du inte tänkt på hur mycket skit 80% av händerna faktiskt innehåller.

 

80% är brett att öppna först in på knappen, och jag skulle tro att snittet, för alla nivåer, är lägre än så. Frågar man HSNL-folket på 2+2 tycker de ju att 80% av alla händerna på knappen är lite högt heads-up.

 

Vart fan skrev jag va min definition av bred range är? 80% är en sjuk siffra, även HU är det sjukt löst. Med bred range på knappen 5-handat menade jag nånting runt 40-45% kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ABC-poker spelas nog av dom flesta då åsikterna alltid är delade,anser att sagström byggde sina framgångar på ABC-poker,men inte ihlari eller antonius.

 

För dom 1%(:roll: ) på detta forum som inte är mångmiljonärer via poker så är det bara höja stakesen,vid "rätt" nivå kommer ABC-pokern fram.

Sagström spelade nästan bara fixed under sin stora uppbyggnadsperiod så det är fel att jämföra honom med kända NL-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att 91% av dom flesta pokerspelare inte har särskilt mycket tanke bakom dessa siffror de slänger ur sig titt som tätt. Dom flesta för nog ingen statistik eller har tänkt ut det i förväg utan istället slänger man fram lite siffror som man tycker låter bra och då kan det bli lite fel som 80% raise från knappen när det är limpat/ohöjt utan att egentligen ha tänkt igenom vilken range det innebär och utan att spec. motståndarnas spelstil.

Det gäller 90% av pokerspelarna, inte 91%!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...