Gå till innehåll

NLT - Lita på kunghög flush?


babyface10

Recommended Posts

Bakgrund

Är lite halvtiltad efter att ha re raisat 20 BB preflop med AA och fått syn av TT och betalat av med hela stacken (80BB) vilket jag tycker är en jävla skitsyn av honom.

 

5 spelare vid bordet vet att det är inget bra value i någon utan de flesta är bra spelare. t.o.m mycket bra.

 

Hålkort

Babyface was dealt Kh9h

kikken was dealt Ah5h

 

Players:

Babyface11 (EUR 505,25 in seat 1)

booa (EUR 393,75 in seat 2)

tewow (EUR 510,75 in seat 3)

Tosse (EUR 521,00 in seat 4)

kikken (EUR 1 069,00 in seat 6)

 

Dealer: tewow

Small Blind: Tosse (2,00)

Big Blind: kikken (4,00)

 

Babyface11 was dealt: Kh - 9h

 

Babyface11 Call (4,00)

booa Fold

tewow Fold

Tosse Call (2,00)

kikken Raise (10,00)

Babyface11 Call (10,00)

Tosse Call (10,00)

 

Flop 6h - Th - 9d

 

Väldigt fin flop mellanparet med kunghögt färgdrag, väldigt svårt att sätta honom på en hand än så länge potten är typ 46 euro

 

 

Tosse Check

kikken Bet (15,00)

Babyface11 Raise (50,00)

Tosse Fold

kikken Call (35,00)

 

Turn 6h - Th - 9d - Qh

 

Jag raisade upp hans mes bet med potten han blixt synar vilket få mig först att tro han sitter på överpar eller AT? Nu ligger det typ 150 i potten och färgen kommer jippie :twisted:

 

Han höjer 80 in i mig och nu funderar jag på om han hade set och inte tror jag hade färg eftersom jag höjde så mycket på floppen.

 

kikken Bet (80,00)

Babyface11 Raise (210,00)

kikken Raise (875,00)

Babyface11 All-In (231,25)

kikken Payback (513,75)

 

Jag höjer pott typ eller 210, vilket kanske är onödigt när jag kan dra dött.

Han går all-in och jag synar (dålig syn?)

 

River 6h - Th - 9d - Qh - 4d

 

kikken shows: Ah - 5h (a flush, ace high)

Babyface11 shows: Kh - 9h (a flush, king high)

 

 

Avslutning

Ja han hade ju högre flush. Nu sitter jag här och grinar. Men hur hade ni spelat handen? Har jag bara otur och fåt betala av eller synar ni bara med kunghög flush? det är lätt och tänka i efterhand att jag hade spart mycket på att bara syna ner honom.

 

Men i stridens hetta så är det inte långt från raise till syn knappen och när man ser näst nötterna så kan jag nog inte se klart? När jag får all-in ytterligare 230 euro kan jag då räkna med att jag är totalt slagen?

 

Var det dålig syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte K9s UTG eller synar en raise på 2,5 bb, men jag spelar heller inte ofra 5-handed. Känns som en tveksam hand.

kikken bettar ut $15 (typ en tredjedels pot) på floppen, detta visar nästan mer på svaghet än på styrka tycker jag. Bra raise där, kanske borde den vara något högre.

När du synar med dina sista 200 ligger det $873,25 i potten. Du får drygt 1-4 på pengarna... Jag skulle synat alla dagar i veckan. Jag ser att det finns mer än en chans på fyra att han har en hand du slår. QQ, QT, KJ eller AA med en :heart: känns inte helt orimligt tycker jag. Det troligaste är väl dock att han har A:heart:x:heart: men chansen att du har honom slagen (inkl bluffar) känns som högre än potoddsen.

Syn.

 

(IMHO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite halvtiltad efter att ha re raisat 20 BB preflop med AA och fått syn av TT och betalat av med hela stacken (80BB) vilket jag tycker är en jävla skitsyn av honom.

 

Vad hade du väntat dig att få syn av vid en 20bb raise annat än höga pp's ?

 

Tror kanske inte att man förväntar sig att bli slagen av någon hand efter 20bb pre med (tror jag) en 10-hög bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad hade du väntat dig att få syn av vid en 20bb raise annat än höga pp's ?

 

Tror kanske inte att man förväntar sig att bli slagen av någon hand efter 20bb pre med (tror jag) en 10-hög bräda.

 

Varför inte, om jag märker att nån riskerar hela min stack mot mig efter en 20bb's pre-flop höjning lär fi ju hålla i set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just då som fi inte alls behöver ha set..

 

Om du bara ska ställa in med set efter att ha callat iväg 25%av stacken preflop lär du inte vinna många slantar.

 

JJ, QQ, KK är ju minst lika troliga som TT där.

 

Vilt exempel, du plockar upp AA UTG, höjer upp 20bb($80) av nån konstig anledning som du själv inte ens vet om, och du får en syn(mao kan du sätta honom på en stark hand).

Flopp ger 37T rainbow och du bettar genast ut 70%pott.

(Det ligger nu $2+$4+$80*2 = $166; $166 * 1,7 = $282 i potten)

Nu blir du helt plötsligt re-raisad med $300 !

Vad gör du?

 

Jag vill gärna se det som så, att fi bör veta att din hand är stark, och därför folda QQ samt JJ, syna med KK, samt höja med TT.

Kan inte tänka mig att han skulle ha spelat med en sämre hand, och med AA pre-flop mot en 20bb höjning skulle jag iaf trycka in(eller i värsta fall dubbla) i hopp om syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just då som fi inte alls behöver ha set..

 

Om du bara ska ställa in med set efter att ha callat iväg 25%av stacken preflop lär du inte vinna många slantar.

 

JJ, QQ, KK är ju minst lika troliga som TT där.

 

Vilt exempel, du plockar upp AA UTG, höjer upp 20bb($80) av nån konstig anledning som du själv inte ens vet om, och du får en syn(mao kan du sätta honom på en stark hand).

Flopp ger 37T rainbow och du bettar genast ut 70%pott.

(Det ligger nu $2+$4+$80*2 = $166; $166 * 1,7 = $282 i potten)

Nu blir du helt plötsligt re-raisad med $300 !

Vad gör du?

 

Jag vill gärna se det som så, att fi bör veta att din hand är stark, och därför folda QQ samt JJ, syna med KK, samt höja med TT.

Kan inte tänka mig att han skulle ha spelat med en sämre hand, och med AA pre-flop mot en 20bb höjning skulle jag iaf trycka in(eller i värsta fall dubbla) i hopp om syn.

 

Om fi är så dum att han/hon synar 20bb preflopmed JJ/QQ, tror du då verkligen att denne foldar sitt överpar på floppen mot ditt flopbet som med 99.9% säkerhet kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så dum att han/hon synar 20bb preflopmed JJ/QQ, tror du då verkligen att denne foldar sitt överpar på floppen mot ditt flopbet som med 99.9% säkerhet kommer?

 

Med djupa fickor vore inte denna syn helt fel, med tanke på att han satt på 3e eller 4e bästa handen i spelet och kunde få ut rätt bra om han träffade(då han visste att fi(vår hero) inte skulle släppa).

 

Men jag blir fortfarande inte klok på varför hero ens höjde till 20bb i första fall, och vad han hade förväntat sig att få syn av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så dum att han/hon synar 20bb preflopmed JJ/QQ, tror du då verkligen att denne foldar sitt överpar på floppen mot ditt flopbet som med 99.9% säkerhet kommer?

 

Med djupa fickor vore inte denna syn helt fel, med tanke på att han satt på 3e eller 4e bästa handen i spelet och kunde få ut rätt bra om han träffade(då han visste att fi(vår hero) inte skulle släppa).

 

Men jag blir fortfarande inte klok på varför hero ens höjde till 20bb i första fall, och vad han hade förväntat sig att få syn av...

 

Han skrev ju iofs att det var en reraise, dock inte hur stor den ursprungliga höjningen var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så dum att han/hon synar 20bb preflopmed JJ/QQ, tror du då verkligen att denne foldar sitt överpar på floppen mot ditt flopbet som med 99.9% säkerhet kommer?

 

Med djupa fickor vore inte denna syn helt fel, med tanke på att han satt på 3e eller 4e bästa handen i spelet och kunde få ut rätt bra om han träffade(då han visste att fi(vår hero) inte skulle släppa).

 

Men jag blir fortfarande inte klok på varför hero ens höjde till 20bb i första fall, och vad han hade förväntat sig att få syn av...

 

Han skrev ju iofs att det var en reraise, dock inte hur stor den ursprungliga höjningen var.

 

Men ades_va har inte så bra koll på terminologin, så han tolkar bet/raise och re-raise på samma sätt.. ;)

(sorry för risigt skämt, var bara tvungen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att syna 10 dollar före flop me K9 är vansinne???

 

Släng handen snabbare än ståpitten har slaknat från AA handen är mitt tips...

 

Men om du nu måste spela handen så tycker jag att du spelar den bra, du kanske borde ha förstått att han hade din färg slagen efter turnen och den betten där. En egen slutsats som jag drar när jag höjer på ett färgdrag och blir reraisad och sen när färgen kommer så får jag en bett mot mig så kan man vara ganska säker på att färgen har kommit för honom, och det är inte direkt så att han kommer att sätta dig på något annat än K hög färg (eller rättare sagt han hoppas för kung och fosterland att du har K hög färg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är så dum att han/hon synar 20bb preflopmed JJ/QQ, tror du då verkligen att denne foldar sitt överpar på floppen mot ditt flopbet som med 99.9% säkerhet kommer?

 

Med djupa fickor vore inte denna syn helt fel, med tanke på att han satt på 3e eller 4e bästa handen i spelet och kunde få ut rätt bra om han träffade(då han visste att fi(vår hero) inte skulle släppa).

 

Men jag blir fortfarande inte klok på varför hero ens höjde till 20bb i första fall, och vad han hade förväntat sig att få syn av...

 

På ett tomtebord med en massa callingstations är det inte så dumt om man dessutom får en syn ska man vara jävligt glad.

Vanligtvis hade jag inte bettat så hårt om det inte varit action innan men det kanske det var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...