Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Känns som enda chansen att slå Ronda Rousey är att hon gör ett riktigt stort misstag, det finns inte en chans i världen att någon kvinna kan slå henne med skicklighet om du förstår vad jag menar? Trodde hon var överhypad inledningsvis, men efter hennes senaste prestationer kan man fan inte göra annat än lyfta på hatten!

 

Sjukt bra tajming med hennes star quality också. Det var absolut vad som behövdes för att kvinnliga deltagare öht skulle få en chans i UFC kändes det som. Nu är hon väl enligt egen utsago UFCs bäst betalda fighter? Rätt sick imo! Kanske iofs är totalt? Dvs reklam osv. Imponerande hursom!

 

Ska också bli jävligt skoj att se Uriah Hall. Han har varit en favorit sen han skickade varenda jävel till sjukhus i TUF! Sick fighter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Började skolveckan stabilt med ett bråk med en gruppmedlem i ett av alla ständiga grupparbeten :mrgreen:

 

LIKE

 

Bump!

 

 

Rousey - Holm 2 bokat. UFC 200!!! Jag skulle INTE bli förvånad om det bokas Jones-Cormier 2 till denna gala inom en väldigt snar framtid.

 

När går UFC 200? Du kommer förresten få en liten julklapp av mig! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LIKE

 

 

 

När går UFC 200? Du kommer förresten få en liten julklapp av mig! ;-)

 

Ja du fick ju storyn, men det har (tyvärr för din del) lugnat ner sig nu så inga fler "roliga" events skulle jag tro.

 

Början av juni tror jag.

 

Du har nämnt julklapp redan, så nu tror jag du skriver det här också bara för att bygga upp image som snäll person ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

UFC

Alltså värre jävla antiklimax när det gäller titelmatcher man sett fram emot i UFC går ju inte att hitta. Först Connie och sedan RDAs vinst mot Cerrone inatt (där jag för övrigt inte var något fan av stoppet) :roll: "Fel" fighters som vann dessutom. Tilt.

 

Fast Diaz-Johnson levde verkligen upp till sina förväntningar! Episk segerintervju också men tyvärr lär inte den matchen hända.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick testa denna av igår:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/the-butcher-500-g-battlefield-red

 

Efter 10-15min kliade hela ansiktet samt handflatorna. Tränade efter 30min och kändes verkligen som att mjölksyran dom sista repsen på varje set hade bytts ut mot en vilja att fortsätta forcera vikterna upp/ner och fram/bak.

 

Är detta normale för en PWO? Detta var första gången jag testade något annat än ett proteinpulver och den kändes lite för potent för att kunna vara hälsosam long term. Googlade och såg att PWO's tidigare har kunnat innehålla metamfetaminliknande substanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick testa denna av igår:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/the-butcher-500-g-battlefield-red

 

Efter 10-15min kliade hela ansiktet samt handflatorna. Tränade efter 30min och kändes verkligen som att mjölksyran dom sista repsen på varje set hade bytts ut mot en vilja att fortsätta forcera vikterna upp/ner och fram/bak.

 

Är detta normale för en PWO? Detta var första gången jag testade något annat än ett proteinpulver och den kändes lite för potent för att kunna vara hälsosam long term. Googlade och såg att PWO's tidigare har kunnat innehålla metamfetaminliknande substanser.

 

"Beta alanin, Arginine alfaketoglutarat, Citrullin malat, Kreatin monohydrat, Tricreatin malat, Natrium citrate, Arginin HCL, Tyrosin, Calcium fosfat, Magnesium bisglycinat, Taurin, Askorbinsyra, Koffein, Amaranthus Cruentus, Nelumbo Nucifera, Glukorolakton, Kalium klorid, Nikotinsyra, aromer, färgämne: E-120"

 

Går i ordning efter mängd. Dvs mest beta alanin. Beta alanin behöver tas i låga doser flera gånger om dagen för att buffras på samma sätt som kreatin och har då visat positiva effekter. Det nästan alla PWOs verkar ha gemensamt är att de har en jävla massa beta alanin (billigt).

 

BA är känd för sina "stickningar". Utan att ha läst innehållsförteckningen var jag säker på att det skulle stå BA först mtp det du beskrev. Du är antagligen också väldigt känslig precis som jag. I rätt mängd (LÅG) tycker jag det är rätt najs, men så fort det blir lite för mycket blir det jobbigt. Jag hade rekat att du köper det "rent" och tar låg dos före träningen istället om du gillade peppen. Billigare och samtidigt säkrare än att stoppa i sig massa ämnen det inte finns tillräckligt med forskning på för att kunna säga så mycket säkert.

 

Jag råkade överdosera rätt ordentligt första gången jag köpte BA. Tyckte skopan var så liten att jag tog några stycken. Kände på bara några minuter att något nog inte var rätt. Kollade förpackningen och insåg att det hade varit en extremt dum idé att inte läsa först :mrgreen: Trodde mitt liv kunde vara i fara ett tag. Det bränner ju något episkt :cry: Framförallt är det mina öron som svider och bränner mest (fråga mig inte varför men det verkar vara rätt vanligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står att det är efterträdaren till F**ked Up som väl förbjöds för att det innehöll lite olämpliga substanser.

 

En jobbarkompis var inne i gymgrossistens butik för ett tag sen och stötte då på en kille som betedde sig som värsta methpundaren med abstinens som prompt skulle ha fatt i just FU. Stod oc hade bervösa tics, kliade sig på armarna, staccatoröst och storrande paranoid blick :)

 

Meta, var köper man rent BA och vad är grejen med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att många PWOs har stor del kreatin i sig förstår jag inte alls. Om man inte tar kreatin annars blir det verkningslöst om man inte tränar varje dag i princip. Även då är det rätt låg dos totalt om man inte tar en jätteskopa PWO till varje pass. Om man redan tar kreatin är det istället meningslöst att ha det i sin PWO också. Det borde isf stå på förpackningen tydligt att man borde köpa kreatin separat och ta det på vilodagar från gymmet samt kanske lägga till en aning till sin PWO.

 

Mtp hur billigt kreatin är och att det framgår bortom allt tvivel att det har en prestationshöjande effekt ser jag ingen anledning att inte använda det.

 

Själv kör jag numera bara kreatin i princip året runt, samt 200-300 mg koffein innan gympass (oftast en energidryck plus halv koffeintablett för knappt 200 mg koffein plus den bästa prestationshöjaren av alla, socker :mrgreen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står att det är efterträdaren till F**ked Up som väl förbjöds för att det innehöll lite olämpliga substanser.

 

En jobbarkompis var inne i gymgrossistens butik för ett tag sen och stötte då på en kille som betedde sig som värsta methpundaren med abstinens som prompt skulle ha fatt i just FU. Stod oc hade bervösa tics, kliade sig på armarna, staccatoröst och storrande paranoid blick :)

 

Meta, var köper man rent BA och vad är grejen med det?

 

PWO är väldigt mycket som spice kan man säga :mrgreen: De uppfinner någon ny drogliknande grej att stoppa i sin PWO, det funkar ett tag tills det blir bannat, sen ändrar de lite smått i det eller hittar på nåt nytt och kör på tills det blir bannat.

 

"Rent BA" låter så jävla pundigt :lol: Alla större kosttillskottssidor säljer beta alanin.

 

 

http://www.jissn.com/content/12/1/30

 

Cliffs: "Daily supplementation with 4 to 6 g of beta-alanine for at least 2 to 4 weeks has been shown to improve exercise performance, with more pronounced effects in open end-point tasks/time trials lasting 1 to 4 min in duration" (Min egen kommentar: 4-6 gram bör alltså delas upp över dagen.)

 

"Stickningarna" man får heter paraesthesia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att många PWOs har stor del kreatin i sig förstår jag inte alls. Om man inte tar kreatin annars blir det verkningslöst om man inte tränar varje dag i princip. Även då är det rätt låg dos totalt om man inte tar en jätteskopa PWO till varje pass. Om man redan tar kreatin är det istället meningslöst att ha det i sin PWO också. Det borde isf stå på förpackningen tydligt att man borde köpa kreatin separat och ta det på vilodagar från gymmet samt kanske lägga till en aning till sin PWO.

 

Mtp hur billigt kreatin är och att det framgår bortom allt tvivel att det har en prestationshöjande effekt ser jag ingen anledning att inte använda det.

 

Själv kör jag numera bara kreatin i princip året runt, samt 200-300 mg koffein innan gympass (oftast en energidryck plus halv koffeintablett för knappt 200 mg koffein plus den bästa prestationshöjaren av alla, socker :mrgreen:)

Men hur mycket gör kreatin egentligen? Inbillar mig att jag läst att det ger väkdigt marginell skillnad om ma inte är elitidrottare och verkligen måste ha alla marginaler på sin sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur mycket gör kreatin egentligen? Inbillar mig att jag läst att det ger väkdigt marginell skillnad om ma inte är elitidrottare och verkligen måste ha alla marginaler på sin sida.

 

Allt är såklart relativt. Men man behöver verkligen inte vara elitidrottare för att det ska vara lönt. Det har tillräckligt stora effekter för att såkallade gemene man ska kunna ha nytta av det. När man dessutom kan komma undan med ca 30 kronor i månaden för kreatin känns det väldigt värt. Jag tar protein och maltodextrin efter varje pass så det är inte så svårt att slänga i en liten miniskopa kreatin där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Beta alanin, Arginine alfaketoglutarat, Citrullin malat, Kreatin monohydrat, Tricreatin malat, Natrium citrate, Arginin HCL, Tyrosin, Calcium fosfat, Magnesium bisglycinat, Taurin, Askorbinsyra, Koffein, Amaranthus Cruentus, Nelumbo Nucifera, Glukorolakton, Kalium klorid, Nikotinsyra, aromer, färgämne: E-120"

 

Går i ordning efter mängd. Dvs mest beta alanin. Beta alanin behöver tas i låga doser flera gånger om dagen för att buffras på samma sätt som kreatin och har då visat positiva effekter. Det nästan alla PWOs verkar ha gemensamt är att de har en jävla massa beta alanin (billigt).

 

BA är känd för sina "stickningar". Utan att ha läst innehållsförteckningen var jag säker på att det skulle stå BA först mtp det du beskrev. Du är antagligen också väldigt känslig precis som jag. I rätt mängd (LÅG) tycker jag det är rätt najs, men så fort det blir lite för mycket blir det jobbigt. Jag hade rekat att du köper det "rent" och tar låg dos före träningen istället om du gillade peppen. Billigare och samtidigt säkrare än att stoppa i sig massa ämnen det inte finns tillräckligt med forskning på för att kunna säga så mycket säkert.

 

Jag råkade överdosera rätt ordentligt första gången jag köpte BA. Tyckte skopan var så liten att jag tog några stycken. Kände på bara några minuter att något nog inte var rätt. Kollade förpackningen och insåg att det hade varit en extremt dum idé att inte läsa först :mrgreen: Trodde mitt liv kunde vara i fara ett tag. Det bränner ju något episkt :cry: Framförallt är det mina öron som svider och bränner mest (fråga mig inte varför men det verkar vara rätt vanligt).

 

haha, ja öronen kliade mest här med!

 

Tack för ett fint svar. Blir till att fortsätta undvika sånna här produkter fram över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...