Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Hej träningsdagboken!

 

Jag har sen just innan jul ett microstakes styrkelyftsbet med en polare där jag senast per 16e feb skall cleara en viss totalvikt. För tillfället krävs det ca 3% ökning av totalmaxet för att klara det. Har du facit på hur man bör splitta upp träningen, repsantal, antal pass per vecka samt bra komplementövningar? :) Försöker trycka i mig mkt protte och en del carbs samt påbörjat en runda kreatin, några bra kosttips i övrigt? Uppskattar alla tips o förslag, thx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit å köpt en massa vitt pulver. Om jag inte blir TBK innan januari månads utgång skyller jag helt på dig Meta :)

 

Det ger 15-20% bättre effekt om du sniffar det läste jag nyss i en studie. Värt ett försök!

 

Hej träningsdagboken!

 

Jag har sen just innan jul ett microstakes styrkelyftsbet med en polare där jag senast per 16e feb skall cleara en viss totalvikt. För tillfället krävs det ca 3% ökning av totalmaxet för att klara det. Har du facit på hur man bör splitta upp träningen, repsantal, antal pass per vecka samt bra komplementövningar? :) Försöker trycka i mig mkt protte och en del carbs samt påbörjat en runda kreatin, några bra kosttips i övrigt? Uppskattar alla tips o förslag, thx!

 

Tjo bre!

 

Jag rekar Juggernaut Fitness här. Han har massa youtubevideor, i några av dem går han igenom färdiga styrkelyftsupplägg och förklarar väldigt bra.

 

Angående kosten är det lite upp till dig hur viktigt bettet är. En stabil bulk och du kommer öka dina 3% i styrka utan att ändra något i din träning ;) 5 veckor kvar, 4-5 kilo ska du allt kunna klara att gå upp i vikt imo 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo bre!

 

Jag rekar Juggernaut Fitness här. Han har massa youtubevideor, i några av dem går han igenom färdiga styrkelyftsupplägg och förklarar väldigt bra.

 

Angående kosten är det lite upp till dig hur viktigt bettet är. En stabil bulk och du kommer öka dina 3% i styrka utan att ändra något i din träning ;) 5 veckor kvar, 4-5 kilo ska du allt kunna klara att gå upp i vikt imo 8-)

 

Ok, ty, får ta och kika in den youtubekanalen, tror jag hört namnet nämnas i några andra vids jag sett. Betet är om så låg summa att det mest är prestige, särskilt mtp att jag missade förra gången vi slog vad hehe. 4-5 kilo fett till låter som ett bra sätt att börja hata sin spegelbild :D Bara hoppas att det rinner av en fortare då! Vet inte om jag vågar hälla olja på måltiderna, rapsolja i shakern synar jag på att ens du kör med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ty, får ta och kika in den youtubekanalen, tror jag hört namnet nämnas i några andra vids jag sett. Betet är om så låg summa att det mest är prestige, särskilt mtp att jag missade förra gången vi slog vad hehe. 4-5 kilo fett till låter som ett bra sätt att börja hata sin spegelbild :D Bara hoppas att det rinner av en fortare då! Vet inte om jag vågar hälla olja på måltiderna, rapsolja i shakern synar jag på att ens du kör med! :D

 

Dålig syn mannen! :lol:

 

På bulk har jag rapsolja i mitt hemliga frukostrecept på shake jag gör i min mixer. Och mycket olivolja på all mat. På deff försvinner rapsoljan och jag drar ner på olivoljan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, där ser man, gott lät det dock fan i mig inte! :lol:

Upplever det btw svårt att gå upp i vikt genom att äta mkt av vanlig mat (normalt? eller är jag ät-lat?) så blir jag desperat nog kanske man får ge det en chans! Som parentes till det så failade jag idag för första gången ever ett set i bänken opassat på en tung 2a :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, där ser man, gott lät det dock fan i mig inte! :lol:

Upplever det btw svårt att gå upp i vikt genom att äta mkt av vanlig mat (normalt? eller är jag ät-lat?) så blir jag desperat nog kanske man får ge det en chans! Som parentes till det så failade jag idag för första gången ever ett set i bänken opassat på en tung 2a :cry:

 

Rapsolja är i princip smaklöst och märks inte alls i en shake faktiskt, det är därför det är så bra. Olivolja hade absolut inte gått att ha i en shake däremot!

 

Jag tycker 80/20 är ok på bulk. Dvs 80 % "clean" food och sen lite tjuvtricks för att nå upp till resten av sina kcal.

 

Haha illa. Hur löste du det? Hoppas du tränade utan att låsa fast viktskivorna så du kunde låta de glida av åt ena sidan först och sedan andra.

 

I går blandade jag en massa vita pulver till min egen tbk-shake. Gf tittade misstänksamt på mig när jag stod där i köket och blandade pulver.

 

Hehe förståeligt, det är något visst med ett helt vitt pulver sådär. Speciellt när all propaganda om kosttillskott redan fått många livrädda och tror det är roids i allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha illa. Hur löste du det? Hoppas du tränade utan att låsa fast viktskivorna så du kunde låta de glida av åt ena sidan först och sedan andra.

 

Ok, rapsolja får det bli!

Rätt gissat, använder sällan lås o aldrig då jag kör själv, la ned den åt ena sidan så vikterna rasade av. Dock tänkte jag att ngn annan snubbe självmant skulle steppa fram och erbjuda sig att lyfta av andra halvan så att jag slapp rullbomba resterande vikterna i golvet, men i Stockholm måste man visst be om hjälp fick jag lära mig.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, rapsolja får det bli!

Rätt gissat, använder sällan lås o aldrig då jag kör själv, la ned den åt ena sidan så vikterna rasade av. Dock tänkte jag att ngn annan snubbe självmant skulle steppa fram och erbjuda sig att lyfta av andra halvan så att jag slapp rullbomba resterande vikterna i golvet, men i Stockholm måste man visst be om hjälp fick jag lära mig.. :roll:

 

gör det innan ditt lyft är ett tips från coachen. när det väl inträffar att man failar kan gemene man säkert förstå det som att det är "det senaste" inom träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, rapsolja får det bli!

Rätt gissat, använder sällan lås o aldrig då jag kör själv, la ned den åt ena sidan så vikterna rasade av. Dock tänkte jag att ngn annan snubbe självmant skulle steppa fram och erbjuda sig att lyfta av andra halvan så att jag slapp rullbomba resterande vikterna i golvet, men i Stockholm måste man visst be om hjälp fick jag lära mig.. :roll:

 

Jädra 08or! Inte för att vara efterklok eller så men jag hade aldrig tränat "tunga 2or" utan pass ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4½ timmars NFL-tittande igår. Wild Card Weekend. En hel del spänning. 20 minusgrader, knockar, bråk, galna catches, missat avgörande sista minuten-field goals. NFL när det är som bäst helt enkelt.

 

Tänkte detta kan bli officiella NFL-slutspelsdagboken. Dock kanske genom lite meckande med spoilertags framöver mtp de dumma tiderna.

 

Vad tror vi om följande matcher?

 

I AFC:

Kansas City Chiefs vs New England Patriots

 

Pittsburgh Steelers vs Denver Broncos

 

I NFC:

Seattle Seahawks vs Carolina Panthers

 

Green Bay Packers vs Arizona Cardinals

 

 

Vilka lag möts i Super Bowl och vem tar hem den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packers mot Patriots i finalen? Jag hoppas hur som helst på Patriots som vinnare. Utöver att jag håller på på de sistnämnda har jag varken koll eller känsla :)

 

Pats har varit dåliga på slutet (fick tillochmed stryk av mitt Eagles) men med Amendola, Edelman och Gronk alla spelklara samtidigt igen tror jag det det blir en helt annan femma.

 

Packers har också varit dåliga på slutet men de förutom en darrig start gjorde de en riktigt vass match mot Skins nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bullen,

Vad är det senaste egentligen när det kommer till kolisar/fett under deff?

Den gamla flashbackdängan dikterar 2g protein per kg kv och 1g fett, resten kolisar upp till dagsmålet.

Jag har legat på 1.5-2g protein och inte brytt mig nämnvärt om var jag spenderar resten av dagsransonen. Men finns det något entydigt svar på var jag borde ligga?

 

(Obs! Det är inte killen i filmen som skrivit inlägget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh det blev ju inte mycket NFL-snack här inte...tråkfisar.

 

 

Hej Bullen,

Vad är det senaste egentligen när det kommer till kolisar/fett under deff?

Den gamla flashbackdängan dikterar 2g protein per kg kv och 1g fett, resten kolisar upp till dagsmålet.

Jag har legat på 1.5-2g protein och inte brytt mig nämnvärt om var jag spenderar resten av dagsransonen. Men finns det något entydigt svar på var jag borde ligga?

 

(Obs! Det är inte killen i filmen som skrivit inlägget)

 

Vetenskapen säger väl runt 1.5-2 gram ja. Det kom nån ny studie som jag inte läst än där jag sett att 3 gram var ännu bättre men det är ovanligt högt för att vara en studie. Jag siktade på 2.5 på bulk och 3 på deff innan men det börjar bli lite väl saftigt när man väger över 90 kg så jag siktar på runt 250 gram protein per dag på deff nu. Ärligt talat bryr jag mig inte när jag bulkar, det blir såpass mycket mat att det aldrig går under 200 gram protein per dag hur jag än gör :)

 

Att mer protein krävs på deff är entydigt. Under 2.5 gram protein per kg kroppsvikt skulle jag inte rekommendera någon att ligga på deff. Ändå lätt att fixa med någon extra proteinshake som utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dafuuuq?

2.5-3 gram? Blir en jävla massa proteindricka!

Men kolisar/fett då?

 

Äsch, 250 gram tillagad kycklingfilé i en måltid är ju lite drygt 60 gram protein bara där.

 

Jag brukar säga att det finns essentiella aminosyror och essentiella fetter men inga essentiella kolhydrater. Sen tror jag inte nödvändigtvis att behovet av fett ökar i samma grad vid ökad kroppsvikt som proteinet. Se till att proteinintaget hålls, skippa inte fettet helt som många gör vid deff, 50-ish gram borde alla kunna klara att få i sig. Utöver det kunde jag nog inte bry mig mindre om hur folk lägger upp sina kalorier :) Själv älskar jag kolhydrater så jag kapar mycket hellre i fettintaget än kolhydraterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...