Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

1. Jag ljuger aldrig. Elitseriespelare är dem even. Det ska upp på CVt :mrgreen:

 

2. Fick rätt ont i ryggen av mina eskapader så två 20minspromenader hade varit mer lämpat för en handikappad åsna som mig.

 

3. Nej. Vill jag veta?

 

1. Ja då finns det inte så många att välja på, coolt ;)

 

2. Haha, ja vi 20-åringar har ju vett att inte slita ut oss i förtid liksom ;)

 

3. Det vill du. Finns att läsa i stora drömtråden på pt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session faktiskt. Lads sög så jag drog bara igång en massa bord på Ongame, har inga stats där ändå så jag bara kör vidare när jag satt mig på ett bord. Backade 3 inköp på ingen tid alls där så jag mådde inte jättebra då :) Men jag har hittat något slags lugn faktiskt. Både det och lite grindsug igen.

 

Värdet på Lads blev plötsligt jättefint för en gångs skull så jag fick in några bord där med. 8bordade blandad Lads och Ongame vilket i ärlighetens namn inte är heeelt jävla optimalt :) Lyckades hitta rushen på Lads och ta igen litegrann på Ongame så slutar dagen på $2.2k upp. Mycket fint, speciellt när man var säker på fjärde raka backet. Fortfarande back en hel del för månaden tyvärr och det kan nog bli tajt att hinna ta igen allt. Imorrn är det United, i övermorrn HIF och jag ska försöka hitta ett gympass därmellan med. Jag är så vek mentalt att jag måste ha tid att förbereda mig och hitta "my happy place" innan jag ska lira en session, så jag är inte hundra på att det blir så mycket lir på några dagar :)

 

 

Dagens tiltmove:

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($660.40)

UTG+1 ($409.90)

CO ($163.86)

BTN ($153.00)

Hero (SB) ($987.10)

BB ($404.00)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is SB K:spade: A:spade:

UTG raises to $16, 3 folds, Hero calls $14, 1 fold

 

Flop: K:diamond: 4:heart: A:diamond: ($36, 2 players)

Hero checks, UTG bets $36, Hero raises to $109, UTG raises to $644.40, Hero calls $535.40

 

Turn: 5:club: ($1,324.80, 2 players)

 

River: 8:diamond: ($1,324.80, 2 players)

 

Final Pot: $1,324.80

UTG shows: A:club: T:club:

Hero shows: K:spade: A:spade:

 

Hero wins $1,321.80 ( won +$661.40 )

UTG lost -$660.40

 

 

Dagens inte-alls-tiltmove-utan-fin-metagameflow-push-av-snubben-som-metagame-faktiskt-är-döpt-efter (dvs MIG):

 

Fan HM hade inte importerat den handen från Ongame :( Första gången jag fembetshovat med 54s och faktiskt lyckats och så kan jag inte ens visa hur cool jag är :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yiiiiiiiihaaaaa det gamla Manchester United var tillbaka igen! Viss skillnad med Rio tillbaka och Berbatov igång igen :shock: Så jävla underbart och vilket drömmål. Hoppade och skrek som en skållad katt framför TVn. Weeee!

 

Ska inte ens förstöra min dag med grind heller :mrgreen:

 

Sjuk träningsvärk jag fick i framsida lår och vader efter backlöpningen för övrigt. Vet att det är grym träning men jag trodde faktiskt inte det skulle belasta musklerna så hårt. Känns precis som efter ett hårt gympass när man inte kört på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de sjukaste knockar jag sett :shock:

 

sick! :shock:

 

Fan kändes lagom riggat. I början när han gör en bakåtvolt. Ser fan ut som att han flyger.

 

Anderson Silva hade däremot slaktat den här jeppen. Spelar ingen roll hur många gånger han snurrar och sparkar... han hade bara fastnat i spindelsmannens nät :mrgreen:

 

glgl

 

4214header_banner6152589.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sick! :shock:

 

Fan kändes lagom riggat. I början när han gör en bakåtvolt. Ser fan ut som att han flyger.

 

Anderson Silva hade däremot slaktat den här jeppen. Spelar ingen roll hur många gånger han snurrar och sparkar... han hade bara fastnat i spindelsmannens nät :mrgreen:

 

glgl

 

4214header_banner6152589.jpg

 

Ja alltså, backa in i hörnan och hålla händerna vid midjan är kanske inte det bästa sättet att hindra en galen voltspark...

 

Anderson Silva snaaaaaaaaart igen ska bli skoj ja! :mrgreen:

Men roligare ska bli att David Bielkheden på allvar ska visa hur svenskt stål smakar, hoppas verkligen de visar matchen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du upp till Sthlm och kikar när Väsby smeker HIF i cupen?:-D

 

Hehe jaså, det visste jag inte! Hade varit kul som fan men lite väl lång resa skulle jag tro. Vet inte ens när det är, troligt att jag inte är i Sverige i vilket fall.

 

Du ska alltså möta HIF. Coolt, jag är impad :) Synd bara att du kommer bli förnedrad. Det har säkert varit uppe, men vad lirar du för position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jaså, det visste jag inte! Hade varit kul som fan men lite väl lång resa skulle jag tro. Vet inte ens när det är, troligt att jag inte är i Sverige i vilket fall.

 

Du ska alltså möta HIF. Coolt, jag är impad :) Synd bara att du kommer bli förnedrad. Det har säkert varit uppe, men vad lirar du för position?

 

Jo, det är ju en bit att åka:)

 

Spelar ytterback, kommer nog bli en kul match:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+massor

 

 

förresten om du ska in med några pengar på bielkheden rekomenderar jag att du gör det snarast, verkar som att oddset på honom sjunker..

 

Föga förvånande, jag tycker det var ett sjukt bra odds. Ty för tipset, får sätta min vad nu då!

 

Nåt bra annat förutom Bielk??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilbesiktning idag. Efter att ha lagt drygt 3k på att fixa till bilen nu så kan jag ju inte direkt påstå att jag skulle bli nöjd om den inte gick igenom.

 

NÄMEN! Bilen gick inte igenom. Så jävla förvånad jag blir. Springer som ett jävla rövhål såväl live som online. Tiiiiiiiiiiiiiiiiilt.

 

 

Ska kötta I'm on a Boat nu bara för det.

 

fml! (my first)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYFAN får nästan tårar i ögonen nu. Såg ett reportage på Sydnytt om en ung kille i Vellinge kommun. Han har dyslexi så han hade svårt att läsa och skriva. När han gick i sjuan fick han gå på test hos något retard till psykolog som klassade honom som UTVECKLINGSSTÖRD och ville sätta honom på särskola. Jag vet inte exakt när detta var men nu hade han fått träffa någon ny psykolog för test och hon sa att han inte alls var utvecklingsstörd. De intervjuade honom i TV och det finns fan inte på kartan att han skulle vara utvecklingsstörd. Så jävla sjukt, de enda betygen han hade öht var i svenska, matte och engelska och det var för att han läst upp dem i efterhand. GL att få jobb som det ser ut nu liksom...

 

Slutklämmen var när de intervjuade kommunens "utvecklingsansvariga" eller nåt. De frågade vad han tyckte och han tyckte ungefär inget alls, han kunde inte ens säga att det var beklagligt att det blivit fel. På frågan om han inte ens hade funderat på fallet svarade han "nää, verkligen inte". Äckliga jävla gubbfan, han skulle haft en fet smäll, benspark och armbar. Svin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången på jag vet inte hur länge hittade jag inte mindre än FEM fina bord NL400 på Lads. Klonk tänkte jag, kanske kan rädda dagen. Men nääää då har köfunktionen hängt sig. NORMALT!

 

Lyckades glömma gymkortet när jag stressade ner innan HIF. Var på väg att spåra då men som tur var var där öppet och sjukt nog kände tjejen i receptionen igen mig så jag fick träna ändå. Märkligt hur fort jag blir avtiltad när jag kör igång på gymet :)

 

Var sen på Olympia och kollade HIF mot HIF. HIF var tyvärr urusla i första halvlek och HIF hade spelet. De var också rätt dåliga och skapde inte mycket iaf. I andra tog HIF över och dominerade HIF som backade hem. Stor HIF-press som till sist gav utdelning när HIF gjorde mål på en hörna som gick rakt in. Christoffer Anderssons ANDRA mål i allsvenskan från hörnflaggan faktiskt :mrgreen:

 

Mådde iaf ganska bra sen en kort period men tilten slog på igen när jag började tänka på poker och Lads CPa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillback direkt, lyckas vända till något inköp upp iaf och var nära och stänga tidigt bara för o få ihop två raka plus men jag körde på. Förlorade dagens största pott i en flip men började komma in i spelet och hade en rätt bra känsla. Då loggar mitt internet såklart ur sig. One of those days, jag orkar inte försöka mer. Backade bara 80 bucks så det är ju skitsamma men hade varit skönt med lite flyt nu och några plus.

 

Std va...

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO ($929.00)

BTN ($826.90)

SB ($503.95)

BB ($394.00)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is 7:diamond: 5:diamond:

2 folds, Hero raises to $10, 1 fold, BB calls $6

 

Flop: 6:diamond: K:heart: 3:diamond: ($22, 2 players)

BB checks, Hero bets $17, BB calls $17

 

Turn: T:heart: ($56, 2 players)

BB checks, Hero bets $41, BB calls $41

 

River: T:diamond: ($138, 2 players)

BB bets $90, Hero calls $90

 

 

Welcome to Ongame, bara att hålla i hatten och köra nu känns det som. Mot "tinkivink".

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($404.50)

Hero (CO) ($384.40)

BTN ($835.00)

SB ($268.30)

BB ($374.00)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is CO Q:club: Q:heart:

1 fold, Hero raises to $12, BTN raises to $42, 2 folds, Hero raises to $101, BTN calls $59

 

Flop: J:club: A:club: 4:diamond: ($208, 2 players)

Hero checks, BTN bets $144, Hero raises to $283.40, BTN calls $139.40

 

Turn: J:heart: ($774.80, 2 players)

 

River: Q:spade: ($774.80, 2 players)

 

Final Pot: $774.80

Hero shows: Q:club: Q:heart:

BTN shows: T:club: 8:club:

 

Hero wins $771.80 ( won +$387.40 )

BTN lost -$384.40

 

 

$2/$4 No Limit Holdem

2 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (BTN) ($423.00)

BB ($769.70)

 

Pre-flop: ($6, 2 players) Hero is BTN 6:spade: 6:heart:

Hero raises to $10, BB calls $6

 

Flop: 7:diamond: T:spade: 6:diamond: ($20, 2 players)

BB checks, Hero bets $17, BB raises to $50, Hero raises to $141, BB raises to $759.70, Hero calls $272

 

Turn: 4:heart: ($1,192.70, 2 players)

 

River: A:club: ($1,192.70, 2 players)

 

Final Pot: $1,192.70

BB shows: T:heart: 9:spade:

Hero shows: 6:spade: 6:heart:

 

BB wins $346.70 ( lost -$423.00 )

Hero wins $845 ( won +$422 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt massa bets på lördagens UFC nu om någon skulle bry sig.

 

1.12 på Anderson Silva :mrgreen: Ett av de lägsta bets jag sett tror jag. Ska INTE spela det, märkligt om det är många som lirar den.

 

Hade tänkt försöka lägga mig lite "tidigare" igen men ska nog göra tvärtom nu så man har en chans att orka hålla sig vaken lördag natt, och hålla tummarna för att man får se Bielkheden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, en ny Never Back Down redan! Kollade halva trailern nu och det är fan HELT sjukt, det är ju i princip EXAKT samma film. Mycket hetare brud i NBD dock. Men Terrence Howard i denna, samt att det verkar vara denna film Strikeforce mellanviktschamp Cung Le tagit ledigt från sin egen fighting för att medverka i.

 

http://www.fightingmovie.net/

 

Antagligen kommer jag se skiten bara för det är fighting men jag har en riktigt stark känsla av att den kommer suga pung.

 

 

Solen skiner som aldrig förr här så jag tänkte köra ner till havet och gå en runda. Helsingborg är inte alltid helt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag skriver mycket här själv nu. Betalade nyss mitt flyg till Thailand. Sjukt nog var Thai Air den billigaste biljetten jag hittade på STA :mrgreen: Förra gången jag åkte var dem ett av de dyrare flygbolagen. Rätt kul.

 

Åker den 30 april, mao rätt snart. Har bokat hemresan den 10 juni så jag isåfall kan åka till Tyskland och kolla UFC. Eventuellt bokar jag fram 2 veckor om tjejen kan stanna längre och vara kvar i Thailand på sin födelsedag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...