Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Rätt svar var att det gick ganska exakt ELVA dygn utan dusch :oops: Nu har jag ju mått för jävligt den tiden så jag skäms inte alltför mycket. Men usch usch vad det luktade :mrgreen:

 

Igår blev det den vanliga liveturren med polarna. Hoppas inte jag förbrukat all klonk där, var rätt sjukt. Fick usla kort och hade lite marker rätt länge men jag vann väl 3-4 30/70 och typ 4 raka slantsinglingar :mrgreen: Kom till HU med litet undertag men hade stor edge mot min motståndare så där behövde jag inte dra ut för att vinna. 800 friska kronor där, täckte ju nästan min tullsmäll på kläderna...

 

Min polare skrämde dock upp mig som fan, han hade köpt en Affliction hoody tidigare. Storlek S och han fick skicka tillbaka den för att den var för stor :rolleyes: Han är ju mindre än mig men jag jag körde på M och risken är nog tyvärr stor att den inte kommer passa :(

 

Direkt efter turren kom ännu ett "plötsligt händer det"-ögonblick iaf. Jag vann som vanligt på buzzen, men i final countdown avslutade jag med att svara rätt på sista frågan och få upp min stapel ända högst upp samtidigt som jag gulade samma kvarvarande motståndare som i pokerHUn! Total humiliation! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså duscha är ju hur härligt som helst??? Hur fan lyckades du med att inte göra det på 11 dygn... Får jag inte duscha eller tvätta mig på annat sätt varje dag klarar jag inte leva normalt

 

Pojkspolingar som du kanske behöver duscha varje dag men vi riktiga män klarar oss utan sådana oangelägenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 dar utan att byta kalsonger....... DET är manligt!

 

OBV bytte jag inte kalsonger under dessa 11 dagar. Lönt liksom...

 

Pojkspolingar som du kanske behöver duscha varje dag men vi riktiga män klarar oss utan sådana oangelägenheter.

 

Hehe, kanske lite att ta i iofs ;)

 

Alltså duscha är ju hur härligt som helst??? Hur fan lyckades du med att inte göra det på 11 dygn... Får jag inte duscha eller tvätta mig på annat sätt varje dag klarar jag inte leva normalt

 

Som sagt, jag har varit rätt sjuk och däckad i princip hela den tiden. Är ju inte så att jag varit ute på stan eller hängt med polare. Har bara legat i soffan/sängen i full misär så jag hade ärligt talat inte en tanke på att jag inte hade dushat förrän jag kände mig lite friskare. Var väl för att det var först då jag kunde känna stanken :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok gympass men jag tog slut rätt fort. Blev först lite besviken men i efterhand var jag rätt nöjd, det var ju faktiskt första gången på bra länge jag kunnat ta i för fullt (eller nja, 95% kanske, lite känningar i ryggen fortfarande) och jag har varit sjuk i två veckor. Ffa fick jag en liten kick igen. Behövdes.

 

Faktiskt grindat nu! Hittade en 92/35 på €NL600, var tyvärr lite halvt kortkall där men han gav bort en del iaf.

 

 

Trebetaren verkar vara ny reg. Verkar rätt bra, 24/22 och aggro. UTG är en kass kass reg. 20/10, jävligt obalanserad och förutsägbar overall, förutom att han kan donka floppar med hyfsat en bred range. Han har väääldigt få moves i sig, om några.

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($606.00)

CO ($82.97)

BTN ($418.60)

SB ($94.21)

Hero (BB) ($432.34)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB J:spade: J:diamond:

UTG raises to $16, 1 fold, BTN raises to $44, 1 fold, Hero raises to $114, UTG calls $98, BTN calls $70

 

Flop: 5:club: 8:diamond: 4:diamond: ($344, 3 players)

Hero

 

 

Spelade rätt dåligt (std vid comeback för mig) men det handlade mest om att jaga fisk idag. Jag sprang iaf på hyfsat och vann en del slantsinglingar i mellanpotterna men tyvärr blev det delning i dagens största pott. All in på flop med KT på QJ9 mot T8 och vi delade.

 

Nöjd med ett plus iaf, andra sessionen för månaden...är väl even ungefär, eventuellt någon hundring upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, fick in 1800 händer nu och spelade lite bättre än igår. Höjer agressiviteten gradvis nu i början tills jag kommit in i det igen. Låg bra plus och spelade ok, borde väl ha slutat då. Tappade det mesta när jag satt och gjorde annat samtidigt som jag bara väntade ut en monsterfisk. Som tur var gav han mig lite drygt 2 inköp när jag äntligen fick några händer efter över en timmes väntande så det slutade rätt bra.

Min non-SD graf tokrasar när jag går in i mitt "slöa fiskrensar"-mode. Så pass mycket att jag nog får överväga att skita i att spela vidare hur bra värde det än är om jag inte orkar ge mitt spel full fokus.

 

 

Fi är 20/15 TAG, inga reads i övrigt. Jag tycker preflop, flop och turn är rätt standard. Går såklart att trebeta pre med men jag gillar att syna in. Skeppar vi river?

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($461.80)

CO ($513.60)

BTN ($382.40)

SB ($550.10)

Hero (BB) ($458.40)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB T:club: J:club:

2 folds, BTN raises to $12, 1 fold, Hero calls $8

 

Flop: 5:diamond: Q:spade: 8:club: ($26, 2 players)

Hero checks, BTN bets $18, Hero raises to $53, BTN calls $35

 

Turn: A:heart: ($132, 2 players)

Hero bets $95, BTN calls $95

 

River: A:diamond: ($322, 2 players)

Hero vill fullfölja för att få bort eventuellt trilskande KQ samt counterfeitade tvåpar.

 

Jag kan mycket väl ha ett ess här. Med det sagt är väl min största invändning mot att skeppa river annars är att min värderange eventuellt är i gränslandet till för tunn för att jag ska vara 100% trovärdig. Vet inte om fi tänker så långt iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste jag bara skryta och whina i samma post. Kolla så jävla snyggt jag inducar. MEN SÅ BLIR JAG UTDRAGEN PÅ KÖPET!!! Så jävla orättvist spel :(

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($860.74)

CO ($431.20)

BTN ($394.00)

SB ($68.86)

Hero (BB) ($415.60)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB J:spade: Q:club:

3 folds, SB calls $2, Hero checks

 

Flop: 3:heart: 7:heart: Q:diamond: ($8, 2 players)

SB bets $4, Hero raises to $9, SB raises to $14, Hero raises to $21, SB raises to $28, Hero raises to $38, SB raises to $48, Hero raises to $58, SB raises to $62.86, Hero calls $4.86

 

Turn: A:spade: ($133.72, 2 players)

 

River: T:diamond: ($133.72, 2 players)

 

Final Pot: $133.72

SB shows: 5:diamond: A:heart:

Hero shows: J:spade: Q:club:

 

SB wins $130.72 ( won +$63.86 )

Hero lost -$66.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, fick in 1800 händer nu och spelade lite bättre än igår. Höjer agressiviteten gradvis nu i början tills jag kommit in i det igen. Låg bra plus och spelade ok, borde väl ha slutat då. Tappade det mesta när jag satt och gjorde annat samtidigt som jag bara väntade ut en monsterfisk. Som tur var gav han mig lite drygt 2 inköp när jag äntligen fick några händer efter över en timmes väntande så det slutade rätt bra.

Min non-SD graf tokrasar när jag går in i mitt "slöa fiskrensar"-mode. Så pass mycket att jag nog får överväga att skita i att spela vidare hur bra värde det än är om jag inte orkar ge mitt spel full fokus.

 

 

Fi är 20/15 TAG, inga reads i övrigt. Jag tycker preflop, flop och turn är rätt standard. Går såklart att trebeta pre med men jag gillar att syna in. Skeppar vi river?

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($461.80)

CO ($513.60)

BTN ($382.40)

SB ($550.10)

Hero (BB) ($458.40)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is BB T:club: J:club:

2 folds, BTN raises to $12, 1 fold, Hero calls $8

 

Flop: 5:diamond: Q:spade: 8:club: ($26, 2 players)

Hero checks, BTN bets $18, Hero raises to $53, BTN calls $35

 

Turn: A:heart: ($132, 2 players)

Hero bets $95, BTN calls $95

 

River: A:diamond: ($322, 2 players)

Hero vill fullfölja för att få bort eventuellt trilskande KQ samt counterfeitade tvåpar.

 

Jag kan mycket väl ha ett ess här. Med det sagt är väl min största invändning mot att skeppa river annars är att min värderange eventuellt är i gränslandet till för tunn för att jag ska vara 100% trovärdig. Vet inte om fi tänker så långt iofs.

 

 

Inte speciellt förtjust i en riverbluff här faktiskt. Som du säger så reppar vi ganska tunnt, främst set imo. Finns inte extremt mkt A i våran syn-range från bb pre som vi sedan spelar CR med på den floppen. De finns givetvis, AT/AJ/AQ främst, men tror ändå de är rätt sällsynta.

 

Är han inte tänkande så kanske det kan vara fine, men det är väl de flesta regsen på 2/4 trots allt?:) Sen en liten invändning där också, vissa tänkande spelare ser bara två A på brädan, ser att det är mindre chans att du har ett och orkar inte vika sin KQ. Eller nåt. Jaja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte speciellt förtjust i en riverbluff här faktiskt. Som du säger så reppar vi ganska tunnt, främst set imo. Finns inte extremt mkt A i våran syn-range från bb pre som vi sedan spelar CR med på den floppen. De finns givetvis, AT/AJ/AQ främst, men tror ändå de är rätt sällsynta.

 

Är han inte tänkande så kanske det kan vara fine, men det är väl de flesta regsen på 2/4 trots allt?:) Sen en liten invändning där också, vissa tänkande spelare ser bara två A på brädan, ser att det är mindre chans att du har ett och orkar inte vika sin KQ. Eller nåt. Jaja.

 

Jag är rätt säker på att han är typen som aldrig någonsin synar med KQ här. FWIW som man säger...

 

Jag är inte alls säker på river faktiskt. Lutar nog också åt att det är kallt att skeppa men det är ju så tråkigt att ge upp :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror han viker KQ är det given inskeppning. Tror dock inte många gör det.

 

Hm då är det kanske skepp ändå. För jag tror faktiskt som sagt att detta är en lirare som gör det. Inte speciellt aggro och det är sällan man ser honom vara direkt envis i potter. Många av 2/4-regsen här är sinnebilden av lirare som inte "orkar" hjältesyna.

 

Men jag reppar för tunnt mot de bättre regsen, där är jag rätt säker i efterhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela denna dagen har varit som en lång dvala typ. Tror fortfarande inte jag vaknat till riktigt. Jag har insett att det enda som hjälper är gymet så jag drar fan iväg nu. Har velat 2 timmar snart. Grymt bra att mitt förra gym dubblade priserna så jag testade 24/7. Så jäääävla nötigt att bara glida in när som helst. Billigt med.

 

FedEx ringde idag, mina kläder ska komma imorrn :) Sjukt snabba ryck måste jag säga, imponerande!

 

Får se om jag hinner få in någon grind inatt, mitt spelberoende börjar komma tillbaka vilket är grymt. Har väntat länge på det nu :mrgreen:

 

I'm out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gymmet öppet dygnet runt? Vad är det för sjukt

 

Hehe nepp, det är riktigt high tech faktiskt...Man får ett kort med magnetremsa och scannar in sitt fingeravtryck. Så håller de nere avgiften genom att inte ha bemanning där så värst mycket istället. Lätt värde.

 

 

Var tvungen att ladda min ipod lite, den var helt slut :( Tror jag presterar 30% sämre utan bra och energisk musik i lurarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget höjdarpass på gymet och jag blev inte så mycket piggare heller. Borde kanske inte ha tränat egentligen för jag tog slut rätt ordentligt. Orkade inte ens laga mat (tror det är första gången jag inte ätit lagad mat efter ett gympass) så middag fick bli fyra mackor (2 st ost/skinka, en skinka, en med jordgubbssylt), ett glas mjölk och en Gainomax. Funkar :mrgreen:

 

 

Blir ingen grind iaf, skulle vara glad om jag hade kunnat hitta mitt B-game idag ens. Ska nog straffa mig själv med att kolla lite DC istället. Var inne på Cardrunners och kollade och där var fan inte mycket som verkade minsta intressant på senare tid. Kollade Green Plastics senaste. Tycker han har gjort några filmer som varit helt ok men usch usch usch vad jag inte gillade hans spel i den senaste. Tror jag ska säga upp mitt medlemsskap.

 

HAHAHA medan jag skrev inlägget såg jag reklam för något som heter Röda Fjädern på TV. De vill ha pengar till "beroendeforskning".

En ung kille ligger i i sängen och får ett samtal från sin polare. Bla bla bla "jag har inte sovit mycket på 2 veckor" - "oj tunga grejer, krya på dig mannen". Sen kommer snubbens mamma in med lite mat. En berättarröst säger att spelberoende är en sjukdom också - tillbaka till morsan som klappar sonen på kinden och frågar "har spelberoendet gått ner?". Så jävla lökigt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...