Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Äta sunt är bra- Äta kyckling är bra men gäller detta bara fillé eller är den kycklingen man köper tex färdiggrillad i charken på ICA oxå bra? Eller innehåller den några onyttigheter med massvis med flott som den grillas i osv?

 

Mvh Kycklingsallad fram till jul 8-)

 

In before LCHF-bullshit.....

 

 

Ordentlig skillnad på filé och hel grillad. Främst massa fett och alltså mycket högre kalorital. Du får se din kost ur ett helhetsperspektiv och passa in det där. Vi behöver ju faktiskt fett också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In before LCHF-bullshit.....

 

 

Ordentlig skillnad på filé och hel grillad. Främst massa fett och alltså mycket högre kalorital. Du får se din kost ur ett helhetsperspektiv och passa in det där. Vi behöver ju faktiskt fett också.

 

Tänkte mest bara kolla lite mer på vad jag stoppar i mig, skippa snabbmat och mest av allt försöka undvika socker. Inte helt avstå utan kanske mest dra ner på det mest onödvändiga/uppenbara (godis/läsk osv). Potatis och pasta VILL jag inte vara utan så LCHF är kanske inte helt min grej. Då jag inte är någon större stjärnkock tänkte jag att en färdig grillad kunde vara ett bra alternativ. Är ju inte direkt dyrt heller trots att jag huserar i världens dyraste (eller rikaste som baggarna själv säger) land. Lite fett har ingen dött av, är ju trots allt snart vinter oxå :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest bara kolla lite mer på vad jag stoppar i mig, skippa snabbmat och mest av allt försöka undvika socker. Inte helt avstå utan kanske mest dra ner på det mest onödvändiga/uppenbara (godis/läsk osv). Potatis och pasta VILL jag inte vara utan så LCHF är kanske inte helt min grej. Då jag inte är någon större stjärnkock tänkte jag att en färdig grillad kunde vara ett bra alternativ. Är ju inte direkt dyrt heller trots att jag huserar i världens dyraste (eller rikaste som baggarna själv säger) land. Lite fett har ingen dött av, är ju trots allt snart vinter oxå :-D

 

Njut du av en grillad kyckling i lugn och ro om du känner för det, man måste ju leva lite också! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In på Lidl med dig omedelbums då och köp två kilo fin halalslaktad kycklingfilé för 99 SEK. Som hittat! :mrgreen:

 

Jag ska till sverige, inte tyskland ;-) Nej då men Maximat, prispressarbörje och allt vad dom nu heter i strömstad har säkert oxå bra priser. Hamstra is tha scheeeit när man bor i världens dyraste land. Man får ta med sig mat till ett värde av 2k tillbaka in i landet, dock aldrig hört någon privatperson som åkt på den men nån ska väl vara den första :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska till sverige, inte tyskland ;-) Nej då men Maximat, prispressarbörje och allt vad dom nu heter i strömstad har säkert oxå bra priser. Hamstra is tha scheeeit när man bor i världens dyraste land. Man får ta med sig mat till ett värde av 2k tillbaka in i landet, dock aldrig hört någon privatperson som åkt på den men nån ska väl vara den första :lol:

 

Lidl finns ju överallt nuförtiden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan är i full gång, läser just nu en 10 HP kurs som är konkurrens/associationsrätt. Den är väl hyfsat fair även om jag bli sömnlig av blotta tanken på offentlig upphandling eller hur teknisk aktiebolagsrätten är.

 

Sandström, right? Han har aldrig varit rolig.

 

Tenta nästa fredag så jag ska läsa sista 200 s i kurslitteraturen sen sammanställa mina anteckningar och nöta lite extentor.

 

Du får trösta dig med att den tidigare var inbakad med skatterätten, vilket gjorde det hela väldigt mycket mer komplicerat. Så sluta böla.

 

Måste nämligen läsa igen en hel delkurs jag sket i under T1 som är öronbedövande tråkig, nämligen konstitutiell rätt (kan inte ens stava till det).

 

När du närmar dig verkligheten så inser du att denna kursen är både relevant och intresant så lär dig så mycket som möjligt.

 

Måste göra det parallellt med vi börjar läsa sociala dimensionen som ex ante verkar rätt intressant.

Plugga är rätt bra ändå, man blir mindre dum och sånt.

 

Sociala dimman är som gjord för att plugga (minst) dubbelt, så kör hårt.

 

Annat nytt i mitt liv är att jag gått och blivit med sambo och ny lägenhet. Den senare verkligen suger åt sig tid såhär initialt, resultatet kan dock bli väldigt bra. Den ligger så centralt man kan komma i Malmö, har 25 kvm takterass och är helt ok sett till invändig standard. Priset på 6k/mån är också de väldigt fair.

 

Var bor du? Vi är troligtvis typ grannar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är retligt fåtal centimeter under medel i detta skitland och trodde det var därför jag störde mig på sådant men där ser man. Det värsta som finns är när man ser att folk är kortare - men ändå inte. Då tror jag nämligen att jag har krympt. :roll: Eller att mina ögon sitter fel på huvudet eller något annat jättekonstigt.

 

Ska ha filmkväll med två brudar idag. Tips på filmer? "Roliga" porrfilmsskämt undanbedes Inget romantiskt skit eller så, men några sköna komedier eller spännande thrillers kanske typ?

En dag för sent men det som gäller är alltid Hot Rod. Då har de antingen trevligt och är sjukt livspepp efteråt, eller så är de inget att ha ens som vänner eller bekanta, förtjänar inte ens att vara fiender - om de vägrar flytta härifrån så får man göra det själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dag för sent men det som gäller är alltid Hot Rod. Då har de antingen trevligt och är sjukt livspepp efteråt, eller så är de inget att ha ens som vänner eller bekanta, förtjänar inte ens att vara fiender - om de vägrar flytta härifrån så får man göra det själv.

 

Blev Scream med full fokus sen halva Sherlock Holmes 2 med dålig koncentration.

 

Kollade in Hot Rod, hade nog kunnat funka! Gillar dock inte Andy Samberg men det hade man väl kunnat komma över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...