Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg


Mr_Tight

Recommended Posts

Ngt. jag fått veta i allra största förtroende är att tighten coachar i hur man boostar "marknadsföringskontot". I vanliga fall handlar det om sweats, men den här killen var så angelägen om att komma igång ASAP så tighten tog sig an ett konsultuppdrag och spelade på hans konto.

 

:)

 

Han gjorde sådär 19 ggr som sagt, men jag har givetvis inte uteslutit den möjligheten för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:)

 

Han gjorde sådär 19 ggr som sagt, men jag har givetvis inte uteslutit den möjligheten för det.

 

Haha, mjo, marknadsföring och metagame kan ju aldrig vara fel!.... men finns ändå gränser för hur dåliga mina råd skulle kunna vara om jag nu coachade :)

 

 

Är FI allas vår badger211 eller någon ny förmåga som jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw: Blivit några avhopp i PF-turren om 3 veckor. Hoppas på några till så man får en plats, gärna anonyma anhopp som man ändå inte har minsta koll på på.

 

Skulle säga att det är relativt säkert att du kommer med. Veckan innan brukar folk droppa av rätt högfrekvent (been there, done that). Hade varit grymt kul om du kom med. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla det vad du vill, men om du nu spelar för att försörja dig själv och inte enbart för ditt höga nöjes skull, så är det självklart att du måste ha koll på hur mycket pengar du vill och bör dra in. Tycker inte det var nåt fel på punkt tre i ursprungsskicket (möjligen lite för mkt vikt på bonusar/rb/race, men det där har du bättre koll på än jag).

 

Det går ju inte att du bara sätter dig och tänker att "nu ska jag spela 500k händer och sen får vi se, hoppas det går bra". Stressande med ett monetärt mål, ja kanske, men det är jobbigt att vara vuxen och ha hyror och mat (och tiltshopping) att betala. Minst lika stressande att behöva knapra på rullen i onödan om du inte har räknat igenom intäkter/utgifter.

 

(Jag tror alltså att du har det, vill bara hålla med för en gångs skull som omväxling)

 

Eftersom du som sagt har en alternativkostnad i att inte arbeta på ett vanligt (riktigt! ;) ) obtainable jobb så vore det bara dumt att inte bry sig om hur det går pengamässigt. Om du nu ska dra in 10k i månaden men snittar 2 första kvartalet så kanske det är dags att ändra på något. Kanske kan vara bra att ha en stopp-loss på hela pokerproffs-grejen om man så vill. Eller åtminstone utvärdering vid given tidpunkt. Så att du inte bara kör på för att du "lovat" köra 500k händer.

 

Och god jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla det vad du vill, men om du nu spelar för att försörja dig själv och inte enbart för ditt höga nöjes skull, så är det självklart att du måste ha koll på hur mycket pengar du vill och bör dra in. Tycker inte det var nåt fel på punkt tre i ursprungsskicket (möjligen lite för mkt vikt på bonusar/rb/race, men det där har du bättre koll på än jag).

 

Det går ju inte att du bara sätter dig och tänker att "nu ska jag spela 500k händer och sen får vi se, hoppas det går bra". Stressande med ett monetärt mål, ja kanske, men det är jobbigt att vara vuxen och ha hyror och mat (och tiltshopping) att betala. Minst lika stressande att behöva knapra på rullen i onödan om du inte har räknat igenom intäkter/utgifter.

 

(Jag tror alltså att du har det, vill bara hålla med för en gångs skull som omväxling)

 

Eftersom du som sagt har en alternativkostnad i att inte arbeta på ett vanligt (riktigt! ;) ) obtainable jobb så vore det bara dumt att inte bry sig om hur det går pengamässigt. Om du nu ska dra in 10k i månaden men snittar 2 första kvartalet så kanske det är dags att ändra på något. Kanske kan vara bra att ha en stopp-loss på hela pokerproffs-grejen om man så vill. Eller åtminstone utvärdering vid given tidpunkt. Så att du inte bara kör på för att du "lovat" köra 500k händer.

 

Märks att vi båda är ekonomer.

No business utan minst en omsättningsbudget ;)

 

Anyway, viktigt det du säger.

 

 

Variansen påverkar obv men om det efter 4-5 månader är uppenbart att jag ligger långt efter den timlön jag hoppas ha bör jag överväga att lägga ner eller radikalt förändra något. Bör i allmänhet regelbundet se tillbaka på prestationen avseende både €, tid och kvalité. Utvärderingar ftw!

 

Att dra in mindre än 500ksek för året totalt skulle kännas som ett misslyckande (återkommer till varför).

 

 

 

****

 

 

Mer siffror kommer här:

 

Räknar med att spela runt 1650 timmar kommande år (strax över 300 händer/timme i snitt). Utöver detta kommer det säkert gå minst 200 timmar till pokerstudier och PF. Når jag min "monetära förhoppning" på €100k blir totala timlönen då ca 900 000 / (1650+200) = 486 kr/h.

 

 

Mina levnads och pokeromkostnader är inte direkt relevanta tycker jag. Är ensamstående utan försörjningsplikt eller dyra lån och går i praktiken runt på 16-17ksek/månad i genomsnitt (inkl allt såsom semester och övriga engångsposter). Är ingen baller, cyklar överallt, har inget motordrivet fordon längre och åker aldrig kommunalt (älskar Uppsala och närheten till allt). Förutom "dagen efter lyxkonsumtion" är std-luncher på stan min enda extravagans. Mitt år kommer sannolikt gå runt på <200ksek i kostnader.

 

Det enda (förutom ev. impulsköp av bil, möte med livets kärlek eller större lägenhet) som kan störa den kalkylen är om vi skaffar pokerkontoret det har snackats om. Om så blir fallet får jag lägga på ca 40-50 ksek i lokalkostnader och investeringar i ny dator+arbetsplats (nope, tänker inte balansera några investeringar, kostnadsföring ftw).

 

 

Så... rimiligen max 200-250ksek i utbetalningar nästa år alltså. Att vara nöjd med pokern så länge den posten blir täckt känns obv uteslutet. Alternativkostnaden avseende missad/missade "karriär/utveckling/pensionsavsättningar/lön/förmåner" är svår att uppskatta men den lär iaf vara minst 250ksek till => 250+250=500.

 

Ännu en gång landar jag på att allt under en halv mille vinst för helåret bör ses som ett misslyckande. (år 2010 landar på runt en halv mille f.ö.)

 

 

Kanske bör ta med den stora uppsida som det faktiskt är att 100% själv bestämma sina arbetstider, vet inte. Svårt att sätta pengar på detta även om jag uppskattar det brutalt mycket.

 

 

Och god jul!

 

Detsamma till samtliga läsare!

 

Ser annars också fram emot en ny tomtes inferno nästa år.

Hoppas vi trogna läsare förgäves?

 

 

Skulle säga att det är relativt säkert att du kommer med. Veckan innan brukar folk droppa av rätt högfrekvent (been there, done that). Hade varit grymt kul om du kom med. :-)

 

Räknar inte 100% med något men det känns ju sannolikt, skitkul!

 

 

 

 

****

 

 

Mer synpunkter alltid välkomna

 

 

Nu blir det en Galfond-vid och sen extravagans alá suhi på stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La texas-gamet på hyllan för ett par månader sen och fokuserar uteslutande på svs-ploandet (känns som man borde få in ett "g" där men det kanske skulle gå somliga över huvudet så gav blanka #"¤&% i det).

 

Hursom, med det i åtanke ville jag bara säga att det är väldigt trevligt att följa din db. Av topp tre omaha-dagböcker kommer du på en andraplats (othello och tomtetomte abonnerar såklart på de andra platserna, inbördes ordning ej avslöjad :-P )

 

Sådär, har kliat ditt ego nu. Hoppas det var skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La texas-gamet på hyllan för ett par månader sen och fokuserar uteslutande på svs-ploandet (känns som man borde få in ett "g" där men det kanske skulle gå somliga över huvudet så gav blanka #"¤&% i det).

 

Hursom, med det i åtanke ville jag bara säga att det är väldigt trevligt att följa din db. Av topp tre omaha-dagböcker kommer du på en andraplats (othello och tomtetomte abonnerar såklart på de andra platserna, inbördes ordning ej avslöjad :-P )

 

Sådär, har kliat ditt ego nu. Hoppas det var skönt!

 

Tyty :D

 

Behöver ego-kliande en dag som denna.

Vinner inte en ¤%¤#"¤& hand

FYFAN vad det är otroligt bra att ha stopp-loss iaf!

Back €1k nu men skönt att veta att det inte blir värre är runt €1,2k.

 

 

Omaha, >2 miljoner händer spelade men jag blir nog aldrig varians-immun ändå.

Inte mycket tilt hittills idag iaf, gott det.

 

 

Rinse and repeat: Variansen är alltid din vän...långsiktigt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty

Omaha, >2 miljoner händer spelade men jag blir nog aldrig varians-immun ändå.

Inte mycket tilt hittills idag iaf, gott det.

 

 

Rinse and repeat: Variansen är alltid din vän...långsiktigt alltså.

Har gameat ungefär en promille av dina händer sen omaha-omstarten i december och har löjliga 50bb/100 än så länge. Det får gärna fortsätta, vill inte höra talas om nån varians tyvm :-P

 

/Om inte den här posten slår på doomswitchen så gör inget det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gameat ungefär en promille av dina händer sen omaha-omstarten i december och har löjliga 50bb/100 än så länge. Det får gärna fortsätta, vill inte höra talas om nån varians tyvm :-P

 

/Om inte den här posten slår på doomswitchen så gör inget det...

 

Trevlig winrate, om än kanske inte helt sustainable?

Man vet ju aldrig dock, återkom med graf+stats när du spelat 100k händer. ;)

 

 

 

Jag har också börjat spela plo nu john, är det prima du spelar på? Hur är trafiken där? Blir mest party för mig av gamla vanor och värdet är rätt bra men inte jättemycket trafik på 2/4 och sånt.

 

 

Jo, har spelat mycket prima senaste halvåret men håll dig borta för f..n ;)

 

....Mer seriöst så varierar värdet otroligt. Spelade 2/4+3/6 i början på denna månad och såg en del fisk. Vissa dagar kan värdet suga dock, bara regs, går ner på PLO100 och krigar då istället. Har själv f.ö. nyligen skaffat konton på B2B, BOSS och Ipoker just för att ha mer att välja på när prima suger.

 

 

Tror annars SvS borde passa dig.

Mycket vild aggro-fisk och ofta löjligt djupt vilket väl passar "mr 4-bet any four från knappen"?

 

 

(har själv skitsvårt att anpassa mig till överdrivet djupt spel och SvS hatade mig en del sist jag provade).

 

 

 

****

 

 

 

Inte stopp-loss ännu idag, har ägnat mig åt en traditionell hängmattegraf igen och är faktiskt återhämtad för tillfället. Var ner €1189 som mest, lite lol på den faktiskt, svårt komma närmare stopp-lossen än så.

 

 

Denna hand hjälpte sen en del. Någon som kommer undan i FIs skor? Jag viker nog relativt enkelt flopp mot omslag med det djupet... kanske... men kanske lätt att säga med facit i hand och färgdrag ute i 3b? Hm, alltså han måste ju vara superägd av min c/r-range där. Även om jag har drag/dragkombo är det typ i bästa fall flipp för honom. Inget man investerar 300bb med eller?

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($205)

BB ($164)

Hero ($620)

BTN ($814)

 

Dealt to Hero K:diamond: Q:heart: K:heart: 5:spade:

 

Hero raises to $6, BTN raises to $21, fold, fold, Hero calls $15

 

FLOP ($45) 6:spade: K:spade: J:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $42, Hero raises to $168, BTN calls $126

 

TURN ($381) 6:spade: K:spade: J:diamond: 5:heart:

 

Hero bets $381, BTN raises to $625 (AI), Hero calls $50.50 (AI)

 

RIVER ($1,244) 6:spade: K:spade: J:diamond: 5:heart: 3:diamond:

 

Hero shows K:diamond: Q:heart: K:heart: 5:spade:

(Pre 63%, Flop 95.0%, Turn 90.0%)

 

BTN shows K:club: J:heart: 7:heart: 9:club:

(Pre 37%, Flop 5.0%, Turn 10.0%)

 

Hero wins $1,241

 

 

Middag nu, återkommer senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar handen exakt likadant som FI. Inget läge jag vill bf top2 i 3b pott på den brädtexturen. Spec i pos.

 

Läste igenom din dagbok lite snabbt, intressant!

 

Ang stopploss: Verkar som du är väldigt inriktad på att antingen kliva en session efter bra spel och ett fint plus och vid backsessioner direkt när stoplossen är nådd. Inget där emellan 0-stopploss.

 

Okej, stopplossar är viktiga att hålla men tror du kommer få det svårt att fatta korrekta beslut i djupa games om du ska fajta " in i gränsen" varje session som går tungt och du backar i.

 

Som ett exempel, ta över FIs hand med 11€ till stopploss 300bb i 3b pott.

 

GLGL med spelet, ska fortsätta att följa denna:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna.

 

 

 

Är lite störd över dagens spel just nu. Blah.

Blev stopp-loss till slut ändå, segt.

Ska iaf stå emot frestelsen att posta en massa bad-beats, är lockande nu....

 

Hade t.o.m vänt upp till plus ett tag men detta var nog inte min dag.

 

 

 

Spelade dåligt nu sista timmen eller två så det är på flera sätt ett välförtjänt back antar jag.

 

 

Nya tag en annan dag, kanske inte imorgon, vi får se hur det känns.

Ska försöka glädja mig åt att månaden totalt trots allt ser ok ut resultatmässigt trots att jag backade dryga 40ksek första dagarna i december. Big picture thinking viktigt.

 

 

 

 

*****

 

 

Angående att jag är "nittig" med att hålla stopp-loss är det ett villkorslöst måste numera. Inga undantag, någonsin. Börjar jag göra minsta undantag eller böja på reglerna skiter det sig förr eller senare på något sätt. Känner mig själv för bra. Sitter och "bevakar dagsresultat" gör jag mest när resultatet är i närheten av stopp-loss. Inte optimalt men ser inga alternativ.

 

Utan tydliga stopp-loss-regler skulle t.ex. lätt fortsatt spela nu utan vidare omsvep och intalat mig själv att det är så bra värde etc. etc. Är ifs bra värde men samtidigt är jag troligen alldeles för tiltad för att ha edge just nu.

 

Edit: Bör nog förtydliga också inser jag nu. Stopp-lossen går ut på att jag måste lämna alla bord EFTER färdigspelad hand när jag ser i HEM att jag är >€1,2 back. Det är alltså ok att spela klart aktuell hand oavsett utgången av densamma. M.a.o. är det ok att öveskrida €1,2k under ovanstående omständigheter.

 

 

 

Stopp-loss fyller två funktioner. Minska tiltens kostnad med många $ och även bättra psykiskt välmående. Jag ligger inte sömnlös och tiltar dagen efter pga 6 tappade inköp ..... men har däremot många gånger mått piss när det rasat iväg 10-20 inköp. Inte bara en gång det hänt (kollar man t.ex. tidigare i denna DB är det pretty f..ing obvious att jag har tilt-potential utan dess like..... inte vackert men sant).

 

 

 

 

Såg f.ö. ett problem med stopp-loss idag. När jag ligger nära gränsen för stopp-loss tenderar jag att gambla mer än normalt. Bära eller brista typ. Inte bra, ser ingen direkt enkel lösning på problemet.

 

 

 

 

 

Återkommer, får bli en rulle eller nått istället. Positiv mindset nästa gång det bär av!

 

 

Gngn

 

Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar handen exakt likadant som FI. Inget läge jag vill bf top2 i 3b pott på den brädtexturen. Spec i pos.

 

Läste igenom din dagbok lite snabbt, intressant!

 

Ang stopploss: Verkar som du är väldigt inriktad på att antingen kliva en session efter bra spel och ett fint plus och vid backsessioner direkt när stoplossen är nådd. Inget där emellan 0-stopploss.

 

Okej, stopplossar är viktiga att hålla men tror du kommer få det svårt att fatta korrekta beslut i djupa games om du ska fajta " in i gränsen" varje session som går tungt och du backar i.

 

Som ett exempel, ta över FIs hand med 11€ till stopploss 300bb i 3b pott.

 

GLGL med spelet, ska fortsätta att följa denna:)

 

 

Ser nu att jag missförstod ditt inlägg igår. Sry, lite tiltad I guess.

Anyway, hoppas det framgick i texten ovan att djup inte är något problem.

 

 

 

****

 

 

 

Kände mig ok idag och satte mig för att spela men Prima har uppenbarligen bestämt sig för att jag inte ska få vinna nu. Jämnar ut sig i längden obv men ändå segt, speciellt efter en dag som igår.

 

 

Jobbigt, måste whina lite.

My dag hittills i bild-format (€), inte många showdowns som går åt rätt håll:

 

 

blahl.jpg

 

 

Blah!

 

 

Ännu en gång är jag nära onlinegul på prima, vill inte sätta in mer.... gular jag den rullen får nog prima vara i fred ett tag.

 

 

 

 

 

För övrigt kan sägas att jag spelar för LAG just nu. Klassiskt när man är stuck att bygga för stora potter för ofta och försöka jaga ikapp. Har iaf fått in pengarna bra, glädjer mig åt det men måste tighta till det ändå.

 

 

Tar paus och återkommer med tightare stats och lägre varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det gick snabbt.

Stopp-loss idag också.

Jävligt störande, vinner ju inte en hand-¤#%¤#&.

 

Komiskt hur löjligt dåligt man kan springa vissa perioder.

Anyway, slutgnällt och färdigspelat för dagen.

 

 

Måste dock bli bättre på att hålla uppe spelet perioder som denna.

Nästa år blir det bättre hårdbevakning av det egna spelet.

 

 

Kanske någon regel att jag (alltid utan undantag) postar de största potterna i DBn efter dagens slut? Har funkat hyfsat som tiltkontroll innan. Kommer inte ihåg varför jag slutade.

 

 

Har också en tanke att jag aldrig ska spela mer än 5 bord. Har alltid "tanken" att spela 4-5 bord men ibland blir det fler när värdet verkar lockande och/eller tilten är närvarande. Garanterat inte bra då spelkvalitén sjunker med >5 bord.

 

 

 

 

 

Återkommer en annan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se scannat doc nedan.

 

Punkt 3. och 4. är nygamla och har funkat tidigare.

Punkt 1. och 2. är gamla med ev. någon formulering ändrad.

 

Välkomna med ALLA synpunkter.

Bra formulerat? Har jag missat något?

Realistiskt?

 

Vill absolut ha med någon form av HH-postning som kvalitetskontroll.

Bordsgräns behövs absolut sett till senaste dagarnas spel.

3/speldygn ok?

Max 5 bord genomförbart?

 

rulezscan.jpg

 

 

 

 

..Vid regelbrott måste jag städa både ett hus och en lägenhet.....

 

***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ser annars också fram emot en ny tomtes inferno nästa år.

Hoppas vi trogna läsare förgäves?

 

 

Juryn överlägger till efter nyår minst.

 

Jag kanske blir inhoppande sidekick i Uppsalakontorets nystartade dagbok istället...

 

La texas-gamet på hyllan för ett par månader sen och fokuserar uteslutande på svs-ploandet (känns som man borde få in ett "g" där men det kanske skulle gå somliga över huvudet så gav blanka #"¤&% i det).

 

Hursom, med det i åtanke ville jag bara säga att det är väldigt trevligt att följa din db. Av topp tre omaha-dagböcker kommer du på en andraplats (othello och tomtetomte abonnerar såklart på de andra platserna, inbördes ordning ej avslöjad :-P )

 

Sådär, har kliat ditt ego nu. Hoppas det var skönt!

 

Woo-hoo, brons!

 

Ang stopploss: Verkar som du är väldigt inriktad på att antingen kliva en session efter bra spel och ett fint plus och vid backsessioner direkt när stoplossen är nådd. Inget där emellan 0-stopploss.

 

 

Har också tänkt på detta. Det är tillåtet att boka in bara litet minus om spelet inte stämmer. Man måste inte bränna sex hela inköp innan det är läge att kliva.

 

 

Såg f.ö. ett problem med stopp-loss idag. När jag ligger nära gränsen för stopp-loss tenderar jag att gambla mer än normalt. Bära eller brista typ. Inte bra, ser ingen direkt enkel lösning på problemet.

 

 

Det är inte stop-lossets fel. Det är ditt mindset. Som sagt måste du inte bränna hela maxbeloppet. Känner du att du kör bära eller brista så kliv istället (inte det lättaste förvisso).

 

Du kan ju försöka med lite olika varianter på stop-loss.

 

*Mindre stop-loss dagen efter förlust.

*Du håller dig alltid till 6 inköp och bakar in vinster också, dvs om du startar upp tex 400 så blir stop-loss -800.

*Börja med PLO200 och ha 3 inköp som stop-loss där. Når du det måste du flytta ner till PLO100 där du får förlora (tex) fyra inköp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket fokus på stop-loss nu =/.

 

Jag har alltid intalat mig själv att "- jag kliver vid 5 inköp ner ", men funkar givetvis aldrig i praktiken. I stundens hetta är alltid det primära målet att vinna tillbaka det man förlorat, gärna snabbt. Eller hur?

 

Varför när jag hade mest problem med variansen så lurade jag mig själv med att typ aldrig ha 5-10 inköp på sidan. Allt över det plocka jag ut till banken. Nackdelen är att du får betala onödiga transaktionsavgifter, ifall du "gular" för ofta. Största fördelen är att du hinner få förnuftet tillbaka, under de 3-5minuter de tar att skeppa över pengar till visa-kortet, och därefter till pokerkontot. Dessa 3-5 minuter har varit guld värda för mig. Detta är ju givetvis inte vattentät (ballat ur en gång under min pokerkarriärer). Finns fler små trix man kan göra för att lura sig själv.

 

I slutändan handlar det ju om att maximera din €/h. Hur fan du gör det spelar ju mindre roll!

 

Du kanske redan kört så här, vad vet jag? För min egen del har jag gått ifrån detta då jag accepterat variansen min spelstil medför. Man varför inte prova? Ifall du inte redan har gjort det. Kan ju inte bli värre?

 

Måväl

/JD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste inte bränna sex hela inköp innan det är läge att kliva.

 

Så du menar att jag inte kan frånsäga mig eget ansvar trots alla regler?

Vafan...Kunde väl någon sagt innan

 

;)

 

 

Du kan ju försöka med lite olika varianter på stop-loss.

 

*Mindre stop-loss dagen efter förlust.

*Du håller dig alltid till 6 inköp och bakar in vinster också, dvs om du startar upp tex 400 så blir stop-loss -800.

*Börja med PLO200 och ha 3 inköp som stop-loss där. Når du det måste du flytta ner till PLO100 där du får förlora (tex) fyra inköp till.

 

 

Bra.

 

Alla idéerna är konkreta och vettiga, ska fundera över natten och sannolikt använda någon/några av dem.

 

 

 

 

****

 

 

Mer input?

 

Tanken med max 5 bord är f.ö. inte att jag nödvändigtvis måste 5-tabla.

 

Tanken är mest 4-tablande men jag vill ha utrymme för ett bord till vid bordsbyten och/eller långsamt spel. Vid 6 bord tappar jag i princip alltid edge så det måste jag komma ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket fokus på stop-loss nu =/.

 

Jag har alltid intalat mig själv att "- jag kliver vid 5 inköp ner ", men funkar givetvis aldrig i praktiken. I stundens hetta är alltid det primära målet att vinna tillbaka det man förlorat, gärna snabbt. Eller hur?

 

Varför när jag hade mest problem med variansen så lurade jag mig själv med att typ aldrig ha 5-10 inköp på sidan. Allt över det plocka jag ut till banken. Nackdelen är att du får betala onödiga transaktionsavgifter, ifall du "gular" för ofta. Största fördelen är att du hinner få förnuftet tillbaka, under de 3-5minuter de tar att skeppa över pengar till visa-kortet, och därefter till pokerkontot. Dessa 3-5 minuter har varit guld värda för mig. Detta är ju givetvis inte vattentät (ballat ur en gång under min pokerkarriärer). Finns fler små trix man kan göra för att lura sig själv.

 

I slutändan handlar det ju om att maximera din €/h. Hur fan du gör det spelar ju mindre roll!

 

Du kanske redan kört så här, vad vet jag? För min egen del har jag gått ifrån detta då jag accepterat variansen min spelstil medför. Man varför inte prova? Ifall du inte redan har gjort det. Kan ju inte bli värre?

 

Måväl

/JD

 

Tack för synpunkter och råd, uppskattas!

 

 

Tror din idé troligen blir för administrativt strulig för mig dock.

 

 

Hoppas och tror också att jag klarar att hålla stopp-lossen på 6 inköp.

Löften till polare och avskräckande straff ftw

 

Problemet är (som tidigare läsare påpekat) mest att jag tenderar att ofta backa stopp-loss varje gång jag har en backdag.

 

Tror/hoppas (?) jag kan komma tillrätta med en stor del av problemet genom att begränsa antalet bord och tvinga mig själv att posta HHs från de största händerna. Dåliga dagar har ofta slutat med att jag sitter och jagar på 6-7 bord och det är mer än en gång som det blivit typ:

 

"-Äh, inte fan kan du ha träffat denna OCKSÅ din j..la ¤%&¤#, Nu ska jag vinna potten på ett sätt eller annat... crai river 110bb för light värde eller iskall fps-bluff som jag säkert tycker är skitsmart just då i tiltdimman...."

 

....och FI instasynar såklart med floppat fyrtal eller liknande.

 

 

****

 

 

Fortsätt komma med synpunkter.

Vill spika något som ska funka för hela kommande året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror din idé troligen blir för administrativt strulig för mig dock.

 

Yes, det är också det som är grejen.

 

Du måste ju nu ha koll på uttag, som tar olika tid beroende på metod (förslagsvis optimera ditt excelark, alt kör allt via MB och ha större delen av BR där). Bara du kommer åt det här "extra momentet, istället för konstant auto-buy in knappen ON". Kör du VISA, så ser du också dina vinster i SEK och inte i marker. Som du har påpekat så gillar du inte att dega in. Känns ju tyngre att sätta in 10 800SEK än att förlora 1 200€! I alla fall för mig. Allt för att "lura" hjärnan.

 

Fråga kolon: Har du ngt stop-win, när du har ett stop-loss? Om inte, varför då? Nu verkar du ha dagar som slutar; antingen +Random summa eller -stop-loss

 

jobba

/JD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...