Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Va i helvete??!?!? :-(

 

“Min far har druckit sin urin länge och har fört det vidare till oss. Folk tror att det är ett skämt, jag har aldrig sagt det i USA eftersom jag inte vet hur fansen skulle reagera. Jag dricker min egen urin varje morgon som en hälsodryck” - Lyoto Machida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va i helvete??!?!? :-(

 

“Min far har druckit sin urin länge och har fört det vidare till oss. Folk tror att det är ett skämt, jag har aldrig sagt det i USA eftersom jag inte vet hur fansen skulle reagera. Jag dricker min egen urin varje morgon som en hälsodryck” - Lyoto Machida

 

Såg det där jag med. wat? huh? wtf? och allt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltsession nu. Tyckte jag spelade lite bättre till och att det börjar se hyfsat ut men det gick inte att vinna idag. Märkliga (som i usla) spel av regsen. Tycker det är så jävla tråkigt att lira när man inte kan syna ner regs med AK på 9TTAx utan att verkligen fundera på riktigt efter check check flop, liten CR på turn av honom och sen bet på 120 in i 150 på river. Om jag inte synar med AK vafan ska jag då syna med. Men vissa av regsen är ju så jävla dåliga att man vet att de alltid har stål där och aldrig vågar bluffa.

 

"Bara" back ca 2.5 inköp så det kunde obv varit mycket värre. Men ibland är man mer tiltad av det än ett större back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebetaren verkar vara ny reg. Verkar rätt bra, 24/22 och aggro. UTG är en kass kass reg. 20/10, jävligt obalanserad och förutsägbar overall, förutom att han kan donka floppar med hyfsat en bred range. Han har väääldigt få moves i sig, om några.

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($606.00)

CO ($82.97)

BTN ($418.60)

SB ($94.21)

Hero (BB) ($432.34)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB J:spade: J:diamond:

UTG raises to $16, 1 fold, BTN raises to $44, 1 fold, Hero raises to $114, UTG calls $98, BTN calls $70

 

Flop: 5:club: 8:diamond: 4:diamond: ($344, 3 players)

Hero

 

Jag checkade, urusla nitTAGen skeppade rätt fort, bättre regen vek och jag gjorde en explofold som jag var nöjd med. Niten claimade QQ och den andra regen TT. Jag tror dem båda, makes perfect sense.

 

Fi är 20/15 TAG, inga reads i övrigt. Jag tycker preflop, flop och turn är rätt standard. Går såklart att trebeta pre med men jag gillar att syna in. Skeppar vi river?

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($461.80)

CO ($513.60)

BTN ($382.40)

SB ($550.10)

Hero (BB) ($458.40)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB T:club: J:club:

2 folds, BTN raises to $12, 1 fold, Hero calls $8

 

Flop: 5:diamond: Q:spade: 8:club: ($26, 2 players)

Hero checks, BTN bets $18, Hero raises to $53, BTN calls $35

 

Turn: A:heart: ($132, 2 players)

Hero bets $95, BTN calls $95

 

River: A:diamond: ($322, 2 players)

Hero vill fullfölja för att få bort eventuellt trilskande KQ samt counterfeitade tvåpar.

 

Jag kan mycket väl ha ett ess här. Med det sagt är väl min största invändning mot att skeppa river annars är att min värderange eventuellt är i gränslandet till för tunn för att jag ska vara 100% trovärdig. Vet inte om fi tänker så långt iofs.

 

Fi snappade river med AA. Så obv kunde jag inte ha ett ess där...

 

 

 

 

 

Kan äckelMTV sluta spela sina äckliga jävla Katy Perry-låtar? Usch usch usch blä fy tvi spott o ve. Har inte fått över mina MP3or till stationära än men det är verkligen prio ett nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kissed a girl and I liked it!!!!!!!!!

 

+1

 

Been there, done that, if u know what I'm saying...u feel me?

 

 

Vet inte hur man gör så youtubefönstret syns i forumet... men bra låt iaf! Vet inte om den har varit uppe förr.

 

Inte i min tror jag men jag har för mig att jag har postat den i Zumsars dagbok :) Dimmu Borgir funkar ju alltid iaf! Hela den skivan är grym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 2507102175 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 26, 07:54:05 ET 2009

Table Stay Gold (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: tdogg99 ( $152.25 USD )

Seat 2: maverickQJ ( $163.73 USD )

Seat 3: Metaddict ( $396.00 USD )

Seat 4: Ephhhh ( $360.00 USD )

Seat 5: jordane95 ( $144.96 USD )

Seat 6: ingboarhan ( $1074.50 USD )

Metaddict posts small blind [$2.00 USD].

Ephhhh posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to Metaddict [ Tc Jc ]

jordane95 folds

ingboarhan folds

tdogg99 folds

maverickQJ calls [$4.00 USD]

Metaddict calls [$2.00 USD]

Ephhhh raises [$16.00 USD]

maverickQJ calls [$16.00 USD]

Metaddict calls [$16.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Kd, 3c, Qh ]

Metaddict checks

Ephhhh bets [$36.00 USD]

maverickQJ folds

Metaddict raises [$119.00 USD]

Ephhhh raises [$300.00 USD]

Metaddict calls [$217.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ 6s ]

Ephhhh shows [Qd, Ad ]

Metaddict doesn't show [Tc, Jc ]

Ephhhh wins $729.00 USD from main pot

 

AQ liksom, the nuts :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beatsen haglade men jag tyckte jag spelade ok och kunde inte sluta när värdet var bra. Slutar dagen back ca $500 med all in EV på 1500 så jag får väl vara nöjd. Brukar inte bry mig om just det där men man märker ju när man åker på beats. Men men, 3k händer idag och 3k igår iaf.

 

Denna sved som fan, rätt tidigt av sessionen. Är trött och behöver sova ut så jag hade väl stängt ner rätt snart om min hand fått stå. Istället sitter man här som ett retard och har kämpat mot tröttheten i 4 timmar och det enda man har för det är ett litet back. Fi är fisken alla är ute efter.

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($434.70)

UTG+1 ($596.32)

CO ($472.30)

Hero (BTN) ($770.60)

SB ($904.21)

BB ($565.90)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is BTN 6:diamond: 6:heart:

1 fold, UTG+1 raises to $16, CO calls $16, Hero calls $16, SB calls $14, BB calls $12

 

Flop: J:spade: 6:spade: J:club: ($80, 5 players)

SB bets $40, BB calls $40, UTG+1 raises to $240, 1 fold, Hero calls $240, SB folds, BB folds

 

Turn: 8:diamond: ($640, 2 players)

UTG+1 bets $340.32, Hero calls $340.32

 

River: K:spade: ($1,320.64, 2 players)

 

Final Pot: $1,320.64

UTG+1 shows: J:heart: K:club:

Hero shows: 6:diamond: 6:heart:

 

UTG+1 wins $1,317.64 ( won +$721.32 )

BB lost -$56

CO lost -$16

Hero lost -$596.32

SB lost -$56

 

Ett inköp försvann all in preflop med AK mot AQ och ett med floppat set mot turnad stege dessutom så jag är nöjd med resultatet i sig iaf.

 

 

Var och gymmade också idag. Är väl tillbaka på 90-95% nu igen känns det som. Alltid nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 2507102175 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 26, 07:54:05 ET 2009

Table Stay Gold (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: tdogg99 ( $152.25 USD )

Seat 2: maverickQJ ( $163.73 USD )

Seat 3: Metaddict ( $396.00 USD )

Seat 4: Ephhhh ( $360.00 USD )

Seat 5: jordane95 ( $144.96 USD )

Seat 6: ingboarhan ( $1074.50 USD )

Metaddict posts small blind [$2.00 USD].

Ephhhh posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to Metaddict [ Tc Jc ]

jordane95 folds

ingboarhan folds

tdogg99 folds

maverickQJ calls [$4.00 USD]

Metaddict calls [$2.00 USD]

Ephhhh raises [$16.00 USD]

maverickQJ calls [$16.00 USD]

Metaddict calls [$16.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Kd, 3c, Qh ]

Metaddict checks

Ephhhh bets [$36.00 USD]

maverickQJ folds

Metaddict raises [$119.00 USD]

Ephhhh raises [$300.00 USD]

Metaddict calls [$217.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ 6s ]

Ephhhh shows [Qd, Ad ]

Metaddict doesn't show [Tc, Jc ]

Ephhhh wins $729.00 USD from main pot

 

AQ liksom, the nuts :roll:

 

Om man tittar på vad du kan tänkas ha här så förmodar jag att du höjer KJo+ alltid från lilla blind då knappen limpar?

 

Nu vet jag iofs inte vad du normalt completar lilla blind med

 

Om man ser det hela ifrån stora blinds vinkel så borde du inte ha en bättre K än typ KT eller ett set 333, av händer som slår honom?

 

Resterande range på dej borde alltså vara stegdrag, dåligträff som bluffar eller total air?

 

Sen är ju frågan om du alltid checkraisar en halvdålig K på den floppen eller om du check synar?

 

Stora blind representerar väl AK, KQ, AA eller set?

 

Misstänker att fi tror att han kan få dej att folda en halvdålig K?

 

Så då kanske inte AQ är sådär jättedåligt spel i denna situation? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tittar på vad du kan tänkas ha här så förmodar jag att du höjer KJo+ alltid från lilla blind då knappen limpar?

 

Nu vet jag iofs inte vad du normalt completar lilla blind med

 

Om man ser det hela ifrån stora blinds vinkel så borde du inte ha en bättre K än typ KT eller ett set 333, av händer som slår honom?

 

Resterande range på dej borde alltså vara stegdrag, dåligträff som bluffar eller total air?

 

Sen är ju frågan om du alltid checkraisar en halvdålig K på den floppen eller om du check synar?

 

Stora blind representerar väl AK, KQ, AA eller set?

 

Misstänker att fi tror att han kan få dej att folda en halvdålig K?

 

Så då kanske inte AQ är sådär jättedåligt spel i denna situation? 8-)

 

Slår ju alltid upp JTs där om fi har större stack. Borde väl gjort det ändå kanske men det var inte en lirare som hade tänkt vika mot raise så jag ser större anledning med lite större stackar typ.

 

Det du har rätt i även om du inte säger det rakt ut är att jag reppar rätt tunnt ja. Det är klart ok att inte vika AQ där om man tror att jag bluffar men instapush är rätt uselt. Sen är det ett skämt att han efter han sett min hand säger att han satte mig på exakt JT. Inte någon range, utan exakt JT. WP livespelare :)

 

Slutsats, vi spelade båda handen dåligt men eftersom jag var lite steamad och det dessutom är min dagbok så spelade han den klart sämre ;)

 

edit: Skulle aldrig någonsin i hela mitt liv checkraisefolda en kung där. Det tror jag inte han kan tänkas tro heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bromsarna på min snygga bil började plötsligt fungera på typ 20% så det var i princip livsfarligt att köra. Lämnade in den hos en vietnames som har "Alis Bilverkstad" (!!!!!!) på ghettot Gåsebäck här i Helsingborg. Farsan har lämnat in sin bil (min förra Celica) där och fått det billigt och 1700 kronor för det han gjorde nu lär vara rätt "billigt". Obv hittade han femtioelva andra fel som farsan instämde i så det måste väl också fixas. Bilar, bilar bilar AJDFKJROJEAORNJFDAKNFKJADN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soft att du har en snygg bil i alla fall :mrgreen:

 

Helt rätt, positivt tänk FTW :mrgreen:

 

jag vill inte ha nån raise-range alls där, på floppen dvs

 

Kan ju vara kul att ha en lite tunnare värderange för det om folk instaskeppar AQ, men annars är det absolut svårt att balansera spelet ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

€2.6K på NL400. Ship it :)

 

Har varit några sega händer mot dåliga regs eller fiskar senaste händerna, sen när man springer bra är nästan allt istället mot herr svint0 här från PF som faktiskt verkar spela bra. Tog typ en kvart att vinna två flips pre och en KK mot AK för 1400-pott. Orättvist ;)

 

Jävligt standard session faktiskt, knappt några direkt svåra beslut alls. Skööönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session Prima nu så det blev blandat euro med dollar. Bara lirat lite drygt 2 timmar och fick in $1200 till iaf. VÄLDIGT nöjd med det mtp hur det såg ut. Förlorade dagens största pott med AA i trebetad pott på 7429 eller något sånt mot aggro reg. Var säker på att jag hade honom men han hade såklart hittat 77. Var inte alls samma flyt som igår (svårt iofs) så det var skönt med ett plus som sagt. Laggade till det lite halvt med 26/21 och trebet på 9%.

 

Väldigt nöjd över min arbetsinsats nu. Tre raka dagar med 4, 5 och idag då dryga 2 timmar och jag har inte supit alls i helgen :) Imorrn blir det nog gym och troligen grind. Storstädning hade behövs här men det kanske är lite overkill va :mrgreen:

 

Spelet börjar kännas bättre och bättre igen så jag fick in ca 200 händer €NL600 nu, är i princip rullad för nivån men den mentala rullen trivs bäst på $NL400. Jag har tänkt riktigt jävla mycket på poker senaste tiden, även när jag inte kunnat spela pga rygg och virus. Har identifierat lite av mina luckor och funderat mycket på hur jag ska kunna täta dem. Utan att gå in på detaljer är jag rätt säker på att mycket sitter mentalt, så jag får jobba hårt med att verkligen pressa in lite nya vanor, eller vafan man ska kalla det, i mitt spel nu framöver.

 

Var hos farsan idag och käkade middag och kollade Portugal - Sverige. Såg väl ut som vanligt, bra försvar men VAR är anfallsspelet?

 

Funderar på att köra ett koncept här som jag kallar Dagens Frukost. Tror det kan bli stort, men det är ju obv inte lika snillrikt som wheelinhos klassiker Dagens IcaKasse. Tog en bild på dagens fina och nyttiga frukost omifall intresse skulle finnas. Vad säger mina trogna läsare? 8-)

 

 

Dagens hand:

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($792.40)

Hero (UTG+1) ($184.00)

CO ($327.45)

BTN ($224.00)

SB ($380.10)

BB ($821.80)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG+1 9:club: J:club:

UTG calls $4, Hero raises to $18, 1 fold, BTN calls $18, 2 folds, UTG calls $14

 

Flop: 2:spade: K:spade: K:club: ($60, 3 players)

UTG checks, Hero bets $42, BTN calls $42, UTG folds

 

Turn: 5:diamond: ($144, 2 players)

Hero checks, BTN checks

 

River: 6:diamond: ($144, 2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Final Pot: $144

Hero shows: 9:club: J:club:

BTN shows: 9:spade: T:spade:

 

Hero wins $141 ( won +$81 )

UTG lost -$18

BTN lost -$60

 

 

Fast denna var också en kandidat (mot bordets fisk) :mrgreen:

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($392.00)

UTG+1 ($866.60)

CO ($461.00)

BTN ($119.00)

SB ($1121.36)

BB ($84.00)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG T:diamond: K:diamond:

Hero raises to $16, UTG+1 calls $16, 2 folds, SB raises to $49, 1 fold, Hero calls $33, UTG+1 calls $33

 

Flop: T:club: 3:spade: J:diamond: ($151, 3 players)

SB bets $69, Hero calls $69, UTG+1 folds

 

Turn: T:heart: ($289, 2 players)

SB bets $150, Hero raises to $274, SB calls $124

 

River: J:spade: ($837, 2 players)

 

Final Pot: $837

Hero shows: T:diamond: K:diamond:

SB shows: 5:spade: 5:diamond:

 

Hero wins $834 ( won +$442 )

UTG+1 lost -$49

SB lost -$392

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meta du får ursäkta att jag inte läst flitigare men du bodde väl i bangkok och nu e du hemma igen? hur länge stannar du vart och vad gjorde du av din gf?

 

fina resultat (:

 

Jepp det stämmer, har väl varit nästan 50/50 mellan Sverige och Thailand från september 07, detta är längsta tiden därifrån faktiskt. Kom hem i början av dec. Åker sannolikt ner igen om ungefär en månad och stannar runt 6 veckor eller mer.

 

Hehe tjejen har jag kvar. Fast hon bor och jobbar ju i USA så vi kör neutral mark och ses i Thailand :)

 

Ty. Och du är förlåten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stolt över mig själv nu :) Fick en så dum tanke att jag skulle fixa 50k svenska för helgen så det fanns inte på kartan att jag inte skulle lira inatt trots att jag är trött som fan redan efter att ha grindat skitsent 3 nätter och inte sovit ut. Så jag drog upp lite bord nu och hittade några fiskar men efter typ tio händer stängde jag faktiskt ner! Verkar äntligen ha lärt mig av mina misstag, jag ska INTE spela när jag är trött eller känner att jag måste :) Helt säker på att beslutet sparade mig pengar i längden.

 

Jag har dessutom både gått en lång runda på ca en timme före "frukost" OCH sen varit på gymet ikväll. Påbörjade även städningen lite smått OCH bokade tvättid i övermorgon 8-) Känns jävligt skönt att äntligen kunna ha en riktigt produktiv helg igen. Hyfsad skillnad mot för 2-3 veckor sen när jag låg och kved och knappt sov en blund på 3 dygn :D

 

Btw så suger promenader på fastande mage enormt. Det är väl kul i ungefär en kvart men fyfan så fort man tappar energin. Tveksamt om jag kommer fortsätta med dem :mrgreen:

 

Aja, ska bli grymt skönt att komma i säng innan det är ljust ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...