Gå till innehåll

Agneta67


33sunshine

Recommended Posts

20 minuter sedan, säger GTOBåten :

Mtp hur fort poker utvecklas så kommer någon som anser sig vara nöjd nog aldrig lyckas särskilt länge

Fast man kan väl utveckla sitt spel och vara en spelare som gör rätt justeringar för att klara sig kvar, även om man inte klättrar i stakes. Sen kan det nog iofs vara så att väldigt många som stannar på en stake inte tänker så, absolut. 

Jag kan dock förstå dem som hittar ett tak i förhållande till vad de är nöjda med. 

Att offra EV för att reducera varians kan absolut vara ett bra val. Beror helt på vad målet med poker är imo. 

EDIT: Dvs, man kan ju vara monetärt nöjd med nivån man spelar på, men ändå ha drivet att bli bättre och lära sig mer. 

Redigerad av KlonkSteve
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast då är ju ens förmåga att hantera varians den begränsande faktorn. 

Det finns ju uppenbarligen ingen som gör ett aktivt val och säger "Nä, jag kan tjäna mer pengar men det här räcker bra för mig". Anledningen att man inte tjänar mer är för att man av någon anledning inte är bra nog. Behöver inte vara spelteknisk förmåga per say som begränsar. 

Sen att low-stakes regs intalar sig själva att de spelar low-stakes av egen fri vilja är en annan sak. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...